Suomen ja Viron välisessä kaasuputkessa vuoto

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Klasu
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Miksihän tämän new newn annettiin poistua itämereltä? Toimiin oltiin valmiita mutta ei alettu, koska kansainvälinen merialue. Juupa juu velliperse touhua.

Mahtaa ryssät hykerrellä tyytyväisyyttään.


Ehti poistumaan ennenkuin epäilykset vahvistuivat.


New New Polarbear liikkui Baltic Connector kaasuputken lähistöllä tapahtuma-aikaan eli 8. lokakuuta kello 1.20. Alus oli matkalla Pietariin, josta Newnew Polarbear lähti 10. lokakuuta kohti Tianjinin kaupungin satamaa Pekingin kaakkoispuolelle.
 
Ehti poistumaan ennenkuin epäilykset vahvistuivat.


New New Polarbear liikkui Baltic Connector kaasuputken lähistöllä tapahtuma-aikaan eli 8. lokakuuta kello 1.20. Alus oli matkalla Pietariin, josta Newnew Polarbear lähti 10. lokakuuta kohti Tianjinin kaupungin satamaa Pekingin kaakkoispuolelle.
Yritettiin pysäyttää tutkintaa varten Pietarista lähdettyään. Ei suostunut pysähtymään, koska oli vapaaehtoinen tarkastus, koska Suomella ei ollut oikeutta pakkokeinoihin kansainvälisellä merialueella. Erilaisia selityksiä annettiin, miksi ei halua pysähtyä. Selitykset siis vaihteli.

Lisäys: Olisi ilmeisesti pysäytetty pakolla, mikäli olisi tullut Suomen aluevesille. Mutta miksi ihmeessä olisi tullut. Aluksen miehistö ei ollut halukas selvittämään asiaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ehti poistumaan ennenkuin epäilykset vahvistuivat.


New New Polarbear liikkui Baltic Connector kaasuputken lähistöllä tapahtuma-aikaan eli 8. lokakuuta kello 1.20. Alus oli matkalla Pietariin, josta Newnew Polarbear lähti 10. lokakuuta kohti Tianjinin kaupungin satamaa Pekingin kaakkoispuolelle.

Kyllä tiedotustilaisuudessa tuli ilmi että oltiin valmiita pysäyttämään kun alus lähti Pietarista takaisin. Alukseen yritettiin yhteyttä jota ei saatu. Näin ollen myöskään pakkokeinoja ei voitu käyttää koska alus oli kansainvälisellä alueella.

Tuo alus olisi pitänyt pakottaa Viron tai Suomen satamaan sotilasllisesti.
 
Yritettiin pysäyttää tutkintaa varten Pietarista lähdettyään. Ei suostunut pysähtymään, koska oli vapaaehtoinen tarkastus, koska Suomella ei ollut oikeutta pakkokeinoihin kansainvälisellä merialueella. Erilaisia selityksiä annettiin, miksi ei halua pysähtyä. Selitykset siis vaihteli.
Gabriella kylkeen ja ois tutkittu merenpohjassa. Nojoo, mutta hommahan menee tasan niin, että tästä seuraa hirveästi ähisemistä ja puhisemista käsien heiluttelua ja loppu tulos on kuin Speden sketsistä: "ollaan tosi vihaisia ja ei yhtään hyväksytä tällaista kaasuputkien katkaisua" "Jaa no mitä sitten". Valitettavasti näin, koska lännessä kaikilta puuttuu munat, laittaa näitä roistoja ruotuun eli ryssää ja kiinaa.
 
Yhteys alukseen kyllä saatiin, mutta sieltä ei oltu kovin halukkaita keskusteluun. KRP.n tiedotustilaisuudessa kerrottiin alukselta saaduista selityksistä, jotka muuttuivat useasti.
 
No niin kun tapaus on näin selvä niin eikun kunnon korvaus vaatimukset laivan omistajalle eli Kiinalaisille.
Tosin Suomen virkamiehistä on niin kesyjä joten tuskin he tohtii kun täytyy ajatella mitä muut nyt meistä ajatteleee...
Onneks mukana on Virolainen osapuoli joten uskon että he tohtii tehdä kunnon korvaus vaatimuksen jossa huomioitu kaikki asiaan liittyvät vahingot.
 
Noin helppoa on paskoa vieraan valtion putket ja kaapelit.

Terveisin. NEWNEW

Mikähän mahtaa olla Suomen ja Viron vastaus.
Älkää tehkö toisten tai… seuraavan kerran jälkeen sama homma. Munat pitäisi kasvattaa mutta ei niin ei. Jos joku olisi rikkonut ryssän kaapelin niin nehän olisi sen laivan vieneet väkisin satamaan oli kv merialueella tai ei. Ei varmaan kv merialueellakaan ole oikeutta rikkoa mitään.
 
Terrorismista tuomiolle olisi pitänyt saattaa. Sitten olisivat voineet sopia korvaukset toheloinnista + julkinen anteeksipyyntö ja handlereiden nolaus jos ei olisi innostanut istua vuosia.

Ei tule kelvollista, jos vain jälkikäteen voivotellaan. Pitää olla niin iso satikuti, ettei kannata tehdä uudestaan. Vahinkojen määrä on niin iso tapahtuessaan.
 
Tässä seuraa foliohattuteoria: hongkongilaisaluksen päällystö lahjottiin, kiristettiin tai uhkailtiin suostuvaiseksi. Laivan komentosillalla oli FSB:n upseereita paikalla. Venäläinen alueella ollut alus Sevmorput toimi operaation komentoaluksena ja välitti tiedustelutiedot Polar Beerin sillalle kertoen tarkan ajan ja paikan, jossa ankkuri lasketaan, mihin sitten ajetaan, ja missä kohtaa ankkuri nostetaan (tai tässä tapauksessa se vahingossa katkesi). Kun operaatio oli ohi, FSB-upseerit poistuivat alukselta Pietarista ja sitten Polar Beer lähtikin kohti Kiinaa mahd. nop.
 
Venäläinen alueella ollut alus Sevmorput...
En jaksa ymmärtää, miksi jengi edelleen roikkuu tuossa Sevmorputissa. Mitä sellaista "tiedustelutietoa" laivalta olisi voitu New New Polar Bearille toimittaa, jota sinne ei olisi voitu lähettää maista sähköpostilla?
 
Viimeksi muokattu:
En jaksa ymmärtää, miksi jengi edelleen jaksaa roikkua tuossa Sevmorputissa. Mitä sellaista "tiedustelutietoa" laivalta olisi voitu New New Polar Bearille toimittaa, jota sinne ei olisi voitu lähettää maista sähköpostilla?

Jos se oli varmistamassa että sovittu tapahtuma tehdään eikä jänistetä? Vähän vilautettu aseita ja kerrottu mitä käy miehistölle jos pupu meinaa mennä pöksyyn..
 
NewNew on 5 tuntia sitten ollut Argangelissa.
Sieltä jos tulee takaisin Pietariin niin sitten viimeistään ko. alus täytyy pysäyttää ja takavarikoida se mahdollisten korvausten saamiseksi.

 
Tässä seuraa foliohattuteoria: hongkongilaisaluksen päällystö lahjottiin, kiristettiin tai uhkailtiin suostuvaiseksi. Laivan komentosillalla oli FSB:n upseereita paikalla. Venäläinen alueella ollut alus Sevmorput toimi operaation komentoaluksena ja välitti tiedustelutiedot Polar Beerin sillalle kertoen tarkan ajan ja paikan, jossa ankkuri lasketaan, mihin sitten ajetaan, ja missä kohtaa ankkuri nostetaan (tai tässä tapauksessa se vahingossa katkesi). Kun operaatio oli ohi, FSB-upseerit poistuivat alukselta Pietarista ja sitten Polar Beer lähtikin kohti Kiinaa mahd. nop.
Noinkohan ryssä uskaltaisi tuollaista tehdä kiinalaiselle alukselle? Sinänsä mahdollinen tapahtumakulku, mutta työkaluna jonkin vähemmän herkän lipun alla seilaava paatti.
 
Jos se oli varmistamassa että sovittu tapahtuma tehdään eikä jänistetä? Vähän vilautettu aseita ja kerrottu mitä käy miehistölle jos pupu meinaa mennä pöksyyn..
Ja tähänkö tarvitaan 260-metrinen ydinkäyttöinen rahtilaiva monikymmenpäisine miehistöineen? Halvemmalla pääsisi, jos New New Polar Beariin olisi Kaliningradissa noussut muutama ylimääräinen "luotsi" isojen matkalaukkujen kanssa...
 
Tässä seuraa foliohattuteoria: hongkongilaisaluksen päällystö lahjottiin, kiristettiin tai uhkailtiin suostuvaiseksi. Laivan komentosillalla oli FSB:n upseereita paikalla. Venäläinen alueella ollut alus Sevmorput toimi operaation komentoaluksena ja välitti tiedustelutiedot Polar Beerin sillalle kertoen tarkan ajan ja paikan, jossa ankkuri lasketaan, mihin sitten ajetaan, ja missä kohtaa ankkuri nostetaan (tai tässä tapauksessa se vahingossa katkesi). Kun operaatio oli ohi, FSB-upseerit poistuivat alukselta Pietarista ja sitten Polar Beer lähtikin kohti Kiinaa mahd. nop.

Niin tai Venäjä yksinkertaisesti pyysi isolta veljeltä apua? Ja lupasi vastineeksi jotain, jossain? Laittoi Sevmorput:in mukaan antamaan tukea jos jokin menisikin pieleen?

Jos Venäjä olisikin saanut itsenäisesti Kiinan näyttämään syylliseltä tällaiseen, ollen kuitenkin veli venäläinen itse tempun takana, niin sepäs vasta olisi mestarillinen peliliike? Mutta siitä saattaisi isoveli suutahtaa ja kunnolla. Ei venäläisellä ole siihen varaa, enää.
 
Viimeksi muokattu:
Jos ankkuria ollaan naarattu pitkiä matkoja, niin riski osumiseen johonkin hylkyyn on olemsssa. Näin ollen en usko tarkoitukselliisuyteen, vaan pikemminkin ammattitaidottomuuteen. Siellä on ilmeisesti koko miehistö vetänyt riisiviinaa urakalla ja autopilotti päällä.
 
Back
Top