Myrskyhiiri
Respected Leader
En lähde tässä nyt mitenkään puolustuskannalle jotenkin kansallinen ylpeys loukattuna, vaan tarkoitus on vaan nuijia tuollaiset mistään mitään tietämättömät paniikkivasarat hiljaiseksi, kun eivät itse tajua pitää turpaansa kiinni. On eri asia argumentoida faktojen ja todellisuuden pohjalta, kuin ruveta vauhkoilemaan täysin vaillinaisilla tiedoilla asiasta.
Jos henkilökohtaisesti olen jotain Ukrainan sodasta oppinut ja ottanut onkeeni on lisääntynyt usko omaan järjestelmäämme, kun olen tarkemmin tutkiskellut puolustusratkaisuiden, organisaatioiden, toimintatapojen ja yhteiskunnan eroavaisuuksia. Sotilaita ja aseita ei Ukrainasta puutu ja ne saataisiin tehokkaaseen käyttöön, jos siellä voitaisiin todeta edes "Saatanan systeemi" sen sijaan, että voivotellaan ettei koko systeemiä ole olemassa!
Iso osa suorituskykyerosta tulee jo täysin erilaisesta kansallisesta mentaliteetistä ja toimintakulttuurista.
Maassa on 40 miljuunaa asukasta ja arvatkaas montako miljoonaa on nyt puolustamassa isänmaataan?
"Jos separatistit onnistuvat saartamaan Debaltseven kaupungin, voi jopa kolmisen tuhatta ukrainalaissotilasta joutua mottiin. Sellainen menetys olisi todella vakava isku Ukrainalle, jonka koko miesvoiman kentällä arvioidaan olevan noin 35 000 miestä."
http://yle.fi/uutiset/john_kerry_kiovaan__ukrainalaisilla_suuret_toiveet/7783098
Ukrainalla on suuret toiveet ulkomaan avusta mutta onkohan muulla maailmalla yhtä suuret toiveet enää Ukrainasta?
Sitäkin hienommaksi asiaksi nousee yksittäisten ukrainalaisten muodostamat vapaaehtoiset joukot oli ne sitten sotilaallisia tai humanitaarisia. Valtio tuntuu olevan tällä hetkellä... en edes viitsi sanoa.