Suomen mustamaalaminen Venäjällä

BF60nFFl.jpg
Luulin että Putin ei ole homoseksuaali eikä todellakaan pidä homoseksuaaleista, mutta tuossahan Putin harrastaa sadomasokistista seksiä jonkun tummaihoisen kanssa. Ei heteromies hymyile kun läpsii toista miestä perseelle. Kaikkea sitä oppiikin!
 
Asiaan.

Tässä on huolellinen koonti Suomea koskevasta lähiajan uutisoinnista Venäjällä ja mukana on myös selkeä muutos.

Jutussa kuvataan myös ulkopoliittisten irtiottojen ilmiö eli Moskovan-kortin varaan asettuneita sika-Anttila, kirjailija Esa Seppänen ja mikkeliläinen ekonomisti Ville Paasonen.

Järjen ääntäkin esiintyy. Helsingin lähettiläs Aleksander Rumjantsev antoi lausunnon samoihin aikoihin, jolloin keskustelu russofobiasta eli venäläisvihasta kävi kuumimmillaan.

Hän kuittasi puheet suomalaisten "russofobiasta" tylysti sanomalla, että ”vihan lietsonta on täällä marginaalista”. Hän korosti myös, että ”Suomen venäläisväestöllä on hyvät oltavat” ja ettei esimerkiksi lasten huostaanottoa koskevissa asioissa ole koskaan esiintynyt ”mitään venäläisväestöön kohdistunutta erityismenettelyä”.

http://yle.fi/uutiset/venajan_verkossa_vihan_hedelmia/7607588
 
Asiaan.

Tässä on huolellinen koonti Suomea koskevasta lähiajan uutisoinnista Venäjällä ja mukana on myös selkeä muutos.

Jutussa kuvataan myös ulkopoliittisten irtiottojen ilmiö eli Moskovan-kortin varaan asettuneita sika-Anttila, kirjailija Esa Seppänen ja mikkeliläinen ekonomisti Ville Paasonen.

Järjen ääntäkin esiintyy. Helsingin lähettiläs Aleksander Rumjantsev antoi lausunnon samoihin aikoihin, jolloin keskustelu russofobiasta eli venäläisvihasta kävi kuumimmillaan.

Hän kuittasi puheet suomalaisten "russofobiasta" tylysti sanomalla, että ”vihan lietsonta on täällä marginaalista”. Hän korosti myös, että ”Suomen venäläisväestöllä on hyvät oltavat” ja ettei esimerkiksi lasten huostaanottoa koskevissa asioissa ole koskaan esiintynyt ”mitään venäläisväestöön kohdistunutta erityismenettelyä”.

http://yle.fi/uutiset/venajan_verkossa_vihan_hedelmia/7607588

Tuosta lähettiläs Rumjantsevin lausunnosta voisi selkeästi päätellä, että Suomen mustamaalaamisella ei ole sinänsä Venäjälle ulkopoliittista merkitystä, vaan se on tarkoitettu Venäjän sisäpolitiikkaa varten.
 
Jaha, Astahov on jälleen aktivoitunut Twitterissä. Suomalaiset terrorisoivat Venäjän kansalaisia.

Mutta ei hätää. STM:n virkamies laittaa tiedotteen ja kaikki on hyvin. (Minä, suomenkielinen, en edes löytänyt sitä STM:n sivuilta)

STM kiistää odotetusti Venäjän lapsiasiamiehen Pavel Astakhovin syytökset venäläisten perheiden lasten mielivaltaisista huostaanotoista.

Sosiaali- ja terveysministeriön mukaan Venäjän mediassa on ollut viime päivinä keskustelua lastensuojelun käytännöistä Suomessa.

MTV Uutisten tavoittama neuvotteleva virkamies Marjo Lavikainen uskookin Astakhovin syytösten kumpuavan tästä.

STM julkaisi torstaina tiedotteen kotimaisten kielten lisäksi venäjäksi ja englanniksi, jossa selitetään suomalaista käytäntöä.

– Suomessa lastensuojelutoimenpiteet perustuvat aina lastesuojelulakiin. Suomessa ei oteta lapsia huostaan kansalaisuuden perusteella tai ilman syytä, Lavikainen korostaa.

Lavikaisen mukaan Astakhovin Twitterissä esittämiin syytöksiin ei olla laatimassa virallista vastausta torstaisen tiedotteen jatkoksi. Lavikainen itse on haluton arvioimaan tarkemmin syytöksiä tai syytä niiden esittämiseen.

– Heillä on tietysti omanlaisensa näkemys siitä, miten Suomen järjestelmä toimii. Minä en pysty sitä sen enempää kommentoimaan.




http://www.msn.com/fi-fi/uutiset/kotimaa/näin-stm-vastaa-astakhovin-terrorisyytöksiin/ar-BBdSQfp?ocid=UP97DHP
 
”Suomen venäläisväestöllä on hyvät oltavat".
--------------------------------
Miksi ne useat niistä käyttävät Suomessa kaikki saavutukset, jota vapaa demokraattinen yhteiskunta lounut ja rakentanut, hyvät toimeentulotuet, asunnot, ja vihavat maata (Ukrainaa), joka halua rakentaa samanlaista yhteiskutaa, vapaa varastelevista yksinvaltiaista ja heidän klaaneista.

Itse tunnen perhen, jonka yhden inkerisuomalaisen paluumuuttajan, joka ei oppinut 15 vuodessa puhumaan alkeitakaan suomeksi, hänen lisäksi tulivat kaikki aviomiehen (ei inkerit) sukulaiset, veljet ja niiden perheet, miten, en tiedä,koko porukkaa sai asunnot ja tuet, ja istuu tukevasti niillä. Kukaan ei ole töissä. Venäjän tv:ta katsotaan aamusta iltaan, uhitellaan miten kohta ne menevat tappamaan Ukrainaan, kun ovat kuulemma niin vihaisia, niin vihaisia ja tietenkin "krimi-meidän-ollut-aina" idiottimaisuuksia. Ja miten Venäjä saa ottaa jos niin laskee tarpeen. Ja miten hyvä olisi kun venäläinen oppositio ja kaikki eri mieltä olevat joko tappa tai rakentaa niille gulagit. Näitä esimerkkeja voisin kertoa loputtomiin.

Pitäisiko minun vajeta tästä, jotta en saisi "russofobia" lietsojan leimän? Miksi? Minua järkyttää kun kuulen tätä. Minua myös pelottaa. Ihmiset tuntemassani NL-ssakaan olleet näin verenhimoisia. Enkä ole ainoa, joka tämän havainnon tehnyt.
 
En nyt nosta nimiä esille, mutta voisivatko arvon kirjoittelijat kiinnittää vähän enemmän huomiota oikeinkirjoitukseen ja tekstin asuun. Todella ärsyttävää luettavaa esim. tuo yllä oleva.

Kiitos.
 
En nyt nosta nimiä esille, mutta voisivatko arvon kirjoittelijat kiinnittää vähän enemmän huomiota oikeinkirjoitukseen ja tekstin asuun. Todella ärsyttävää luettavaa esim. tuo yllä oleva.

Kiitos.
Kaikki eivät kirjoittele äidinkielellään.
 
Kaikki eivät kirjoittele äidinkielellään.

Mutta silti kaikkien kannattaa lukea ainakin kerran se, mitä on aikeissa postata. Meinaan, että nolottaa huomattavasti vähemmän jälkeenpäin. Tämä viesti ei siis ole suunnattu adam7:lle vaan ihan kaikille. Ja tämä vihje koskee myös niitä, jotka kirjoittavat vahvassa humalatilassa, kiukunpuuskassa tai muun voimakkaan tunnetilan motivoimana.

Teitä on varoitettu. Muistatte sitten minua, kun saatte itsenne kiinni kirjoittelemasta mitä sattuu.
 
”Suomen venäläisväestöllä on hyvät oltavat".
--------------------------------
Miksi ne useat niistä käyttävät Suomessa kaikki saavutukset, jota vapaa demokraattinen yhteiskunta lounut ja rakentanut, hyvät toimeentulotuet, asunnot, ja vihavat maata (Ukrainaa), joka halua rakentaa samanlaista yhteiskutaa, vapaa varastelevista yksinvaltiaista ja heidän klaaneista.

Itse tunnen perhen, jonka yhden inkerisuomalaisen paluumuuttajan, joka ei oppinut 15 vuodessa puhumaan alkeitakaan suomeksi, hänen lisäksi tulivat kaikki aviomiehen (ei inkerit) sukulaiset, veljet ja niiden perheet, miten, en tiedä,koko porukkaa sai asunnot ja tuet, ja istuu tukevasti niillä. Kukaan ei ole töissä. Venäjän tv:ta katsotaan aamusta iltaan, uhitellaan miten kohta ne menevat tappamaan Ukrainaan, kun ovat kuulemma niin vihaisia, niin vihaisia ja tietenkin "krimi-meidän-ollut-aina" idiottimaisuuksia. Ja miten Venäjä saa ottaa jos niin laskee tarpeen. Ja miten hyvä olisi kun venäläinen oppositio ja kaikki eri mieltä olevat joko tappa tai rakentaa niille gulagit. Näitä esimerkkeja voisin kertoa loputtomiin.

Pitäisiko minun vajeta tästä, jotta en saisi "russofobia" lietsojan leimän? Miksi? Minua järkyttää kun kuulen tätä. Minua myös pelottaa. Ihmiset tuntemassani NL-ssakaan olleet näin verenhimoisia. Enkä ole ainoa, joka tämän havainnon tehnyt.

Ei pidä vaieta. Tämä on tärkeä tieto. Minulla on samanlainen käsitys ollut jo pitempään ja minulla on myös kokemuksia asiasta.
 
Mutta silti kaikkien kannattaa lukea ainakin kerran se, mitä on aikeissa postata. Meinaan, että nolottaa huomattavasti vähemmän jälkeenpäin. Tämä viesti ei siis ole suunnattu adam7:lle vaan ihan kaikille. Ja tämä vihje koskee myös niitä, jotka kirjoittavat vahvassa humalatilassa, kiukunpuuskassa tai muun voimakkaan tunnetilan motivoimana.

Teitä on varoitettu. Muistatte sitten minua, kun saatte itsenne kiinni kirjoittelemasta mitä sattuu.
En ole äidinkieleltään suomalainen, vaikka asunut pitkään Suomessa. Luen ja ymmärrän kaikkea, mutta oikeinkirjoitusta en oikein hallitse. Työelämässäni se ei haittanut, eikä IRL:ssa saanut mitään moiteita suomen kielestä.

Olen pahoillani, jos kirjoitusvirheeni ärsyttävät jotakuta näin pahasti. Kirjoittaessan yritän tuoda esiin ensisijaisesti asiaa. Joskus muokkan tekstia jos näen jotain pahasti menneen pieleen, pienia kirj.virheita en ikävä kyllä huomaa itse. En käyttää alkoholia lainkaan.
 
En ole äidinkieleltään suomalainen, vaikka asunut pitkään Suomessa. Luen ja ymmärrän kaikkea, mutta oikeinkirjoitusta en oikein hallitse. Työelämässäni se ei haittanut, eikä IRL:ssa saanut mitään moiteita suomen kielestä.

Olen pahoillani, jos kirjoitusvirheeni ärsyttävät jotakuta näin pahasti. Kirjoittaessan yritän tuoda esiin ensisijaisesti asiaa. Joskus muokkan tekstia jos näen jotain pahasti menneen pieleen, pienia kirj.virheita en ikävä kyllä huomaa itse. En käyttää alkoholia lainkaan.

Älä ole pahoillasi, kirjoita vain hyvää suomea, kuten tähänkin asti!
 
En ole äidinkieleltään suomalainen, vaikka asunut pitkään Suomessa. Luen ja ymmärrän kaikkea, mutta oikeinkirjoitusta en oikein hallitse. Työelämässäni se ei haittanut, eikä IRL:ssa saanut mitään moiteita suomen kielestä.

Olen pahoillani, jos kirjoitusvirheeni ärsyttävät jotakuta näin pahasti. Kirjoittaessan yritän tuoda esiin ensisijaisesti asiaa. Joskus muokkan tekstia jos näen jotain pahasti menneen pieleen, pienia kirj.virheita en ikävä kyllä huomaa itse. En käyttää alkoholia lainkaan.

Teksti ei ollut tarkoitettu sinullekaan.
 
En ole äidinkieleltään suomalainen, vaikka asunut pitkään Suomessa. Luen ja ymmärrän kaikkea, mutta oikeinkirjoitusta en oikein hallitse. Työelämässäni se ei haittanut, eikä IRL:ssa saanut mitään moiteita suomen kielestä.

Olen pahoillani, jos kirjoitusvirheeni ärsyttävät jotakuta näin pahasti. Kirjoittaessan yritän tuoda esiin ensisijaisesti asiaa. Joskus muokkan tekstia jos näen jotain pahasti menneen pieleen, pienia kirj.virheita en ikävä kyllä huomaa itse. En käyttää alkoholia lainkaan.

Hyvin menee. Vähemmän sinulla on virheitä kuin minulla.

Tässähän oppii samalla. Tai, en minä opi, kun olen jo niin vanha. Mutta sinä voit oppia.
 
Suomessa todella aliarvioidaan Kremlin propaganda koneistoa. Voisi ajatella että tuulesta keksityt asiat ja että se on enemmän Venäjän sisäiseen käyttöön tarkoitettu, jotta ihmiset siellä eivät ajattelisi omaa kurjutta, vaan kauhistelisivat miten kamalasti voivat huostaan otetut lapset jossain Suomessa. Mutta kun se ei ole näin.

Putin haluaa kylvätä huonoa henkeä länsimaissäkin ja hajottaa EU:ta, hän halua tuhota vihamaansa demokratiaa ja oikeastaan kaikki länsimmäiset arvot.
 
En ole äidinkieleltään suomalainen, vaikka asunut pitkään Suomessa. Luen ja ymmärrän kaikkea, mutta oikeinkirjoitusta en oikein hallitse. Työelämässäni se ei haittanut, eikä IRL:ssa saanut mitään moiteita suomen kielestä.

Olen pahoillani, jos kirjoitusvirheeni ärsyttävät jotakuta näin pahasti. Kirjoittaessan yritän tuoda esiin ensisijaisesti asiaa. Joskus muokkan tekstia jos näen jotain pahasti menneen pieleen, pienia kirj.virheita en ikävä kyllä huomaa itse. En käyttää alkoholia lainkaan.

Ei sinun tarvitse selitella kenellekaan mitaan. ResAun heitto oli taysin aiheeton. Miau!
 
Back
Top