Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
w*ttu että taas vatuttaa!Odinin poikien Hyvinkään osasto kohta varmaan back in busines..
En usko että tiedustelu on ratkaisu. Se ei toimine rinnakkais yhteiskunnissa kovinkaan hyvin.EU:n tulisi tiivistää tiedusteluyhteistyötä sen osalta että nämä kusipäät saadaan kiinni ja teoistaan vastuuseen. Ei ole sinun eikä minun edunmukaista että tällaista tapahtuu!
Ei, vaan nyt on sattunut "tekniska fel"..Myös kamera jossa paska kuva josta ei mitään saa selvää maksaa. Maksaako sitten kunnon kamera missä hyvälaatuinen kuva liikaa ettei semmoiseen kuvitella olevan varaa?
Voisiko asian ajatella niinkin että huonolaatuisesta kuvasta, josta ei ole mitään hyötyä silloin kun tarve olisi, on rahan heittämistä kaivoon. Eli on maksettu tyhjästä.
Valvontakameran kuva on epätarkka, aiemmin samasta kamerasta on saatu tarkkaa kuvaa rikostutkintaan, poliisi kertoo.
Kameroiden kuva heikkenee ajan nyötä. Kameran elinikä on siinä 3-5 vuotta.Ei, vaan nyt on sattunut "tekniska fel"..
Ensin asianomistaja teki ilmoituksen poliisille, koska kukaan ulkopuolinen ei ilmoittanut poliisia paikalle. Sen jälkeen poliisi on tehnyt erinäköisiä tarkistuksia ja tämän tyyppisissä tapauksissa asianomistajaa kuulustellaan hyvin pitkään. Silloin kun asianomistajalta ei tule riittävän yksityiskohtaisia tietoja tekijöistä eikä keneltäkään muultakaan tule tätä tietoa, meidän on pakko uutisoida asiasta tällä tavoin.
Onhan sitä paljon tärkeämpääkin tekemistä kuten nettipoliisina toimimista tai liikennekameroiden kuvien tarkistamista...Hieman kuulostaa, että vähän niin kuin pakosta poliisi työtään tekee..
Kumpikaan homma ei tosin taida ko. poliisilaitoksen hommia..Onhan sitä paljon tärkeämpääkin tekemistä kuten nettipoliisina toimimista tai liikennekameroiden kuvien tarkistamista...
- 7 200 poliisia on lähtökohta, jolla pystytään elämään eteenpäin. Tällä pystytään tekemään oleellisimmat tehtävät. On tärkeää, että enempää ei tarvitsisi poistaa tehtäviä.
Siinä on kilpailutussäännöt ja ilmeisesti taksiuudistus tehnyt tepposet kunnnan viranhaltijoille. Ilmeisesti liikennöitsijät ei myöskään ole täyttänyt kaikkia sovittuja ehtoja. Lyhyesti paikallinen pitkään toiminut yrittäjä on vaihdettu uusiin ja halvempiin jotka ovat muualta, jopa 70 kilometrin päästä. Mikä voisi mennä vikaan..Kovaa peliä, kun lasten turvallisuudella leikitään...
Taksikilpailutus raivostuttaa vanhempia Nurmijärvellä - lapset jätetään väärään paikkaan, ekaluokkalaiset peloissaan kyydissä
Tänään klo 21:43
Nurmijärven kunnan sivistystoimen johtaja Tiina Hirvonen kertoo, että koulukyytien kanssa ilmeneviin ongelmiin on yritetty saada ratkaisua.
Nurmijärvellä vanhemmat ovat olleet pöyristyneitä taksilla ajettavista koulukyydeistä. Kunnan tekemän kilpailutuksen jälkeen pakka on ollut täysin sekaisin. TUULA MALIN
Kesällä taksiliikenteen vapautumisen myötä Nurmijärven kunta kilpailutti tutun taksiyrittäjän, ja tilalle tuli viisi eri taksiyrittäjää. Iltalehteen on tullut lukuisia yhteydenottoja lastensa koulukyydeistä huolestuneilta vanhemmilta. Sosiaalisessa mediassa keskustelu käy myös kuumana.
Nurmijärveläinen perheenäiti Kairit kertoo Iltalehdelle, ettei taksien kuljettajilla ole uudistuksen jälkeen ollut mitään hajua siitä, mihin lapsi pitää viedä tai mistä ottaa kyytiin.
Samalla seudulla asuva Mia Kapposon samoilla linjoilla. Hänen nuorin lapsensa aloitti juuri ensimmäisellä luokalla, ja perjantaiaamun kyyti oli farssi.
Taksi oli myöhässä, kuljettaja rikkoi liikennesääntöjä, ei puhunut lainkaan suomea eikä osannut reittiä lasten koululle.
- Pienet ekaluokkalaiset olivat joutuneet neuvomaan kuljettajaa koululle. Uusilla taksinkuljettajilla ei tunnu olevan minkäänlaista paikallistuntemusta, eivätkä he selvästi ole tutustuneet reitteihin.Eniten huolettaa se, ymmärtävätkö nämä kuljettajat liikennesääntöjä lainkaan vai ovatko lapset vaarassa, Kappos pohtii.
Molempien perheenäitien mukaan taksinkuljettajilla on ollut vaikeuksia paitsi löytää lasten kotiosoite, myös löytää tiensä oikeille kouluille. Kuljettajat eivät myöskään aina tarkista, että kyydissä on oikeat lapset.
Lapsi väärän oven eteen
Kairitin 12-vuotias poika on erityislapsi ja tottunut siihen, että häntä kyydittää aina sama taksinkuljettaja. Nyt kuski on joka kerta eri, mikä hämmentää poikaa.
- Poikani sanoi, että häntä pelottaa, koska hän on nähnyt kuskin vievän monet lapset väärään paikkaan, eikä hän välttämättä osaa neuvoa kuljettajaa kotiinsa. Yhteistä kieltä ei ole, Kairit hämmästelee.
Vähän aikaa sitten taksi oli jättänyt Kairitin perhetutun lapsen väärän talon eteen, jolloin tämä oli joutunut soittamaan isälleen ja pyytämään kyytiä.
Kairitin toinen poika on kolmasluokkalainen ja joutuu kunnan taksiuudistuksen myötä kävelemään 1,5 kilometriä taksin noutopaikalle. Aiemmin taksi haki lapsen suoraan kotioven edestä.Kesällä matka taittuu suhteellisen mukavasti, mutta talvella pimeällä käveleminen on kurjaa ja jopa vaarallista, sillä alueella ei ole katuvaloja.
- Nyt kun ei voi enää edes luottaa siihen, että taksi hakee lapsen oikeasta osoitteesta, niin eihän häntä uskalla päästää minnekään.Lapsille sattuu kaikenlaista, jos puhelin vaikka tippuu ja menee rikki, eikä lapsi saa meihin yhteyttä, perheenäiti pohtii.
Perhe on tehnyt kunnalle valituksen uudesta taksijärjestelystä, mutta ei toistaiseksi ole saanut vastausta.Myös Kappos otti heti viime perjantaina yhteyttä muun muassa kunnan kuljetussuunnittelijaan.
Ratkaisuja etsitään
Nurmijärven sivistystoimen johtaja Tiina Hirvonen vahvistaa, että ongelmia koulukyytien järjestämisessä on tosiaan ollut.
- Kyllä, on ollut haasteita koulukuljetusten kanssa, koska meillä on monta uutta asiaa päällekkäin. Kilpailutimme kuljetusyrittäjät, reititys otettiin kunnan tehtäväksi ja meillä on myös uusi järjestelmä, joka on vasta ajettu sisään. Lisäksi meillä vaihtui kuljetustiimissä henkilöstö.Valitettavasti nämä uudet asiat ovat vaikuttaneet toimintaan, Hirvonen sanoo.
Hirvosen mukaan palautetta huolestuneilta vanhemmilta on tullut paljon, ja asian selvittämiseksi tehdään kovasti töitä. Joka syksy on ollut pieniä haasteita saada taksikyydit käyntiin, mutta tänä syksynä ongelmat ovat olleet poikkeuksellisen suuria kilpailutuksen ja muiden muutosten myötä.
- Aikaisemmin meidän kuljetusyrittäjät tekivät itse reitit ja tunsivat paikalliset seudut. Tänä syksynä haaste taksiyrittäjien kannalta on siinä, että meidän reitit olivat tulleet suhteessa aika myöhään heille tiedoksi. He eivät päässeet tutustumaan reitteihin.Uskon kuitenkin, että viimeistään muutaman viikon kuluessa ongelmat saadaan ratkaistua.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808142201131612_u0.shtml
"Samaa rasistista barbaria-narratiivia jaat kuin RT, Bäckman & MV"Naapuripitäjässä on ollut nyt koulujen alettua toimintaa kohdistuen koulutyttöihin koulumatkoillaan. Facessa on varsin selkeästi annettu tiedoksi niin tekijän auton kuin tekijän ulkonäköönkin liittyvät seikat. Ei-kalevalanäköinen miesoletettu on vongannut pikkutyttöjä ajelulle. Nohevin tytöistä on ottanut puhelimen esiin. Jos en väärässä ole, niin vanhemmat tehostaneet -partiointia-.........enkä ihmettele.
PUHEENAIHE
15.8.2018 07.45
Poliisilla ikävä ongelma – Yle: Liian hieno autoteknologia voi päästää rikolliset karkuun
Uusi turvallisuustekniikka voi aiheuttaa ongelmia hälytysajossa. Kuvituskuva.
Arkisto/Teemu Vestovuo
Autolla ajaminen on turvallisempaa kuin koskaan. Uusi teknologia auttaa kuljettajaa mahdollisissa vaara-tilanteissa jarruttamalla automaattisesti, tai estämällä tekemästä vaarallista kaistanvaihtoa.
Uusi tekniikka aiheuttaa kuitenkin ongelmia hälytysajoneuvoissa, kertoo Yle.
Ylen mukaan hätäjarrutusjärjestelmä on aiheuttanut maailmalla muun muassa tehtävää suorittaneiden hälytysajoneuvojen automaattisia äkkijarrutuksia ruuhkissa.
Esimerkiksi saksalaiset palomiehet ovat valittaneet, että esimerkiksi moottoritien ruuhkassa ajava paloauto on tehnyt itsenäisiä äkkijarrutuksia esimerkiksi pientareelle väistäneen auton vuoksi, kertoo Yle.
Tilanne tunnistetaan myös Suomessa, Ylen haastattelema Risto LainePoliisihallituksesta kertoo.
Yksi ongelmista on Laineen mukaan poliisien pakkopysäytystilanteet. Automaattinen kaistavahti voi estää poliisia käyttämästä autoa voimankäyttövälineenä estämällä yhteentörmäyksen.
Automatiikka voi myös estää autoa sammuttamasta valojaan, jolloin valvontatehtävästä voi koitua huomattavasti haastavammaksi.
Liikenteen turvallisuusvirasto voi myöntää hälytysajoneuvoille teknisiä erivapauksia, kertoo Yle. Nykyautoissa kaikki tekniset muutokset eivät kuitenkaan välttämättä onnistu.
Laine kertookin Ylelle, että turvalaitteiden säätämisen mahdollisuus voi vaikuttaa siihen, mitä automerkkejä viranomaiset jatkossa käyttävät.
– Voi olla, että se rajaa ihan potentiaalisia automerkkejä kilpailun ulkopuolelle, Laine myöntää Ylelle.