Suomen sisäinen turvallisuus

Minä näen raiskaukseen syylliset, oli kuvan rakeisuus tai viive kuvan julkaisuun mikä tahansa,
 
Odinin poikien Hyvinkään osasto kohta varmaan back in busines..
w*ttu että taas vatuttaa!

Meni hieman väärin, koska tarkoitettu valvontakameran kuvaan..

Ps. Ruotsissa poltettu taas autoja urakalla...ketkä asialla??? Kaukaa viisasko??
 
Sanon suoraan että Ruotsin epävakaaseen tilanteeseen ovat syyllisiä pääasiassa maahan sopeutumattomat. Enkä pidä ihmenäänä sitätään että olisivat metsäpalojen takana.
 
EU:n tulisi tiivistää tiedusteluyhteistyötä sen osalta että nämä kusipäät saadaan kiinni ja teoistaan vastuuseen. Ei ole sinun eikä minun edunmukaista että tällaista tapahtuu!
 
EU:n tulisi tiivistää tiedusteluyhteistyötä sen osalta että nämä kusipäät saadaan kiinni ja teoistaan vastuuseen. Ei ole sinun eikä minun edunmukaista että tällaista tapahtuu!
En usko että tiedustelu on ratkaisu. Se ei toimine rinnakkais yhteiskunnissa kovinkaan hyvin.
 
Hyvinkään joukkoraiskaus kuohuttaa tunteita – miksi poliisi ei julkaise lisää tuntomerkkejä?
RIKOS Tiedotuslinja ja tutkintatavat ovat herättäneet kysymyksiä kansalaisissa. Poliisi vastaa kysymyksiin.


Valvontakameran kuva on epätarkka, aiemmin samasta kamerasta on saatu tarkkaa kuvaa rikostutkintaan, poliisi kertoo.

Itä-Uudenmaan poliisi
Uutinen nuoren naisen raiskauksesta kuohuttaa Hyvinkäätä. Pyysimme vastauksia tutkintaa johtavalta rikoskomisario Markku Lylykankaalta kysymyksiin, joita kansalaisille on herännyt.

Miksi poliisi tiedotti asiasta vasta kaksi viikkoa tapahtuneen jälkeen?
– Ensin asianomistaja teki ilmoituksen poliisille, koska kukaan ulkopuolinen ei ilmoittanut poliisia paikalle. Sen jälkeen poliisi on tehnyt erinäköisiä tarkistuksia ja tämän tyyppisissä tapauksissa asianomistajaa kuulustellaan hyvin pitkään. Silloin kun asianomistajalta ei tule riittävän yksityiskohtaisia tietoja tekijöistä eikä keneltäkään muultakaan tule tätä tietoa, meidän on pakko uutisoida asiasta tällä tavoin.


Miksei epäillyistä kerrota tarkempia tietoja, kuten heidän etninen taustansa?
– Voi kun me tietäisimme! Meillä on vain se tieto, mikä näkyy valvontakameran kuvassa. Uhri on pystynyt kertomaan, että kolme miestä puhuivat keskenään tuntematonta kieltä. Ulkonäköä hän ei ole pystynyt kuvailemaan tarkemmin.
– Joillakin tuntuu olevan käsitys, että uhri voisi rekisteröidä tarkasti jokaisen miehen päällä olevan vaatteen. Uhrit ovat kertoneet, että siinä tilanteessa vain lamaantuu ja hengitys salpaantuu.

Ovatko tekijät paikkakuntalaisia vai muualta tulleita?
– En voi lähteä arvailemaan sitä. Jos he ovat paikkakuntalaisia, valvontakamerakuvan julkistus on tärkeää jo siksi, että heidät saatettaisiin paremmin tietää tai tunnistaa. Jos he ovat muualta, selvittäminen on hankalampaa, mutta siksi uutinen onkin laitettu laajalla jakelulla ulos.

Miksi valvontakamerakuva on niin epätarkka?
– Se, että kuvan laatu on niin huono, ei ole poliisin syy. Se on Hyvinkään kaupungin hallinnoima kamerajärjestelmä. Olemme täysin sen varassa täällä; poliisilla on näkemäoikeus näihin valvontakameroihin. Tosin poliisi on ollut yhdessä suunnittelemassa kaupungin kanssa kameroiden paikkoja, mutta koska Hyvinkään kaupunki rahoittaa ne, meillä ei ole paljon sananvaltaa siinä suhteessa, vaan kaupunki tekee hankinnat ja sijoittaa niihin paikkoihin, joista on sovittu.

Tutkinnasta

Voidaanko tekijät saada kiinni, rikoskomisario Markku Lylykangas?


– Totta kai tästä poliisi esitutkinnassa lähtee, ja tulemme tekemään töitä sen eteen.




Lylykangas sanoo, ettei hän voi kertoa julkisuuteen tutkintataktiikoita.



Sen jälkeen, jos joku tunnistaa heidät ulkonäöltä ja osaa kertoa minkä nimisistä henkilöistä voi olla kyse, poliisilla on tapoja selvittää epäiltyjen henkilöiden liikkeitä.


– Tekninen tutkinta jatkuu taustalla. Toivomme, että saamme myös näyttöä sitä kautta

https://www.helsinginuutiset.fi/art...ttaa-tunteita-miksi-poliisi-ei-julkaise-lisaa
 
Myös kamera jossa paska kuva josta ei mitään saa selvää maksaa. Maksaako sitten kunnon kamera missä hyvälaatuinen kuva liikaa ettei semmoiseen kuvitella olevan varaa?
Voisiko asian ajatella niinkin että huonolaatuisesta kuvasta, josta ei ole mitään hyötyä silloin kun tarve olisi, on rahan heittämistä kaivoon. Eli on maksettu tyhjästä.
 
Siis kyllä huonolaatuisestakin kuvasta voi olla hyötyä, esimerkiksi voidaan nähdä tapahtumien kulkua vaikka henkilöitä ei voisikaan tunnistaa kasvokuvan perusteella. Esimerkiksi on varsin yleistä että esim pahoinpitely- tai vastaavissa tilanteissa paikan päällä oleva poliisipartio käy tsekkaamasta kameroista, mitä on oikeasti tapahtunut, jos ja kun eri osapuolet kertovat tapahtumista eri tavalla. Näissä tapauksissa riittää, että esim vaatteista voi tunnistaa, kuka on kuka niistä jotka jäävät paikan päällä kiinni.

Mutta toki hyvästä kuvasta olisi pajon enemmän hyötyä kuin huonosta.
 
Kovaa peliä, kun lasten turvallisuudella leikitään...

Taksikilpailutus raivostuttaa vanhempia Nurmijärvellä - lapset jätetään väärään paikkaan, ekaluokkalaiset peloissaan kyydissä

Tänään klo 21:43

Nurmijärven kunnan sivistystoimen johtaja Tiina Hirvonen kertoo, että koulukyytien kanssa ilmeneviin ongelmiin on yritetty saada ratkaisua.
2ab3de88ab39878e791b6e10d68c39fd956506c6ae8985bc1363f52b3ef7f5af.jpg

2ab3de88ab39878e791b6e10d68c39fd956506c6ae8985bc1363f52b3ef7f5af.jpg


Nurmijärvellä vanhemmat ovat olleet pöyristyneitä taksilla ajettavista koulukyydeistä. Kunnan tekemän kilpailutuksen jälkeen pakka on ollut täysin sekaisin. TUULA MALIN

Kesällä taksiliikenteen vapautumisen myötä Nurmijärven kunta kilpailutti tutun taksiyrittäjän, ja tilalle tuli viisi eri taksiyrittäjää. Iltalehteen on tullut lukuisia yhteydenottoja lastensa koulukyydeistä huolestuneilta vanhemmilta. Sosiaalisessa mediassa keskustelu käy myös kuumana.

Nurmijärveläinen perheenäiti Kairit kertoo Iltalehdelle, ettei taksien kuljettajilla ole uudistuksen jälkeen ollut mitään hajua siitä, mihin lapsi pitää viedä tai mistä ottaa kyytiin.

Samalla seudulla asuva Mia Kapposon samoilla linjoilla. Hänen nuorin lapsensa aloitti juuri ensimmäisellä luokalla, ja perjantaiaamun kyyti oli farssi.

Taksi oli myöhässä, kuljettaja rikkoi liikennesääntöjä, ei puhunut lainkaan suomea eikä osannut reittiä lasten koululle.

- Pienet ekaluokkalaiset olivat joutuneet neuvomaan kuljettajaa koululle. Uusilla taksinkuljettajilla ei tunnu olevan minkäänlaista paikallistuntemusta, eivätkä he selvästi ole tutustuneet reitteihin.Eniten huolettaa se, ymmärtävätkö nämä kuljettajat liikennesääntöjä lainkaan vai ovatko lapset vaarassa, Kappos pohtii.

Molempien perheenäitien mukaan taksinkuljettajilla on ollut vaikeuksia paitsi löytää lasten kotiosoite, myös löytää tiensä oikeille kouluille. Kuljettajat eivät myöskään aina tarkista, että kyydissä on oikeat lapset.

Lapsi väärän oven eteen

Kairitin 12-vuotias poika on erityislapsi ja tottunut siihen, että häntä kyydittää aina sama taksinkuljettaja. Nyt kuski on joka kerta eri, mikä hämmentää poikaa.

- Poikani sanoi, että häntä pelottaa, koska hän on nähnyt kuskin vievän monet lapset väärään paikkaan, eikä hän välttämättä osaa neuvoa kuljettajaa kotiinsa. Yhteistä kieltä ei ole, Kairit hämmästelee.

Vähän aikaa sitten taksi oli jättänyt Kairitin perhetutun lapsen väärän talon eteen, jolloin tämä oli joutunut soittamaan isälleen ja pyytämään kyytiä.

Kairitin toinen poika on kolmasluokkalainen ja joutuu kunnan taksiuudistuksen myötä kävelemään 1,5 kilometriä taksin noutopaikalle. Aiemmin taksi haki lapsen suoraan kotioven edestä.Kesällä matka taittuu suhteellisen mukavasti, mutta talvella pimeällä käveleminen on kurjaa ja jopa vaarallista, sillä alueella ei ole katuvaloja.

- Nyt kun ei voi enää edes luottaa siihen, että taksi hakee lapsen oikeasta osoitteesta, niin eihän häntä uskalla päästää minnekään.Lapsille sattuu kaikenlaista, jos puhelin vaikka tippuu ja menee rikki, eikä lapsi saa meihin yhteyttä, perheenäiti pohtii.

Perhe on tehnyt kunnalle valituksen uudesta taksijärjestelystä, mutta ei toistaiseksi ole saanut vastausta.Myös Kappos otti heti viime perjantaina yhteyttä muun muassa kunnan kuljetussuunnittelijaan.

Ratkaisuja etsitään

Nurmijärven sivistystoimen johtaja Tiina Hirvonen vahvistaa, että ongelmia koulukyytien järjestämisessä on tosiaan ollut.

- Kyllä, on ollut haasteita koulukuljetusten kanssa, koska meillä on monta uutta asiaa päällekkäin. Kilpailutimme kuljetusyrittäjät, reititys otettiin kunnan tehtäväksi ja meillä on myös uusi järjestelmä, joka on vasta ajettu sisään. Lisäksi meillä vaihtui kuljetustiimissä henkilöstö.Valitettavasti nämä uudet asiat ovat vaikuttaneet toimintaan, Hirvonen sanoo.

Hirvosen mukaan palautetta huolestuneilta vanhemmilta on tullut paljon, ja asian selvittämiseksi tehdään kovasti töitä. Joka syksy on ollut pieniä haasteita saada taksikyydit käyntiin, mutta tänä syksynä ongelmat ovat olleet poikkeuksellisen suuria kilpailutuksen ja muiden muutosten myötä.

- Aikaisemmin meidän kuljetusyrittäjät tekivät itse reitit ja tunsivat paikalliset seudut. Tänä syksynä haaste taksiyrittäjien kannalta on siinä, että meidän reitit olivat tulleet suhteessa aika myöhään heille tiedoksi. He eivät päässeet tutustumaan reitteihin.Uskon kuitenkin, että viimeistään muutaman viikon kuluessa ongelmat saadaan ratkaistua.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808142201131612_u0.shtml
 
Myös kamera jossa paska kuva josta ei mitään saa selvää maksaa. Maksaako sitten kunnon kamera missä hyvälaatuinen kuva liikaa ettei semmoiseen kuvitella olevan varaa?
Voisiko asian ajatella niinkin että huonolaatuisesta kuvasta, josta ei ole mitään hyötyä silloin kun tarve olisi, on rahan heittämistä kaivoon. Eli on maksettu tyhjästä.
Ei, vaan nyt on sattunut "tekniska fel"..
Valvontakameran kuva on epätarkka, aiemmin samasta kamerasta on saatu tarkkaa kuvaa rikostutkintaan, poliisi kertoo.
 
Ei, vaan nyt on sattunut "tekniska fel"..
Kameroiden kuva heikkenee ajan nyötä. Kameran elinikä on siinä 3-5 vuotta.

Uusiminen on hintavaa hommaa. Kameran hinta on siinä 50-500€ ja päälle tulee asennus kulut. Ne firmat osaa myös nyhtää noista.
 
Ensin asianomistaja teki ilmoituksen poliisille, koska kukaan ulkopuolinen ei ilmoittanut poliisia paikalle. Sen jälkeen poliisi on tehnyt erinäköisiä tarkistuksia ja tämän tyyppisissä tapauksissa asianomistajaa kuulustellaan hyvin pitkään. Silloin kun asianomistajalta ei tule riittävän yksityiskohtaisia tietoja tekijöistä eikä keneltäkään muultakaan tule tätä tietoa, meidän on pakko uutisoida asiasta tällä tavoin.

Hieman kuulostaa, että vähän niin kuin pakosta poliisi työtään tekee..
 
Sisäministeri Mykkänen huolissaan Ruotsin autopoltoista - ”Raskaasti aseistautunut väkivaltarikollisuus on nostanut päätään”

Tänään klo 21:52

Mykkänen sanoo, että on tarkkaan mietittävä, kuinka ääritoiminnan leviäminen Suomeen voidaan estää.
  • Sisäministeri Kai Mykkänen (kok) on huolestunut länsinaapurin tapahtumista, joiden leviämisen vaara Suomeen olemassa.
  • Sisäministerin mukaan median ja sosiaalisen median keskustelu voi lietsoa turvattomuuden tunnetta.
  • Ensi vuodelle budjetoitu 7 200 poliisia on Mykkäsen mukaan riittävä oleellisimpien tehtävien hoitamiseen.
c643a97407d3b167a1ee3ab9045b1bcfa9562203625980108d72d4e87707771f.jpg

c643a97407d3b167a1ee3ab9045b1bcfa9562203625980108d72d4e87707771f.jpg

Jengiytyminen on ongelma, jota vastaan tulee käydä nimenomaan ennaltaehkäisevin toimin, Mykkänen ajattelee. JENNI GÄSTGIVAR

Sisäministeri Kai Mykkänen (kok)kommentoi tiistaina Iltalehdelle Ruotsin maanantai-iltaisia autopolttoja.

Mykkänen myöntää, että on olemassa vaara, että äärimmäinen ilmiö leviäisi myös Suomeen.

- Ruotsin lähiöistä löytyy sinkoja ja rynnäkkökivääreitä, ja niillä ammutaan poliisia vastaan. On pitkä tie, ennen kuin rikollisuus kehittyy siihen pisteeseen, ja se pitää pystyä katkaisemaan ennen sitä.

Mykkänen sanoo, että uhkan estämiseksi on huolehdittava, että ei pääse syntymään alakulttuureita, joissa "lähiöissä koetaan, että eletään lain ulkopuolella". Syrjäytyneiden ryhmien syntymistä tulisi sisäministerin mukaan ehkäistä ihan asunto- ja sosiaalipolitiikasta lähtien, jotta jengiytymistä ei pääse tapahtumaan.

"Pitää miettiä, kuinka estetään Suomessa"
Ruotsin poliisi kertoi tiistaina, että on saanut todisteita siitä, että tuhopoltot olisi koordinoitu sosiaalisessa mediassa. Tieto on Mykkäsen mielestä huolestuttava.

- On selvää, että Ruotsissa raskaasti aseistautunut väkivaltarikollisuus on nostanut päätään näkyvästi. Pitää tarkkaan miettiä, miten se estetään Suomessa.

Sisäministerin mukaan Suomessa tilanne on pystytty pitämään hallinnassa "toistaiseksi yllättävänkin hyvin". Hänen mukaansa tätä ovat edesauttaneet tietoisen työn lisäksi myös muut tekijät.

Naapurimaan tilannetta on seurattava.

- Meillä ei ole aihetta paniikkiin eikä pelkoon, kun otetaan huomioon, että kuitenkin - onneksi - elämme maassa, jossa on turvallisempaa elää kuin koskaan ennen, Mykkänen sanoo viitaten väkivaltarikosten, henkirikosten ja liikenneonnettomuuksien vähenemiseen vuosien varrella.

Turvallisuuden tunne kuitenkin on ollut koetuksella, mikä käy ilmi kyselytutkimuksista. Mykkänen ajattelee, että suuri vaikutus tähän on mielikuvilla, joihin esimerkiksi Pohjoismaissa tapahtunut kuohuttava rikos voi vaikuttaa.

- Vaikka Suomessa ei olisi mitään muutosta, mediassa ja sosiaalisessa mediassa voidaan keskustella räiskyvästi, että "kohta pamahtaa", ja sehän vaikuttaa suoraan turvallisuuden tunteeseen.

Poliisien määrä menettelee
Ensi vuonna poliisille on budjetoitu varoja, jotka riittävät 7 200 poliisin toimintaan. Mykkänen kommentoi maaliskuussa Keskisuomalaiselle, että se on määrä, joka on arvioitu riittäväksi priorisoitujen poliisitehtävien hoitamiseksi.Mykkänen myöntää, että poliisilla olisi tarve useampaankin poliisihenkilöön.

Erityisesti harvaan asutulla maaseudulla voi syntyä vakavia tilanteita, jos poliisipartiota ei ole saatavilla lähellä.

Sisäministeri on joka tapauksessa tyytyväinen, että poliisien määrän väheneminen on saatu pysäytettyä.

- 7 200 poliisia on lähtökohta, jolla pystytään elämään eteenpäin. Tällä pystytään tekemään oleellisimmat tehtävät. On tärkeää, että enempää ei tarvitsisi poistaa tehtäviä.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201808142201136859_ul.shtml
 
- 7 200 poliisia on lähtökohta, jolla pystytään elämään eteenpäin. Tällä pystytään tekemään oleellisimmat tehtävät. On tärkeää, että enempää ei tarvitsisi poistaa tehtäviä.

Bold. Niin minustakin.

Kukin ministeri vuorollaan taitavasti ulkoistaa asian passiiviin. Poliisien resurssit ja lkm ovat kuitenkin asia, josta poliitikot päättävät.

Naapuripitäjässä on ollut nyt koulujen alettua toimintaa kohdistuen koulutyttöihin koulumatkoillaan. Facessa on varsin selkeästi annettu tiedoksi niin tekijän auton kuin tekijän ulkonäköönkin liittyvät seikat. Ei-kalevalanäköinen miesoletettu on vongannut pikkutyttöjä ajelulle. Nohevin tytöistä on ottanut puhelimen esiin. Jos en väärässä ole, niin vanhemmat tehostaneet -partiointia-.........enkä ihmettele.
 
Kovaa peliä, kun lasten turvallisuudella leikitään...

Taksikilpailutus raivostuttaa vanhempia Nurmijärvellä - lapset jätetään väärään paikkaan, ekaluokkalaiset peloissaan kyydissä

Tänään klo 21:43

Nurmijärven kunnan sivistystoimen johtaja Tiina Hirvonen kertoo, että koulukyytien kanssa ilmeneviin ongelmiin on yritetty saada ratkaisua.
2ab3de88ab39878e791b6e10d68c39fd956506c6ae8985bc1363f52b3ef7f5af.jpg

2ab3de88ab39878e791b6e10d68c39fd956506c6ae8985bc1363f52b3ef7f5af.jpg


Nurmijärvellä vanhemmat ovat olleet pöyristyneitä taksilla ajettavista koulukyydeistä. Kunnan tekemän kilpailutuksen jälkeen pakka on ollut täysin sekaisin. TUULA MALIN

Kesällä taksiliikenteen vapautumisen myötä Nurmijärven kunta kilpailutti tutun taksiyrittäjän, ja tilalle tuli viisi eri taksiyrittäjää. Iltalehteen on tullut lukuisia yhteydenottoja lastensa koulukyydeistä huolestuneilta vanhemmilta. Sosiaalisessa mediassa keskustelu käy myös kuumana.

Nurmijärveläinen perheenäiti Kairit kertoo Iltalehdelle, ettei taksien kuljettajilla ole uudistuksen jälkeen ollut mitään hajua siitä, mihin lapsi pitää viedä tai mistä ottaa kyytiin.

Samalla seudulla asuva Mia Kapposon samoilla linjoilla. Hänen nuorin lapsensa aloitti juuri ensimmäisellä luokalla, ja perjantaiaamun kyyti oli farssi.

Taksi oli myöhässä, kuljettaja rikkoi liikennesääntöjä, ei puhunut lainkaan suomea eikä osannut reittiä lasten koululle.

- Pienet ekaluokkalaiset olivat joutuneet neuvomaan kuljettajaa koululle. Uusilla taksinkuljettajilla ei tunnu olevan minkäänlaista paikallistuntemusta, eivätkä he selvästi ole tutustuneet reitteihin.Eniten huolettaa se, ymmärtävätkö nämä kuljettajat liikennesääntöjä lainkaan vai ovatko lapset vaarassa, Kappos pohtii.

Molempien perheenäitien mukaan taksinkuljettajilla on ollut vaikeuksia paitsi löytää lasten kotiosoite, myös löytää tiensä oikeille kouluille. Kuljettajat eivät myöskään aina tarkista, että kyydissä on oikeat lapset.

Lapsi väärän oven eteen

Kairitin 12-vuotias poika on erityislapsi ja tottunut siihen, että häntä kyydittää aina sama taksinkuljettaja. Nyt kuski on joka kerta eri, mikä hämmentää poikaa.

- Poikani sanoi, että häntä pelottaa, koska hän on nähnyt kuskin vievän monet lapset väärään paikkaan, eikä hän välttämättä osaa neuvoa kuljettajaa kotiinsa. Yhteistä kieltä ei ole, Kairit hämmästelee.

Vähän aikaa sitten taksi oli jättänyt Kairitin perhetutun lapsen väärän talon eteen, jolloin tämä oli joutunut soittamaan isälleen ja pyytämään kyytiä.

Kairitin toinen poika on kolmasluokkalainen ja joutuu kunnan taksiuudistuksen myötä kävelemään 1,5 kilometriä taksin noutopaikalle. Aiemmin taksi haki lapsen suoraan kotioven edestä.Kesällä matka taittuu suhteellisen mukavasti, mutta talvella pimeällä käveleminen on kurjaa ja jopa vaarallista, sillä alueella ei ole katuvaloja.

- Nyt kun ei voi enää edes luottaa siihen, että taksi hakee lapsen oikeasta osoitteesta, niin eihän häntä uskalla päästää minnekään.Lapsille sattuu kaikenlaista, jos puhelin vaikka tippuu ja menee rikki, eikä lapsi saa meihin yhteyttä, perheenäiti pohtii.

Perhe on tehnyt kunnalle valituksen uudesta taksijärjestelystä, mutta ei toistaiseksi ole saanut vastausta.Myös Kappos otti heti viime perjantaina yhteyttä muun muassa kunnan kuljetussuunnittelijaan.

Ratkaisuja etsitään

Nurmijärven sivistystoimen johtaja Tiina Hirvonen vahvistaa, että ongelmia koulukyytien järjestämisessä on tosiaan ollut.

- Kyllä, on ollut haasteita koulukuljetusten kanssa, koska meillä on monta uutta asiaa päällekkäin. Kilpailutimme kuljetusyrittäjät, reititys otettiin kunnan tehtäväksi ja meillä on myös uusi järjestelmä, joka on vasta ajettu sisään. Lisäksi meillä vaihtui kuljetustiimissä henkilöstö.Valitettavasti nämä uudet asiat ovat vaikuttaneet toimintaan, Hirvonen sanoo.

Hirvosen mukaan palautetta huolestuneilta vanhemmilta on tullut paljon, ja asian selvittämiseksi tehdään kovasti töitä. Joka syksy on ollut pieniä haasteita saada taksikyydit käyntiin, mutta tänä syksynä ongelmat ovat olleet poikkeuksellisen suuria kilpailutuksen ja muiden muutosten myötä.

- Aikaisemmin meidän kuljetusyrittäjät tekivät itse reitit ja tunsivat paikalliset seudut. Tänä syksynä haaste taksiyrittäjien kannalta on siinä, että meidän reitit olivat tulleet suhteessa aika myöhään heille tiedoksi. He eivät päässeet tutustumaan reitteihin.Uskon kuitenkin, että viimeistään muutaman viikon kuluessa ongelmat saadaan ratkaistua.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808142201131612_u0.shtml
Siinä on kilpailutussäännöt ja ilmeisesti taksiuudistus tehnyt tepposet kunnnan viranhaltijoille. Ilmeisesti liikennöitsijät ei myöskään ole täyttänyt kaikkia sovittuja ehtoja. Lyhyesti paikallinen pitkään toiminut yrittäjä on vaihdettu uusiin ja halvempiin jotka ovat muualta, jopa 70 kilometrin päästä. Mikä voisi mennä vikaan..
 
Naapuripitäjässä on ollut nyt koulujen alettua toimintaa kohdistuen koulutyttöihin koulumatkoillaan. Facessa on varsin selkeästi annettu tiedoksi niin tekijän auton kuin tekijän ulkonäköönkin liittyvät seikat. Ei-kalevalanäköinen miesoletettu on vongannut pikkutyttöjä ajelulle. Nohevin tytöistä on ottanut puhelimen esiin. Jos en väärässä ole, niin vanhemmat tehostaneet -partiointia-.........enkä ihmettele.
"Samaa rasistista barbaria-narratiivia jaat kuin RT, Bäckman & MV"
 
https://www.helsinginuutiset.fi/art...n-hieno-autoteknologia-voi-paastaa-rikolliset
PUHEENAIHE
15.8.2018 07.45
Poliisilla ikävä ongelma – Yle: Liian hieno autoteknologia voi päästää rikolliset karkuun
Uusi turvallisuustekniikka voi aiheuttaa ongelmia hälytysajossa. Kuvituskuva.
Arkisto/Teemu Vestovuo
Autolla ajaminen on turvallisempaa kuin koskaan. Uusi teknologia auttaa kuljettajaa mahdollisissa vaara-tilanteissa jarruttamalla automaattisesti, tai estämällä tekemästä vaarallista kaistanvaihtoa.
Uusi tekniikka aiheuttaa kuitenkin ongelmia hälytysajoneuvoissa, kertoo Yle.
Ylen mukaan hätäjarrutusjärjestelmä on aiheuttanut maailmalla muun muassa tehtävää suorittaneiden hälytysajoneuvojen automaattisia äkkijarrutuksia ruuhkissa.

Esimerkiksi saksalaiset palomiehet ovat valittaneet, että esimerkiksi moottoritien ruuhkassa ajava paloauto on tehnyt itsenäisiä äkkijarrutuksia esimerkiksi pientareelle väistäneen auton vuoksi, kertoo Yle.
Tilanne tunnistetaan myös Suomessa, Ylen haastattelema Risto LainePoliisihallituksesta kertoo.
Yksi ongelmista on Laineen mukaan poliisien pakkopysäytystilanteet. Automaattinen kaistavahti voi estää poliisia käyttämästä autoa voimankäyttövälineenä estämällä yhteentörmäyksen.
Automatiikka voi myös estää autoa sammuttamasta valojaan, jolloin valvontatehtävästä voi koitua huomattavasti haastavammaksi.
Liikenteen turvallisuusvirasto voi myöntää hälytysajoneuvoille teknisiä erivapauksia, kertoo Yle. Nykyautoissa kaikki tekniset muutokset eivät kuitenkaan välttämättä onnistu.
Laine kertookin Ylelle, että turvalaitteiden säätämisen mahdollisuus voi vaikuttaa siihen, mitä automerkkejä viranomaiset jatkossa käyttävät.
– Voi olla, että se rajaa ihan potentiaalisia automerkkejä kilpailun ulkopuolelle, Laine myöntää Ylelle.
 
Back
Top