Hallinkorva
Ylipäällikkö
Kumpi saa sakon?
Ei aavistustakaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kumpi saa sakon?
Ollaan jo pitkään juteltu maikkaporukalla että kun ihan oikeita yksityiskouluja saa ruveta Suomessa perustamaan markkinatalouden määräämine lukukausimaksuineen, on iskun paikka. Se tulee olemaan lupa painaa rahaa, olen sen täällä jossain oppinut. Kasassa meillä on kuitenkin hyvin koulutettu ja arvoiltaan liberaalin perinteinen sakki... Rahoittajakin melko varmasti olisi.Eiköhän siihen suuntaan olla menossa. Ei se valtion harjoittama aivopesu jota jo päiväkodeissa kuuluu tapahtuvan ole kovinkaan moneen mieleen. Onhan noita jo tullutkin. Kouluja ei kovin monia taida olla mutta uskoisin tarjonnan tulevaisuudessa lisääntyvän. Valitettava kehitys suunta sikäli, että Suomalainen koulu on maailmassa ollut harvinainen koska samoissa kouluissa opiskelee niin rikkaiden kuin köyhien mukulat, poliitikoiden mukuloita myöden. Tuo on oikeasti arvokast asia, että koulumaailma on tasa-arvoinen. Jos eriytyminen alkaa jo lapsesta huono ja hyvä osaisiin mitä tulee peruskoulun käyntiin niin näen sen huonona.
Kumpi saa sakon?
Ollaan jo pitkään juteltu maikkaporukalla että kun ihan oikeita yksityiskouluja saa ruveta Suomessa perustamaan markkinatalouden määräämine lukukausimaksuineen, on iskun paikka. Se tulee olemaan lupa painaa rahaa, olen sen täällä jossain oppinut. Kasassa meillä on kuitenkin hyvin koulutettu ja arvoiltaan liberaalin perinteinen sakki... Rahoittajakin melko varmasti olisi.
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/24...at-myos-jarruttelijat-nopeusmittaus-mullistuuPoliisihallitus ja Liikennevirasto ovat päättäneet hankkia liikennevalvontatehtäviin uudentyyppisiä nopeusvalvontakameroita, kertoo Iltalehti.
Kameralaitteistossa on täysin uudenlainen nopeudenmittaustapa, joka havaitsee myös moottoripyörien ja kameratolppien kohdalla jarruttelevien autojen ylinopeudet.
Nykyisin käytetyt kameratolpat mittaavat niitä lähestyvän ajoneuvon nopeuden asfalttiin upotettujen anturien avulla. Tämä mahdollistaa nopeuden vähentämisen vain kameratolpan kohdalla.
Uusissa kameralaitteistoissa nopeutta seurataan koko sen ajan minkä ajoneuvo on kameran näköpiirissä. Nopeus mitataan kehittyneellä lähestyvää ajoneuvoa seuraavalla tutkatekniikalla, joka seuraa kohteen aikaa, nopeutta, etäisyyttä, suuntaa ja ajokaistaa.
Nykyisiä nopeusvalvontakameroita tullaan Poliisihallituksen mukaan käyttämään niiden elinkaaren loppuun asti. Ensimmäiset uudenlaiset kamerat asennetaan aikanaan nykysuunnitelman mukaan valtatie 6:lle Koskenkylän ja Kouvolan välille ja valtatie 4:lle Lusin ja Vaajakosken välille.
Uudet kamerat tulevat maksamaan viiden vuoden sopimuskaudella noin 4,4 miljoonaa euroa.
Sama vika Rahikaisella, mukulat ovat koko koulutaipaleensa vaeltaneet ulkomaankouluissa. Ensin brittisysteemissä ja nyt jenkki. Itse tuli opetettua brittitsydeemissä ja kyrpiinnyttyä sen järjettömään nippeliarviointiin. No, suomalaisilla metodeilla vetäen tulokset olivat, vaikka sen itse sanon, koulun parhaat kolme vuotta putkeen. Neljättä vuotta ei tullut koska talon ainoana kt-maisterina ajauduin ristiriitaan itseäni tyhmempien ja kouluttamattomampien brittien kanssa koulun pedagokisten uudisten järkevyydestä. Näin jälkikäteen voin sanoa olleeni oikeassa, koskapa ko. koulussa, johdon vaihduttua on toteutettu uudistukset melkolailla tarkkaan omien suunnitelmieni pohjalta. Lapseni siis kävi tuota koulua vielä sen jälkeen kun itse olin jo siirtynyt konsultti/opettajankoulutus puolelle.Omia lapsia on koulutettu ulkomailla kalliissa yksityisissä kouluissa. Suomalainen peruskoulu, jos sitä ei ole täysin mamutettu ja/tai opettajat täysin leipiintyneitä ruunia, on kautta linjan täysin kilpailukykyinen laadultaan, metodeissa ja tuloksissa edellä, sanoisin. Hyvät yksityiskoulut ovat hyviä koska aines on parasta (eli maksukykyistä) ja henkilökunnalla on kova motivaatio ja tulosvastuu. Yksilöllisyys siinä kärsii, aikamoista suorittamista ja konemaista arviointia on ollut. Anglo- tai saksalainen perinne painaa.
Meidän koulu on huippulaatua jos sen annetaan olla. Turvallisuutta ja viihtyisyyttä taas saa vain valikoimalla ainesta. Mielellään jo rajalla.
Sama vika Rahikaisella, mukulat ovat koko koulutaipaleensa vaeltaneet ulkomaankouluissa. Ensin brittisysteemissä ja nyt jenkki. Itse tuli opetettua brittitsydeemissä ja kyrpiinnyttyä sen järjettömään nippeliarviointiin. No, suomalaisilla metodeilla vetäen tulokset olivat, vaikka sen itse sanon, koulun parhaat kolme vuotta putkeen. Neljättä vuotta ei tullut koska talon ainoana kt-maisterina ajauduin ristiriitaan itseäni tyhmempien ja kouluttamattomampien brittien kanssa koulun pedagokisten uudisten järkevyydestä. Näin jälkikäteen voin sanoa olleeni oikeassa, koskapa ko. koulussa, johdon vaihduttua on toteutettu uudistukset melkolailla tarkkaan omien suunnitelmieni pohjalta. Lapseni siis kävi tuota koulua vielä sen jälkeen kun itse olin jo siirtynyt konsultti/opettajankoulutus puolelle.
Olen täsmälleen samaa mieltä suomalaisen koulun ylivertaisuudesta jos opettajille vaan annetaan realistiset mahdollisuudet tehdä työtään oman ammattitaitonsa ja -moraalinsa mukaan. Tämän toteutumisestahan lopulta kaikki on kiinni. En ole varma, onko tuo tulevaisuudessa kuinka mahdollista suomalaisessa julkisen puolen koulussa.
Suomessa on noin 75 tuhatta työikäistä miestä, jotka eivät ole työssä, eläkkeellä, työttömyyskortistossa eivätkä sosiaalihuollon kirjoissa. MH. Missä he ovat ja mitä tekevät?
Joka vuosi arviolta joka viides poikapuoli ikäluokastaan putoaa veks tästä pelistä jo lähtömetreillä. Se on rohkeet 6 pataljoonaa joka vuosi....aina uudesta ikäluokasta. Kymmenessä vuodessa siitä kertyy 60 pataljoonaa käyttäessämme palstalle sopivia määritelmiä. MH.
Miettikää joskus hetki ja toinen, mitä helevettiä maassa oikein tapahtuu, joka vuosi, joka päivä. Tässä on sellainen aikapommi, että hups. Ja tämän massan käsittelyä hoidetaan käytännössä RAYn lahjoitusvaroin ja kuntien kulloisenkin tahtotilan mukaisilla resursseilla. MV.
Niin kauan tämä jotenkin menee, kun nämä ihmiset pysyvät pilttuussaan, mutta auta armelias, jahka siitä ajan mittaan vähän aktivoituvat, edes murto-osa....
Vallanpitäjille saattaa sopia tosi hyvin se, että nämä keskustelut ohjautuvat -vihapuhumisen- sektorille...ettei huomio kiinnity liikaa kiusallisiin kehityslinjoihin.
Taikasanat "maahanmuuttaja" ja "kotouttaminen", niin Sampo takoo...^ Juu mutta nykymaailman aikaan voipi olla hiljaisempaa valtion avusten kanssa jos vaikkapa esimerkiksi positiivista diskriminaatiota ei harjoiteta vaan arviointi tapahtuu oikealta ex post facto-pohjalta. Besides, ei tuo ole ajankohtaista niin kauan kun täällä jossain keikutaan.
Mutta kun tarkoitus olisi tehdä nimenomaan laadukasta koulua omillaan maksukykyiselle porukalle...Taikasanat "maahanmuuttaja" ja "kotouttaminen", niin Sampo takoo...
Mutta kun tarkoitus olisi tehdä nimenomaan laadukasta koulua omillaan maksukykyiselle porukalle...
Onko jo rasistista vihapuhetta väittää, että pohjoismaiden ja ylip. pohjoiseuroopan pentuaines on hyvää?
Riittää kun kaikkien oppilaiden kotona puhutaan samaa kieltä.
https://maanpuolustus.net/threads/suomen-sisäinen-turvallisuus.3679/page-910#post-603859
Minä tiedän tämän enemmän kuin hyvin, olinhan siellä minäkin... Noissa pitää vaan olla hyvin selkeät koulun säännöt ja niistä pitää pitää kiinni. Toimii eri hyvin jopa monietnisessä kouluyhteisössä jos koulu itsessään on monokulttuurinen. Eli jos koulun opetussuunnitelmassa lukee "uintia tunti viikossa" niin silloin se on uintia tunti viikossa. Jos ei sovi jollekulle niin tytärhän voi sitten vallan vapaasti palata sinne Aga Khan-kouluunsa jossa moista rietastelua ei vaadita.Nyt jo eläköitynyt -sukulaistyttö- oli yli kymmenen vuotta yksityiskoulussa opena. Hänen kertomansa mukaan yksityisellä on omat haasteensa sielläkin. Kusipäisyys ei suinkaan ole kuulemma sen vähäisempää -lompakolla valikoidun aineksen- piirissä kuin julkisessakaan koulussa. Asiakassuhde maksajiin on selkeä ja opettajien on taivuttava melkoiselle luokille, jotta voivat tyydyttää sekä vanhemmat että tavoittaa opintotavoitteet. Ja auta armelias, jos se meidän huippulahjakas santeri ei saakaan 9.4 keskiarvoa. Syy ei suinkaan ole välttis santerin vaan koulun ja open erityisesti.
Maksaja-asiakas-koulu-oppilasuhde ei suinkaan ole välttis ihan yksinkertainen.
Yksi vaiettu syy suomalaisen koulun hypetykseen on kokonaan ja tarkoituksella hämärään jätetty: aines. Meikäläinen pentuaines on kv-mitaten hyvää, se on perustervettä, edelleen pääosin peruskasvatettua jo kotona, on ollut neuvolat ja on tukijärjestelmät, jotka edelleen toimivat.
Romuttakaas neuvola, tukijärjestelmät, neuvonta, tiedottaminen, perhetuki, äitineuvolat, kasvattakaa ryhmäkoot tappiin, muuta ei tarvita ja päästään kiusallisesta kärkipaikasta helposti.
Ja aines. Ei tässä maailmassa parhainkaan instituutio voi valaa savesta timantteja. Kyllä se vaan meikäkoulujärjestelmäkin huokaisisi kuusi tyhjää huokausta, jos aines koottaisiin samalla tavoin kuin se maailmalla monta kertaa on koottava.
Onko jo rasistista vihapuhetta väittää, että pohjoismaiden ja ylip. pohjoiseuroopan pentuaines on hyvää?