Suomen sisäinen turvallisuus

Erinomainen juttu, että kyseinen poliisi saa jatkaa virassaan.

Jokainen sikakoira joka virkavaltaa vastustaa sanoin tai teoin on nyrkiniskunsa ansainnut.

Paras joululahja alueen väestölle on se, että kyseinen poliisi on jo jouluna vuorossa.
 
Entinen nettipoliisi Fobba on nyt ryöstöryhmässä.

16-vuotias epäilty tuomittiin yli kahden vuoden ehdottomaan vankeuteen. Nuorison ryöstelyä yritetään hillitä. Osa on vielä niin kakaroita, ettei tule kuin sosiaalitätiä.

Nuorisoryhmän selvittämissä tapauksissa uhreilta on ryöstetty esimerkiksi käteistä rahaa ja puhelimia.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201804252200901273/
 
Entinen nettipoliisi Fobba on nyt ryöstöryhmässä.

16-vuotias epäilty tuomittiin yli kahden vuoden ehdottomaan vankeuteen. Nuorison ryöstelyä yritetään hillitä. Osa on vielä niin kakaroita, ettei tule kuin sosiaalitätiä.

Nuorisoryhmän selvittämissä tapauksissa uhreilta on ryöstetty esimerkiksi käteistä rahaa ja puhelimia.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201804252200901273/
Itse olen sitä mieltä, että ikärajaa pitäs laskea 15->13. Nykyään 13-14v ei ole mitään kynäniskoja mitä voit tappaa nyrkillä. Evoluutio on ihmeellinen, ihminen saa ruokaa yms enemmän, niin se myös aikuistuu aikasemmin yms.
 
Erinomainen juttu, että kyseinen poliisi saa jatkaa virassaan.

Jokainen sikakoira joka virkavaltaa vastustaa sanoin tai teoin on nyrkiniskunsa ansainnut.

Paras joululahja alueen väestölle on se, että kyseinen poliisi on jo jouluna vuorossa.
Voimakeinot ja väkivalta ovat vähän eri asioita. En ymmärrä miksi poliisin pitäisi alentua samalle tasolle rikollisen kanssa. Tämä sitten pitäisi hyväksyä ja sitä kunnioittaa... hohhoijaa.
 
Itse olen sitä mieltä, että ikärajaa pitäs laskea 15->13. Nykyään 13-14v ei ole mitään kynäniskoja mitä voit tappaa nyrkillä. Evoluutio on ihmeellinen, ihminen saa ruokaa yms enemmän, niin se myös aikuistuu aikasemmin yms.

Ei pitäisi olla mitään ikärajaa. Alle 15 vuotiaiden kohdalla pitäisi siirtyä käytäntöön jossa tuomari päättäisi voidaanko heidät tuomita vankeuteen.

Nykyisestä mielentilatutkimuksesta pitää luopua. Jos ihminen vetoaa mielenterveyteensä teon yhteydessä, pitää tuomita psykiatriseen hoitoon niin pitkäksi aikaa kuin parantuminen vaatii.

Yksityisten vankiloiden perustaminen kustannusten laskemiseksi.
 
Joskus vuosia sitten ollessani tulossa naapuripitäjän rautakaupasta siihen pihaan kurvavasi joku tumma jätkä parikymmentä vuotta vanhalla suomen kilvissä olevalla datsunin romulla. Alkoi kauppaamaan mulle agrikaattia. Yritti ensin Englanniksi mutta kun en kunnolla ymmärtänyt niin se huomasi osaavansa Suomea. Oli kuulemma italialainen myyntiedustaja ja tulossa messuilta. Nyt oli kiire lentokentälle ja olisi pitänyt palauttaa auto vuokraamoon ja halusi myydä esittely agrikaatin halvalla. Näytti jonkin suomalaisen halpisketjun mainosta ja sanoi agrikaatin olevan samanlainen. Ei tullut kauppoja.
Hauskaa oli kun se kaveri tuli pari päivää myöhemmin tuossa kylätiellä vastaan edelleen sillä Datsunillaan, ei ilmeisesti ollut ehtinyt sille lennolle.
Minäkin tapasin italialaisen myyntiedustajan paikallisen kyläkaupan pihalla. Hänkin oli yllättäen messuilta tulossa ja piti päästä eroon jostain työkoneista, joiden lentokuljetus takaisin Italiaan olisi tullut liian kalliiksi. Reiluna miehenä hän olisi luopunut niistä aivan nimelliseen hintaan. Vakuudeksi esitteli lentolippujaankin, mutta hieman ihmetytti, miksi myyntiedustajaksi lähetetty mies ei osannut juuri edes englantia, suomesta nyt puhumattakaan. Jostain syystä en innostunut kaupantekoon.
 
Nykyään 13-14v ei ole mitään kynäniskoja mitä voit tappaa nyrkillä. Evoluutio on ihmeellinen, ihminen saa ruokaa yms enemmän, niin se myös aikuistuu aikasemmin yms.

Tuo on kyllä totta. Pojan juuri 14v. täyttänyt kaveri on minua 10 cm pitempi. Minä toki painavampi eli ylivoimainen ;)
 
Minäkin tapasin italialaisen myyntiedustajan paikallisen kyläkaupan pihalla. Hänkin oli yllättäen messuilta tulossa ja piti päästä eroon jostain työkoneista, joiden lentokuljetus takaisin Italiaan olisi tullut liian kalliiksi. Reiluna miehenä hän olisi luopunut niistä aivan nimelliseen hintaan. Vakuudeksi esitteli lentolippujaankin, mutta hieman ihmetytti, miksi myyntiedustajaksi lähetetty mies ei osannut juuri edes englantia, suomesta nyt puhumattakaan. Jostain syystä en innostunut kaupantekoon.
Tuntuu niitä ''italian agrekaattikauppiaita'' pyörivän siellä ja täällä. Kaverini soitti kesällä, että joku outo hamppi kauppaa agrekaattia juuri tällä tarinalla, pistä autot, konehalli ja kaikki mahdolliset paikat lukkoon..

Varastavat viereiseltä kylältä, seuraavalla myyvät. En ihmettele, että myyntimiehen nenä kaiketi sai hieman vaurioita.
 
Vanhin poikani on 180 senttiä ja 80 kiloa, 16-vee. Ja täynnä lihasta ja pyykkilautavatsa.
Itse kun menin armeijaan, painoin 76 ja 187 senttiä 19-vuotiaana...:rolleyes:

Faija tais olla 175cm ja 59 kg aloittaessaan vm-palveluksen vuonna 1967.
 
Voimakeinot ja väkivalta ovat vähän eri asioita. En ymmärrä miksi poliisin pitäisi alentua samalle tasolle rikollisen kanssa. Tämä sitten pitäisi hyväksyä ja sitä kunnioittaa... hohhoijaa.

Missä kohtaa siinä videossa oli "väkivaltaa"?
 
Itse olen sitä mieltä, että ikärajaa pitäs laskea 15->13. Nykyään 13-14v ei ole mitään kynäniskoja mitä voit tappaa nyrkillä. Evoluutio on ihmeellinen, ihminen saa ruokaa yms enemmän, niin se myös aikuistuu aikasemmin yms.
Ei kestä iskua noi nuoret... vaikka on jouhea leuassa se ei tarkota että se kestää miehen lailla kolistelua. Aivot vielä kehittyy, niitä jos helisyttelee vähän pääkopassa niin tulee bambi-jalat saman tien.Eikä kintut ole luutuneet vielä niin että kestaisivät jykeviä alapotkuja ollenkaan.
Päälle vaan, sillä noista nuorisojengeistä olen aina yksin selvinnyt (muutaman kerran kun on ollut pakko). Tough guy nurin samantien brutaalisti ja sitten yksi vielä ihan vaan periaatteesta, niin alkaa aatteen pubis-hormonaalinen uho aika nopsaan jäähtyä. Juoksijoille vielä huutamalla tiedoksi että ensi kerralla mulla on mukana se vuonna -92 tekohetkellä katkennut Torspo... :).
 
Missä kohtaa siinä videossa oli "väkivaltaa"?

Uutisten perusteella:
Sakkoihin johtanut pahoinpitely tapahtui huhtikuussa Mikkelin poliisiasemalla. Poliisin kiinniottamaa henkilöä oltiin tuomassa säilöön poliisiasemalle, kun poliisimies löi kämmensyrjällään kiinniotettua niskaan säilöönottotarkastuksen yhteydessä.
Iskun seurauksena kiinniotetun henkilön pää osui vastaanottotiskiin. Kiinniotetun henkilön huuleen tuli osuman seurauksena haava, joka vaati sairaalahoitoa tikkien muodossa.

En tiedä näkyykö videolla ja sillä tuskin on merkitystä mielipiteeseesi, kun arabimeininkiä kerran tunnut kaipaavan.
 
Täällä Norjassa oli maanantaina myös IPCC-uutispäivä, sitten tiistaina ilmoitettiin että norjalaisten on syötävä vähemmän lihaa (syövät enemmän kalaa kuin on mielestäni edes järkevää, jopa lihapullat on tehty kalasta perkele):



(Maistuvat kylmänä ruisleivän päällä sinapin kanssa liian vähän sinapilta, lämmitettynä paljon pahempaa)

Siihen ei yleisesti reagoitu (nämä siis Norjan YLE:n eli NRK.no -sivuston uutisia), keskiviikkona vasemmistosta ilmoitettiin että BMI-indeksin mukaan 3/5 urheiluhullusta kansasta on ylipainoisia... SIIHEN paloivat hihat lopulta, täällä on eilen vaadittu koko typerän indeksin romuttamista, tai ainakin norjalaistamista.
Tänään vasemmisto päästi vähemmistön edustajan ääneen, Norjan Kroppsaktivistit ovat myös tyytymättömiä mahdolliseen maalitolppien siirtelyyn:


1539976464547-gif.24722



1539976866177-gif.24723


Du kan ikke se på et menneske hvordan det står til på innsiden, skriver Carina Elisabeth Carlsen.
FOTO: NAREAS SAE-KHOW / NRK
("Et voi nähdä ihmisestä miten he ovat sisäisesti", tjms. paskaa)

On täällä joskus aika hauskaakin seurata melko viilipyttymäistä porukkaa, suomalainen valk. roskaväki, natsi fasisti yms. bullshit -scene puuttuu, ehkä siksi että täällä on alle 80-vuotiaita jotka vielä elävästi muistavat varsinaiset natsit, mutta auta armias jos haukut vuorivaellus- ja hiihtohullua kansaa ylipainoiseksi!
 
Viimeksi muokattu:
Mutta eihän BMI-indeksissä yksilötasolla paljoa järkeä aina ole, itse olen 188cm/ 82kg kiipeilijä, ja vielä 66 kiloisena olisin normaalipainoinen, tosin nippa nappa.
Just joo...
 
Kyllä minä söisin hirveän paljon enenmmän kalaa lihan sijaan jos se olisi täällä järkevässä muodossa ja ennenkaikkea järkevissä hinnoissa. Sitten kun se tippuu sinne 5 euroon kilolta kalafileestä. Minen kokonaista kalaa osta, liian sotkuista käsitellä, töissä olen joutunut niin kotona en tee vapaehtoisesti.
 
Missä kohtaa siinä videossa oli "väkivaltaa"?
Pahoinpitely tulkitaan sivistysvaltioissa yleensä väkivallaksi... En tiedä miten se poliisissa tulkitaan? Aika usein ilmeisesti siten, että "kaveri sai mitä ansaitsi".
 
Tuosta jutusta jossa agregaatti kauppias oli saanut käkättimeen on todella vaikea sanoa mitä siellä on todellisuudessa mahtanut tapahtua.

Traaginen tapaus mutta samalla hyvä komedia. Maaseudulla pidetään huolta naapurista. Mikäs helevetin karvanaama siinä ajaa Uolevin Zetorin perässä... katotaas vähä... aijai täällä on varastettua tavaraa nin maan... nyt kuule....

Reppuriparka eksyi vielä sysmäläiseen metsään. Ei ole helppoa tuo ulkomaanelävän yrittäminen Suomessa vielä pitkään aikaan. Tyyppi kärsi siitä, että kesäaikaan pitkin kulmia kiertää ihan oikeita huijareita ja huijariryhmiä.
 
Back
Top