Fremen
Greatest Leader
Tästä ei reserviläisveli @Tex kannata sen enempää meuhkata ehkä, me laillistajat olemme tällä foorumilla hyvin pienessä vähemmistössä... propsit veli @kimmo.j :lle, joka terveysalan ammattilaisena tuntee asiaa joka kantilta... itse olen lähinnä libertaristina avaamassa markkinaa, sota huumeita vastaan ja täyskielto kun eivät selkeästi ole missään toimineet, niin pragmaatikkona olen valmis kokeilemaan mitä tahansa muuta.Miksei toimisi? Jos todella olemme niin erilaisia eurooppalaisten kanssa, niin ehkä on syytä erota liitosta nettomaksajan roolista. Huumeissa mun mielestä ongelmana on ne lieveilmiöt, ei aine itsessään. Miksei meillä muka voi kiskoa työkkärirahoilla lojuen halpaa piriä apteekista? Halvempaa se on kun käydä oikeutta kaikkien kanssa ja menettää verotulot. Tuskin siinä kauaa menee että poistuu kuvioista, 10-20v? Sit uskoon tai hautaan.
Kertokaa nyt miksi verovarojen kerääminen ja lieveilmiöiden poisto ei meillä onnistu, mutta jossain portugalissa kyllä. En käsitä.
Esim. täyslaillistamista, verotusta, ja laadunvalvontaa, ihan kuten alkoholilla.
plus mielessä siintää edelleen se Karhunkierros maagiseen 24 tuntiin (tosin "helpolla tavalla" eli etelästä pohjoiseen), ehkäpä pikku Oriolan moterni pervitiini-setti siivittäsi Fremeniä ne vaikeat viimeiset 12 tuntia .
Tiedän että se menee vuorokauteen... meneekö se minulta. Noh, siinä ovat avut tarpeen! 30 tuntia menisi soivalla kelillä, sitä en epäile.
Hyppiä en koskaan osannut, maratonille olen liian hidas... tossa on meikäläisen haaveprojekti:
Nainen. Toimittaja. Yle. Tiede-toimitus. Ja meni.
Siinäpä revittiin muuten aikoinaan heti aika kasa nauloja Fremenin "typerät ideat, joista tuli pakkomielteitä" -arkun kannesta... .