Ikinä en ole nähnyt liikenteessä moottoripyöräpoliisia työntämässä poliisimoottoripyörää käyntiin ja tuskin on kukaan mukaan? Poliiseja työntämässä poliisiautoa olen kyllä nähnyt mm v. 2000 Itsenäisyyspäivän paraatissa Lahden Aleksanterinkadulla.
Korjatkaa toki, jos olen väärässä mutta väitän ettei ainkaan Suomen poliisi näitä KTM 1190 moottoripyöriä hirveästi tasamaalla työnnä käyntiin. Senverran kovat puristukset pitkäiskuisessa V-twinissä ja pitkät välitykset, eikä 1.vaihteella pysty edes starttaamaan (automatiikan estäessä ns vahinkostartit). Ei nimittäin onnistunut kadunmieheltä edes 11.7:1 puristussuhteella olevan uudemman 1000cc V-Twininin käynnistys työntämällä eikä edes mäkistartilla.
Moottoripyöräpoliisien uusin työkalu KTM 1190 Adventure on yksi markkinoiden turvallisimmista moottoripyöristä.
www.moottori.fi
Vanhemman 90-luvun alun 750cc nelitahti rivi4- koneella olevan Japski moottoripyörän pystyi kyllä vielä huoletta työntämään hyvin käyntiin tasamaalla, mutta eipä onnistu enään kaikilla uusilla moottoripyörillä.
Kyllä tuon poliisikoulun 3min ja 460m moottoripyörän työntötestiä voi perustella sillä, että jos vuosien saatossa sillä on onnistuttu saamaan taloon sisälle ne hyvät tyypit jotka selviävät moottoripyöräpoliisin koulutuksen fyysisestä rasituksesta, niin miksi sitä hyvää testiä muuttamaan?