Suomen sisäinen turvallisuus

Noin 30-vuotiasta espoolaismiestä epäillään 52 eri lapseen kohdistuneista seksuaalirikoksista
HS:n tietojen mukaan mies on kotoisin Turkista, eikä hän ole asunut Suomessa kovin pitkään.
---------
uhreja 52, nuorimmat 9-vuotiaita
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006203691.html
Espoolaismies :rolleyes:

Muok: Jokohan tälle voisi leiman myöntää
1565784856067.png
 
Jos asuu Espoossa, lienee espoolainen? Olen minäkin ollut esim tamperelainen, vaikka en ole asunut Tampereella kuin vähän aikaa.
 
Mutta sen sijaan - varsinkin tämän Husun "kaikki Persut ovat rasisteja" -episodin jälkeen tuntuu irvokkaalta että taas vähemmistöihin varauksellisesti suhtautuvia kansanedustajia epäillään rikoksista. Toki on näin että puoluekanta vs etninen alkuperä ovat eri asioita ja nimenomaan se erottava tekijä näissä tapauksissa. Mutta tuntuu silti jotenkin oikeustajua vääristävältä.

Kyllähän se hieman kysymyksiä herättää kun sama kaveri tutki myös persunuorison twitteröintiä samaan aikaan kun toinen poliisi (tapanen, ei tämä kuntavihreä) oma-aloitteisesti lentää varmistamaan ettei entistä päihteidenkäyttäjää kutsuta päihteidenkäyttäjäksi somessa.

Rehellisesti kysyttynä, uskoisitko itse kyseisen kaverin pystyvän objektiiviseen tutkintaan? Itse sanoisin että kyllä, jos tutkijan jäsenkirja olisi vaikka sdp:n, tai tutkittava kohde kokoomuslainen.
 
Juu mutta tuota termiä käytetään tässä kohtaa häivyttämään oikeaa taustaa. Riittää että rahvas lukee miehen olevan Espoosta.
Se on taas makuasia, onko tekijän ihonväri merkitsevä tieto.
 
Rehellisesti kysyttynä, uskoisitko itse kyseisen kaverin pystyvän objektiiviseen tutkintaan? Itse sanoisin että kyllä, jos tutkijan jäsenkirja olisi vaikka sdp:n, tai tutkittava kohde kokoomuslainen.
Tämä oli varmaan minulle, vai oliko retorinen kysymys?

Vaikeaa sanoa, luottaisinko kun en tiedä minkälainen henkilö on kyseessä. Helpostihan sitä on vähintään tahattomasti puolueellinen johonkin suuntaan jos käsitellään "omien" tai "vihollisen" asioita.
 
Jos minä asun kesän Alborgissa, niin ei kyläläiset esittele minua Köpisläisille Alborgilaisena. Eikä nyt kelpaa se, että olen siellä väliaikaisesti, niin on meinaan tuo "espoolainenkin" täällä.
On tietenkin eri asia olla kunnan kesäasukas kuin vakituinen asukas jolla on vakituinen asunto kunnassa, kirjat on kunnassa jne.
 
– Nuoret ovat aina tutustuneet toisiinsa. Nyt tänne lintukotoomme on tullut myös muualta ihmisiä, mikä aiheuttaa sen, että myös toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus.

-Poliisi-

Eivät tutustu. Eikä ole.
Eikä siihen ole muilla nokan koputtamista etenkään kun prinsessan intressit ovat muualla.

-Tyttären isä-
 
Se on taas makuasia, onko tekijän ihonväri merkitsevä tieto.
On toi surkeeta miten poliisikunta puolustelee näitä paskoja. Luulisi että sielläkin ymmärrettäisiin edes tilastotieteen alkeet. Jos nämä kunniakansalaiset tekee jumalauta valtaosan näistä rikoksista ja heitä on muutama hassu prosentti koko kansasta, niin luulisi pystyvän myöntämään sen ettei nämä vain sovellu tänne meidän kulttuuriin. Mutta ei niin ei. Jokainen jankkaa samoja virsiä.
 
On toi surkeeta miten poliisikunta puolustelee näitä paskoja. Luulisi että sielläkin ymmärrettäisiin edes tilastotieteen alkeet. Jos nämä kunniakansalaiset tekee jumalauta valtaosan näistä rikoksista ja heitä on muutama hassu prosentti koko kansasta, niin luulisi pystyvän myöntämään sen ettei nämä vain sovellu tänne meidän kulttuuriin. Mutta ei niin ei. Jokainen jankkaa samoja virsiä.
On se surkeaa, miten jollain foorumeilla luullaan että tiedetään Totuus Asioista eikä kenelläkään muulla ole käsitystäkään.

Voitko vielä
- kertoa, miten on puolusteltu
- kertoa, miksi on oleellista kertoa tekijän etnisyys; vai olisiko tärkeämpää esim tietää miten estää lapsia joutumasta näiden paskojen uheriksi, etnisestä alkuperästä riippumatta

Se nimittäin ei varmaan paljoa auta, jos lapsia varoitellaan että älkää sitten ruvetko chattailemaan keski-ikäisten turkkilaisten miesten kanssa, kun varmaan alun perin on ollut ihan toisenlainen käsitys kanssakeskustelijasta muutenkin.
 
On se surkeaa, miten jollain foorumeilla luullaan että tiedetään Totuus Asioista eikä kenelläkään muulla ole käsitystäkään.

Voitko vielä
- kertoa, miten on puolusteltu
- kertoa, miksi on oleellista kertoa tekijän etnisyys; vai olisiko tärkeämpää esim tietää miten estää lapsia joutumasta näiden paskojen uheriksi, etnisestä alkuperästä riippumatta
Oikeasti kysyt miten on puolusteltu?
Siten on puolusteltu, että jonkin vittuuntuneen ihmisen kertoessa miten asia on, aletaan himmaamaan että eihä se nyt noin ja eihän se nyt näin. Mutta kun se on just niin. Tilastoja en sulle edes ala kaivaa, kun ne on sinunkin silmiisi jo kantautunut moneen otteeseen.

Ja tuohon toiseen kohtaan, kun kysyt että olisiko tärkeämpi tietää miten estää lapsia joutumasta näiden paskojen uhreiksi. Aika helppo vastata. Kärrää nämä paskat sinne mistä on tullutkin. Mutta sehän sotii taas nykyisen poliisinkin maailmankuvaa vastaan. Oleellista on kertoa myös tekijän etnisyys että noita osataan varoa. Eikä toimia, kuten esim Lahdessa 2015 kun yksi teikäläisistä oikein mediassa toitotti kuinka näillä on oikeus tutustua tyttäriimme, ja siellä täällä näitä kärrättiin saatana päiväkoteihin sun muualle pyörimään. Avaa saatana silmäs.
 
:facepalm:
 
Back
Top