Suomen sisäinen turvallisuus

file.php
 
Mehän ei tiedetä, oliko uhri isoäiti eli mummo.

Pahoittelen kornia huumoria, mutta näitä nyt alkaa jo olemaan aika tavalla. Jotkut vielä pyrkivät kiistämään, ei ymmärrä.
Ja voihan tekijä olla tosiaan umpioululainen, tiedä vaikka olisi joku vanha kalastajasuku Hailuodon Hagokset... Kyllä, joissain asioissa poliittinen korrektius saavuttaa melko absurdejakin kommentteja. Mutta vahvasti isoäiti-ikäinen ja todennäköisesti ulkomaalaistaustainen voitanee todeta ilman että kukaan voi todeta että asiassa oltaisiin asiattomuuksien saralla.
 
Facebook antaa ihmisille mahdollisuuden jakaa ja lisätä avoimuutta ja yhteydenpitoa...
Tämä pisti silmään tuossa Facebookin laatikossa. Ja hän jakoi ja piti.
Niitä oli muuten kaksi Oulussa samannimistä, en ole FB:ssä, en päässyt katsomaan.
 
Seuraava koskee liikenneturvallisuutta, ja on mielipide.
Lyhyen ajan sisällä on ollut useita tapauksia, joissa asianosaiset ovat olleet 17 vuotiaita ja ajokortillisia.
Pari kertaa on nuori ajanut liki 200km/h ja nyt tuli uutinen, jossa kaksi 17 vuotiasta tyttöä kuoli ja yksi loukkaantui vakavasti, kuljettajan ollessa niin ikään 17 vuotias.
Onko tämäkin jotain Bernerin aikaansaannoksia vai onko siellä muitakin i.........
Ei minulla ole tutkimustietoa, mutta näyttäisi siltä, että eivät ole vielä kypsiä autonrattiin.
Tunnen vain yhden itseni ikäisen kaverin, joka sai erikoisluvalla kortin, kun jatkoi isänsä taksiautoilua tämän menehdyttyä. Paljonkohan näitä on, kun esilläkin on näin paljon.
 

Tuossa tuo kurvi jossa tytöt kuoli. Tiukka kurvi muttei mikään paha ellei aja ihan reilusti ylinopeutta. Ajoivat vasemmalle ulos tieltä oikealla näkyvän tumman puun kohdalla.
 
Seuraava koskee liikenneturvallisuutta, ja on mielipide.
Lyhyen ajan sisällä on ollut useita tapauksia, joissa asianosaiset ovat olleet 17 vuotiaita ja ajokortillisia.
Pari kertaa on nuori ajanut liki 200km/h ja nyt tuli uutinen, jossa kaksi 17 vuotiasta tyttöä kuoli ja yksi loukkaantui vakavasti, kuljettajan ollessa niin ikään 17 vuotias.
Onko tämäkin jotain Bernerin aikaansaannoksia vai onko siellä muitakin i.........
Ei minulla ole tutkimustietoa, mutta näyttäisi siltä, että eivät ole vielä kypsiä autonrattiin.
Tunnen vain yhden itseni ikäisen kaverin, joka sai erikoisluvalla kortin, kun jatkoi isänsä taksiautoilua tämän menehdyttyä. Paljonkohan näitä on, kun esilläkin on näin paljon.
Paljon.
Oliko lainlaatijan tarkoitus, että merkittävä osa ikäluokasta ajaa kohta henkilöautoa?
Ja kohta alkavaan vääntöön siitä, minkä ikäinen on kypsä autonrattiin, ja miten muualla päin maailmaa menetellään, en tule ottamaan mitään kantaa. Toteanpahan vain, että onnettomuuksia kasaantuu nuorille ja autolla viet hautaan paljon suuremman joukon kuin kevarilla 16-vuotiaana ajaessa.
https://www.satakunnankansa.fi/a/201320519
https://yle.fi/uutiset/3-10827951
 
Paljon.
Oliko lainlaatijan tarkoitus, että merkittävä osa ikäluokasta ajaa kohta henkilöautoa?
Ja kohta alkavaan vääntöön siitä, minkä ikäinen on kypsä autonrattiin, ja miten muualla päin maailmaa menetellään, en tule ottamaan mitään kantaa. Toteanpahan vain, että onnettomuuksia kasaantuu nuorille ja autolla viet hautaan paljon suuremman joukon kuin kevarilla 16-vuotiaana ajaessa.
https://www.satakunnankansa.fi/a/201320519
https://yle.fi/uutiset/3-10827951
Jestas, minä lukasin ne ja olen hämmentynyt. Sitä ajetaan vakioksi. 17 on uusi 18, näin tredikkäästi ilmaistuna. :LOL: Se on varmaan Bernerin aloittama projekti, siinä tuoksuu sekä suklaa, että juusto.
Itselleni alkoi kehittyä itsesuojeluvaisto yli kaksikymppisenä ja lopullisesti lapsen synnyttyä.
Vaikka kersat ovatkin kuulemma fiksumpia nykyään, onnea vaan muille tiellä liikkujille.

lapsi-ajaa-autoa.jpg
Shutterstock/MTV
 
Jestas, minä lukasin ne ja olen hämmentynyt. Sitä ajetaan vakioksi. 17 on uusi 18, näin tredikkäästi ilmaistuna. :LOL: Se on varmaan Bernerin aloittama projekti, siinä tuoksuu sekä suklaa, että juusto.
Itselleni alkoi kehittyä itsesuojeluvaisto yli kaksikymppisenä ja lopullisesti lapsen synnyttyä.
Vaikka kersat ovatkin kuulemma fiksumpia nykyään, onnea vaan muille tiellä liikkujille.

Katso liite: 33799
Shutterstock/MTV
Huomaa, että kriteeri kulkee käytännössä siinä, että jos kouluun tms. on matkaa yli tunti julkisilla, niin silloin kortin saa. No, kas kummaa, kuinka monessa pitäjässä Suomessa on yli tunnin matka bussilla kouluun? Sanoisinpa että valtaosassa. Tuohan siis koskee ammattikoulua tms. opinoissa olevia ja harrastuksia-
Tiedänpä myös tapauksen, jossa on menettänyt kortin mopolla kaksikin kertaa, mutta se ei ole ollut kylliksi piittaamatonta liikennekäyttäytymistä, että olisi estänyt 17-vuotiaana autokortin saamista.
Eiköhän tätäkin himmata jossain vaiheessa, mutta tyypilliseen suomalaiseen lainsäädäntötapaan, ensiksi pitää monen kuolla.
 
Tämä lakihan ei ole mikään uusi juttu, esim mäkihyppääjä Toni Nieminen sai kortin 16-vuotiaana. Nieminen on syntynyt -75.
 
Tämä lakihan ei ole mikään uusi juttu, esim mäkihyppääjä Toni Nieminen sai kortin 16-vuotiaana. Nieminen on syntynyt -75.
Kaverillakin oli seitsemäntoista vuotiaasta mutta syynä oli ettei sinne ammattikouluun päässyt julkisilla lainkaan, isällä sairaus esti ajamisen ja äidillä ei kortia. Muistin ettei näillä korteilla saanut ajaa muuta kuin niitä tiettyjä ajoja vai muistanko väärin. Tämä siis silloin Neuvostoliiton aikaan.
 
Oma jälkikasvu sai kortin 17vee ja eipä ole ollut moitittavaa. Fakta on se, että ei täältä sivummasta pääse opiskelemaan, työharjoitteluun tai harrastuksiin millään opilla ilman omia kyytejä.
Vahinkoja ja onnettomuuksia sattuu samalla lailla kuin 18 vuotiaille. Aina on se muutama joka ei noudata sääntöjä vaikka ikää olisi 50 vuotta. En nyt muista kuinka paljon noita poikkeuslupia on myönnetty, muistaakseni jo tuhansia...eli ihan varmaa että sattuu niitä onnettomuuksiakin, valitettavasti.
 
Oma jälkikasvu sai kortin 17vee ja eipä ole ollut moitittavaa. Fakta on se, että ei täältä sivummasta pääse opiskelemaan, työharjoitteluun tai harrastuksiin millään opilla ilman omia kyytejä.
Vahinkoja ja onnettomuuksia sattuu samalla lailla kuin 18 vuotiaille. Aina on se muutama joka ei noudata sääntöjä vaikka ikää olisi 50 vuotta. En nyt muista kuinka paljon noita poikkeuslupia on myönnetty, muistaakseni jo tuhansia...eli ihan varmaa että sattuu niitä onnettomuuksiakin, valitettavasti.
Toisille se kortti varmasti onkin välttämättömyys, mutta mitä olen kuunnellut niin täällä niitä on kyllä saatu tuonne kirkollekkin aika kevein perustein.
 
Paljon.
Oliko lainlaatijan tarkoitus, että merkittävä osa ikäluokasta ajaa kohta henkilöautoa?
Ja kohta alkavaan vääntöön siitä, minkä ikäinen on kypsä autonrattiin, ja miten muualla päin maailmaa menetellään, en tule ottamaan mitään kantaa. Toteanpahan vain, että onnettomuuksia kasaantuu nuorille ja autolla viet hautaan paljon suuremman joukon kuin kevarilla 16-vuotiaana ajaessa.
https://www.satakunnankansa.fi/a/201320519
https://yle.fi/uutiset/3-10827951
Tämä vielä uudestaan, tässä JR49:n viestissä on lukuja.
 
Back
Top