Suomen sisäinen turvallisuus

No ei tule monille mieleen.
eu_flag_flickr_MPD01605_ccbysa.jpg
 
Yhdysvalloissa toteutuu laaja sananvapaus. Ei sinänsä ihme, sillä Yhdysvalloissa on nähty miten Atlantin toisella puolella kansallissosialismin ja kommunismin kaltaiset ideologiat ovat tehneet tuhojaan.

Laajan sananvapauden vuoksi Yhdysvalloissa natsiliput ovat sallittuja. Tässä amerikkalainen lakiprofessori ottaa kantaa natsilippuun ja Yhdysvaltain perustuslain ensimmäiseen lisäykseen:


Joissain eurooppalaisissa maissa, esimerkiksi Latviassa ja Liettuassa, sekä neuvosto- että natsisymbolit ovat kielletty.

 
Juncker ei myöskään tykkää.

"These populist, nationalists, stupid nationalists, they are in love with their own countries," Juncker told CNN in his Brussels office.
"They don't like those coming from far away, I like those coming from far away ..."
 
Täsmälleen. Tästä asiayhteydestä ei ole mitään epäselvyyttä.
On epäselvyyttä. Minulle ei tule heti mieleen keskitysleirit suomalaisen natsilipun heiluttamisesta vaan että heiluttaja kannattaa kansallisvaltiota.
Muutenkin juutalaisten ratsastaminen holokaustilla alkaa olla niin eilistä päivää. Riittää jo ja keksikää jotain muuta mistä uhriutua.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Tässä nimenomaisessa tapauksessa hakaristilippu idenfioitiin sopimattomaksi ja uhkaavaksi. Voisin kuvitella ilman suurempaa mielikuvittelua, että esim. juutalaiset, puolalaiset, venäläiset, mustalaiset jne. eivät riemusta rieku, kun näkevät aatulippulinnan vuonna 2020.....en keksi, miksi esim. minun pitäisi sitä puolustaa edes sivulauseessa.

Juu juu, pakollinen maininta tässä kohtaa, koska natsilippua ei saa kritisoida ilman, etteikö samalla tuomitse myös sirppi-vasaralippua, Maon lippua, Che Guevaraa, Leniniä, punakaartia, holomodoria, Darth Vaderia ja Indira Gandhia. :cool:

Tämä kommentoinnissa toistuva -puolustus- natsilipulle on ei vain irvokas vaan paljon kertova. Jos jotain symbolia pitää puolllustaa jollain kenties vielä pahemman symbolin olemassa ololla, niin aika paljon se kertoo myös puolllustettavasta symbolista.
Kyse ei varmaan ole natsilipun puolustamisesta, vaan ihmisten yhdenvertaisuudesta, miksei kaikkien ääriporukoiden lippuja, tunnuksia tuomita samoin perustein? Lisäisin tuohon listaan isis lipunkin
 
On epäselvyyttä. Minulle ei tule heti mieleen keskitysleirit suomalaisen natsilipun heiluttamisesta vaan että heiluttaja kannattaa kansallisvaltiota.
Muutenkin juutalaisten ratsastaminen holokaustilla alkaa olla niin eilistä päivää. Riittää jo ja keksikää jotain muuta mistä uhriutua.
Minulle tulee mieleen idiotismi ja tyhmyys.

En näe kantajia kansallisvaltion kannattajina.
 
On epäselvyyttä. Minulle ei tule heti mieleen keskitysleirit suomalaisen natsilipun heiluttamisesta vaan että heiluttaja kannattaa kansallisvaltiota.
Minulle ei kyllä tule mieleen natsilipusta kansallisvaltion kannattaja.

Muutenkin juutalaisten ratsastaminen holokaustilla alkaa olla niin eilistä päivää. Riittää jo ja keksikää jotain muuta mistä uhriutua.
Olen täysin eri mieltä. Antisemitismiä vastaan tulee taistella eikä holokaustia saa unohtaa.
 
Kyse ei varmaan ole natsilipun puolustamisesta, vaan ihmisten yhdenvertaisuudesta, miksei kaikkien ääriporukoiden lippuja, tunnuksia tuomita samoin perustein? Lisäisin tuohon listaan isis lipunkin

Lippu on kuitenkin vain lippu. Jos tätä jatkettaisiin tarpeeksi pitkään niin tällöin koko väripaletti ja geometriset kuviot ovat laittomien asioiden listalla. Täten, hakaristiliput ovat pikemminkin politiikan keppihevonen ja tällä ei ole mitään tekemistä kuinka suosittu PVL oikeasti on.
 
Lippu on kuitenkin vain lippu. Jos tätä jatkettaisiin tarpeeksi pitkään niin tällöin koko väripaletti ja geometriset kuviot ovat laittomien asioiden listalla. Täten, hakaristiliput ovat pikemminkin politiikan keppihevonen ja tällä ei ole mitään tekemistä kuinka suosittu PVL oikeasti on.
Pvl n tapauksessa varmasti asia on näin
 
Olen täysin eri mieltä. Antisemitismiä vastaan tulee taistella eikä holokaustia saa unohtaa.

Itseltä kyllä tuppaa unohtumaan. Palkinnoksi lähete mielisairaalaan ja kuritushuonetta kirsikkana päällä?
 
Back
Top