Suomen sisäinen turvallisuus

Ihan vaan yleisenä tuumailuna keissin uutisoinnista. Ajankohta on heinäkuinen viikonloppulauantai. Veikkaan vahvasti että suurimpien päivälehtien ammattimaisimmat lehtineekerit viettävät parhaillaan kesälomiaan. Nuoret kesätoimittajat tuuraavat. Ja joku Jämsänkoski on Helsingistä käsin katsottuna melkoista periferiaa. Eli poliisin tiedotteita ei nyt ihan jokaisessa lehtitoimituksessa tuijoteta herkeämättä.
 
Eikös noissa uutislinkeissä juuri todettu että silminnäkijäkuvauksissa on heittoa / ristiriitaisuuksia. Eli malttaisin kyllä mieleni ennen kuin tekisin tältä pohjalta lopullisia päätelmiä.

Täällä tavan mukaan kilpaillaan juoruilla ja spekulaatioilla, jotka eivät oikein perustu mihinkään muuhun kuin esittäjänsä omiin kuvitelmiin.

Tarvitaan lisätietoa. En ole koskaan kuullutkaan koko tyypistä. Olisiko tuo nyt sitten poliittisen murhan oletetuin kohde... Hmm.
 
Se, että ase olisi ollut vasara, oli ilmeisesti uhria hoitaneen lääkärin näkemys vammojen laadun perusteella. Jossain näin mainitun, että uhri itse olisi kertonut aseen olleen nyrkkirauta tjsp. Pahaa jälkeä tekevät tietysti molemmat.
Olisiko oletettu Mehmed malttanut löydä vasaralla niin kevyesti, että enempää vammoja ei olisi tullut. Vasara luultavasti menee kallosta läpi helposti. Jos uhri on kerran nähnyt nyrkkiraudan, niin eiköhän se ole todennäköisempi tekoväline.
 
Ei todellakaan näytä olevan mitään rakettitiedettä selvittää Jämsän kaupunginvaltuutettujen kotiosoitteet kun ne löytyvät suoraan kaupungin omilta sivuilta kaupunginvaltuustoa käsittelevästä osiosta. Eli ryöstön / tapon yrityksen valmistelut ei kovin kummoista työpanosta vaadi.
 
Viimeksi muokattu:
Ei todellakaan näytä olevan mitään rakettitiedettä selvittää Jämsän kaupunginvaltuutettujen kotiosoitteet kun ne löytyvät suoraan kaupungin omilta sivuilta kaupunginvaltuustoa käsittelevästä osiosta. Eli ryöstön / tapon yrityksen valmistelut ei kovin kummoista työpanosta vaadi.

Miksi kukaan "arabinnäköinen" lähtisi jonnekin Jämsänkoskelle tappamaan jotain kaupunginvaltuutettua?

Jos kohteena olisi Halla-aho, Purra tai vast niin sitten olisi jo enemmän motiivia.
 
Hyvin vähän tietoa. Jos nämä laskee yhteen:

- uhrin mukaan ryöstettiin 1400-1500 matkakassaa.
- uhrin mukaan "arabin näköisiä"
- todellisuudessa ei ryöstetty mitään
- tuntomerkeissä ristiriitaa

1) Joku muukin on nähnyt ryöstäjät
2) Katajan todistus on "kallovamman saaneen todistus" (onko ollut ihan selväkään) tai
3) jonkun muun silminnäkijän todistus on hatara.
 
Hyvin vähän tietoa. Jos nämä laskee yhteen:

- uhrin mukaan ryöstettiin 1400-1500 matkakassaa.
- uhrin mukaan "arabin näköisiä"
- todellisuudessa ei ryöstetty mitään
- tuntomerkeissä ristiriitaa

1) Joku muukin on nähnyt ryöstäjät
2) Katajan todistus on "kallovamman saaneen todistus" (onko ollut ihan selväkään) tai
3) jonkun muun silminnäkijän todistus on hatara.

Juurikin näin. Nyt malttia. Tuoreessa muistissa vielä se kun mm. Sebu Tynkkynen jakeli varmana tietona että Porvoon poliisiampujat olisivat olleet partalapsia. Ja yhtä lailla on jäänyt mieleen mitenkä Lipposka oli masinoimassa Tampereen pitserian tuhopolton jälkimainingeissa suurta rasisminvastaista mielenosoitusta. Sitten kävi ilmi että kyseessä olikin pitserian omistajaveljesten vakuutuspetoksen yritys.
 
Miksi kukaan "arabinnäköinen" lähtisi jonnekin Jämsänkoskelle tappamaan jotain kaupunginvaltuutettua?

Jos kohteena olisi Halla-aho, Purra tai vast niin sitten olisi jo enemmän motiivia.

Toistan: Uhri itse epäili syyksi sitä kun oli kovasti vastustanut paikallista Jämsän vastaanottokeskusta ja nyt se sitten suljetaan. Että näin epäili. Ei kaikki jännä saa alkuaan hesasta. Maakunnissa kuohuu.

"Kataja pitää todennäköisenä, että pahoinpitely oli poliittinen väkivaltaisku.

-Tekijät olivat myös selvästi etukäteen suunnitelleet tekoaan, kun ensinnä on otettu selville, missä missä asun. Sitten tultiin paketin kanssa kotiovelle, ja tarjottiin muka esitteitä perussuomalaisten puoluetoimistolta. Lisäksi kysyttiin vielä erikseen nimeäni.

Kataja katsoo, että väkivallanteon kohteena ei ollut pelkästään hän itse, vaan teko kohdistui koko perussuomalaiseen puolueeseen.

-Meidän porukka ja minä etunenässä olen valtuustossa usein vaatinut Jämsän vastaanottokeskuksen lakkauttamista, ja olen jo aiemmin vastustanut sen perustamistakin.

-Olen myös tehnyt vastaanottokeskusaiheesta useita valtuustoaloitteita ja laatinut lehtikirjoituksia, kuitenkin ihan asiatyyliin. Nythän vastaanottokeskus sitten lakkautetaan syyskuussa. Väistämättä tulee mieleen, että haluttiinko minulle nyt kostaa."

https://www.suomenuutiset.fi/tuntem...toon-han-kertoo-nyt-kammottavista-hetkistaan/
 
Juurikin näin. Nyt malttia. Tuoreessa muistissa vielä se kun mm. Sebu Tynkkynen jakeli varmana tietona että Porvoon poliisiampujat olisivat olleet partalapsia. Ja yhtä lailla on jäänyt mieleen mitenkä Lipposka oli masinoimassa Tampereen pitserian tuhopolton jälkimainingeissa suurta rasisminvastaista mielenosoitusta. Sitten kävi ilmi että kyseessä olikin pitserian omistajaveljesten vakuutuspetoksen yritys.

Porvoon konnat oli varttimanneja.
 
Back
Top