Suomen sisäinen turvallisuus

Eli asia on juuri niin kuin esitin.

Laitoin tilastoa raiskausten määrän kasvusta (laitoin itelleni viereen tilaston ulkomaalaistaustaisten määrästä Suomessa mutta en halua syytettä jostakin kiihottamisesta, joten tyydyin tarkastelemaan käyriä issekseni), joten niiden läimäysten on sitten täytynyt vähentyä. Mutta jos tämä on ennalta ehkäisevän yksikön päällikön ja Sinun mielestäsi hyvä asia, niin mitäpä sitä muut sitten arvostelemaan.
Jos läimäyksien määrä on vähentynyt, se on mielestäni hyvä asia. Jos raiskauksien määrä on lisääntynyt, se on paha asia. Jos raiskauksesta tehdään suuremmalla todennäköisyydellä rikosilmoitus (eli samasta määrästä raiskauksia tehdään enemmän ilmoituksia), se on hyvä asia. Oletko eri mieltä?

Ihan varmuuden vuoksi: olethan hahmottanut, että luvun suurikin prosentuaalinen kasvu ei välttämättä vaikuta kovinkaan paljoa summauksiin, joissa on mukana kertaluokkaa suurempia lukuja? Noiden Tilastokeskuksen lukemien mukaan poliisille ilmoitettujen "Henkeen ja terveyteen kohdistuvien rikosten" määrä on pysynyt melkein vakiona vuodesta 2014 (35-36 tuhatta), kun taas seksuaalirikosten määrä on ollut noin kymmenesosa noista luvuista (pienimmillään tuona aikana noin kolmetuhatta, viime vuonna 4300).

Kävin sitten katsomassa myös tarkempia tilastoja. https://pxnet2.stat.fi:443/PXWeb/sq/7d722f64-aaf5-43dd-9f0e-6101a96162be löytyy, jos oikeasti tilastoidut tapahtumat kiinnostavat. FYI: Laki seksuaalisesta ahdistelusta säädettiin vuonna 2014.
 
Kävin sitten katsomassa myös tarkempia tilastoja. https://pxnet2.stat.fi:443/PXWeb/sq/7d722f64-aaf5-43dd-9f0e-6101a96162be löytyy, jos oikeasti tilastoidut tapahtumat kiinnostavat. FYI: Laki seksuaalisesta ahdistelusta säädettiin vuonna 2014.
Joo, hyvin menee.

Sitä mukaa kun yksi suomiäijä oppii jättämään vaimonsa rauhaan saunan jälkeen, kohdistaa pari iloisesti värisevää nuorisojoukkoa jännittävää yllätysrakkautta muutaman alaikäiselle. Siinä mitään, ainahan varusmiehet on tyttöjen perään vihellelleet.

Arska ja Pena sopivat riitansa, koska olivat oppineet nauttimaan vähän kalliimpaa punaviiniä kossun sijaan. Puukkoa ei tarvittu. Pari naista pääsi sen sijaan päästään, mutta toiset uskonnot ovat vaan tasa-arvoisempia eikä siitä pidä kiihottua.

Mutta läimäsyt vähenee mikä on iloinen asia, sitähän Sinä ja Taponen minulle kerrotte. Ja uskonhan minä, kun koko yhteiskunnan koneisto valtionsyyttäjiä ja medioita myöten on innostunut sitä minulle tähdentämään.

Ja nyt tehtiin lakimuutos jolla muutettiin raiskauksen määritelmä, ettei turhaa vertailua vanhoihin hyviin aikoihin enää suotta tehtäisi.

Opetellaan uimaan vaan niin hyvä tulee.

1598499435610.png
 
Mutta läimäsyt vähenee mikä on iloinen asia, sitähän Sinä ja Taponen minulle kerrotte.
Jos lähtisin tähän mukaan, syyttäisin sinua siitä että ilmeisesti iloitsisit väkivallan lisääntymisestä. Koska en kuitenkaan viitsi juttujasi vääristellä, esitän vain toivomuksen ettet tekisi sitä minullekaan.

Pisteet siitä, että jaksoit mennä tilastoja katsomaan kun sinulle suora linkki tarjottiin. Ensi kerralla ehkä jo oma-aloitteisesti?
 
Jos läimäyksien määrä on vähentynyt, se on mielestäni hyvä asia.
Jos lähtisin tähän mukaan, syyttäisin sinua siitä että ilmeisesti iloitsisit väkivallan lisääntymisestä. Koska en kuitenkaan viitsi juttujasi vääristellä, esitän vain toivomuksen ettet tekisi sitä minullekaan.
Tuohon boldattuun viittasin, jos oli epäselvää niin
Pisteet siitä, että jaksoit mennä tilastoja katsomaan kun sinulle suora linkki tarjottiin. Ensi kerralla ehkä jo oma-aloitteisesti?
Tuo seksuaalirikosten lisääntymisestä kertovan käppyrän kävin hakemassa Tilastokeskuksen sivuilta. En hirveän syvällisesti penkonut, mutta iha ite kävin kuitenkin sen sieltä poimimassa.
1598513853667.png

Todettakoon, että en iloitse väkivallan lisääntymisestä. Olen vain vähän herkkä sille, että minulle valehdellaan. Jos se tapahtuu epäsuorasti kuten vaikkapa Taponen tekee, on se vielä vittumaisempaa koska siihen sisältyy oletus, että vastaanottaja on sen verran yksinkertainen että nielee kaiken. Olen ollut aistivinani, että Sinä vähän komppaat tuota tyyliä.

Kerrataan vielä: Tilasto, jonka piti todistaa jotakin, oli haastattelututkimus siitä että onko kokenut läimäyksiä tai sitä rajumpaa väkivaltaa. Sitä tarjottiin todisteena, että kaikki hyvin, ei mitään uutta.

Minä katson, että kun asiota niputetaan sopivalla tavalla, saadaan haluttu tulos.

Jos aikavälillä x tapahtuu 80 läimäsyä ja 20 raakaa raiskausta, ja aikavälillä y 80 raakaa raiskausta ja 20 läimäystä, on tuloksena että yhteiskuntamme väkivaltatilanne on pysynyt ennallaan. MOT, sano poliisi.

En osta.

1598513853667.png
 
Itse en vain edelleenkään ymmärrä, että mitä lisäarvoa tämä trollaava poliittinen poliisi tuo yhteiskuntaamme joka tuntuu polarisoituvan kiihtyvällä tahdilla.. Minusta asioiden kärjistäminen erityisesti poliisin taholta enää enempää ei ole ollenkaan järkevää.

Asioiden kärjistäminen ei ole järkevää Suomen, kansalaisten tai poliisin näkökulmasta. On kuitenkin tahoja, joiden doktriineihin kuuluu Suomen tapaisten yhteiskuntien vahingoittaminen polarisoimisen kautta.

Poliisin tekemän trollaavan politikoinnin seuraukset ovat täysin ennustettavissa.

Niistä keskeisimpiä ovat mm.
- Poliisiin kohdistuvan luottamuksen mureneminen.
- Oikeuslaitokseen kohdistuvan luottamuksen mureneminen.
- Poliittiseen järjestelmään ja hallintokulttuuriin kohdistuvan luottamuksen mureneminen.
- Omankädenoikeuden suosion kasvu.
- Yleinen yhteiskunnallinen polarisoituminen.
- Stressin, stressireaktioiden ja ahdistuksen tapaisten asioiden ankkuroituminen käsitteeseen "poliisi".
- Poliisikunnan sisällä tapahtuva stressaantuminen, heikompi kiinnittyminen poliisi-identiteettiin, työmotivaation lasku jne.

Näitä haitallisia vaikutuksia voisi listata kymmenittäin. Jokainen, jolla on pienintäkään yhteiskunnallista tai yhteiskunta- ja/tai ihmistieteellistä yleissivistystä tietää nämä asiat. Ja aika moni tietää mihin doktriiniin kaikki nuo kuuluvat keskeisesti.

Aarnio-keissillä oli kova negatiivinen vaikutus siihen luottamukseen ja arvostukseen jota poliisi ammattikuntana ja yhteiskunnallisena institutiona saa. Mutta kun Aarnio-keissin yhteydessä ylemmät ja isommat tahot tarttuivat toimeen ja ihmisiä päätyi tutkintaan, syytteeseen ja tuomiolle, niin luottamus palautui.

Pol-po -keissin negatiivinen vaikutus poliisin saamaan luottamukseen ja arvostukseen on moninkertainen Aarniokeissiin verrattuna. Itse pidän pol-po -keissiä punaisen Valpon jälkeen tuhoisimpana poliisiorganisaation ja sisäministeriön valvontavastuun kautta tapahtuneena subversiivisenä operaationa, joka Suomeen on kohdistettu.

Tässä on kaksi vaihtoehtoa jotka ovat huomattavasti muita vaihtoehtoja todennäköisempiä.

1. Joko tuollainen maalle tuhoisa perseily sallitaan ja siihen kannustetaan ihan ammattitaidon ja ymmärryksen puutteen vuoksi. Tähän en pysty uskomaan jos komento- ja raportointiketjussa on ainuttakaan sosiaalipsykologiaa, sosiologiaa, psykologiaa, poliittista historiaa, antropologiaa tms. edes olkipillin läpi tarkastellutta henkilöä.

2. Kyse on Suomeen kohdistuvasta vihamielisestä subversiivisestä ja epävakauttavasta operaatiosta. Tämän vaihtoehdon suhteen en löydä ainuttakaan tosiasiaa, joka puhuisi tätä vastaan.

Jos älykkäät ja osaavat ihmiset tuottavat proaktiivisen toiminnan kautta täysin ennustettavia aikaansaannoksia ja lopputuloksia, niin realistisinta on olettaa että he ovat aktiivisesti pyrkineet tuottamaan juuri niitä seurauksia.
 
Todettakoon, että en iloitse väkivallan lisääntymisestä. Olen vain vähän herkkä sille, että minulle valehdellaan. Jos se tapahtuu epäsuorasti kuten vaikkapa Taponen tekee, on se vielä vittumaisempaa koska siihen sisältyy oletus, että vastaanottaja on sen verran yksinkertainen että nielee kaiken. Olen ollut aistivinani, että Sinä vähän komppaat tuota tyyliä.

Kerrataan vielä: Tilasto, jonka piti todistaa jotakin, oli haastattelututkimus siitä että onko kokenut läimäyksiä tai sitä rajumpaa väkivaltaa. Sitä tarjottiin todisteena, että kaikki hyvin, ei mitään uutta.
Taposen twiitin teksti: "Väkivallan pelko on selvästi yleisempää kuin sen uhriksi joutuminen. Lisääntyneestä rikosuutisoinnista ja joskus ehkäpä lietsomisestakin huolimatta pelot eivät ole lisääntyneet viime vuosina - päinvastoin Sen sijaan väkivallan taso on säilynyt suht vakaalla tasolla viime vuodet".

Sinä ilmeisesti tulkitset sen viestin: valehdellaan että kaikki hyvin eikä mitään uutta, lakaistaan seksuaalirikosten kasvu maton alle, riemuitaan siitä että läimäisyt vähenevät.
Minä tulkitsen sen viestin: ihmisten väkivallan pelko on laskenut siitä huolimatta että väkivallan määrä on pysynyt samalla tasolla.

Seksuaalirikokset ja niihin liittyvät väitteet toit keskusteluun sinä, alkuperäisessä viestissä ei niistä puhuttu mitään.
 
Taposen twiitin teksti: "Väkivallan pelko on selvästi yleisempää kuin sen uhriksi joutuminen. Lisääntyneestä rikosuutisoinnista ja joskus ehkäpä lietsomisestakin huolimatta pelot eivät ole lisääntyneet viime vuosina - päinvastoin Sen sijaan väkivallan taso on säilynyt suht vakaalla tasolla viime vuodet".

Sinä ilmeisesti tulkitset sen viestin: valehdellaan että kaikki hyvin eikä mitään uutta, lakaistaan seksuaalirikosten kasvu maton alle, riemuitaan siitä että läimäisyt vähenevät.
Minä tulkitsen sen viestin: ihmisten väkivallan pelko on laskenut siitä huolimatta että väkivallan määrä on pysynyt samalla tasolla.

Seksuaalirikokset ja niihin liittyvät väitteet toit keskusteluun sinä, alkuperäisessä viestissä ei niistä puhuttu mitään.
Minä puhun siitä, että tuota alla olevaa tilannetta kohti ollaan menossa. Ennalta ehkäisevän yksikön päällikkö hokee, että ei tässä mitään, kaikki hyvin vielä.

Ehkä hän puhuu niin totta kuin osaa :rolleyes:
Ruotsin poliisin hätähuuto: Tuhannet nuoret valmiita murhaamaan
SIINA EKBERG | 27.08.2020 | 11:33- päivitetty 27.08.2020 | 11:52
Poliisijohtajan mukaan rikollisjengeissä on jo 5000 henkilöä ja lisää rekrytoidaan.


Ruotsin poliisi kertoo olevansa ”melkein voimaton” maassa räjähtäneen jengiväkivaltaongelman alla. Rikollisjengien väkivallanteot ovat olleet Ruotsissa yhä yleisempiä, ja viime päivinä ammuskeluja on ollut lähes päivittäin.
Viimeisiin kuolemaan johtanut ammuskelu tapahtui tällä viikolla Tukholman Lindingössä, jossa mies löydettiin ammuttuna autosta.
Poliisin kansallisen operaatio-osaston (NOA) johtaja Mats Löfvingin mukaan iso osa ongelmaa on jengien kiihtyvä rekrytointi.
− On monia nuoria miehiä, jotka ovat valmiita tappamaan. Se on aivan kamalaa. Huolestuttavaa on myös, että rikollisilla on systemaattinen tapa rekrytoida hyvin nuoria poikia rikollisuuden pariin, Mats Löfving sanoo Svenska Dagbladetille.
Hänen mukaansa jengit iskevät kiinni koulupudokkaisiin.
− Moni nuori mies lopettaa yläkoulun ilman hyväksyttyjä arvosanoja. Jäljelle jää tulla rekrytoiduksi rikollisjengiin.
Näin jengit saavat riveihinsä jopa 12-vuotiaita poikia. Heitä käytetään muun muassa ampuma-aseiden ja pienten huumemäärien toimittajina.
− Vanhemmat rikolliset käyttävät nuorempiaan näihin tehtäviin, koska nuoret voivat saada kevennetyn rangaistuksen tai eivät rangaistusta lainkaan.
Syyt sille, miksi nuoret pojat ja miehet ovat valmiita tekemään jopa murhan kaltaisia rikoksia, on Löfvingin mielestä kysymys, jota poliisi ei yksin pysty käsittelemään.
− Miksi olemme tunnistaneet 5000 nuorta miestä, jotka kuuluvat rikollisverkkoihin? Se on erittäin paljon. Jos tähän lisätään se, että nämä henkilöt rekrytoivat mukaan yhä lisää, meillä on suuri ongelma. Muiden ihmisten on selvitettävä, miksi on niin paljon nuoria miehiä, jotka ovat valmiina ryhtymään murhaajiksi.
Poliisi odottaa hallitukselta lisätukea
Mats Löfvingin mukaan poliisi siis taistelee jotakin sellaista vastaan, josta se ei oikeastaan tiedä, mitä se on.
− Tämä on perusongelmamme, hän sanoo.
Ruotsissa alkoi loppusyksyllä 2019 kansallinen operaatio Rimfrost, jonka tavoitteena oli puuttua jengiväkivaltaongelmaan. Operaatio päättyi keväällä 2020. Tuolloin poliisi ilmoitti, että operaatiolla oli vaikutusta, mutta toivottuun tavoitteeseen ei päästy. Ammuskelujen määrä ei vähentynyt.
Löfvingin mukaan Rimfrost osoitti, että keskittämällä poliisin panostusta rajatuille maantieteellisille alueille voidaan ongelmaan vaikuttaa. Onnistumisista huolimatta ohjelma lopetettiin.
− Opimme operaatiosta asioita. Olemme nyt valmiita vastaanottamaan hallituksen investoinnit poliisimäärän lisäyksiin. Näillä vahvistuksilla poliisi voi rajoittaa tällaista rikollisuutta. Mutta pitkällä aikavälillä kohtalo on edelleen, että liian monta nuorta rekrytoidaan rikollisjengeihin, Löfving sanoo.
Stefan Löfvenin (sd.) hallitusta on arvosteltu jengiongelman lepsusta hoitamisesta. Esimerkiksi oppositiopuolue maltillisen kokoomuksen puheenjohtaja Ulf Kristersson on vaatinut hallitukselta konkreettisia toimia ongelman ratkaisemiseksi.
 
Minä puhun siitä, että tuota alla olevaa tilannetta kohti ollaan menossa. Ennalta ehkäisevän yksikön päällikkö hokee, että ei tässä mitään, kaikki hyvin vielä.

Ehkä hän puhuu niin totta kuin osaa :rolleyes:
Eli jos hän ei jokaisessa twiitissään käsittele sitä, kuinka Suomi on menossa turmiota kohti, hän mielestäsi pimittää asioita?
 
Eli jos hän ei jokaisessa twiitissään käsittele sitä, kuinka Suomi on menossa turmiota kohti, hän mielestäsi pimittää asioita?
No linkitä edes yksi sellainen.

Mikään ei viittaa siihen, että tilanne olisi stabiili vähänkään pidemmällä aikavälillä. Segregaatio, väkivalta, jengiytyminen lisääntyvät.

Jos olisi yksikin syy, miksi Suomi ei kulkisi muun Euroopan reittiä näissä kysymyksissä (pois lukien entinen itäblokki) niin olisin toiveikas. On suurta hulluutta tehdä samat asiat kuin muut, ja odottaa erilaista lopputulosta. Kyllä, tuon kiistäminen on valehtelua.

Luulen kyllä, että taidat vaan vedättää mua :rolleyes:
 
No linkitä edes yksi sellainen.

Mikään ei viittaa siihen, että tilanne olisi stabiili vähänkään pidemmällä aikavälillä. Segregaatio, väkivalta, jengiytyminen lisääntyvät.

Jos olisi yksikin syy, miksi Suomi ei kulkisi muun Euroopan reittiä näissä kysymyksissä (pois lukien entinen itäblokki) niin olisin toiveikas. On suurta hulluutta tehdä samat asiat kuin muut, ja odottaa erilaista lopputulosta. Kyllä, tuon kiistäminen on valehtelua.

Luulen kyllä, että taidat vaan vedättää mua :rolleyes:
Tarkoitatko siis sitä, että Taposen pitäisi ainakin jossakin twiitissään kommentoida noita asioita? Ok, tämä kuulostaa paljon järkevämmältä. Mielestäni olisi parempi kuitenkin kommentoida, ettei Taponen edelleenkään ole ottanut asiaan kantaa, kuin väittää hänen valehtelevan twiitissä, joka ei asiaan mitenkään liity ja joka mitä ilmeisimmin on täysin totta.

En itse ole Taposta seurannut, joten uusimman väitteesi paikkaansapitävyyteen minulla ei ole kommenttia.

En myöskään ole vedättämässä, vaan yritän parhaani mukaan ymmärtää mistä täällä käytävässä keskustelussa on kysymys. Nyt tunnen ymmärtäväni paremmin, joten oli ainakin minulle hyödyllistä.
 
Asioiden kärjistäminen ei ole järkevää Suomen, kansalaisten tai poliisin näkökulmasta. On kuitenkin tahoja, joiden doktriineihin kuuluu Suomen tapaisten yhteiskuntien vahingoittaminen polarisoimisen kautta.

Poliisin tekemän trollaavan politikoinnin seuraukset ovat täysin ennustettavissa.

Niistä keskeisimpiä ovat mm.
- Poliisiin kohdistuvan luottamuksen mureneminen.
- Oikeuslaitokseen kohdistuvan luottamuksen mureneminen.
- Poliittiseen järjestelmään ja hallintokulttuuriin kohdistuvan luottamuksen mureneminen.
- Omankädenoikeuden suosion kasvu.
- Yleinen yhteiskunnallinen polarisoituminen.
- Stressin, stressireaktioiden ja ahdistuksen tapaisten asioiden ankkuroituminen käsitteeseen "poliisi".
- Poliisikunnan sisällä tapahtuva stressaantuminen, heikompi kiinnittyminen poliisi-identiteettiin, työmotivaation lasku jne.

Näitä haitallisia vaikutuksia voisi listata kymmenittäin. Jokainen, jolla on pienintäkään yhteiskunnallista tai yhteiskunta- ja/tai ihmistieteellistä yleissivistystä tietää nämä asiat. Ja aika moni tietää mihin doktriiniin kaikki nuo kuuluvat keskeisesti.

Aarnio-keissillä oli kova negatiivinen vaikutus siihen luottamukseen ja arvostukseen jota poliisi ammattikuntana ja yhteiskunnallisena institutiona saa. Mutta kun Aarnio-keissin yhteydessä ylemmät ja isommat tahot tarttuivat toimeen ja ihmisiä päätyi tutkintaan, syytteeseen ja tuomiolle, niin luottamus palautui.

Pol-po -keissin negatiivinen vaikutus poliisin saamaan luottamukseen ja arvostukseen on moninkertainen Aarniokeissiin verrattuna. Itse pidän pol-po -keissiä punaisen Valpon jälkeen tuhoisimpana poliisiorganisaation ja sisäministeriön valvontavastuun kautta tapahtuneena subversiivisenä operaationa, joka Suomeen on kohdistettu.

Tässä on kaksi vaihtoehtoa jotka ovat huomattavasti muita vaihtoehtoja todennäköisempiä.

1. Joko tuollainen maalle tuhoisa perseily sallitaan ja siihen kannustetaan ihan ammattitaidon ja ymmärryksen puutteen vuoksi. Tähän en pysty uskomaan jos komento- ja raportointiketjussa on ainuttakaan sosiaalipsykologiaa, sosiologiaa, psykologiaa, poliittista historiaa, antropologiaa tms. edes olkipillin läpi tarkastellutta henkilöä.

2. Kyse on Suomeen kohdistuvasta vihamielisestä subversiivisestä ja epävakauttavasta operaatiosta. Tämän vaihtoehdon suhteen en löydä ainuttakaan tosiasiaa, joka puhuisi tätä vastaan.

Jos älykkäät ja osaavat ihmiset tuottavat proaktiivisen toiminnan kautta täysin ennustettavia aikaansaannoksia ja lopputuloksia, niin realistisinta on olettaa että he ovat aktiivisesti pyrkineet tuottamaan juuri niitä seurauksia.

Johtopäätös ei ole välttämättä oikea. Kyse voi olla (ja todennäköisesti on) myös erilaisten maailmankuvien kohtaamattomuudesta ja kykenemättömyydestä ja haluttomuudesta ymmärtää toisten maailmankuvaa. Talousteoria on hyvä esimerkki tästä.

Tämä ongelma on paljon suurempi kuin mikään mahdollinen ulkoinen subversio. Itse asiassa ulkoinen subversio ei voi edes onnistua, jos maailmankuvat ovat yhtenevät.
 
Kyse voi olla (ja todennäköisesti on) myös erilaisten maailmankuvien kohtaamattomuudesta ja kykenemättömyydestä ja haluttomuudesta ymmärtää toisten maailmankuvaa.
Oletan että kyse on minäkuvasta joka antaa viitteen muiden ihmisten yläpuolella olemisesta ja siltä pohjalta tulee sitten omasta mielestä hyveellisiä ulostuloja vaikka ne muista olisivatkin pielessä. Virka vielä pönkittää mandaattia lausua asioista ja sen jälkeen sanotun peruminen on vaikeaa. Kasvot ei saa mennä.
Tässä saattaa mennä joskus vikaan.
.
 
Oletan että kyse on minäkuvasta joka antaa viitteen muiden ihmisten yläpuolella olemisesta ja siltä pohjalta tulee sitten omasta mielestä hyveellisiä ulostuloja vaikka ne muista olisivatkin pielessä. Virka vielä pönkittää mandaattia lausua asioista ja sen jälkeen sanotun peruminen on vaikeaa. Kasvot ei saa mennä.
Tässä saattaa mennä joskus vikaan.
.

En varsinaisesti tarkoita tuota. Vaan erilaisista lähtötilanteista johtuvaa tosiasioiden tulkintaa (minäkuvakin vaikuttaa toki jossain tapauksissa).

Sanotaan että tiellä on kivi. Kaksi miestä tulee kiven luokse. Toinen on vahva, toinen heikko. Vahva näkee tien jatkuvan kiven takana ja hän toimii sen mukaan. Heikko mies ei pysty siirtämään kiveä, joten hänen näkökulmastaan tie päättyy siihen kiveen.

Jos nämä kaksi miestä keskustelevat keskenään ja heidän fyysinen eronsa on liian suuri, he eivät ymmärrä miksi toinen näkee mahdollisuuden ja toinen ylitsepääsemättömän esteen. He turhautuvat toisiinsa ja jossain vaiheessa jos asia on tarpeeksi iso, he päätyvät tappelemaan.

Eli vaikka kivi on saman kokoinen molemmille, eri lähtötilanne saa heidät näkemään asian ja sen seuraukset aivan eri tavalla. Älykkyys ei liity asiaan välttämättä mitenkään.
 
Mutta jos se heikko mies yhtään osaa ajatella niin ei se tie lopu siihen vaan rakennetaan tie kiven ympäri.
Vahva mies siirtää kiven ja heikko mies rakentaa tien sen ympäri.
 
Eli jos hän ei jokaisessa twiitissään käsittele sitä, kuinka Suomi on menossa turmiota kohti, hän mielestäsi pimittää asioita?
Ei tarvitse jokaisessa, mutta haluatko näyttää edes muutaman jossa on siitä huolissaan?

Sen jälkeen niitä voi verrata Taposen poliittisesti (yhteen suuntaan) värittyneisiin twiitteihin ja miettiä onko kyseessä Suomen ja suomalaisten etua ajava älyllisesti rehellinen, tasapuolinen ja objektiivinen virkamies.
 
Tämä ongelma on paljon suurempi kuin mikään mahdollinen ulkoinen subversio. Itse asiassa ulkoinen subversio ei voi edes onnistua, jos maailmankuvat ovat yhtenevät.

Ulkoinen vaikutus joskus jopa ohjailee tuon tyyppisiä tapauksia asemiinsa. Ei niitä kovinkaan monta Helsingin poliisissakaan, Yleisradiossa tai iltapäivälehdissä tarvita, kyllä se Tehtaankadulla tiedetään.
 
Viimeksi muokattu:
Lahtelainen tapa hoitaa kiusaamistapaukset:


Eihän tuo ihan oikein ollut lain kirjaimen silmissä, mutta toisaalta sitä niittää mitä kylvää...
Itse vielä rajaisin ton, kostiko omaiset vai ulkopuoliset.
 
Vetääkös kulttuurinrikastuttajamme miten rajat toiminnalleen? Jokainen toimii oman moraalinsa asettamissa rajoissa, mutta epäilen että haastajiemme moraalin rajat eivät tule ihan heti vastaan, case Solnan hautuumaa.
 
Back
Top