Suomen sisäinen turvallisuus

Vaikka https://pxnet2.stat.fi:443/PXWeb/sq/5abbf34a-5bd3-42d0-8b5e-64f37aacfac6. Vuoden 2011 hyppäys johtuu siitä, että lainmuutoksen takia lievät pahoinpitelyt eivät enää joissakin tapauksissa olleet asianomistajarikoksia.

Mutta valhetta ja Taposen tilastoja nämä tietysti ovat, vain jotkut valitut tietävät Totuuden.

Jos vuonna 2010 on tehty 35.000 vastaavaa rikosnimikettä ja vuonna 2019 36.000 niin miten tilastot antavat ymmärtää että tilanne on nyt (tai v. 2019) parempi jos tekojen määrä on kasvanut n. viidelläsadalla/ ~1,5% mittausajan alusta?

Edelleen, mielestäni hätävarjeluasioita pitäisi selkeyttää asetuksella, samalla oikeuskäytäntöä saataisiin ruuvattua hieman sallivampaan suuntaan.

Olen ryhtynyt asiassa konkreettisiin toimenpiteisiin.
Kirjoitin asiasta blogikirjoituksen:

Jos vuonna 2010 on tehty 35.000 vastaavaa rikosnimikettä ja vuonna 2019 36.000 niin miten tilastot antavat ymmärtää että tilanne on nyt (tai v. 2019) parempi jos tekojen määrä on kasvanut n. viidelläsadalla/ ~1,5% mittausajan alusta?
Toistetaan sitten ja lisätään rautalankaa.

"Vuoden 2011 hyppäys johtuu siitä, että lainmuutoksen takia lievät pahoinpitelyt eivät enää joissakin tapauksissa olleet asianomistajarikoksia." Eli laki muuttui vuoden 2011 alusta, ja jotkin asiat, jotka ennen vaativat sitä, että uhri vaati tekijälle rangaistusta, muuttuivat virallisen syytteen alaisiksi rikoksiksi. Eli vuodet 2010 ja 2019 eivät ole vertailukelpoisia, vuodet 2011 (42919 henkeen ja terveyteen kohdistunutta rikosta) ja 2019 (36227 henkeen ja terveyteen kohdistunutta rikosta) tietääkseni ovat.

Olisin voinut ottaa taulukkoon tiedot vuosilta 2011-2019, mutta silloin joku kuitenkin olisi kysynyt miksen ottanut pisintä mahdollista aikaa. Ajattelin, että kun selitän tuon poikkeaman heti seuraavassa lauseessa, se riittäisi. Väärässäpä olin.

Kun Ruotsissa on varmaankin ollut löysin ja maahanmuuton kannalta eniten etuja tarjoava linja. Niin kuinka löysä linjan pitää olla, että ns kotoutuminen onnistuu? Pitääkö lyödä niin paljon rahaa kouraan ettei tarvise tehdä yhtään mitään?

Kun Ruotsissa on varmaankin ollut löysin ja maahanmuuton kannalta eniten etuja tarjoava linja. Niin kuinka löysä linjan pitää olla, että ns kotoutuminen onnistuu? Pitääkö lyödä niin paljon rahaa kouraan ettei tarvise tehdä yhtään mitään?
Rahan jakamista on kokeiltu jo siinä laajudessa ettei hevosasiamiesten tarvi tehdä yhtään mitään. Sadan vuoden aika voi olla lyhyt tarkastelujakso, mutta toistaiseksi ei havaittavissa olevia tuloksia sopeutumisesta. Ruokkivien käsien pureminen jatkuu entisellään.

Rahan jakamista on kokeiltu jo siinä laajudessa ettei hevosasiamiesten tarvi tehdä yhtään mitään. Sadan vuoden aika voi olla lyhyt tarkastelujakso, mutta toistaiseksi ei havaittavissa olevia tuloksia sopeutumisesta. Ruokkivien käsien pureminen jatkuu entisellään.
Ei vissiin tarpeeksi, kun pitää varastaa päälle vielä kaiken minkä vaan voi.

Totuus on ainakii yks mitä kovasti jostain syystä tuntuvat pelkäävän. Rasismia näkee vaa meidän mainio ministeri Ohisalo joka puolella joka tietysti sit auheuttaa kaikki nämä muut ongelmat siinä sivussa. Sontaa mitä sontaa...

Eihän nytkään "tarvitse" tehdä mitään. Kyllä sieltä valtionkassasta jokaiselle säällinen elätys tulee, ettei tarvitse tonnin takkia viedä koska sitä ei ihan maksusitoumukseen saa...

Mitä pitäisi tehdä, niin sitten pitäisi alkaa perumaan niitä wanhoja päätöksiä jossa yhteiskunta esitetään syylliseksi jokaiseen asiaan. Nyt nämä väärinymmärretyt yhteiskunnanuhrit ovatkin vain niitä uhreja eivätkä tekijöitä. Ihan sukuperimästä, yhteiskunnallisesta asemasta tai varallisuudesta riippumatta.

Jos koko touhu on jo pitkään ollut sitä, että halataan eikä sun nyt tarvitse kantaa vastuuta, niin ei tarvitse ihmetellä kuinka näitä yhteiskunnan tulevaisuudentoivoja juoksee vapaana... sosiaalitoimistontädillä on 5-115 lasta vastuullaan.

Mene selittämään sille 12-14-vuotiaalle myymälävarkaalle ja kuuntele kuinka se kertoo sulle sen et-sä-mulle-mitään-voi-mä-oon-alle-15.
Mene selittämään halaamalla sille lastenkotikasvatille kuinka sä nyt pilaat tulevaisuutesi tällä ja se kertoo sulle sen painu-vittuun-ja-anna-mun-olla-ei-sulla-oo-oikeuksia-anna-mun-mennä

Ja nyt en ole vielä edes mamujen touhuista puhunut, niin tuosta nyt ehkä saa sen kuvan kuinka vahva uskoni on tämän asian hoitamiseen ihan keskustelulla...

edit: ja tää ei ole mikään uusi ilmiö...
edit2: ne kirotus vireet...

Viimeksi muokattu:
Mitä v****a siinä on kun pitää vähätellä ellei jopa kieltää ja pitää valheena raportit jengiväkivallasta? Mitä poliitikot pelkäävät?
Kun eduskunnassa istuva entinen poliisikin todistaa väitteen oikeasti ja että oli jo 10 vuotta sitten.
Jos pitää valita, uskoako nykyisiä vai entisiä poliiseja, itse kyllä valitsisin nykyiset.

Jos pitää valita, uskoako nykyisiä vai entisiä poliiseja, itse kyllä valitsisin nykyiset.
Minä taas entisiä. Ja syykin on se että ennen poliisit voivat tiedottaa paikallisesti, nykyään tiedottaminen hoidetaan etelästä ja keskus johtoisesti.

YLE vetää taas Hyvin
https://yle.fi/uutiset/3-11642118 ja

Kysyimme aseman nuorilta jengiytymisestä, ryöstelystä, väkivallasta ja maahanmuuttajien syyttelystä – "Kuka tahansa voi tehdä rikoksia, at the end of the day"​

mukana tarinassa kukas muukaan kun

Tämähän kertoo kuinka ne asiat kuuluu olla
Susanne Päivärinta kysyi, mitä Mercedes Bentso ajattelee siitä, että räppäri seurustelee tällä hetkellä miehen kanssa, joka on tehnyt kaksi murhaa.

Mika Raatikainen

5tfSp omhrhnsdormedhsl ·

Kyselytunnilla tänään ministeri Ohisalo hoki toistuvasti, miten poliisi sanoi sitä ja tätä. Ihmeellistä, koska kohta 40 vuotta poliisina olleena en ole niitä poliiseja vielä tavannut joihin Ohisalo viittaa. Tuntemani poliisit sanovat ihan jotain muuta kuin Ohisalo - ja niitä poliiseja on paljon. Taidamme tuntea eri poliiseja?

Back