Suomen sisäinen turvallisuus

Kolmea 16-vuotiasta poikaa epäillään samanikäisen pojan murhasta Helsingissä

Hiukkaa enemmän ihmettelen, miksi tämä tapaus ei ole saanut forumilla minkäänlaista vauhtia päälle? Jos olisin vittumainen, niin epäilisin erästä seikkaa, joka ehkä liittyy asiaan ja tekijöihin. Tekoa luonnehditaan julkisesti poikkeuksellisen raakalaismaiseksi ja siinä on vivahteita ties mistä.
 
Voisiko johtua siitä, että tuollaisten harvinaisten tapausten kanssa meidän on vain elettävä, ei niitä kokonaan voi estääkään. Toisin kun maahanmuuttajien tekemien ison määrä väkivalta ja seksuaalirikoksista. Ne on helposti estettävissä sillä, ettei vastaanoteta ihmisiä noista paskakulttuureista suomeen.
 
Hiukkaa enemmän ihmettelen, miksi tämä tapaus ei ole saanut forumilla minkäänlaista vauhtia päälle? Jos olisin vittumainen, niin epäilisin erästä seikkaa, joka ehkä liittyy asiaan ja tekijöihin. Tekoa luonnehditaan julkisesti poikkeuksellisen raakalaismaiseksi ja siinä on vivahteita ties mistä.
Vinha perä.

Asiaa voi ajatella myös niin, että jokaisessa kansassa, väestössä ja yhteiskunnassa on ongelmia ja ongelmia aiheuttavia yksilöitä.

Yksi maailman rikkaimmista valtioista, kuten olen kuullut tässä asiayhteydessä mainittavan, suuntaa vähät resurssinsa muutamalle prosentille, ettei heidän aiheuttamansa ongelmat ylittäisi 50% ainakaan kovin paljon, ihan heti. Tällä tavalla paremmisto saa lisää vettä myllyynsä, että kyllähän Veeti ja Eetukin (sic!).

Toista päiten käännettynä - jos tulevat fatserit ja vinlaysonit ajettaisiin huit hittoon, tapahtuisi murhia vieläkin. Mutta nykytilastojen valossa näyttää kokonaismäärät kuitenkin tasaista, vaikka uudet nokialaiset lisäävät osuuttaan. Mistä tämä kertoo?

Miksi märmätän tästä aina vaan on se, että tilastojen valossa meidän perheeseen syntyneistä ottaa jokunen vielä vastaan vuotta 2121. He ovat mahdollisesti silloin isovanhempia, ja mitkä lienevät heidän ajatuksensa tuolloin miettiessään lastenlastensa ja heidän lastensa tulevaisuutta.

Me ollaan se sukupolvi, jonka tulisi ohjata apu ja tuki niille kenelle siitä on suurin apu, ja mitensennytnätistisanoisi, katsoa että niiden määrä jotka eivät pärjää täällä työllään ja järjellään, olisi mahdollisimman pieni.
 
Tätä. Olen nimittäin huomannut, että alkuasukkaiden tekemät raakalaisteot eivät saa sitä samaa sanansäilää kuin mitä saapi ne muut. Tosin eipä nää asiat sanansäilällä parane. Ja miten auttaa niitä, jotka eivät apua edes katso tarvitsevansa?
No minkäs näille mahtaa minun puolestani nämäkin voisi lähettää Somaliaan mutta mahtavatko huolia kun eivät oikein huoli omiaankaan?
Tosin eipä tätä tapausta kukaan silottelekkaan. Ei ole lieventäviä asianhaaroja kuten korona, etäopetus, ilmastomuutos rasismi ....
 
No juu,on selvää että kantiksissa on epäkelpoa ainesta mutta ei reikää veneen pohjassa auta paikata poraamalla uusia reikiä.
 
Tätä. Olen nimittäin huomannut, että alkuasukkaiden tekemät raakalaisteot eivät saa sitä samaa sanansäilää kuin mitä saapi ne muut. Tosin eipä nää asiat sanansäilällä parane. Ja miten auttaa niitä, jotka eivät apua edes katso tarvitsevansa?
Alkuasukkaiden tekemiä rikoksia emme voi suoranaisesti estää, koulutusta, kasvatusta jne. lukuunottamatta. Tietty osa on aina paskaa ainesta, ikävä kyllä. Kansainvälisten lakien mukaan olemme vastuussa kansalaisistamme.

Ulkomailta tuotu jäteaines, joka suorittaa rikoksia valtavasti suuremmalla kertoimella kantaväestöön verrattuna, loppuu tosin yksinkertaisella poliittisella päätöksellä. Emme me tarvitse tänne sosiaalituilla loisivaa, rikoksia tekevää porukkaa tietyistä maista. Ja se ei mitenkään sulje pois työperäistä, tuottavaa maahanmuuttoa.
 
Tätä. Olen nimittäin huomannut, että alkuasukkaiden tekemät raakalaisteot eivät saa sitä samaa sanansäilää kuin mitä saapi ne muut. Tosin eipä nää asiat sanansäilällä parane. Ja miten auttaa niitä, jotka eivät apua edes katso tarvitsevansa?

Voi vaikuttaa sekin ettei nyt ole tunnettuja poliitikkoja tai poliiseja selittämässä, että yksittäistapaus, kyllä ennenkin murhailtiin oli sakilaiset ja muut.

Siinä meni kerralla monta elämää lopullisesti pilalle, ja syylliset joutaisi linnaan tai suljetulle. Syyllisiä poikien lisäksi löytyy varmasti myös kotoa.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun tekijöiden taustat lienee selvillä, on mielenkiintoista seurata puhutaanko "yksittäistapauksista joita ei tule yleistää" vaiko nuorten oirehtimisesta?
 
Tätä. Olen nimittäin huomannut, että alkuasukkaiden tekemät raakalaisteot eivät saa sitä samaa sanansäilää kuin mitä saapi ne muut. Tosin eipä nää asiat sanansäilällä parane. Ja miten auttaa niitä, jotka eivät apua edes katso tarvitsevansa?
Se on ainakin nähty että jos rikoksentekijä on joku etnisen tai uskonnollisen vähemmistön jäsen niin kovin hereästi aletaan etsimään syytä kulttuuriperinnöstä (eikä tarvitse olla edes ismaelilainen tai vääränvärinen, riittää jos on vaikka kotimainen lestadiolainen). Sitten jos aivan tavallisen valkoisen perheen vesat tekee jotain kauheaa niin sitten tyydytään päivittelemään että ei mitenkään voi tällaista tietää ennalta, kaikenlaista sitä sattuukin. Syytä ei tällöin etsitä vaikka valkoisen etuoikeuden tuomasta vääristyneestä maailmankuvasta vaikka perusteet olisi ihan yhtä vankat. (Tai jos jollain foorumilla näin tehdään niin minä en sellaisille ole osunut).
 
Juttua rajamiesten työturvallisuudesta. Liittyy mm. siihen että länsirajalla tunteet käyneet kuumina poikkeusolojen takia.



Kun usein olen ylittänyt rajan Torniossa, esittäen Suomen passin, ovat rajan miehet olleet poikkeuksetta erittäin ystävällisiä.
 
Back
Top