Suomen sisäinen turvallisuus

Iso syyllinen taitaa olla koululaitos, kenestä tahansa voi tulla mitä tahansa...
Perkele, tekisivät ensin ÄO-testit jne ja sitten ohjaisivat suuntautumista kyvykkyyden mukaan.
Miksi pitäisi dissata, ei menestys ole pelkästä älykkyydestä ole kiinni. Ne kuvannolliset ojanpohjat ovat täynnä fiksuja ihmisiä.
Haaveet, realismi ja menestyksen eteen työskentely ovat asioita jotka pitää opettaa kotona. Erityisesti tärkeää on luoda kyky joilla pettymykset selätetään.
 

Nuorisobarometrin karmea tulos: nuorten tyytyväisyys elämään historiallisen alhaalla​


Tieto lisää tuskaa ja fiksuille nuorille on tietoa tarjolla. Itsellänikään ei kovin korkealla ole odotukset mihin suuntaan maailma menee seuraavien vuosikymmenien aikana: talous, turvallisuus, ympäristö ja kulttuuri. Minkään osa-alueen kehitysnäkymät eivät ole suotuisia ja siitä seuraa vapauden vähenemistä.
 
Tieto lisää tuskaa ja fiksuille nuorille on tietoa tarjolla. Itsellänikään ei kovin korkealla ole odotukset mihin suuntaan maailma menee seuraavien vuosikymmenien aikana: talous, turvallisuus, ympäristö ja kulttuuri. Minkään osa-alueen kehitysnäkymät eivät ole suotuisia ja siitä seuraa vapauden vähenemistä.

Valitettavasti taidat olla oikeassa. Vaan koronallahan tämäkin huono barometritulos selitetään, taustalla olevat isommat kysymykset/asiat jäänevät käsittelemättä.
 
Sen verran täytyy tuosta nimikkeestä kysyä,kun vartija ei ole virkamies että olisiko kyse järjestystä ylläpitävän henkilön vastustamisesta? Vai oliko poliisien kanssa myös takkua tilanteessa? Jokatapauksessa jaksamista sinne.

Joo paperissa luki et järjestystä ylläpitävän henkilön vastustaminen. Eiköhä tälläinen asia olisi selvinnyt muutenkii :D Tosiaan tämä haastemies taitoi vain vahingossa sanoa virkamies. Annetaan se hänelle anteeksi varmasti sen verran erilaisia tapauksia näkee herra työssään et liekkö ekakaan kerta kun puhelimessa väärä sana suusta tullut. Mut entäs kun se toi sitä lappua... Olin juuri aamusaunassa isäni luona. Se 10minsaa pihassa yritti ajella ei suostunut autosta ulos nousemaan. Sit lopulta luovutti kun otin kylpytakin niskaan ja lähdin itse pakkaseen ni se näki minut ja vihdoin tajusi autosta nousta ylös. Siinä pihassa kyllä voi autolla ajaa mut pitää tietää vaan mitä kautta ajaa pihaan. Parkkipaikalta ei todellakaan pitkä farkku käänny siihen mihin hän oli tulossa. Joutui raukka 50metriä kävelemään.


Ei ollut kuin vartioiden kans eri mielisyyksiä kun eivät vammaiset osaa puhua jostain syystä vaan yrittävät käsiksi käydä... Tahallaan ilmeisesti yrittävät eskaloida. Noh selvisi kun paperit sain keskiviikkona et vartijahan se oli kokenut et olin loukannut häntä jotenkii. Se oli aika naurettavaa luettavaa. Ja sit et tollaisen takia järjestetään käräjät... Se mitä syyttäjä vaati minulle oli jtn nii pientä et ei varmasti ole edes 5% siitä mitä kestää se 30minsan istunto. Aion mennä paikalle ja kysyä et tälläiseenkö oikeasti kannattaa verorahoja tuhlata kun varmasti niitä oikeita rikoksia olisi. En tiedä sit liekkö on vartijalta hommat sokkarilla loppunut mut ainakii sokkarin paikallinen pomo pahoitteli poikien intoa kovasti. Syyttäjä oli paperit laittanut eteen päin jo 4kk sit ja nyt sain minä ne. Minulle jää pari viikkoa aikaa yrittää saada todistajia jostain esiin. Tuntuu jotenkii et tahalteen hidastellaan etten vaan voisi puolustautua. Sit syyttäjä oli viel vaihtanut paikka kuntaa ja jutulla ei ole nyt syyttäjää kun tänään asiasta soittelin. Sain jonku tiimipäälikön puhelimeen syyttäjien puolelta jolla oli joku vakava vamma keskustella. Kerroin et tarvitsen kaikki lippuset ja lappuset joita minua vastaan aiotte käyttää ku niitä ei kaikkia poliisilta löydy. Hän yrittää järjestää nopeasti nyt sit sitä syyttäjää tälle päivälle kun käräjät järjestetään. Minun ei tarviis edes mennä paikalle mut en voi vastustaa menemistä ihan sen takia kun tämä on rahan tuhlaamista jos joku. Hauskaa siitä ainakii tulee. Ikävä kyllä koronan takia ilmeisesti sisään ei porukkaa ihan normaalisti oteta ni en saa vissiin kunnon kannustusjoukkoa mukaani :(
 
Valitettavasti taidat olla oikeassa. Vaan koronallahan tämäkin huono barometritulos selitetään, taustalla olevat isommat kysymykset/asiat jäänevät käsittelemättä.
Minusta on jopa hellyyttävää, miten raivoissaan jotkut vaahtoavat tästä, että korona se on pilannut lastemme mielenterveyden. Juurisyyt ovat kyllä ihan muualla. Korona on korkeintaan nostanut asioita pinnalle, mutta totta kai nyt tartutaan tilanteeseen ja selitetään se kaiken aiheuttajaksi, niin voidaan samalla oikein huokua moraalia ja etiikkaa.

Ja kun koronankin suhteen asiat voisi olla myös toisin. Nyt meillä on arvio, että ensi kuussa 90-100% tapauksista tulee jo olemaan brittimuunnosta. Tätä on suorastaan kerjätty tänne. Älkää aikuiset väittäkö, että tälle ei olisi mahtanut mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Tulkaa nyt hyvät naiset järkiinne.

Mustasukkainen mies sai entisen vaimonsa vakoilusta ja murhasta elinkautisen
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000007810570.html?share=6ae5fe6d043981118e658589e3473557

Oikeuden mukaan mies oli teon aikaan syyntakeinen. Omasta mielestään hän oli alentuneesti syyntakeinen.

Miehen mielestä hänen kykynsä hallita käyttäytymistään oli ollut kuormittavassa tilanteessa merkittävästi alentunut epäsosiaalisen persoonallisuushäiriön sekä patologisen epävakauden, impulsiivisuuden ja kypsymättömyyden vuoksi.

Mielentilatutkimuksen mukaan mies oli kuitenkin syyntakeinen.
 
Joo paperissa luki et järjestystä ylläpitävän henkilön vastustaminen. Eiköhä tälläinen asia olisi selvinnyt muutenkii :D Tosiaan tämä haastemies taitoi vain vahingossa sanoa virkamies. Annetaan se hänelle anteeksi varmasti sen verran erilaisia tapauksia näkee herra työssään et liekkö ekakaan kerta kun puhelimessa väärä sana suusta tullut. Mut entäs kun se toi sitä lappua... Olin juuri aamusaunassa isäni luona. Se 10minsaa pihassa yritti ajella ei suostunut autosta ulos nousemaan. Sit lopulta luovutti kun otin kylpytakin niskaan ja lähdin itse pakkaseen ni se näki minut ja vihdoin tajusi autosta nousta ylös. Siinä pihassa kyllä voi autolla ajaa mut pitää tietää vaan mitä kautta ajaa pihaan. Parkkipaikalta ei todellakaan pitkä farkku käänny siihen mihin hän oli tulossa. Joutui raukka 50metriä kävelemään.


Ei ollut kuin vartioiden kans eri mielisyyksiä kun eivät vammaiset osaa puhua jostain syystä vaan yrittävät käsiksi käydä... Tahallaan ilmeisesti yrittävät eskaloida. Noh selvisi kun paperit sain keskiviikkona et vartijahan se oli kokenut et olin loukannut häntä jotenkii. Se oli aika naurettavaa luettavaa. Ja sit et tollaisen takia järjestetään käräjät... Se mitä syyttäjä vaati minulle oli jtn nii pientä et ei varmasti ole edes 5% siitä mitä kestää se 30minsan istunto. Aion mennä paikalle ja kysyä et tälläiseenkö oikeasti kannattaa verorahoja tuhlata kun varmasti niitä oikeita rikoksia olisi. En tiedä sit liekkö on vartijalta hommat sokkarilla loppunut mut ainakii sokkarin paikallinen pomo pahoitteli poikien intoa kovasti. Syyttäjä oli paperit laittanut eteen päin jo 4kk sit ja nyt sain minä ne. Minulle jää pari viikkoa aikaa yrittää saada todistajia jostain esiin. Tuntuu jotenkii et tahalteen hidastellaan etten vaan voisi puolustautua. Sit syyttäjä oli viel vaihtanut paikka kuntaa ja jutulla ei ole nyt syyttäjää kun tänään asiasta soittelin. Sain jonku tiimipäälikön puhelimeen syyttäjien puolelta jolla oli joku vakava vamma keskustella. Kerroin et tarvitsen kaikki lippuset ja lappuset joita minua vastaan aiotte käyttää ku niitä ei kaikkia poliisilta löydy. Hän yrittää järjestää nopeasti nyt sit sitä syyttäjää tälle päivälle kun käräjät järjestetään. Minun ei tarviis edes mennä paikalle mut en voi vastustaa menemistä ihan sen takia kun tämä on rahan tuhlaamista jos joku. Hauskaa siitä ainakii tulee. Ikävä kyllä koronan takia ilmeisesti sisään ei porukkaa ihan normaalisti oteta ni en saa vissiin kunnon kannustusjoukkoa mukaani :(

Ottamatta kantaa itse tapahtuneeseen, hae käsittelyn lykkäämistä vedoten siihen, että et ole voinut valmistella puolustustasi liian lyhyen valmistautumisajan vuoksi. Esimerkiksi sanot, että haluat saada kaupan valvontanauhat nähtäväksesi. Ei se läpi mene, mutta ärsyttää syyttäjää ja herättää puheenjohtajan kankkusestaan:).

Nuo perslävet tekevät aina samoin. Ne hautovat juttua kuin kultamunaa vaikka vuosia ja sitten länttäävät sen mahdollisimman lyhyellä valmistautumisajalla sinulle jotta asia menisi nopeasti läpi. Valitettavasti suuri osa ihmisistä antaa asian mennä näin ja homma saa jatkua samanlaisena.

Itselläni on parhaillaan menossa tapaus, jossa viranomaispäätöksestä tekemääni kannetta haudottiin 1v 4kk. Sen jälkeen minulle annettiin vastaajan vastine ja kerrottiin, että minulla on 2 viikkoa aikaa antaa vastine siihen ja sitten asia menee esittelyyn ja päätökseen. Tämä minulle toimitettu vastine oli 24 sivua pitkä tieteellinen lausunto käsiteltävästä asiasta joka perustui yli 150 sivua pitkään tapauskuvaukseen. Ilmoitus tuli minulle pari päivää ennen jouluaattoa 2020. Suomessa on noin 250 ihmistä joilla on yleensä riittävä osaaminen asian teknisen puolen läpikäymiseen. Sopii arvata, kuinka mahdollista on hankkia henkilö joka pystyy tuollaisen materiaalin käymään läpi ja kirjoittamaan arvionsa aiheesta kahdessa viikossa joka pitää sisällään jouluaaton ja uudenvuoden aaton. Kirsikkana kakun päällä on se, että edellinen instanssi joka asiaa käsitteli (kesti 12 kk) hyväksyi jo kanteeni teknisen puolen joten siitä ei edes ollut asiassa enää kyse:).

Ilmoituksessa luki, että asia esitellään tammikuun 2021 puolessa välissä. Kirjailin vastineeseen miten mahdotonta on esittää vastatodistelua kyseisessä ajassa ja viittasin edellisen instanssin päätökseen sekä silloiseen asiantuntijalausuntoon ja jätin asian päätettäväksi.

Tammikuun lopulla sitten asiasta ei kuulunut mitään, joten soitin olisiko päätöstä tiedossa milloin. Vastaus oli, että käsittely on siirretty ja tapahtuu aikaisintaan maaliskuun puolessa välissä. Mutta todisteluaika oli siis turvallisesti ummessa.

Ei tuollaiset asiat jaksa enää edes hermostuttaa. Tuo on normitoimintaa paljon isommissakin jutuissa.
 
Oikeuden mukaan mies oli teon aikaan syyntakeinen. Omasta mielestään hän oli alentuneesti syyntakeinen.

Miehen mielestä hänen kykynsä hallita käyttäytymistään oli ollut kuormittavassa tilanteessa merkittävästi alentunut epäsosiaalisen persoonallisuushäiriön sekä patologisen epävakauden, impulsiivisuuden ja kypsymättömyyden vuoksi.

Mielentilatutkimuksen mukaan mies oli kuitenkin syyntakeinen.
Hauska nähdä kun kerrankin arabi ei valehtele... vittu tulis järkiinsä noi muijat ja koko suomalainen yhteiskunta. Noista ei ole yhtään mihinkään.
 
7.65 ja ei vaaraa sivullisille :D
Yllättävän isot korvaukset:
Ahlgren tuomittiin maksamaan isoveljelle kipu-, kärsimys- ja muita korvauksia yhteensä 23 200 euroa. Pikkuveljelle Ahlgrenin on maksettava 6 200 euroa.
 
Hauska nähdä kun kerrankin arabi ei valehtele... vittu tulis järkiinsä noi muijat ja koko suomalainen yhteiskunta. Noista ei ole yhtään mihinkään.
Tästähän on tehty ihan tutkimus. Että osalla naisista on geeneissä, että pitää löytää mies mahdollisimman kaukaa omasta yhteisöstä. Tässä on isoja eroja riippuen maasta/sijainnista.
Joskus 15v sit luin sen, nykyään se on varmaan haudattu mahdollisimman syvälle tai ei löydy kuin jostain hörhö sivuilta viittauksia siihen.
 
7.65 ja ei vaaraa sivullisille :D
Onkohan tässä nyt leimahtanut joku jäsentenvälinen, kun harva se viikko saa lukea että ruutia poltettu näissä eksoottisemmissa kaliipereissa? Onko kaksi isoa sukua ilmiriidoissa?
 
Tästähän on tehty ihan tutkimus. Että osalla naisista on geeneissä, että pitää löytää mies mahdollisimman kaukaa omasta yhteisöstä. Tässä on isoja eroja riippuen maasta/sijainnista.
Joskus 15v sit luin sen, nykyään se on varmaan haudattu mahdollisimman syvälle tai ei löydy kuin jostain hörhö sivuilta viittauksia siihen.

Kyllä tuo pitää paikkansa. Evoluutiomitassa tuo piirre on kaiketi tuottanut laajennusta ahtaaseen geenipooliin, tosin kansainvaellusten ja vierasheimoisten vierailujen aikaan on tuo geenipoolin laajennus toiminut myös ilman kyselyjä.....
 
Back
Top