vz
Kapteeni
Jam- o- matic oli lempinimi Remingtonin p-a pienoiskiväärille, olikohan malli Remington 597.
Taitaa olla niin, että Jam-Matic on keksitty paljonkin aikaisemmin kuin em. Remarin 597 malli.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jam- o- matic oli lempinimi Remingtonin p-a pienoiskiväärille, olikohan malli Remington 597.
Tuossa on vain osatotuus.Juu'u. Kaikki mittarit ovat aina kertoneet, että nuorilla kuskeilla on korostunut onnettomuusriski. Mitä tehtiin? No ruvettiin jakamaan kortteja vielä nuoremmille.
Sitten itketään että on ongelmia juuri niiden nuorimpien kanssa. Ja pistetään kaikki kärsimään siitä.
Viisasta.
Ongelma erilaisissa rajoituksissa on, etteivät ne ota huomioon nuoren työllistymistä. Miten jos kyse on työajosta?Tuossa on vain osatotuus.
Onnettomuusriski on ehdottomasti koholla ensimmäisen vuoden aikana, mutta ei ainakaan ollut näyttöä siitä, että 17-vuotiaalla riskiaika olisi sen pitempi. Tahtoo siis sanoa, että 17-vuotiaana kortin saanut on 18-vuotiaana huomattavasti turvallisempi kuski kuin vasta 18-vuotiaana kortin saava ikätoveri.
Toisena seikkana on nuorison oikeus liikkua ja julkisen liikenteen vähyys tai suoranainen puuttuminen isosta osasta maata.
Ja kyllä, olin tuon uudistuksen taustavaikuttajana. Tai en minä, mutta työnantajani. Nyt taustalla tehdään työtä ajokortti-iän alentamiseksi 17-vuoteen ilman poikkeuslupaa, kun kevytautot torpattiin.
Mielestäni yöaikainen ajokielto voisi olla ok. Aikuisen kyydissä olemista vaatiminen on aikalailla älytöntä.
Ne vanhat paskat joilla nuoriso tuppaa ajamaan ovat usein kolariturvallisuudeltaan huonoja. Uudempi auto tarjoaisi paremman suojan.Ei ne nuorten onnettomuuden autosta johdu vaan kuskin kypsymättömyydestä. Eli yleensä hurjastelusta ja ylinopeudesta.
Eiköhän lainsäätäjä tuon huomioi. Voisi olla työajo sallittu tai vaikkapa matkustajien kuljettaminen kielletty yöaikaan.Ongelma erilaisissa rajoituksissa on, etteivät ne ota huomioon nuoren työllistymistä. Miten jos kyse on työajosta?
Haittaammeko nuorten työllistymistä vielä lisää halutessamme suojella heitä.
Pizzakuskin homma vaatii ajoa myös yö aikana, vaikka harvoin läpi yön.
Alkaa nuorisoautoissakin olemaan ESP:t, airbageista ja abseista puhumattakaan.Ne vanhat paskat joilla nuoriso tuppaa ajamaan ovat usein kolariturvallisuudeltaan huonoja. Uudempi auto tarjoaisi paremman suojan.
Tuossa on vain osatotuus.
Onnettomuusriski on ehdottomasti koholla ensimmäisen vuoden aikana, mutta ei ainakaan ollut näyttöä siitä, että 17-vuotiaalla riskiaika olisi sen pitempi. Tahtoo siis sanoa, että 17-vuotiaana kortin saanut on 18-vuotiaana huomattavasti turvallisempi kuski kuin vasta 18-vuotiaana kortin saava ikätoveri.
Toisena seikkana on nuorison oikeus liikkua ja julkisen liikenteen vähyys tai suoranainen puuttuminen isosta osasta maata.
Ja kyllä, olin tuon uudistuksen taustavaikuttajana. Tai en minä, mutta työnantajani. Nyt taustalla tehdään työtä ajokortti-iän alentamiseksi 17-vuoteen ilman poikkeuslupaa, kun kevytautot torpattiin.
Mielestäni yöaikainen ajokielto voisi olla ok. Aikuisen kyydissä olemista vaatiminen on aikalailla älytöntä.
Kuitenkin 15-vuotiaat kössit voivat ajaa 10 t painavalla traktorilla peerallia yökaudet ja yläkoulun parkkipaikalla seisoo maalaispitäjissä näitä rivissä. Vähemmän raflaavaa on 16-vuotiaat mopoautoilla eli varsinaisilla pärekoreilla ajavat. Ei tarjoa minkäänlaista suojaa kolareissa.Totta on, että kaikki nämä ikärajat ovat jossain määrin veteen piirrettyjä viivoja. Mutta johonkin se raja on asetettava. 18 vuoden ikä on täysikäisyyden raja. Sitä nuorempi on edelleen holhousvelvollisuuden alainen. On jotain jakomielitautista siinä, että henkilö, jonka ei katsota olevan ajattelultaan riittävän kypsä ostamaan yhtä olutta tai tupakka-askia on toisaalta riittävän kypsä ajamaan autoa.
Nuoruus ja pöhinä päässä kestävät saman verran riippumatta siitä saako kortin 17- vai 18-vuotiaana. Jos kortin saa 17-vuotiaana, nuoren iän aikana ehtii riskikäyttäytyä pidemmän aikaa, kuin jos kortin saisi vuotta myöhemmin. Järkeä alkaa muodostua päähän yksilöstä riippuen jossain 20...40 ikävuoden välissä.Tuossa on vain osatotuus.
Onnettomuusriski on ehdottomasti koholla ensimmäisen vuoden aikana, mutta ei ainakaan ollut näyttöä siitä, että 17-vuotiaalla riskiaika olisi sen pitempi. Tahtoo siis sanoa, että 17-vuotiaana kortin saanut on 18-vuotiaana huomattavasti turvallisempi kuski kuin vasta 18-vuotiaana kortin saava ikätoveri.
Toisena seikkana on nuorison oikeus liikkua ja julkisen liikenteen vähyys tai suoranainen puuttuminen isosta osasta maata.
Ja kyllä, olin tuon uudistuksen taustavaikuttajana. Tai en minä, mutta työnantajani. Nyt taustalla tehdään työtä ajokortti-iän alentamiseksi 17-vuoteen ilman poikkeuslupaa, kun kevytautot torpattiin.
Mielestäni yöaikainen ajokielto voisi olla ok. Aikuisen kyydissä olemista vaatiminen on aikalailla älytöntä.
Kuitenkin 15-vuotiaat kössit voivat ajaa 10 t painavalla traktorilla peerallia yökaudet ja yläkoulun parkkipaikalla seisoo maalaispitäjissä näitä rivissä. Vähemmän raflaavaa on 16-vuotiaat mopoautoilla eli varsinaisilla pärekoreilla ajavat. Ei tarjoa minkäänlaista suojaa kolareissa.
Tuo oli sitä punnintaa jota asiassa käytiin. Noihin verrattuna 17-vuotias henkilöautoilija ei ole pahin skenaario.
Ei se tietysti kaupungissa näy, eikä kaupungissa ole tarvetta nuorison ajokorteille. Ajakoot ratikalla.. Ihan hyvä vaihtoehto, mutta ei vaan toimi maalla.
Varmasti ysärilläkin olisi kaahattu, mutta eihän DX Corollat kulkeneet tuollaisia vauhteja vaikka kuinka olisi polkenut
Laitesukeltaja jäi jumiin kaivokseen Pieksämäellä, pelastusoperaatio käynnissä
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000007917161.html?share=188490d03d3849137f0da3d0fd93ea30
Kaivoksen tunnelit ulottuvat arviolta noin 200 metrin syvyyteen ja levittyvät laajalle Montolan kylän alle.
Aika saakelin riskialtista harrastelua.Kirkasvetinen kaivos vetää sukeltajia kuolonuhreista huolimatta – Tältä oudoissa onkaloissa näyttää
Pieksämäellä sijaitseva Montolan vanha kalkkikaivos on sukeltajien suuressa suosiossa. Sukeltajia vanhassa kaivoksessa kiinnostaa paikan erikoisuus sekä Suomen olosuhteissa poikkeuksellisen hyvä näkyvyys.yle.fi
Ettei vaan olisi joku vihapuhunut, koska resursseista ei näytä olevan uupelo.Jahas taas on kansalaisia uhkailtu..
Poliisi selvittää uhkaustilannetta Helsingin Tapanilassa – paikalla useita autoja ja poliisikoira
Poliisin tämänhetkisten tietojen valossa tilanteesta ei ole vaaraa sivullisille.www.is.fi
Osallistun ilomielinTämä on ihan huippu, kaveri on integroitunu Härmään ja vieroksuu turkkilaista vankilaa. Ja ihan perisuomalaisesti yrittelee raiskatakkin.
Kootusti:
"Keskin kiisti rikokset ja väitti, että hänen entinen vaimonsa oli lavastanut hänet syylliseksi.
Myös tällä kertaa Keskin syytti entistä vaimoaan lavastamisesta.
Hamza Keskinin kolmeen eri asianomistajaan kohdistuneista lapseen kohdistuneesta tahallisesta seksuaalisesta hyväksikäytöstä, tahallisesta raiskauksesta ja henkilön vapauden riistosta yhteensä 19 vuoden ja 37 kuukauden…
Keskin vastusti luovuttamista. Hän kertoi lausumassaan tulleensa Suomeen vuonna 2012, integroituneensa suomalaiseen yhteiskuntaan ja asuvansa täällä nykyään pysyvästi. Hän perusteli asiaa myös omistamallaan kiinteistöllä ja ihmissuhteilla.
Keskin muistutti, että Turkissa annetut tuomiot kyseisistä rikoksista olivat paljon ankarampia kuin Suomessa. Oikeudenkäynti ei hänen mukaansa olisi ollut puolueeton, ja tuomio oli tullut siitä huolimatta, että Keskin oli kiistänyt rikokset.
Keskin myös arveli, että hänen aiempi palveluksensa siviilitehtävissä poliisi- ja sotilasorganisaatioissa johtaisi hänen henkeään tai terveyttään uhkaavan tai muun vainon kohteeksi Turkissa. Hän myös ilmaisi karsastavansa Turkin vankiloita ja niiden olosuhteita.
Ulkoministeriö antoi Turkin viranomaisille 30 päivää aikaa noutaa Hamza Keskin kärsimään pitkää vankeusrangaistustaan turkkilaisessa vankilassa."
Mitä jos Turkin viranomaiset eivät noudakaan häntä 30 päivän kuluessa? Pannaanko keräys pystyyn että veijari pääsee kotiin, menolippu?