Suomen sisäinen turvallisuus

Laivayhtiöt eivät oikeasti voi kieltää ketään astumasta laivalle pelkän ananastukan tai taustaisuuden vuoksi.
Laivayhtiölle ei oikeastaan jää muuta vaihtoehtoa kuin lisätä järjestyksenvalvojia ja turvallisuustoimia. Turvallisuusriskin arviointia ei ole sanktioitu, joten laivayhtiöillä on edelleen käytössään hyvä malli toimia.
Salliminen on aktiivinen teko. Kun laivayhtiö sallii kaiken kansan saapumisen laivalle, se osaltaan myös sallii turvallisuusriskin. Vastuutaan matkustajien turvallisuudesta laivayhtiö ei voi tässä tilanteessa välttää.
.

Muistaako kukaan muutaman vuoden takaiset uudenvuoden taharrukset?

Tässä on kyse ihan samasta. Etniset lähtevät porukalla nimenomaan saalistamaan naisia ja hakkaamaan miehiä. Nyt sai abi-risteily kunnian tulla kulttuurillisesti rikastetuksi.

Onko kukaan nähnyt jotain kännykkävideota tai vastaavaa näistä? Luulisi että joku olisi kuvannut jotain. Tai edes että joku todistetusti tai edes uskottavasti paikalla ollut ottaisi kantaa aiheeseen. Olisi paljon parempi puhua faktojen pohjalta, eikä joidenkin murha.infon huhujen. Itse en epäile etteikö kyseessä voisi olla nk kulttuurillinen rikastaminen, mutta aivan hyvin voi olla olemattakin. Itse en ole vielä nähnyt mitään viitteitä mihinkään etniseen ryhmään tai vastaavaan.

Sinänsä tuo järjestyksenpito laivalla lienee varsin haastavaa. Satoja humalaisia ja muutama järkkäri (nyt ilmeisesti 8 kpl). Olen ollut hakemassa pahantekijöitä usealta laivalta, enkä muista että yhdessäkään olisi ollut enemmän kuin 2 kpl putkakoppeja, joten kiinniottoja pitää tehdä hyvin harkiten.

Ollaan vielä kaukana vuosituhannen vaihteen aikaisesta kapinasta MS Isabellalla. Taisi olla ensimmäinen virallinen kapina luokkaa sataan vuoteen. Jopa konemiehet hälytettiin tukahduttamaan kapinaa.

Muistaako kukaan muutaman vuoden takaiset uudenvuoden taharrukset?

Tässä on kyse ihan samasta. Etniset lähtevät porukalla nimenomaan saalistamaan naisia ja hakkaamaan miehiä. Nyt sai abi-risteily kunnian tulla kulttuurillisesti rikastetuksi.
Tallinkin Silja Europa soveltuu mainiosti abi risteilyihin. Alus on koko yön Tallinnan satamassa joten jos perseily perkelöityy, niin apua tulee nopeasti maista.

Näillä matkustajien kommenteilla ei ole mitään virkaa. Sama kuin joku kommentoisi, että palopaikalle lähetettiin liian vähän paloautoja.
Yleensä varustamot tietävät, että koska vahteja tarvitaan normaalia enemmän. Ruotsin kelan maksupäivinä romanien vuoksi vahtien määrää lisättiin. Tosin ilmeisesti vain varkauksien vuoksi. Tänä päivänä tuskin ovat enää kummoinenkaan ongelma laivoilla.

Näillä matkustajien kommenteilla ei ole mitään virkaa. Sama kuin joku kommentoisi, että palopaikalle lähetettiin liian vähän paloautoja.
Öö eikö se ole ihan relevantti kommentti joillakin palopaikoilla? Ei varmaan isoissa kaupungeissa, mutta maalla on ainakin arkipäivisin vaikeuksia saada paloautoja tallista liikkeelle.

Tarkemmin kyse tietysti miehistön puutteesta, mutta niin se monin paikoin menee. Palokuntalaiset ovat muualla töissä ja hälytyksiin lähtijöistä on pulaa. Siksi maalla palokunnat kampanjoivat uusien jäsenten löytämiseksi.

Öö eikö se ole ihan relevantti kommentti joillakin palopaikoilla? Ei varmaan isoissa kaupungeissa, mutta maalla on ainakin arkipäivisin vaikeuksia saada paloautoja tallista liikkeelle.

Tarkemmin kyse tietysti miehistön puutteesta, mutta niin se monin paikoin menee. Palokuntalaiset ovat muualla töissä ja hälytyksiin lähtijöistä on pulaa. Siksi maalla palokunnat kampanjoivat uusien jäsenten löytämiseksi.
Olen kuullut noista ongelmista. Meillä päin on vakinainen väki ja Finnhems lähtee myös muutaman kilsan päästä.

Onko kukaan nähnyt jotain kännykkävideota tai vastaavaa näistä? Luulisi että joku olisi kuvannut jotain. Tai edes että joku todistetusti tai edes uskottavasti paikalla ollut ottaisi kantaa aiheeseen. Olisi paljon parempi puhua faktojen pohjalta, eikä joidenkin murha.infon huhujen. Itse en epäile etteikö kyseessä voisi olla nk kulttuurillinen rikastaminen, mutta aivan hyvin voi olla olemattakin. Itse en ole vielä nähnyt mitään viitteitä mihinkään etniseen ryhmään tai vastaavaan.

Sinänsä tuo järjestyksenpito laivalla lienee varsin haastavaa. Satoja humalaisia ja muutama järkkäri (nyt ilmeisesti 8 kpl). Olen ollut hakemassa pahantekijöitä usealta laivalta, enkä muista että yhdessäkään olisi ollut enemmän kuin 2 kpl putkakoppeja, joten kiinniottoja pitää tehdä hyvin harkiten.
Veikkaan että moni "pottunokka" ei uskalla kuvata, koska saattaa tilanne eskaloitua aika äkkiä. Varsinkin ahtailla laivan käytävillä yms, missä ei oikein pääse karkuun.

Veikkaan että moni "pottunokka" ei uskalla kuvata, koska saattaa tilanne eskaloitua aika äkkiä. Varsinkin ahtailla laivan käytävillä yms, missä ei oikein pääse karkuun.
No, ehkä tässä on tilanne jossa todisteiden puuttuminen on se paras todiste... Kun olisi joku silminnäkijäkertomus edes, mutta toistaiseksi on hiljaista sillä saralla.

Enpä juurikaan välitä. Oikeastaan hyvä että noita tapahtuu. Syypääksi voidaan vähitellen osoittaa EU, vihreät, vasemmisto ja mädätys. Kyllä nuoret oppivat. Abeja, vieläpä. Tulevaisuuden konservatiiveja!
Onpa taas ikävä asenne, mutta valitettavasti se vaan taitaa ollu juuri noin. Näin se suunta muuttuu kun yhä useammalla ihmisellä alkaa olla omia tai riittävän lähellä kokemuksia Unelman hinnasta ja sen tosiolevuudesta. Ikävää, mutta näin se taitaa viesti mennä perille parhaiten.

Suomalainen "oikeusvaltio" on sellainen että pottunokkatodistajalla tai väliin menevällä on pelkkää hävittävää omalta kannalta.
Joo, itsekin olen kirjoittanut todistajan huonosta asemasta. Se ei kuitenkaan ollut pointti, vaan se että olen vielä opettelemassa koodikieltä:
- etnisyyttä ei mainita = arabi tai somali
- joukkio = ulkomaalainen tai manne
- espoolaismies, turkulaismies jne = ulkomaalaistaustainen
- suomalaismies = Suomen kansalaisuuden saanut pakolainen tai muu haittamaahanmuuttaja
- syntyperäinen suomalainen = edellisten lapsi, joka on syntynyt Suomessa mutta elää "vahan maan" kulttuurin ja arvojen mukaisesti
- jne

Ja kaikki todisteiden puuttuminen vain todistaa väitteen paikkaansapitävyyden; pottunokkia on uhkailtu tai eivät muuten uskalla todistaa.

Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että joku esittää todisteita asiassa, mutta se että puhutaan totena tai jopa itsestään selvänä jotain juttua jostain etnisestä ryhmästä ilman mitään todisteita, tuo mieleen lähinnä trollitehtaan jonka tarkoituksena on rapauttaa uskoa oikeusvaltioon ja viranomaisten toimintaan ja ylipäätään luoda epävakautta yhteikuntaan.

Joo, itsekin olen kirjoittanut todistajan huonosta asemasta. Se ei kuitenkaan ollut pointti, vaan se että olen vielä opettelemassa koodikieltä:
- etnisyyttä ei mainita = arabi tai somali
- joukkio = ulkomaalainen tai manne
- espoolaismies, turkulaismies jne = ulkomaalaistaustainen
- suomalaismies = Suomen kansalaisuuden saanut pakolainen tai muu haittamaahanmuuttaja
- syntyperäinen suomalainen = edellisten lapsi, joka on syntynyt Suomessa mutta elää "vahan maan" kulttuurin ja arvojen mukaisesti
- jne

Ja kaikki todisteiden puuttuminen vain todistaa väitteen paikkaansapitävyyden; pottunokkia on uhkailtu tai eivät muuten uskalla todistaa.

Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että joku esittää todisteita asiassa, mutta se että puhutaan totena tai jopa itsestään selvänä jotain juttua jostain etnisestä ryhmästä ilman mitään todisteita, tuo mieleen lähinnä trollitehtaan jonka tarkoituksena on rapauttaa uskoa oikeusvaltioon ja viranomaisten toimintaan ja ylipäätään luoda epävakautta yhteikuntaan.
Joudut vielä Seppo vaikeuksiin... onko tämä sen arvoista, olla siis oikeassa?

Cool it, brother.

Back