Suomen sisäinen turvallisuus

En tiennytkään, että pienoispistoolia tulee säilyttää ihan lain vaatimassa lukitussa turvakaapissa.
Niinpä vai oliko tuomittavaa vain se että sitä ei säilytetty asuin kiinteistössä? kun muistaakseni laki tuollaisen säilytyksen kieltää jos et varsinaisesti asu säilytys kohteessa...
 
Elokapinaksi itsensä ristinyt joukkio vaatii hallitusta julistamaan maahamme "ilmasto-ja ympäristöhätätilan." Mitä seuraisi, jos hallitus tosiaan julistaisi sellaisen?
 
Elokapinaksi itsensä ristinyt joukkio vaatii hallitusta julistamaan maahamme "ilmasto-ja ympäristöhätätilan." Mitä seuraisi, jos hallitus tosiaan julistaisi sellaisen?

Pienimmillään ei mitään muuta kuin hyvesignaalijulistus, millä kuitenkin romutetaan hätätilojen ideaa.

Keskimäärin: annetaan hyvisfirmoille rahaa vihersiirtymään, tai johonkin, plus hyvisjärjestöt.

Pahimmillaan: ilmasto-lockdown, ja syyllistetään osaa ihmisiä siitä, että ne eivät tee tarpeeksi ilmaston eteen, jolloin lockdownia joudutaan jatkamaan.

---

Pääpiirteittäin kyseessä olisi sekopäisyyden ilmentymä, millä sekoitetaan lisää ihmisten päätä.
 
Viimeksi muokattu:
Elokapinaksi itsensä ristinyt joukkio vaatii hallitusta julistamaan maahamme "ilmasto-ja ympäristöhätätilan." Mitä seuraisi, jos hallitus tosiaan julistaisi sellaisen?
Itse vaatisin 5-3v linnatuomioita elokapinan järjestäjille. Koska aina niiden puheet ovat "Propagandaa"
 
Tai jos samalla ilmoitettaisiin, että ilmasto-ja ympäristösyistä on pysäytettävä puhelimien valmistus, ja lyödä alas kaikki someverkot, sekä kaikki muukin teollinen toiminta ja asuntojen lämmitys. Taitaisi tulla elokapinoitsijoille ihan oikeita kapinoinnin syitä
 
Edelleen olen sitä mieltä että paloletkut + hanavesi Päijännetunnelin kautta Helsinkiin putkitettuna, on loistava yhdistelmä lokakuussa. Vesi lienee noin 6-7 asteista, ilma yöllä minimeissä ehkä saman verran.
 
Minkälainen aikuinen mies, varsinkin jos yrittää olla vakavasti otettava äärioikeistojohtaja, väsää ja värkkäilee tuollaisia naurettavia leluja? Säälittävää, sanon minä!
Satarosenttisen samaa mieltä! Tulee mieleen se manselainen britti-tuote, joka väsäsi jotain ihme kotitekosia...

Tää vitun moniosaaja... Tampereen poliisi poisti ton ns. suorasääristen pataljoonaan.

"KUN auto jysähti kiinni kaiteeseen, neljä poliisia hyppäsi ulos autoistaan ja alkoi lähestyä kuljettajaa, joka oli yhä autossaan kaasunaamari päässään.
Poliisi käskytti miestä ulos autosta ja joku poliiseista rikkoi myös auton ikkunoita, mutta etälamauttimen käyttämiseen ei tullut mahdollisuutta. Etälamauttimet vaihdettiin virkapistooleihin ja OC-sumuttimeen.
OC-kaasun käytön jälkeen yksi poliiseista näki, kuinka auton kuljettaja teki käsissään olleella metalliputkella pumppaavan liikkeen.
Silloin hän tajusi, että lyömäaseeksi luultu metalliputki olikin todennäköisesti ampuma-ase, ja hän huusi varoituksen juuri ennen kuin jysähti.
AUTON kuljettaja laukaisi omatekoisen putkihaulikkonsa tuulilasin läpi ja osui OC-kaasua sumuttanutta vanhempaa konstaapelia kasvoihin sekä kaulaan. Silloin kaksi poliiseista ampui miestä ja autoa kohti yhteensä neljä kertaa. Mieheen osui kaksi luotia. Hän menehtyi vammoihinsa."


 
Viimeksi muokattu:
Ihan hyvä osumaprosentti, 50%, tilanne päällä ja kollegaa juuri ammuttu naamaan. Parempi kuin mitä Mika Murasen kohdalla oli, ne osumat oli nollassa, ja ruutia paloi. 129 laukausta, luin joskus? Osumia siis zero.
Olin itse Kaartissa silloin, joten asiasta keskusteltiin. Tämä siis vuosi sen jälkeen kuin Hämeen Linnan kasarmin spol-tuvassa (itse olimme Parolassa, eri mesta) ammuttiin varusmiestä suoraan kasvoihin PV:n FN Hi-Powerilla, johon hän menehtyi.
Joo, 1993 oli aika kurja vuosi, ja -94 samoin.
 
Valitusta, kun mitään ei tapahdu, ja vaaditaan toimia.

Olen kuullut varmaan sadoilta elokapinaa edustavilta kysyttävän et mitä niiden tekojen pitäisi olla et Suomi olisi hiilineutraali sillä tahdilla mitä he vaativat. Yhdeltäkään ei oo vastausta tullut. Vaativat helvetisti kaikkea mut eivät osaa edes muutamaa tekoa kertoa mikä auttaisi saavuttamaan hihhilien vaatimuksen ? Parempi vaa vittu ku näille ei annettaisi mitää näkyvyytta, mut ku Ylen toimittajat kuuluu porukkaan ja varmasti monen muunkii lehden "toimittajia" kuuluu tähän järjestöön sen verran lähköiset on välit heillä. Uutiset mitä kirjoitellaan on poikkeuksetta positiivisiä heidän kannaltaa. Mitä ny lakia on rikottu useaan otteeseen, syylistytty rahankeräys rikokseen yms.
 
Ihan hyvä osumaprosentti, 50%, tilanne päällä ja kollegaa juuri ammuttu naamaan. Parempi kuin mitä Mika Murasen kohdalla oli, ne osumat oli nollassa, ja ruutia paloi. 129 laukausta, luin joskus? Osumia siis zero.
Olin itse Kaartissa silloin, joten asiasta keskusteltiin. Tämä siis vuosi sen jälkeen kuin Hämeen Linnan kasarmin spol-tuvassa (itse olimme Parolassa, eri mesta) ammuttiin varusmiestä suoraan kasvoihin PV:n FN Hi-Powerilla, johon hän menehtyi.
Joo, 1993 oli aika kurja vuosi, ja -94 samoin.
Puolituttu oli silloin 93 spollina Parolassa/ Hämernlinnassa, niin ilmeisti se ampuminen oli seurausta tyhjällä aseella leikkimisestä?
Meillä oli omassa erässäni Muranen samassa tuvassa, hän oli kyllä erityishuomion kohteena palvelusaikanaan. Jostain ihmeen syystä..
 
Olen kuullut varmaan sadoilta elokapinaa edustavilta kysyttävän et mitä niiden tekojen pitäisi olla et Suomi olisi hiilineutraali sillä tahdilla mitä he vaativat. Yhdeltäkään ei oo vastausta tullut. Vaativat helvetisti kaikkea mut eivät osaa edes muutamaa tekoa kertoa mikä auttaisi saavuttamaan hihhilien vaatimuksen ? Parempi vaa vittu ku näille ei annettaisi mitää näkyvyytta, mut ku Ylen toimittajat kuuluu porukkaan ja varmasti monen muunkii lehden "toimittajia" kuuluu tähän järjestöön sen verran lähköiset on välit heillä. Uutiset mitä kirjoitellaan on poikkeuksetta positiivisiä heidän kannaltaa. Mitä ny lakia on rikottu useaan otteeseen, syylistytty rahankeräys rikokseen yms.
Tämähän on aika yleistä näissä isoja massoja keräävissä kansanliikkeissä, että suurin osa on mukana varsin hatarin tiedoin ja enemmän fiilispohjalta.
 
Tämähän on aika yleistä näissä isoja massoja keräävissä kansanliikkeissä, että suurin osa on mukana varsin hatarin tiedoin ja enemmän fiilispohjalta.
Joistain syystä populismi kuitenkin menee vain yhteen suuntaan. Elokapinahan on malliesimerkki populismista, mutta en kyllä muista nähneeni populismikirvettä käytetyn missään välissä.
 
Joistain syystä populismi kuitenkin menee vain yhteen suuntaan. Elokapinahan on malliesimerkki populismista, mutta en kyllä muista nähneeni populismikirvettä käytetyn missään välissä.
Jostain syystä jokin taikaviitta suojaa vihreää ja punaista laitaa populismitutkalta. Aivan oppikirjaesimerkkikin voi mennä laajalti läpi julkisuudessa ilman että kukaan sanoo "top top perhanan populistinen puoskari".
 
Back
Top