Suomen sisäinen turvallisuus

Varastetun tavaran ostajat pitäisi saada vastuuseen sillä tavalla, että niiden ei kannata ostaa varastettua tavaraa.
Esim. tämä toimija
kertoo ostavansa katalysaattoreita käteisellä tarkastamatta millään tavalla omistajuutta.

Tälle täydentävänä keinona: määrätään, että etelän laivalla kuljetettavien katalysaattorikuormien omistajuus pitää aina todistaa.

Keinoja olisi, mutta halua ei niinkään. Edellä mainitut vähentäisivät varkauksien houkuttelevuutta merkittävästi. Näiden lisäksi voitaisiin määrätä, että katalysaattoreita saa ottaa vastaan vain yhdessä auton kanssa.
Monessa tapauksessa autoa tuskin enää on siinä vaiheessa, kun katti myydään. Esimerkiksi vain tyhmä romuttaa auton poistamatta kattia, jonka voi myydä erikseen paremmalla arvolla kuin koko romun yhteensä.

Muuten taas katsoisin, että alkuun tulisi romukauppiaiden alkaa pitää kirjaa asiakkaistaan, varsinkin jos summat ovat yli n euroa tapahtumalta. Pitäisi myös tarkastella mahdollisuutta säätää lakia siten, että tietyistä esineistä tulee pitää kirjaa ja listaa täydennetään ajanmukaisten vaatimusten mukaisesti, ettei ihan kaikesta rojusta pidä. Hyvä alku voisi olla tietyt arvometallit, jolla saisi sisällytettyä myös katit mukaan.
 
Näinä aikoina tulee mieleen kaikenlaista

Sanotaanko vaikka näin että jossain paikoissa voi aika kriittisiäkin kaapeleita olla aika helposti ns käden ulottuvilla jos haluaa tehdä kiusaa/ aiheuttaa hämmennystä. En tosin tiedä mikä on kulttuuri kiskopuolella tämän asian suhteen ja mitä tässä on tarkasti ottaen tapahtunut
 
Hesarin mukaan kaapelit olivat esillä kaapelin siirtotöiden takia. Mutta joka tapauksessa kyseessä on tahallinen teko; teon tekijästä tai motiivista ei ole tietoa.

Poliisi tutkii junaliikennettä sotkenutta kaapelivauriota, Väyläviraston mukaan ”jäljet ovat yksiselitteisen selvät”
 
Hesarin mukaan kaapelit olivat esillä kaapelin siirtotöiden takia. Mutta joka tapauksessa kyseessä on tahallinen teko; teon tekijästä tai motiivista ei ole tietoa.

Poliisi tutkii junaliikennettä sotkenutta kaapelivauriota, Väyläviraston mukaan ”jäljet ovat yksiselitteisen selvät”
Tekijät on tunnistettu.

Rikosepäilyt | Poliisi epäilee vanhoja tuttujaan junaliikenteen pysäyttäneestä kaapelinkatkaisusta, teko tallentui valvontakameraan: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008993344.html?share=c24da9381d06ffcd395de5e5e5fce985
 
Yle: Eduskunnan verkkosivut ovat kaatuneet – venäläinen hakkeriryhmä väittää tehneensä hyökkäyksen sivustolle https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008994156.html
Palvelunestohyökkäykset ovat kyllä todellisia taidonnäytteitä, sillä niitä pystyy lapsikin suorittamaan ja työkalut saa suoraan netistä ladattua, ilman sen kummosempia h4x0r-taitoja. Sitten vain kokoamaan omaa bottiarmeijaa ja jonkin ajan päästä voi kokeilla, tuliko kasattua riittävästi.
 
En tiedä mihin ketjuun tämä kuuluisi, mutta hyvä tuoda esille ja vaikka katsoa.

Miten on mahdollista, että valtiojohto on ajanut todennäköisimmän Suomelle ongelmia aiheuttavan valtion omistuksessa olevilla koneilla.

Nyt supolla on pettänyt pahemman kerran turvallisuus asioiden selvitys.

Vaikeaa kai on näitä veroparatiisien omistuksia selvitellä, mutta vankasti suomalainen olisi luotettava suomalainen...

 
En tiedä mihin ketjuun tämä kuuluisi, mutta hyvä tuoda esille ja vaikka katsoa.

Miten on mahdollista, että valtiojohto on ajanut todennäköisimmän Suomelle ongelmia aiheuttavan valtion omistuksessa olevilla koneilla.

Nyt supolla on pettänyt pahemman kerran turvallisuus asioiden selvitys.

Vaikeaa kai on näitä veroparatiisien omistuksia selvitellä, mutta vankasti suomalainen olisi luotettava suomalainen...

Aika paha. Ehkä valtion kannattaisi tässä kohtaa neuvotella Wihurin kanssa soppari uusiksi millä kalustolla palvelut toteutetaan... :)
 
Miten on mahdollista, että valtiojohto on ajanut todennäköisimmän Suomelle ongelmia aiheuttavan valtion omistuksessa olevilla koneilla.

Nyt supolla on pettänyt pahemman kerran turvallisuus asioiden selvitys.

Vaikeaa kai on näitä veroparatiisien omistuksia selvitellä, mutta vankasti suomalainen olisi luotettava suomalainen...

Ei siellä Venäjän valtiosta puhuttu mitään, vaan koneiden omistajafirmat ovat olleet veroparatiiseissa ja näiden peitefirmojen omistajissa venäläisiä pankkeja, joista osa nykyään valtio-omisteisia. Toki voi olla myös valtiollista omistusta jollakin pankilla, mutta ei ne nyt sentään valtion ilma-aluksilla lentäneet.

Sehän tässä se vitsi onkin, että Jetflite on sentään Wihurin tytäryhtiö ja kuitenkin ihan luotettava firma. Yritysten luonnollisena ideana on tehdä bisnestä ja jos se oma fliitti on buukattu, soitetaan tutulle että irtoaisko kone alivuokralle?

Ajallisestihan tämä sattuu aikaan jolloin veroparatiisi-vuotoja ei vielä ollut ja mm. Timtshenkoon kytkeytynyt Airfix Aviation oli voimissaan ollen ainoa Jetfliten kilpailija Suomessa. Airfix meni myyntiin 2014 Krim-mylläkän alkaessa ja kyykkäsi lopulta jenkkien pakotteisiin 2015…

Vaikea tietää totuutta, mutta luulen että 1) Supo ei ole laillisin keinoin voinut tuolloin selvittää tarkkaa omistajuusketjua ja/tai 2) keissit on tapahtuma-aikaan 2007-2011 ollut Supon riskiarviossa hyväksyttäviä.

Vrt. lennätetäänkö pari kertaa vuodessa valtionjohto koneella jonka omistaja on 90% yksityiskoneiden tapaan peitefirma Bahamalla, vai tungetaanko Ryanairin turistiluokkaan? Maailma oli tuolloin aika erilainen.
 
Merkittävin pointti tässä on kai se, mihin kaikkialle ryssän lonkerot voivat ulottua. Ja mitä se voisi merkitä.

Paras ratkaisu olisi, mikäli puolustusvoimille osoitettaisiin sen verran kohdennettua määrärahaa, että sieltä irtoaisi kyyti per heti, kun tarvetta on.

Ja kyllä, valtiojohtoa pitää olla mahdollisuus kyydittää silloin, kun pitää kyydittää.
 
Ei siellä Venäjän valtiosta puhuttu mitään, vaan koneiden omistajafirmat ovat olleet veroparatiiseissa ja näiden peitefirmojen omistajissa venäläisiä pankkeja, joista osa nykyään valtio-omisteisia. Toki voi olla myös valtiollista omistusta jollakin pankilla, mutta ei ne nyt sentään valtion ilma-aluksilla lentäneet.

Sehän tässä se vitsi onkin, että Jetflite on sentään Wihurin tytäryhtiö ja kuitenkin ihan luotettava firma. Yritysten luonnollisena ideana on tehdä bisnestä ja jos se oma fliitti on buukattu, soitetaan tutulle että irtoaisko kone alivuokralle?

Ajallisestihan tämä sattuu aikaan jolloin veroparatiisi-vuotoja ei vielä ollut ja mm. Timtshenkoon kytkeytynyt Airfix Aviation oli voimissaan ollen ainoa Jetfliten kilpailija Suomessa. Airfix meni myyntiin 2014 Krim-mylläkän alkaessa ja kyykkäsi lopulta jenkkien pakotteisiin 2015…

Vaikea tietää totuutta, mutta luulen että 1) Supo ei ole laillisin keinoin voinut tuolloin selvittää tarkkaa omistajuusketjua ja/tai 2) keissit on tapahtuma-aikaan 2007-2011 ollut Supon riskiarviossa hyväksyttäviä.

Vrt. lennätetäänkö pari kertaa vuodessa valtionjohto koneella jonka omistaja on 90% yksityiskoneiden tapaan peitefirma Bahamalla, vai tungetaanko Ryanairin turistiluokkaan? Maailma oli tuolloin aika erilainen.
Kansalaisten sana epähuomiossa jäi tästä pois, rapatessa roiskuu...
 
Tullut oltua taas vähän katselemassa lapsuusmaisemia ja ihmisiä. Ilmeisesti Balttian viisumikielto tuo painetta rajalle, kun kaveri kertoi että nyt on tavaraa tarjolla jos perse ja uskallus kestää kilokauppaa tehdä... pilvi alkaen 6€ gramma ja vauhti kympin. Sitten jos on jotain Kotkalaisia täällä, niin siellä sitten vähän hereillä, tulee uutta tavaraa levitykseen, MDMA+kokaiini olisi sen kristallin lähtöaineet... satasen gramma..

Ei muuten haittaisi yhtään jos jäisi saapumatta levitykseen..
 
Tullut oltua taas vähän katselemassa lapsuusmaisemia ja ihmisiä. Ilmeisesti Balttian viisumikielto tuo painetta rajalle, kun kaveri kertoi että nyt on tavaraa tarjolla jos perse ja uskallus kestää kilokauppaa tehdä... pilvi alkaen 6€ gramma ja vauhti kympin. Sitten jos on jotain Kotkalaisia täällä, niin siellä sitten vähän hereillä, tulee uutta tavaraa levitykseen, MDMA+kokaiini olisi sen kristallin lähtöaineet... satasen gramma..

Ei muuten haittaisi yhtään jos jäisi saapumatta levitykseen..

Tuo ei ole jokapojan hommaa. Noita muuleja ja kuskeja on kuollut suorilta kuorman kanssa ihan tilanteen aiheuttamaan stressiin.
 
Näyttää olevan jokin sotilas tai sellaisen larppaaja.
 
Back
Top