Suomen sisäinen turvallisuus

Ennaltaestävällä toiminnolla on hyvät tavoitteet ja yleisesti ollaan kai sitä mieltä että on parempi estää ennakolta kuin reagoida seurauksiin. Taposen tiedotuslinja on kuitenkin mielestäni epäonnistunut pahasti ja syö poliisin uskottavuutta.

Jos Suomessa ei olisi vanhastaan vuosisatojen kokemusta tietystä etnisestä ryhmästä, Taposen valkopesu (jos tällaista termiä on korrektia käyttää) voisi toimia mutta nyt se on lähinnä kuulijan aliarvioimista. Toki yhteiskunnassa on muutenkin vallalla voimakas trendi jossa pyritään hyvittämään valkoisen miehen syntejä, ja jopa omimaan niihin syyllisyyttä.
Ja lopettaa julkinen valehtelu, Taposeen palatakseni.
En tiedä, kuvittelenko, mutta mun mielestä Taponen on ollut aika hiljaa jo pidemmän aikaa. En Toki seuraa sitä somessa, mutta mun mielestä siltä jaetaan lähinnä vanhoja twiittejä.
 
Ai nimike on vähän hypee ja toiminta oikeasti tarkoittaa kivoja keskusteluja..
Ei kai siinä mitään hypeä ole; mielestäni tuo kuvaa ihan hyvin sitä mitä ne tekee.
 
Ennaltaestävällä toiminnolla on hyvät tavoitteet ja yleisesti ollaan kai sitä mieltä että on parempi estää ennakolta kuin reagoida seurauksiin. Taposen tiedotuslinja on kuitenkin mielestäni epäonnistunut pahasti ja syö poliisin uskottavuutta.

Jos Suomessa ei olisi vanhastaan vuosisatojen kokemusta tietystä etnisestä ryhmästä, Taposen valkopesu (jos tällaista termiä on korrektia käyttää) voisi toimia mutta nyt se on lähinnä kuulijan aliarvioimista. Toki yhteiskunnassa on muutenkin vallalla voimakas trendi jossa pyritään hyvittämään valkoisen miehen syntejä, ja jopa omimaan niihin syyllisyyttä.

En tiedä, kuvittelenko, mutta mun mielestä Taponen on ollut aika hiljaa jo pidemmän aikaa. En Toki seuraa sitä somessa, mutta mun mielestä siltä jaetaan lähinnä vanhoja twiittejä.
Tietenkin ennalta estäminen on parempi, jos sellainen olisi mahdollista. Nyt vain on niin, että tuollaisena tehtynä vain pahentaa ongelmaa. Eli vakuutetaan kaikkialle, että syy on kaikessa muussa kuin väkivallan tekijöissä itsessään. Minulta vähän laveasti ilmaistu ja tuohon on helppo tarttua, mutta isommassa kuvassa juuri siitä on kyse. Suomessa tiedetään kulmahousujen halu noudattaa valtaväestön tapoja, ja Euroopasta voisi joku osoittaa, missä kotoutuminen on onnistunut ja ongelmat vähentyneet.

Nuo mun lainaamat on ykkösviikkojen vanhoja. En seuraa, mutta käyn silloin tällöin katsomassa eikä se siitä muutu. Nyt tosin on jäänyt se vakuuttelu katujengien olemattomuudesta pois. Äärioikeisto on tietenkin aina pahapahapaha, ja tilastot tukevat aukottomasti sitä, että kadut ovat turvallisempia kuin koskaan.

Suomen pitäisi ottaa per heti Tanskan konstit käyttöön, myöntää ääneen että ongelma on todellinen ja ongelma kietoutuu maahanmuuton ympärille. Baltian maahanmuuttopolitiikka käyttöön. Jopa Ruotsi vähän heräilee, mutta raakasti myöhässä. Siinä olisi sitä ennalta ehkäisyä. Tämä vähättely ja meidän pidempään täällä olleiden syyttely vain pahentaa asiaa. Siis yksiselitteisesti, ja silti sitä tehdään.

Helppo läväyttää illuminaattiin uskomisesta, mutta tarkemmin ajateltuna näin tämä asia vaan tuppaa olemaan.
 
En tiedä, kuvittelenko, mutta mun mielestä Taponen on ollut aika hiljaa jo pidemmän aikaa. En Toki seuraa sitä somessa, mutta mun mielestä siltä jaetaan lähinnä vanhoja twiittejä.
Tässä 5 tuntia vanhaa juttua.

1665832078735.png

Lisään vielä pari kuvakaappausta

1665832294045.png

1665832315161.png

Ja aina Taponen löytää käppyrän, jossa hehkutellaan että nyt menee hyvin ja kohta vielä paremmin.
 
Ok, luulin että Taposen somen käyttöä olisi rajoitettu; olin ilmeisesti väärässä. Voi olla että se ei vaan samalla tavalla kiinnosta ihmisiä kun niitä ei samalla tavalla tule enää vastaan kuin ehkä reilu vuosi sitten.

Ennaltaestävän toiminnon toiminnassa ei käsittääkseni ole sinänsä mitään vikaa; Taposen twiittailu on eri asia kuin se mitä ne tekevät.

Itse uskon että Illuminati oli samalla tavalla todellinen salaseura kuin vaikka Vapaamuurarit. Siihen en usko että joku olisi salaa kulisseissa Taposen yläpuolella vetelemässä naruista ja ohjaamassa sen toimintaa. Ehkä on saatu jollain poliittisilla lehmänkaupoilla tms aikanaan nostettua Taponen nykyiseen tehtäväänsä, mutta kuten todettua, Taposella on oma maailmankuvansa ja omat asenteensa jotka vaikuttavat toimintaan. Tuskin siinä mitään sen salakähmäisempää kulisseista käsin ohjailua ole kuin muutenkaan yhteiskunnassa.
 
  • Tykkää
Reactions: zlm
Siihen en usko että joku olisi salaa kulisseissa Taposen yläpuolella vetelemässä naruista ja ohjaamassa sen toimintaa. Ehkä on saatu jollain poliittisilla lehmänkaupoilla tms aikanaan nostettua Taponen nykyiseen tehtäväänsä, mutta kuten todettua, Taposella on oma maailmankuvansa ja omat asenteensa jotka vaikuttavat toimintaan. Tuskin siinä mitään sen salakähmäisempää kulisseista käsin ohjailua ole kuin muutenkaan yhteiskunnassa.
Onhan siellä joku hyväksymässä, sekin on aktiivinen toimi.

Jos Sinä ottaisit jonkun aatesuunnan ja alkaisit sitä julistamaan jopa valheellisesti, luulen että homma toppaisi varsin nopeasti.

Selitän vähän taustaa omalle kriittisyydelleni. Olen iässä jossa olen vahvasti isoisän roolissa ja minun oma olemiseni ja tulevaisuuteni on kokolailla kirjoitettu, eli en omasta puolestani ole millään tavoin huolissani. Mutta tässä iässä ajatus siirtyy väkisinkin lastenlasten tarkkailuun ja sen miettimiseen, mikä on heidän ja heidän lastenlastenlastensa tulevaisuus. Ja niin edespäin.

Nyt syntyvistä tyttövauvoista puolet elävät satavuotiaiksi, ja jos tarkastellaan vaikkapa viimeistä kulunutta puolta vuosisataa ja piirretään siitä kuvaaja, ei noilla tulevaisuuden sukupolvilla hyvältä näytä. Jo nyt on aivan selvästi nähtävissä, että kouluissa ja vapaa-aikana oleminen on muuttunut merkittävästi riskialttiimmaksi. Trendi on jyrkästi pahenemaan päin. Näkemykseni ei perustu ylilautaan, hommafoorumiin tai murhainfoon, eikä myöskään iltapäivälehdistöön.

Täälläkin on näkynyt mielipiteitä, että jos muuttaa Häppäjoelle ja rakentaa sillä korsunsa useamman virstan päähän keskustasta, muutaman suon ja vaaran taakse, ei arabian sanaa kuulu eikä somalin molotus.

En ole rakentanut yhteiskuntaamme sen vuoksi, että sen hallinta luovutetaan väestönosalle, jota joudumme sekä elättämään että pelkäämään.
 
Onhan siellä joku hyväksymässä, sekin on aktiivinen toimi.

Jos Sinä ottaisit jonkun aatesuunnan ja alkaisit sitä julistamaan jopa valheellisesti, luulen että homma toppaisi varsin nopeasti.
Taposen tehtäviin käsittääkseni kuuluu tiedottaminen. Ei se siitä mitään salaliittoa tee.
Selitän vähän taustaa omalle kriittisyydelleni.
Joo. Taposen tiedotuslinja on paitsi puolitotuudellinen tai jopa valheellinen, myöshuonostivalittu, mutta ei siinäkään välttämättä kuulu muu kuin yksittäisen Taposen mielipide.
 
Joo. Taposen tiedotuslinja on paitsi puolitotuudellinen tai jopa valheellinen, myöshuonostivalittu, mutta ei siinäkään välttämättä kuulu muu kuin yksittäisen Taposen mielipide.
Kyllä hänen esimiestensä pitää hyväksyä tuo. Ei perkele Suomen Poliisi ole instanssi, joka sallii linjastaan poikkeavan julkisen toiminnan. En usko en.

Tässä tuon tilin kansi, ei voi edustaa yksityisajattelua.

1665840332184.png
 
Siis Taponen on linjan päällikkö. Ei kai ylikomisario lähetä jokaista twiittiä jonnekin poliisipäällikölle hyväksyttäväksi. Käsittääkseni noista Taposen ulostuloista on ollut joskus jonkinlaista keskustelua, mutta lähtökohta on että päällikkö on päällikkö ja linjaa linjan linjaa. Totta kai siellä virkapuvun alla on ihminen jolla on omat mielipiteensä jne.

Kuka tai mikä on mielestäsi se taho, joka aktiivisesti hyväksyy nämä twiitit ja ulostulot, tai jopa käskyttää Taposta toimimaan jollakin tietyllä tavalla?
 
Kuka tai mikä on mielestäsi se taho, joka aktiivisesti hyväksyy nämä twiitit ja ulostulot, tai jopa käskyttää Taposta toimimaan jollakin tietyllä tavalla?
En tunne organisaatiota, joten en osaa vastata mitä välillä on, sisäministeriinhän se päättyy. Aika nopeasti löytyisi varmaan googlaamalla.

Pointtini on, että herra se on herrallakin eikä kyse ole yksittäisistä twiiteistä, joten tuo linja on jonkun hyväksymä. En puhu salaliitosta, vaan siitä, että esimerkiksi sisäministeri ilmoittaa, että hallituksen linja on intersektionaalinen feminismi. Kyseessä on siis poliittinen valinta, joten ei ole kaukaa kaapaistua puhua poliittisesta poliisista, ainakaan tässä kohti.

En usko millään, että kyseessä voi olla yksityisajattelu, eikös Poliisi kuitenkin ole jonkinlainen organisaatio eikä punakaarti?
 
Menee nyt vähän taposteluksi, mutta menköön. Taposen jakama twiitti:
1665852789402.png

vs todellisuus:
1665852748280.png

Siellä Taposen kollega tuottaa vastaavaa materiaalia, ja kun kerran oikein ihan Ruotsissa näin sanotaan niin tottakai se totta on.
 
Siis poliisi ei luo sääntöjä, vaan pyrkii toteuttamaan sitä mikä on yhteiskunnan tahto (lait, KKO:n ennakkopäätökset, laillisuusvalvojien ratkaisut jne). Jos tämä tekee poliisista poliittisen, niin sitten se on poliittinen. Toinen vaihtoehto olisi kai poliisivaltio?
 
Siis poliisi ei luo sääntöjä, vaan pyrkii toteuttamaan sitä mikä on yhteiskunnan tahto (lait, KKO:n ennakkopäätökset, laillisuusvalvojien ratkaisut jne). Jos tämä tekee poliisista poliittisen, niin sitten se on poliittinen. Toinen vaihtoehto olisi kai poliisivaltio?
Tai sitten valtio, jossa poliisi olisi puolueeton eikä politiikan jatke.

Vähän nyt kohdistuu Sinun viesteihisi vastaukseni, minulla ei ole mitään epäilyksiä Sinun toiminnastasi, eikä suurimman osan muidenkaan. Mielummin päin vastoin. Voisi ehkä sanoa, että pienellä pistetään pilalle teidänkin työ ja sen maine.

Mutta niin on, miltä se näyttää. Valitettavasti.
 
Tässä kannattaa muistaa, että Taponen on yhden poliisilaitoksen varsin pienen yksikön päällikkö. Ei muuta.
 
Se
- Onko Taponen poliittinen poliisi
- ohjaako sitä joku
- jos ohjaa, niin kuka

Ja sitten vielä voisi määritellä, mitä tarkoitetaan poliittisella poliisilla.
 
Se
- Onko Taponen poliittinen poliisi
- ohjaako sitä joku
- jos ohjaa, niin kuka
Menee jänkkäämiseksi, ja pahoittelen sitä. En ole kuitenkaan luonteeltani sellainen että taipuisin selvän asian edessä.

@YJT katsot asiaa jostakin syystä vähän vinosti, eikä se ole kunniaksi. Taponen levitää propagandaa Poliisin tililtä. Ei ole merkityksellistä onko hän pienen vai ison putkan päällikkö. Hän on yksikkönsä johtaja ja saanut valtuudet tiedottamiseen.

Se, että me maallikot emme pysty nimeämään häntä, joka ohjaa Taposen toimintaa, ei todista etteikö hän toimisi ylempiensä hyväksynnällä. Itse asiassa hänen on toimittava esimiestensä hyväksymällä tavalla, vai onko muita vaihtoehtoja? Jos jutut eivät ole Poliisin linjan mukaisia, miksi Taposen touhua ei kukaan lopeta?

Toivon @YJT vastausta. Asiallisen keskustelun hengessä toivon myös, että kerrot onko Poliisin organsiaatiossa mahdollista vetää omaa juttuaan kuinka huvittaa, eikä siihen kukaan pysty puuttumaan. Entä se WhatsApp-juttu, joku konsta pantiin hyllylle suljetun piirin viestien takia, saiko peräti sanktioita ja jatkuuko poliisiura?
 
Menee jänkkäämiseksi, ja pahoittelen sitä. En ole kuitenkaan luonteeltani sellainen että taipuisin selvän asian edessä.
No jos tämä on selvä asia niin kai siihen voidaan esittää jotain näyttöä?
@YJT katsot asiaa jostakin syystä vähän vinosti, eikä se ole kunniaksi. Taponen levitää propagandaa Poliisin tililtä. Ei ole merkityksellistä onko hän pienen vai ison putkan päällikkö. Hän on yksikkönsä johtaja ja saanut valtuudet tiedottamiseen.
En katso vinosti vaan tasapuolisesti. Minun puolestani olisi tosi kiva jos Taponen ei olisi ikinä valinnut poliisin ammattia. Siitä huolimatta että en tykkää ukosta yhtään ja olen sitä mieltä että se tekee hallaa poliisin maineelle, katson että syytteet pitää näyttää toteen. Ja se on minulle kunniaksi.
Se, että me maallikot emme pysty nimeämään häntä, joka ohjaa Taposen toimintaa, ei todista etteikö hän toimisi ylempiensä hyväksynnällä. Itse asiassa hänen on toimittava esimiestensä hyväksymällä tavalla, vai onko muita vaihtoehtoja? Jos jutut eivät ole Poliisin linjan mukaisia, miksi Taposen touhua ei kukaan lopeta?
Ei voida poissulkea, joten se pitää paikkansa? Totta kai sillä on oikeus tiedottaa yksikkönsä asioista. Onko Taponen tiedottamisessaan tehnyt jotain jonka perusteella tähän tiedottamisoikeuteen ja miehen asemaan ylipäätään pitäisi tai edes voisi puuttua?
Toivon @YJT vastausta. Asiallisen keskustelun hengessä toivon myös, että kerrot onko Poliisin organsiaatiossa mahdollista vetää omaa juttuaan kuinka huvittaa, eikä siihen kukaan pysty puuttumaan. Entä se WhatsApp-juttu, joku konsta pantiin hyllylle suljetun piirin viestien takia, saiko peräti sanktioita ja jatkuuko poliisiura?
Lähtökohtaisesti esim rikoksiin ei saa yllyttää.

Käsittääkseni tässä po. tapauksessa oli taustalla muutakin; nk. kivi kengässä -tyylinen juttu.
 
No jos tämä on selvä asia niin kai siihen voidaan esittää jotain näyttöä?

En katso vinosti vaan tasapuolisesti. Minun puolestani olisi tosi kiva jos Taponen ei olisi ikinä valinnut poliisin ammattia. Siitä huolimatta että en tykkää ukosta yhtään ja olen sitä mieltä että se tekee hallaa poliisin maineelle, katson että syytteet pitää näyttää toteen. Ja se on minulle kunniaksi.

Ei voida poissulkea, joten se pitää paikkansa? Totta kai sillä on oikeus tiedottaa yksikkönsä asioista. Onko Taponen tiedottamisessaan tehnyt jotain jonka perusteella tähän tiedottamisoikeuteen ja miehen asemaan ylipäätään pitäisi tai edes voisi puuttua?

Lähtökohtaisesti esim rikoksiin ei saa yllyttää.

Käsittääkseni tässä po. tapauksessa oli taustalla muutakin; nk. kivi kengässä -tyylinen juttu.
Joko yksikön johtajan tiedotus on esimiestensä hyväksymää, tai sitten se ei ole. En näe muita vaihtoehtoja. Tässä tapauksessa on. Onko se kivaa vai eikö ole, on ihan toissijainen juttu.

Edustan mielestäni tavallista kansalaista ja veronmaksajaa. Kuva jonka ennalta ehkäisevän yksikön toiminnasta saa, antaa varsin puolueellisen kuvan Poliisin toiminnasta. Jos nätisti voi sanoa, niin totuus ei ole itseisarvo vaan ideologia. Vrt katujengit joita ei vaan ollut ollenkaan olemassakaan, vaikka "kaikki" tiesivät kuinka asia on. Sitten niitä olikin kymmeniä ja jäseniä satoja. Uskottavaa, kenen mielestä on ja kenen ei.

Jos asia on kuten sanot, on Poliisin tilanne aika hälyyttävä. Yksittäinen yksikön päällikkö voi alkaa tekemään mitä oma ideologia häneltä edellyttää, ja kukaan ei mahda mitään. Ylempää ei löydy esimiestä joka palauttaisi asian raiteilleen. Toivottavasti asia ei ole näin, vai kumpi on parempi vaihtoehto - organisaatiossa ei ole rotia lainkaan, vai organisaatio on poliittinen ja mätä. Rasti ruutuun.

Harmillista, että kaltaisesi poliisi asettautuu puolustelemaan tällaista toimintaa. Kyllä, huomasin että et hyväksy Taposen toimintaa, mutta kuten yllä sanoin, on joko organisaation toiminnassa puutteita, tai sitten se vaan hyväksyy tuon propagoinnin.

Ei ole muita vaihtoehtoja. Mitä suu sanoo ja mitä kädet tekee.
 
Back
Top