Suomen sisäinen turvallisuus

Eli poliisin johto on reagoinut asiaan; kuten tuolla aikaisemmin muistelin. Onko siis toiminnalla esimiesten hyväksyntä?

Lisäys: muistelenko oikein, että Taponen sai väliaikaisen bannin twitter-tililleen, ja sen takia perusti tilin Pyllytär-nimellä? Tai ainakin twiittailuja pyrittiin hillitsemään.

Tässä ilmeisesti todisteena toimii se, että Taponen on edelleen virassa. Toisaalta on kuultu väitteitä että rötöstelevääkään poliisia ei oikein saa pois virasta, tai joka tapauksessa viran tarjoama irtisanomissuoja on liian vahva. Tiedä sitten; väärien mielipiteiden takia ilman muuta pitää saada kenkää tai jos ei saa, se on osoitus poliittisesta suojelusta.

Jos tällainen suojelu on faktaa, niin miksiköhän Taposia ei ole organisaatiossa enempää?
Eikö?
Vaatii johtotasolla eläköitymisen, että realismista ja kehityssuunnasta voi sanoa ääneen.

Eli poliisin johto on reagoinut asiaan; kuten tuolla aikaisemmin muistelin. Onko siis toiminnalla esimiesten hyväksyntä?

Lisäys: muistelenko oikein, että Taponen sai väliaikaisen bannin twitter-tililleen, ja sen takia perusti tilin Pyllytär-nimellä? Tai ainakin twiittailuja pyrittiin hillitsemään.

Pakko olla, eihän se muuten jatkuisi.

Olihan sillä jonkin aikaa oma tilikin ja tuo mainitsemasi.

Pakko olla, eihän se muuten jatkuisi.

Olihan sillä jonkin aikaa oma tilikin ja tuo mainitsemasi.
Jos sitä kuitenkin on ojennettu, niin se vähän niinkuin tarkoittaisi että ei ihan vapaasti saa huseerata. En muista, mitä tuolloin oli esillä, mutta jotain rajoja kuitenkin on laitettu. Se, kuinka pitkä lieka on, on eri asia ja on toisaalta varmaan katsottu että se ei ole ylittänyt soveliaan tiedottamisen rajoja; sen tehtävään kuitenkin kuuluu tiedottaminen.

Kyllä kai sen nyt näkee se kuuluisa Sokea-Reettakin, että jos joku organisaation nimissä kirjoittaa tai sanoo asioita niin sanomisilla on organisaation tuki takana. Ja jos ei ole niin kyllä kai sekin sanotaan tai sanoman levittäminen loppuu organisaation toimesta, oli sitten kyseessä oleva organisaatio Lihasulan Martat, Köyliönjärven pilkkiseura tai Poliisi.

Ristiriita Taposen tilastojen ja muun poliisikunnan viestinnän välillä on käsittämätön. Kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että kaikki T:n tilastot ovat haastattelutilastoja joissa kysytään vastaajan tunnetta (no en ole kaikkia käynyt läpi, mutta tyypillisesti).

Näitä jengirikollisuuden kasvusta kertovia uutisia on kyllä tihenevään tahtiin. Sitä kummemmalta tuntuu, että ennaltaehkäisevän yksikön johtaja ei näe asiaa lainkaan.
– Järjestäytynyt rikollisuus voi uhata demokratiaa. Silmämme aukesivat Venäjän suhteen hyökkäyssodan alettua, ja myös tässä asiassa pitää Suomessa reagoida. Olemme Ruotsin tiellä, Rinne sanoo.

Rinne kertoo, että Suomessa toimii 11 katujengiä pääkaupunkiseudulla ja Turussa. Jäseniä niissä noin 200. Rinteen mukaan yli 90 prosenttia jäsenistä on täysikäisiä ja 95 prosenttia heistä nimen ja etnisyyden perusteella ulkomaalaistaustaisia.

Järjestäytyneitä rikollisryhmiä arvellaan Suomessa olevan noin 90. Niihin liittyviä rikosilmoituksia on tehty kuluvana vuonna 200. Suurin osa ryhmien rikoksista on pahoinpitelyrikoksia. Niihin liittyvät usein myös huumeet, väkivalta sekä laittomat ampuma-aseet ja teräaseet.

Jos tällainen suojelu on faktaa, niin miksiköhän Taposia ei ole organisaatiossa enempää?
Jotenkin välittynyt kuva sen verran originellista kaverista, että aika vähissä hengenheimolaisensa ovat. Ainakin niiden joukossa, jotka ovat hakeutuneet poliisiksi. Hakuprosessi ja viimeistään kollegojen tuoma paine kuitenkin muokkaa keskivertopoliisista melko samaan muottiin sopivan henkilön.

Taponen myös ilmiselvästi välittää keskivertoa vähemmän siitä mitä muut hänestä ajattelevat. Veikkaan monen muun pysähtyvän viimeistään tähän.

Selonteko on malliesimerkki, miten silmät ummistetaan todellisuudelta. Marinin hallitus on ajanut läpi lukuisia esityksiä, joilla se on helpottanut humanitääristä maahanmuuttoa ja laittomasti maassa oleskelevien asemaa. Kuvaan ei sovi maahanmuutosta johtuvien ongelmien tunnustaminen tai puhuminen niistä asioiden oikeilla nimillä.

Sisäisen turvallisuuden selonteko laadittiin sisäministeriössä sisäministeri Maria Ohisalo (vihr) johdolla. Vihreille humanitäärinen maahanmuutto ja sen edistäminen on pyhä asia, jossa tulijoiden ihmisoikeudet menevät kaiken muun edelle. Vihreät edistää humanitääristä maahanmuuttoa samanlaisella dogmaattisuudella kuin millä se vastusti aikanaan ydinvoimaa.
Taposen yksityisajattelua hyvinkin juu

Taposen yksityisajattelua hyvinkin juu

Tämä Iltalehden Näkökulma, harvinainen, suorasanainen kirjoitus ja näinhän juuri on tapahtunut.

Näkökulma: Suomessa on jo viides kolonna​

Suomessa asuu yli 60 000 Venäjän kansalaista ja kaksoiskansalaista. Määrä on huolestuttavan suuri, kirjoittaa toimittaja Nina Järvenkylä.

Katujengipomo Milan Jaff syytti Suomen viranomaisia vääristelystä: "Jengit on vaan kateellisia"​

– Mä en ole jengiläinen, mä oon artisti, mä haluun tehdä musiikkivideoita, Jaff sanoi kiiihtyneesti.

– Jengit on vaan kateellisia, koska mä olen maahanmuuttaja ja mulla on paljon naisia ympärillä, mä teen musiikkia ja rahaa.
...

"Mä en usko Suomen käräjiin enää"​

Jaff hermostui useaan kertaan puheenvuoronsa aikana ja syytti viranomaisia tosiasioiden vääristelystä.

Poliisi on tehnyt katujengistä ison jutun ja mustamaalailee sitä, Jaff miltei huusi.

– Mä sain 10 vuotta vankeutta huumerikoksista Helsingin käräjiltä ja mut leimattiin katujengiläiseksi.

Jaff kertoi asuneensa viisi vuotta Suomessa.

– Mä en usko Suomen käräjiin enää! Mä uskon, että mun tuomio johtuu siitä, että olen ulkomaalainen. Mä en ole kuitenkaan yrittänyt murhata ketään, ja kaikki ovat sanoneet, että toi 10 vuotta on ihan liikaa mun rikoksista, Jaff ilmoitti.

– Nämä tuomiot eivät pidä paikkansa, Helsingin käräjäoikeus haluaa mustamaalata mua.

Mtv3

Katujengipomo Milan Jaff syytti Suomen viranomaisia vääristelystä: "Jengit on vaan kateellisia"​

– Mä en ole jengiläinen, mä oon artisti, mä haluun tehdä musiikkivideoita, Jaff sanoi kiiihtyneesti.

– Jengit on vaan kateellisia, koska mä olen maahanmuuttaja ja mulla on paljon naisia ympärillä, mä teen musiikkia ja rahaa.
...

"Mä en usko Suomen käräjiin enää"​

Jaff hermostui useaan kertaan puheenvuoronsa aikana ja syytti viranomaisia tosiasioiden vääristelystä.

Poliisi on tehnyt katujengistä ison jutun ja mustamaalailee sitä, Jaff miltei huusi.

– Mä sain 10 vuotta vankeutta huumerikoksista Helsingin käräjiltä ja mut leimattiin katujengiläiseksi.

Jaff kertoi asuneensa viisi vuotta Suomessa.

– Mä en usko Suomen käräjiin enää! Mä uskon, että mun tuomio johtuu siitä, että olen ulkomaalainen. Mä en ole kuitenkaan yrittänyt murhata ketään, ja kaikki ovat sanoneet, että toi 10 vuotta on ihan liikaa mun rikoksista, Jaff ilmoitti.

– Nämä tuomiot eivät pidä paikkansa, Helsingin käräjäoikeus haluaa mustamaalata mua.

Mtv3
Jo on aikakin, että artisti maksaa.

Back