Suomen sisäinen turvallisuus

Uskonnon merkitytä en osaa arvioida, mutta se on merkityksetöntä. Väärintekijä pitää poistaa yhteiskunnastamme, jos fyysinen koskemattomuus ei ole itsestään selvä asia. Silloin ihminen sopii paremmin omaan kulttuuriinsa.

Miten erotetaan se, että kyse on kullttuurista johtuvasta raiskauksesta eikä jostain muusta? Ajattelen tässä sitä, että kun valtaosassa Suomessa tapahtuvista raiskauksista on tekijänä edelleen suomalainen mies, niin mikä näiden miesten kulttuuri on? Jos se on "suomalainen kulttuuri", niin eikö silloin ainakin jossain määrin raiskaaminen kuulu suomalaiseen kulttuuriin? Jos taas kyse on näiden miesten kohdalla, että he ovat toimineet vastoin kulttuuriaan, niin miten tiedetään näiden ulkomaalaisten kohdalla, etteivät he olisi toimineet juuri näin?

Minulle on aivan sama mikä on pakolaisen uskonto, ihonväri, tai muukaan luokittelu ryhmä, mutta heidän maassaan asiat ovat perseellään syystä ja sitä kulttuuria ei saa antaa juurtumaan tänne. Eli jos halua elää täällä, on parempi opetella elämään meidän säännöillämme.

Tuosta viimeisestä olen samaa mieltä. Mitä taas tuohon syyhyn, miksi asiat heidän maassa ovat perseellään, niin esim. irakilaisten kohdalla voisi ajatella, että asian kanssa voisi olla tekemistä erään Mr. Bushin toimilla reilu vuosikymmen sitten.

Käsittääkseni jotkut islamin oppineet tulkitsevat lakia niin että nainen on osasyyllinen raiskaukseen jos on esim "paljastavalla" vaatetuksella "houkutellut" miestä. Sitä en tiedä onko tämä sitten miehelle automaattinen "vapaudu vankilasta ja palaa alkuun lähtöruudun kautta"- kortti. Sitä paitsi Sharia-lakia tulkitaan niissä muutamissa maissa joissa se on käytössä erittäin kirjavalla tavalla. Sharia ei muutenkaan ole yhtenäinen lakikokoelma kuten vaikkapa Suomen laki. Kannattaa tutustua aiheeseen. Tämä keskustelu tunnutaan käytävän muutenkin aika lailla mutu-ja tunnepohjalla.

Muuten en viitsi aiheeseen ottaa kantaa. Tällainen aihe saa erityisesti netissä ihmiset niin kuumaksi ettei asialliseen keskusteluun ole edellytyksiä. Sen vain sanon että vieroksun tässäkin asiassa molempia ääripäitä.

Joku vuosi sitten luin italialaisen tuomarin perustelut vapauttavalle tai hyvin lievälle raiskaustuomiolle: "Naista, jolla on farkut, ei voi raiskata." Typeryys ei katso kansallisuutta tai uskontoa.

Vuonna 2010-2011 ensimmaäisen ja toisen polven maahanmuuttajien osuus raiskausrikoksista epäillyistä oli vajaa 29%. Koko väestöstä maahanmuuttajien määrä oli vuonna 2010 4,6%. Tämä on osa hinnasta, minkä maahanmuutto nykymuodossaan maksaa. Mikä on hyväksyttävä taso? Mitä enemmän Afrikasta ja Lähi-idästä väkeä tulee, sitä enemmän nämä rikokset lisääntyvät.

Silmien sulkeminen on aina vaihtoehto. En jatka aiheesta.

Lisäys: Eli suomalaisia väestöstä Suomessa on noin 95%, niin tietysti valtaosa rikoksista on suomalaistten tekemiä, idioottimaista vedota siihen.

Last edited by a moderator:
Miten erotetaan se, että kyse on kullttuurista johtuvasta raiskauksesta eikä jostain muusta? Ajattelen tässä sitä, että kun valtaosassa Suomessa tapahtuvista raiskauksista on tekijänä edelleen suomalainen mies, niin mikä näiden miesten kulttuuri on? Jos se on "suomalainen kulttuuri", niin eikö silloin ainakin jossain määrin raiskaaminen kuulu suomalaiseen kulttuuriin? Jos taas kyse on näiden miesten kohdalla, että he ovat toimineet vastoin kulttuuriaan, niin miten tiedetään näiden ulkomaalaisten kohdalla, etteivät he olisi toimineet juuri näin?

Tuosta viimeisestä olen samaa mieltä. Mitä taas tuohon syyhyn, miksi asiat heidän maassa ovat perseellään, niin esim. irakilaisten kohdalla voisi ajatella, että asian kanssa voisi olla tekemistä erään Mr. Bushin toimilla reilu vuosikymmen sitten.

En viitsi alkaa kinaamaa kanssasi tästä kulttuurista.

Irakihan oli todellinen paratiisi ja onnela ennen tuon mr. Bushin toimia?
Valkoista miestä on syytetty kolmannenmaiden ongelmista kauan, mutta harva tästä puhuva huomaa, että afrikan ja lähi-idän ongelmat ovat pääsääntöisesti itse aiheutettuja. Siksi kieltäydyn kantamasta tuota valkoisen miehen taakkaa.

Me länkkärit olemme aika herkkiä tekemään asiasta juuri tuollaisen yleistävän päätelmän. Se miten asia lopulta on, voisi olla mielenkiintoista kuulla jonkun muslimin lausumana.
Toistaiseksi olen edelleen sillä kannalla mitä aikaisemmin kirjoitin.
Niin se on vähän että oliko ensin muna vai kana mutta se että voivat perustella itselleen ja omille miksi kyseinen toiminta on moraalisesti oikein ei ainakaan vähennä estoja. Vai luuletko että Isiksen toiminnan perustelu pyhillä teksteillä on vain disinformaatiota?

Mitäs jengiä tuolla on ollut jazzaamassa? Jaa.... tää kertookin kaiken... "10.–14. elokuuta järjestettävä Musta Kallio on ”anarkistinen viikko täynnä tapahtumia ja monenlaista tekemistä”. Eli anarkisteja, niittileukoja ja rastapäitä yms...

Jh tuotti tälläisen kuvan:

1305952317982

Poliisi lopetti rap-keikan kyynelkaasulla Helsingissä

Jori Liimatainen

Kotimaa | STT | 14:46 | 0
Jaa artikkeli:
Rap-artisti Julma Henri kertoi torstaina Facebookissa, että hänen keskiviikkoinen keikkansa Helsingin Kalliossa päättyi etälamauttimiin ja kyynelkaasuun. Lisäksi sosiaalisessa mediassa kiersi video, jossa poliisi lopetti Musta Kallio -avajaistapahtuman voimakeinoin.

Poliisi vahvistaa lopettaneensa keikan, sillä tapahtumasta lähtevästä melusta oli tehty useita ilmoituksia.

Poliisin mukaan musiikki yritettiin lopettaa ensin puhumalla. Yleisö ei suostunut tähän, joten paikalle pyydettiin lisää partioita.

–  Puolenkymmentä partiota on mennyt paikalle. Poliisin käskyjä on vastustettu, ja kyynelkaasuakin on käytetty. Etälamautinta on mahdollisesti käytetty, kertoo ylikomisario Seppo Kujala Helsingin poliisista.

Poliisi poisti ihmiset paikalta, otti joitakin kiinni ja kirjoitti useita sakkoja.
Poikia pelotti kuitenkin kun poliisisedät tuli..

Väkivaltainen poliisi pelottaa

11.8.2016 by hannaraty |

Juuri, kun ylikomisario Jussi Huhtela oli päässyt twiittaamasta Suvi Auviselle, ettei Suomessa ole poliisiväkivaltaa, poliisi innostui kaasuttelemaan ihmisiä Helsingin Dallapé-puistossa.

Harjussa sijaitsevassa Dallapéssa järjestettiin eilen anarkistisen Musta Kallio -tapahtuman avajaiskonsertti. Sen pääesiintyjä Julma-Henri oli juuri lopettanut, kun puiston reunalla tarkkaillut poliisi oli ilmeisesti päättänyt lopettaa juhlat. Itse istuin sen verran kauempana, etten edes huomannut poliisien läsnäoloa ennen kuin ihmiset lähtivät kasvojaan pidellen juoksemaan heitä karkuun. Savusta päätellen poliisi käytti kyynelkaasukranaatteja, minkä lisäksi moni sai pippurisumutetta kasvoilleen. Mitään poistumiskäskyä tai ennakkovaroitusta kaasun käytöstä poliisi ei antanut.

Tällaiset mielivaltaiset väkivallanteot poliisin suunnalta alkavat olla enemmän sääntö kuin poikkeus, ja se on todella huono merkki. Huolestuttavaa on myös, että ylikomisario Huhtelan mukaan poliisin käyttämä kumiluotiase ei edes ole ase vaan voimankäyttöväline. Tätä voimankäyttövälinettä oli silminnäkijähavaintojen mukaan esitelty myös eilen illalla Dallapéssa.

Viimeistään kuluneen vuoden aikana luottamukseni Suomen poliisiin on romuttunut. Olen todistanut täysin tarpeetonta voimankäyttöä useassa eri mielenosoituksessa ja tullut itsekin perusteettomasti uhkailluksi sekä kumiluotiaseella että pampulla. Poliisi on käynyt minuun käsiksi tönimällä, ja paljon pahempaa kohtelua on saanut moni muu samoihin rasismia vastustaviin mielenosoituksiin osallistunut. Olen nähnyt tarpeettomia kiinniottoja, rasistien kanssa veljeilyä ja ihan puhdasta väkivaltaa. Siitäkin huolimatta, että tätä poliisiväkivaltaa ei meillä ole olemassa.

Ihmisten luottamus poliisiin tuntuu Suomessa olevan käsittämättömän korkea. Kun olen puhunut kokemuksistani, niitä on systemaattisesti vähätelty tai ne on kiistetty kokonaan. Tätä luottamusta poliisi käyttää selkeästi häikäilemättä hyväkseen.

http://blogit.image.fi/puistojatkot/vakivaltainen-poliisi-pelottaa/

.....se että voivat perustella itselleen ja omille miksi kyseinen toiminta on moraalisesti oikein ei ainakaan vähennä estoja.
Tätä juuri tarkoitan, että meille ei ole missään yhteydessä selvitetty raiskaamisen olevan olevan heidän mielestään moraalisesti oikein. Joko heiltä ei ole sitä edes kysytty, ainakaan eivät itse ole sitä painottaneet ja mediakaan ei ole sellaista kirjoittanut. Jäljelle jäävä vaihtoehto on, että me itse päättelemme herkästi näin. Minä väitän että luonto tikanpojan puuhun ajaa eikä uskonto.

Vai luuletko että Isiksen toiminnan perustelu pyhillä teksteillä on vain disinformaatiota?
Se mitä ISIS tekee hiekkamaissa, ei mielestäni kuulu teemaan "raiskaaminen Suomessa". Otan kantaa vain tuohon raiskaus-teemaan.

• Tykkää
Reactions: s91
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/ven...ella-heitelty-torilla-perunoilla-ja-uhkailtu/

Ihmisten ilkeydellä ei näytä olevan mitään rajaa, sillä Tshernobylin lasten musiikkileiriä Tampereen Teiskossa on häiritty jo monena vuonna.

Uhkaavin tapaus sattui viime vuonna, kun leiripaikan lähellä ammuttiin ilmaan 11 kertaa. Poliisien oli tultava paikalle.

Mitä mieltä raati on, olisiko ammuskelu nyt kuitenkin ollut esim. kyyhkynmetsästystä, kun ottaa huomioon, millaisia operaatioita kaikenlaiset "asemiehet" ovat Pirkanmaallakin aiheuttaneet, ilman että ketään olisi suoranaisesti uhkailtu? Jotenkin luulisin, että tästä olisi kuullut paremminkin, jos ulkomaalaisia lapsia olisi uhkailtu ampuma-aseella. Googlettamalla en löytänyt uutisia viime vuoden tapauksesta.

Puhutaan Tshernobylin alueen lapsista (joka on Ukrainassa) ja sitten ne lapset kuitenkin ovat Valko-Venäjältä?!
Suurin osa Tshernobylin laskeumasta meni Valko-Venäjälle, koska silloin onnettomuuden aikaan sattui tuulemaan etelästä. Se on myös syynä siihen, miksi Suomi sai enemmän Tshernobylia niskaansa kuin olisi voinut pelkän etäisyyden perusteella ajatella.

Mitä mieltä raati on.
No vastaan vain yleisesti siihen että mitä mieltä kyseisten lasten kiusaamisesta: Kyllä suomalainen osaa olla törppo ja tuollainen käytös aiheuttaa itselleni pahan mielen. Idiootit!
Uutinen voisi olla siltä osin tarkempi että onko nämä nyt sitten tosiaan Tsernobilin lapsia ja miten se liittyy Valko-Venäjään. Sinänsä sivuasiaa, mutta jotenkin outoa.

edit: @s91 saikin tarkennettua asiaa. Hyvä.

Tsernopiili lapset, Tiltu ja muu propaganda lisääntynyt huomattavasti.

Suomen Sotilas
39 min ·
Venäjän mediassa on tällä hetkellä käynnissä voimakas Suomen vastainen kampanja.

Erityisesti lokakampanjan kohteena on ollut Mannerheimin muistolaatta Pietarissa, jota vastaan on kirjoiteltu useassa mediassa pitkiä artikkeleja.

Mannerheimin kerrottiin nyt olleen Leningradin piirityksen organisaattori. Hänen käskystään miehitettyyn Karjalaan ilmaantuivat myös sotavangeiksi otetuille neuvostosotilaille tarkoitetut kuolemanleirit, Jarmo Mäkelä kirjoittaa.

Myös suomalaiset jääkärit saivat kyytiä venäläismediassa. Venäjällä on huomattu taannoinen jääkäripioneerien muistomerkin paljastustilaisuus, johon osallistui myös Suomen puolustusministeri:

Elokuun 8. päivänä hallituksen lehti Rossijskaja Gazeta kertoi, kuinka Latviassa oli paljastettu ”muistomerkki latvialaisten murhaajille”. Venäläislähteiden mukaan puolustusministerin osallistuminen paljastustilaisuuteen "salattiin", koska ”ilmeisesti Suomessakin ymmärretään, ettei Saksan puolella taistelleiden suomalaisjääkärien ’uroteoista’ kannata ylen määrin ylpeillä”.

Venäjällä väitetään myös, että Stalinin vainojen aikainen teloituspaikka olisikin suomalainen keskitysleiri, jossa jatkosodan aikana olisi kidutettu ja tapettu "kymmeniä tuhansia venäläisiä sotavankeja". Jutun takana on peräti Venäjän tiedustelupalvelu FSB, joka on tuonut esille väitettä tukevia asiakirjoja.

//pm
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1470883909843?jako=67d3118f79ba613dfa064dcd97fbba22&ref=og-url

Ottamatta kantaa kyseisen henkilön vs viranomaisten väliseen "dialogiin", niin ainakin tässä kohtaa Janssonilla on selkeä pointti miten Suomen "oikeusvaltio" toimii...eli ei toimi...:confused: tai toimii ihan niinkuin "oikeusvaltiot" DDR, Turkki, P-korea, Kiina jne toimivat kohdellessaan kansalaisiaan.....:oops:

https://markusjansson.blogspot.fi/2...MarkusJanssoninBlogi+(Markus+Janssonin+blogi)

Poliisi ei noudata henkilötietolakia ja valehtelee

Tein poliisille tässä tovi sitten henkilötietolain 28§ mukaisen tarkastuspyynnön, eli lähetin heille tietosuojavaltuutetun sivuilta tulostamani tarkastuspyynnön. Laitoin paperiin, että haluan KAIKKI tiedot KAIKISTA poliisin käytössä olevista rekistereistä, sekä tiedot myös siitä, ketkä ja milloin ovat ko. tietoja katsoneet ja muuttaneet, mihin minulla on oikeus.

Nyt tuli sitten vastaus, että ei käy, pitää käyttää muka poliisin omaa paperia moiseen hakuun, muuten ei heru mitään. Mitä vittua? Ei laissa määritellä, että pitäisi käyttää tiettyä paperia, vaan että kunhan esittää pyynnön kirjallisesti ja sanoo siinä, että haluaa tiedot, niin sen pitäisi riittää. Eli Suomen poliisi ei noudata taaskaan lakia!
"28 § Tarkastusoikeuden toteuttaminen
Sen, joka haluaa tarkastaa itseään koskevat tiedot 26 §:ssä tarkoitetulla tavalla, on esitettävä tätä tarkoittava pyyntö rekisterinpitäjälle omakätisesti allekirjoitetussa tai sitä vastaavalla tavalla varmennetussa asiakirjassa tai henkilökohtaisesti rekisterinpitäjän luona."

Huvittavintahan tässä on myös se, että kävin aikoinaan poliisilaitoksella ja vaadin saada noita tietoja. Tällöin minulle sanottiin, että ne pitää pyytää kirjallisena. Henkilötietolain mukaan ne voi pyytää myös henkilökohtaisesti käymällä, ts. mitään velvollisuutta mihinkään kirjalliseen pyyntöön ei ole. Eli poliisi valehteli tuollonkin minulle, eikä noudattanut henkilötietolakia!

Plushuvittavinta tässä on myös se, että kun kysyin em. käynnillä poliisilta ko. paperia, heillä ei ollut sitä antaa. Vaikka heillä pitäisi se tietenkin olla. Eli ei ole asiat siltäkään osalta kunnossa. Luultavasti paperi tietenkin oli, mutta eivät halunneet sitä vain minulle vittumaisuuttaan antaa. Paperin, jota ei lain mukaan edes siis kylläkään tarvita.

Tuplaplushuvittavinta tässä on myös se, että ko. poliisit lupasit toimittaa minulle ko. paperit täytettäväksi ja tätä varten pyysivät katu- ja sähköpostiosoitteeni. Koskaan eivät kuitenkaan toimittaneet ko. papereita minulle täytettäväksi, vaikka niin lupasivat. Eli poliisiin ei taaskaan voi luottaa, ei edes näin pienessä asiassa, ei sitten yhtään, vaan valehtelivat jälleen päin naamaa minulle!

Toinen jännä asia on paperissa oleva kohta "Poliisin muu henkilörekisteri", johon pitäisi sitten ilmeisesti osata kertoa, mitä rekisteriä tarkoittaa. No mistä minä voin tietää, mitä rekistereitä poliisilla voi olla ja mitä sieltä voin haluta tarkastaa? Tyypillistä viranomaisvittuilua. Pointtihan on, että minä haluan KAIKKI TIETONI KAIKISTA poliisin rekistereistä, mikä ihmeen velvollisuus minulla on osata sanoa, mitä miljoonia eri rekistereitä ja tietokantoja poliisilla on, joista haluaisin tiedot ulos.

Pitää nähtävästi alkaa selaamaan netistä ja koettaa kirjoittaa tuohon tilaan kaikkien mahdollisten eri rekistereiden nimet, mitä poliisilla on ja vielä yksilöidä niihin, että haluan myös mm. tiedot siitä, ketkä ja milloin ovat ko. tietoja kirjanneet ja lukeneet sieltä.

Kuten taas kerran nähdään, Suomen poliisi ei noudata lakia, eikä halua antaa tietoja kuten laissa määritellään ja panttaa kaikkea mahdollista tietoa mahdollisimman pitkään ja monimutkaisesti.
Kirjoittaja Markus Jansson klo 12:53

Pakko laitaa tuohon @Bushmasterin juttuun liittyen, että valta korruptoi poikkeuksetta. Monet pitävät poliisia yli-ihmisenä ja jonkinlaisena puolijumalana joka tuo lain ja järjestyksen. Tosiasiassa poliisi on tavallinen ihminen vikoineen ja vahvuuksineen joka on "valtansa" saanut eduskunnalta. Poliisin pääasiallinen tehtävähän on yhteiskunta järjesstyksen turvaaminen minkä voidaan ajatella niin, että poliisin tehtävä on valvoa ja suojella lakia. Sekä luonnollisesti lainsäätäjää. Tuosta voisi kirjoittaa isommankin kirjoituksen mikä kaikki tuossa toisaalta on vialla. Tyydyn toteamaan, että mielestäni ongelma on se, että suomessa ei ole perustuslakituomioistuinta vaan politiikoilla on asiassa itsellään tulkinta valta. Lisäksi ei ole oikein keinoa toimia jos se joka säästää lain ja jota poliisi suojelee toimii kansanedunvastaisesti.

Mutta tokihan jokainen nyt tajuaa, että jos on keinoja ja niin niitä käytetään. Valvonta on täysin mahdotonta ja kun suomi alkaa verkkotiedustelemaan niin siinähän käydään laajasti kaikki läpi ja kukaan ei käytännössä valvo.

Janssoni on janssoni ja kaverilta tulee kaikenlaista mutta välillä myös ihan ahaa elämyksiä.

Tätä juuri tarkoitan, että meille ei ole missään yhteydessä selvitetty raiskaamisen olevan olevan heidän mielestään moraalisesti oikein.
Niin no se vähän riippuu siitä paljonko seuraa aihetta. Onko teille selvitetty yleisesti kuinka paljon mikä on heidän mielestään moraalisesti oikein ja ovatko nämä selvitykset olleet sinne päin?

Joko heiltä ei ole sitä edes kysytty,
Niin tässäkin tulee ongelmaksi että kuffaareille ja omille voi olla eri kaksi eri tarinaa tosin nykyään tämähän ei ole enää mitään erityistä.

ainakaan eivät itse ole sitä painottaneet
Mitä lasket tässä painottamiseksi? Jos näille nuorille kerrotaan että kyseinen toiminta on okei niin mitä merkitystä sillä on mitä meille kerrotaan?

ja mediakaan ei ole sellaista kirjoittanut.
On tuosta mediassakin mutta joko suodattimen läpi vähän höystettynä tai vaihtoehtomediasta tai ulkomaisesta mediasta.

Jäljelle jäävä vaihtoehto on, että me itse päättelemme herkästi näin.
Niin miksiköhän samaan päätelmään ei olla tultu esimerkiksi budhismin suhteen?

Minä väitän että luonto tikanpojan puuhun ajaa eikä uskonto.
Minä taas väitän että niillä on tässä tapauksessa kumulatiivinen vaikutus.

Se mitä ISIS tekee hiekkamaissa, ei mielestäni kuulu teemaan "raiskaaminen Suomessa". Otan kantaa vain tuohon raiskaus-teemaan.
Miksi ei?
Mistäköhän porukkaa on lapannut? Oletatko että ovat vain jättäneet kulttuurinsa, tapansa ja uskontonsa taakseen? Oletatko että ISIS pärjäsi miten on pärjännyt ilman sympatiaa paikalliselta väestöltä?
Suomen muslimi väestöstä on suhteellisesti lähtenyt ehkä eniten porukkaa Isiksen riveihin ja mikään ei estä täällä olevia tutustumasta niihin samoihin pyhiin teksteihin jotka oikeuttavat tällaisen toiminnan.

Myllypurossa (Helsinki) 9-vuotias tyttö kateissa.

Sininen perhosmekko, hiukset vaaleanruskeat. Päällä myös tummanliila pitkähihainen. Vaaleansiniset farkut.
Helsingin poliisi‏ Vihreä skeittilauta.

Back