Suomen sisäinen turvallisuus

Tämä on nykyaikaa. Toisaalta, ei siihen tarvitse kirjaimellisesti väliin mennä. Voi ihan vaikka sanallisesti huomauttaa asiasta.

Vaikka onhan se niinkin että kun ei puutu niin on (sillä kertaa) turvassa. Toki sitten jos itse on kusessa, niin ehkä toivoisi että joku tulee apuun...
 
Porukalla tekevät noita rikoksiaan, siihen pitäisi vastata joukkovoimalla. Siihen ei Suomalaiset kykene. Ehdotankin että YLE ja HS yhdessä Helsingin poliisin kanssa aloittavat kampanjan "Porukalla Perseileviä ...... Pataan." Suojelijoina TP "Valtteri" Niinistö ja kansanedustaja PPP. Komisario Taponen voisi vinkata, että kun porukalla tekee, ei ketään voi tuomita.
 
Viimeksi muokattu:
Porukalla tekevät noita rikoksiaan, siihen pitäisi vastata joukkovoimalla. Siihen ei Suomalaiset kykene. Ehdotankin että YLE ja HS yhdessä Helsingin poliisin kanssa aloittavat kampanjan "Porukalla Perseileviä ...... Pataan." Suojelijoina TP "Valtteri" Niinistö ja kansanedustaja PPP. Komisario Taponen voisi vinkata, että kun porukalla tekee, ei ketään voi tuomita.
Yle vois mennä helistelemään niitä avaimiaan tuonne joukkoliikenteeseen ja testata auttaako se...
 
Eipä tuossa tarvitse muuta tehdä kuin vinkata sille pulassa olevalle, että tules vähän tänne, olisi asiaa. Ei tarvitse kohdata niitä ryöstäjiä lainkaan. Toki on se riski että ne sitten kääntyvät apuun tulleen puoleen.

Tai sitten voi vain suurieleisesti alkaa kuvaamaan tilannetta, tai alkaa soittamaan 112:een että täällä tämän ja tämän näköiset ryöstelee. Tai sitten voi avata pelin suoraan ryöstäjien suuntaan, että täällä ne isännät ryöstelee.

Kaikissa on aina se mahdollisuus että joutuu itse uhriksi, mutta toisaalta on minua miehetkin uhkailleet...
 
Huvittavaa tuo huutelu, että miksi kukaan aikuisista kanssamatkustajista ei tehnyt mitään?
No niinpä. Onko se parempi että joku randomi teini menettää tavaransa, kuin että joku menisi niistämään ryöstelevää ja tappouhkailevaa mamujengiläistä, ja kiitokseksi tästä saisi puukosta, syytteet viharikoksesta, linnaa, duunin menettämisen ja rasistin maineen?

Käsi sydämelle, kuinka moni meistä riskeeraisi tuon kaiken? Varmasti kaikki haluaisivat auttaa ja puuttua tilanteeseen, mutta...
Aika Van Damme tuossa saisi olla, ahdas bussi ja vastassa puukoilla varustautuneita idiootteja...
 
Eipä tuossa tarvitse muuta tehdä kuin vinkata sille pulassa olevalle, että tules vähän tänne, olisi asiaa. Ei tarvitse kohdata niitä ryöstäjiä lainkaan. Toki on se riski että ne sitten kääntyvät apuun tulleen puoleen.
"Riski on mahdollisuus, että haitallinen tapahtuma toteutuu. "

Riskiä ei siis ole koska on varmaa, että ne kääntyvät apuun tulleen puoleen. Vähimmillään helvetillistä solkotusta rasismista, todennäköisesti lentopallomailojen heiluttelua ja mahdollisesti alkavat äänenvaimentajat heilumaan kohti apuun tullutta.

Pitää muistaa, että turvallisuuden tunne sen kun lisääntyy vaan, ja mahdolliset häiriöt johtuvat helteiden aiheuttamasta tarpeesta pitää ikkunat auki. Näin on virallisia kanavia pitkin meille kerrottu.
 
Ainakin luvallisen aseen, olipa sitten metsästys- tai ampumaurheilu-perusteella myönnetty ase, omistajan on viisainta olla sekaantumatta yhtään mihinkään. Ja jos joku rosvo nurkan takaa täräyttää iskun päin kuonoa, on viisainta vain kääntää toinenkin poski, mikäli haluaa luvalliset aseensa säilyttää.
 
Eipä tuossa tarvitse muuta tehdä kuin vinkata sille pulassa olevalle, että tules vähän tänne, olisi asiaa. Ei tarvitse kohdata niitä ryöstäjiä lainkaan. Toki on se riski että ne sitten kääntyvät apuun tulleen puoleen.

Tai sitten voi vain suurieleisesti alkaa kuvaamaan tilannetta, tai alkaa soittamaan 112:een että täällä tämän ja tämän näköiset ryöstelee. Tai sitten voi avata pelin suoraan ryöstäjien suuntaan, että täällä ne isännät ryöstelee.

Kaikissa on aina se mahdollisuus että joutuu itse uhriksi, mutta toisaalta on minua miehetkin uhkailleet...
Ensimmäinen virke kuulostaa itse asiassa todella järkevältä lähestymistavalta. Painan mieleen.
 
Ainakin luvallisen aseen, olipa sitten metsästys- tai ampumaurheilu-perusteella myönnetty ase, omistajan on viisainta olla sekaantumatta yhtään mihinkään. Ja jos joku rosvo nurkan takaa täräyttää iskun päin kuonoa, on viisainta vain kääntää toinenkin poski, mikäli haluaa luvalliset aseensa säilyttää.
Itse tiedän ainakin yhden tapauksen jossa kaveri keskeytti "luvattoman sukupuolimeen tunkeutumisen" ja joutui käyttämään sellaista voimaa yrittäjää kohtaan että leukaperät vioittui yms. Kaveri joutui tästä käräjille ja sai tuomion pahoinpitelystä ja maksettavaa. Sanoo nykyään ettei mene enää ikinä vastaavaan tilanteeseen auttamaan ulkopuolisena. Ja on jo vanha tapaus mutta aina tulee vastaan aselupia hakiessa. Että niin kauan kuin ulkopuolinen auttaja voikin olla syyllinen niin erilaisia puuttumistapoja pitää ainakin miettiä. Ja jos vastapuolella on näitä "ulkomaalaistaustaisia miehenalkuja" niin puukosta saamisen mahdollisuuskin on ihan huomattava.
 
Minkä ihmeen takia kenenkään pitäisi mennä tuohon väliin kun tämä koko paska on ihan itse aiheutettua ja haluttua?

Sitä saa mitä tilaa. Tästä on varoitettu ja ulistu jo vuosia, mutta ei voi mitään koska femistinen-viherpuna-politiikka.
 
Keväällä äänestäjät kirjoittaa lappuihin ainoastaan persujen ja kokkareiden numeroita, niin lopputuloksena eräänä päivän voi matkustaa bussissa turvassa.

Pehmokeskustelut rikollisten nuorten kanssa on turhaa. Yhteisölle vapautta heittää ne porukalla ulos bussista. Ilman seuraamuksia kiitos.
.
 
Keväällä äänestäjät kirjoittaa lappuihin ainoastaan persujen ja kokkareiden numeroita, niin lopputuloksena eräänä päivän voi matkustaa bussissa turvassa.
Itse aion noin tehdä, mutta en elättele utopioita siitä, että jokin muuttuisi.

En unohda, että viimeksi kun oli tuon kaksikon vahtivuoro, niin meille lampsi vapaasti kymmeniä tuhansia tulijoita.
 
Minkä ihmeen takia kenenkään pitäisi mennä tuohon väliin kun tämä koko paska on ihan itse aiheutettua ja haluttua?

Sitä saa mitä tilaa. Tästä on varoitettu ja ulistu jo vuosia, mutta ei voi mitään koska femistinen-viherpuna-politiikka.

Äänestäjät oppii vaikeimman kautta.

Äänestäisin edelleen Ano Turtiaista (jos hän olisi Perussuomalaisten listoilla) kuin Atte Kalevaa (kok), jonka mielipiteet vastaavat omiani.

Tälläkin palstalla ovat jotkut tuoneet esille äänestävänsä henkilöä hänen mielipiteidensä vuoksi. Suomen eduskuntavaaleissa äänestetään aina puoluetta mitä ehdokas edustaa.

 
Viimeksi muokattu:
Keväällä äänestäjät kirjoittaa lappuihin ainoastaan persujen ja kokkareiden numeroita, niin lopputuloksena eräänä päivän voi matkustaa bussissa turvassa.

Pehmokeskustelut rikollisten nuorten kanssa on turhaa. Yhteisölle vapautta heittää ne porukalla ulos bussista. Ilman seuraamuksia kiitos.
.
Harmi vaan että kokkareien numerossa ei ole voittoa jos orpo on johdossa...
 
Tämä on nykyaikaa. Toisaalta, ei siihen tarvitse kirjaimellisesti väliin mennä. Voi ihan vaikka sanallisesti huomauttaa asiasta.

Vaikka onhan se niinkin että kun ei puutu niin on (sillä kertaa) turvassa. Toki sitten jos itse on kusessa, niin ehkä toivoisi että joku tulee apuun...
Ihmisluonto on siitä jännä, että kokonaisuuden ja pitkän aikavälinen seurausten hahmottaminen on monesti vaikeaa. Ollaan siinä hetkessä ja pelätään. Vaikka tässäkin moni on tuonut julki puuttumisen mahdolliset seuraukset itselle kuten rasismin, mahdollisen pahoinpitelysyytteen. Niin voisin väittää, että aika harva tuollaisessa tilanteessa niitä ehtii kelaamaan vaan kyllä siinä monesti varmasti enemmän on kyse siitä fyysestä riskistä itselle. Halutaan pysyä sivussa jotta uhkaajan huomio ei kohdistu itseen. Varsinkin jos on epävarma siitä mikä lopputulos olisi. Tämä on mielestäni sinänsä ymmärrettävää, että halutaan kotiin terveenä eikä mahdollisesti paria reikää nahassa ja sairaalassa käynnin kautta.
 
Back
Top