Suomen sisäinen turvallisuus

Mitäs jos kaveri päättääkin juosta perässä? Itse kyllä näen, että turvasumuttimia olisi hyvä hankkia ja niiden saaminen pitäisi olla helpompaa. Luvanvaraista mutta helpompaa. Toki seuraus olisi, että niitä päätyisi myös rikollisille enemmän eli riski sille, että uhri sumutetaan ensin ja piestään sekä ryöstetään sitten kasvaa. Jutussa siis juttua näistä lupavapaista turvasumuttimista mutta näkisin, että ihan pippurisumutteet olisivat hyviä vaihtoehtoja tänä päivänä. Parempi mitä se astalo taskussa joka monelta nykyisin löytyy jolla sitten saattaa lähteä vastapuolelta henki.

Tässä toinen mielenkiintoinen uutinen aamulta. Supolla on nyt tovin ollut laajemmat tiedusteluoikeudet ja tuntuu, että on keskitytty suomalaisen, hajanaisen äärioikeiston valvontaan ja jätetty muut uhat huomiotta. Olemme Venäjän kainalossa jos meillä ei ole ainuttakaan vakoilujuttua ollut niin on peiliin katsomisen paikka tai sitten jossain vedellään vahvasti naruista.

Suomalaista vasemmistolaista kiistämistä jälleen Taposelta. Kun ongelmaa ei haluta nähdä piiloudutaan määritelmien taakse ja jos ne eivät sanan mukaisesti täyty niin ongelmaahan ei ole. Niin kuin katujengi tai jengi ylipäätään voitaisiin kiistattomasti määritellä.

Ja hei ei hätää; se sinut ryöstänyt porukka ei täytä kaikkia katujengien kriteereitä. Kaikki hyvin.

Kaikista ei edes ole juoksemaan pakoon. Minä esim. En minä nykytilassa montakaan metriä juokse.
Aivan. Jäljelle jää sitten koettaa onneaan ruletissa. Selviääkö sillä, että tyhjentää taskut, saako päälle vielä vähän turpaan ja selviää päivystyskäynnillä vai osuuko kohdalle isänmaan toivo joka potkii ja puukottaa suoraan teholta hautaan..
Tosiasia on, että mikäli valtio ei pysty kansalaisten turvallisuutta takaamaan niin seurauksena on enemminkin turvallisuuden entistä rajumpi heikkeneminen kun taskuissa kannetaan terä-aseita. Niitä osataan harvoin käyttää josta seuraa sitten omat juttunsa.

Kaikista ei edes ole juoksemaan pakoon. Minä esim. En minä nykytilassa montakaan metriä juokse.
Ja kyllä sitä nyt perhana vieköön pitää suomalaisessa kaupungissa voida kävellä ilman, että pitää olla jatkuvasti valmiina pakenemaan.

Se, että menee nakkijonossa aukomaan päätään ja saa turpaan on eri asia. Siinä saa mitä tilaa.

Valitettavasti taposten tilastoissa molemmat mennee samaan sarakkeeseen, eikä ole kyse katujengeistä.

Suomessa ei jumanlavita mikään onnistu. Ei edes jengit täytä EU:n asettamia standardeja. Ollaan täällä aika velliperseitä.
Aina saa suomalaisena hävetä silmät päästään, nytkin meidän ulkomaalaisten muodostamat rikolliset katujengit eivät täytä Eu:n katujengidirektiivin määritelmiä! Että tämäkin vielä, nyt pitää vielä hävetä meidän ulkomaalaistaustaisia löyhiä kaveriporukoita. Mikkään ei taas Mee kohtuuvella..

Kyllä hallituksen pitäisi tehdä enemmän, että saadaan tähän maahan edes yksi direktiivit täyttävä katujengi. Ei tällaisesta touhusta mitään tule.

Onkohan tämä ilmi joku ulkomailta tullut, tämä kunnian puolustus?

Iltasanomien artikkelista:
Nuoret ovat paljon somessa, ja siellä seuraaja- ja ”feimi”-kulttuuri on aika isoa. Jos siellä joku uhkaa kunniaasi, niin sitä halutaan puolustaa aika paljon.

Ei minun nuoruudessa ollut mitään kunnian puolustusta, ei kyllä ollut someakaan tai edes koko internettiä.

Trafista on poistettu mahdollisuus nähdä tiedot. Veikkaan tolla ikäerolla, että kyse on Isä-poika draamasta. En usko prätkäjengeihin yms, liian kalliita autoja ja ampuja ikä ei täsmää niihin.
Onhan noilla hintavia autoja. Bemareissa M sarjaa ja Mersussa AMG versiota. Siis upseeristossa. Totta kai rivijäsenillä sitten jotain muuta.

Onkohan tämä ilmi joku ulkomailta tullut, tämä kunnian puolustus?

Iltasanomien artikkelista:

Ei minun nuoruudessa ollut mitään kunnian puolustusta, ei kyllä ollut someakaan tai edes koko internettiä.
Onneksi minulle ei ole sallittua puolustaa yhtään mitään, muuten jälki voisi olla aika karua...

Eiköhän tausta ole täälläkin jo pohdittu eli prätkäjengejä, rakennusliikkeitä, huumekauppaa, hormoneja jne. Noista ainakin osa osunee voittoriviin. Tekijät varmasti supisuomalaisia.

Osuma on tuossa rivissä. Gangland killing. Nimetkin on jo liikkeellä, eiköhän tule lehtiinkin tämän päivän aikana.

Back