Suomen sisäinen turvallisuus

No nyt räjähtelee autoja Helsingissäkin...

(No eiköhän selitys ole jotain ihan arkista)
Renkaat posahtaa aika kovaa kun auto palaa. Oisko niissä jopa joku 10-20bar paine kun kuumenee kunnolla?

Renkaat posahtaa aika kovaa kun auto palaa. Oisko niissä jopa joku 10-20bar paine kun kuumenee kunnolla?
Joo, siellä on kaikkea paukkuvaa. Mutta tapahtui samoihin aikoihin kun Vilnasta tuli valtionpäämiehiä, ja aika lähellä yhtä mahdollista reittiä...

Ei vaan, silloin aikanaan kun oli nk. Kampin autopommi, niin ulkomaisissa lehdissä uutisoitiin että Helsingissä räjähti autopommi ihan synagogan lähellä - mikä toki pitää paikkaansa, mutta asioilla ei ollut mitään yhteyttä. Vähän tsoukilla mehustelin.

Iltalehti kertoo kuvan kera, että Helsingin kadulla PV:n toimintaa. Kuvassa varusveijareita ohjaamassa liikennettä. Tai paremminkin lonkkalevossa katselemassa ympärilleen.
IMG_3357.jpeg

Tässä haiskahtaa se sama vasemmistolainen ajatus mitä sotiamme jälkeen. ”Mitäs läksitte”.
Oma veikkaukseni on, että kaikki sotatoimialueella toimineet suomalaiset tullaan leimaamaan.
Onneksi Ukrainalle ovat isänmaan ystäviä ja sankareita.
Mitä olette itse mieltä?

Viimeksi muokattu:
Tässä haiskahtaa se sama vasemmistolainen ajatus mitä sotiamme jälkeen. ”Mitäs läksitte”.
Oma veikkaukseni on, että kaikki sotatoimialueella toimineet suomalaiset tullaan leimaamaan.
Onneksi Ukrainalle ovat isänmaan ystäviä ja sankareita.
Mitä olette itse mieltä?

Olen itse kanssasi täysin toista mieltä, kansan syvät rivit tuntuvat olevan henkisesti hyvinkin suopeita sotaan lähteneitä kohtaan mitä sosiaalisen median postauksia aiheesta lueskelee. Valtiollisesti lähtijöille on tarjolla varmaan (etenkin jos jotain ääriajattelua taustalla henkilöllä) lähinnä seurantaa radikalisoitumisen varalta, mikä toki ihan oikein koska jos lähtee sotatoimialueelle sotimaan ilman valtiollista kutsua niin turha odottaa että valtio maksaa eläkettä työstä jota ei ole koskaan tilannut. Luulen lähtiijöiden saavan vähän kuin muukalaislegioonalaiset lähikapakan sankarin maineen alempien sosiaaliluokkien keskuudessa ja vuosikymmenen päästä sellaiseksi itseään siellä tiskillä tituleeraavien määrä lienee kymmenkertainen todellisuuteen verrattuna kuten legioonankin kanssa. :)

Back