Suomen sisäinen turvallisuus

Kyllä erilaisia lastensuojelulaitoksia on kasapäin. Sinne vaan nuo ongelmatapaukset käymään niiden yhteydessä olevia kouluja ja johan tulee muille koulurauha. Kun sijaitsevat vielä useasti eri paikkakunnilla niin hyvin katkeaa jengi- yms. suhteetkin samalla ja rauhoittuu vapaa-aikakin kivasti.
Mikä organisaatio pyörittää niitä laitoksia? Mikä ideologia siellä on vallalla? Kun vastaat näihin edes suunnilleen oikein, ymmärrät, millaista niissä laitoksissa on.

Oppivelvollisuus nousee 30 vuoteen...
Erinomainen, tai siis ainakin suomalainen, ratkaisu asiaan. Sillä seikalla etteivät ne "roadmänit" nytkään käy edes peruskoulua loppuun, saati keskiastetta, ei ole vaikutusta päätökseen. Oppivelvollisuuden pidennys olisi toki muutenkin erinomaista; lisävuosia aikaa levittää ilmasto-, nazzizmi, homohysteriaa.

Jollain sentään täällä on jotain järkeäkin.

Ehkä nyt alkaa tapahtua, vaikka vieläkin oli jutussa yksi akatemiatutkija ankkureineen hyssyttelemässä. Ankkurit ylös ja ankkurilapset ulos ja kovuutta unelmanuorisorikollisuuden torjuntaan..

Lähinnä huoltosuhde on kai se suurin ongelma. Ei väkiluku sinänsä vaan väkiluvun pieneneminen.

Ei varmaan mitään; vastasin vain kysymykseen.

Ehkä nyt alkaa tapahtua, vaikka vieläkin oli jutussa yksi akatemiatutkija ankkureineen hyssyttelemässä. Ankkurit ylös ja ankkurilapset ulos ja kovuutta unelmanuorisorikollisuuden torjuntaan..
Tuotanoin. Taitaa siellä ministeriössä olla aika liuta porukkaa, joka ei aio ministerin pillin mukaan hypätä. Sama on varmaan tilanne asiaan liittyvissä muissakin instansseissa. "Muutosvastarinta" lienee vahvaa.

Mä luulin että täällä on yleinen käsitys että organisaatiossa nimenomaan hypätään esimiesten pillin mukaan; päätellen siitä että kun Taponen twiittaa niin siinä noudatetaan esimiesten linjaa.

Tuotanoin. Taitaa siellä ministeriössä olla aika liuta porukkaa, joka ei aio ministerin pillin mukaan hypätä. Sama on varmaan tilanne asiaan liittyvissä muissakin instansseissa. "Muutosvastarinta" lienee vahvaa.
Joopa, aika paljon eri ministeriöissä ja muissa virastoissa on 'ideologisesti värittynyttä " väkeä neliraajajarruttamassa kaikkea mahdollista. Ja tämä väki EI vaihdu vaaleilla..

Mä luulin että täällä on yleinen käsitys että organisaatiossa nimenomaan hypätään esimiesten pillin mukaan; päätellen siitä että kun Taponen twiittaa niin siinä noudatetaan esimiesten linjaa.
Ja minä kun ymmärsin, että tuon tason virkahenkilöoletettu on itsenäinen toimija, eikä hyppää jonkun ministerin tahtiin.

Oli niin tai näin, luulisi että kiihtyvään turvallisuuskeskusteluun olisi ennalta ehkäisevän toiminnon vetäjällä jotakin kommentoitavaa.

Buckminster Fuller oli aika spede äijä, mutta hän muotoili tämän kuvion osuvasti: et saa muutosta aikaan taistelemalla olevaa vastaan. Rakenna uusi malli, joka tekee vanhasta vanhentuneen. Olkoot jäärät akatemiassa ja ankkuriyksikössä mitä mieltä vain. Eivät ne aio muuttaa ajatteluaan. Rantasen ja kumppanien on saatava jossain, vaikka Turussa, lentoon uusi systeemi, joka tekee helsingin kummajaisista naurunalaisia.

Mä en puhunut omasta käsityksestäni, vaan siitä minkälainen käsitys täällä monella tuntuu olevan.

Mutta joo, Taponen tykkää valita ulostulonsa aiheet ja ajankohdat itse ja siten että ne sopivat tiettyyn narratiiviin; kuten nykyään tavataan sanoa. Luulen, että seuraavaksi Taponen twiittaa jostain ihan muusta aiheesta, tai hakee tilastoista jonkun hyvän noston kuten että nykyään ruttoon kuollaan paljon vähemmän kuin keskiajalla...

Mulle taasen on muodostunut aikaisemmista keskusteluista tätä asiaa koskien että homma on toisin päin; Taponen johtaa ja heiluttaa vapaasti tahtipuikkoaan ja esihenkilöt eivät puutu siihen.
Johdon linja on salliminen, mutta en jaksa enempää jauhaa asiasta. Yleisön väsyminen voikin olla tavoite....

.

Ei kuulu tähän ketjuun,mutta ihmetyttää että mikä kauheus se olisi jos meitä olisi vaikka 4 miljoonaa.
Sitä voi mennä katsomaan itäsuomalaisissa pitäjissä miten käy kunnan elinvoimalle kun väki vähenee ja enemmistö kuntalaisista on eläkeläisiä.

Ei hyvä heilu.

Eikä ratkaisu ole tuottaa tänne lisää roadmanneja. Jotain muuta pitää keksiä.

Back