Suomen sisäinen turvallisuus

Ja ei ollut siis virka-ase, vai onko mediassa 9mm ”pienikaliberinen”?
Kuten todettua, niin virkavapaalle ei saa valtion mutkaa mukaan vaan ne kerätään varastoon. Meillä otetaan kulkukorteistakin virta pois jos virkavapaa on yli 3 kk.

Ja poliisin virka-aseet ovat median vakiintuneen termistön mukaan "järeää" tai jopa "erittäin järeää" 9 mm kaliberia. Siitä on varmaan yli 10 vuotta kun .38 ja 7,65 mm lähtivät valikoimista.
 
Veikataas. Vois olla joku kurdiporukka, pitsanvääntäjiä tai partureita.
Tai voi olla etniseltä taustaltaan ihan mitä tahansa; esim. suomalaisia.
Veikkaan etniseksi taustaksi ahtaajaa. Ja veikkaan lisäksi, että kansanedustajalle olisi tullut turpaan olisi ja huolella.

Ja ei, en puolusta sitä, että otetaan mutka matkaan kun lähdetään kapakkaan. Kansanedustajalla pitää olla niin sitkeä nahka, että ei provosoidu edes kännissä niin, että tuollainen tilanne pääsee syntymään.
 
Kuten todettua, niin virkavapaalle ei saa valtion mutkaa mukaan vaan ne kerätään varastoon. Meillä otetaan kulkukorteistakin virta pois jos virkavapaa on yli 3 kk.

Ja poliisin virka-aseet ovat median vakiintuneen termistön mukaan "järeää" tai jopa "erittäin järeää" 9 mm kaliberia. Siitä on varmaan yli 10 vuotta kun .38 ja 7,65 mm lähtivät valikoimista.
Miksi .38 tai 7,65 ei enää kelpaa viranomaiskäyttöön?
 
Vähän lisää tietoa tapahtumista

Väännän tätä nyt rautalangasta (itselleni) niin Vornaselle on tullut kärhämää jonkun työporukan kanssa illanvieton lomassa? Eli ulkopuolinen työporukka ollut, EI mikään Eduskunnan jalkapallokerho tms ollut kyseessä?
Edit Ja olisi kyllä mielenkiintoista tietää keitä nämä toisen työpaikkaseurueen ihmiset olivat ja oliko kärhämä tullut nimenomaan Vornasen kansanedustaja-statuksen vuoksi vai jonkun muun syyn vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Pitää olla riittävän tehokas ja nykyaikainen ase ja ei revolveri?
Varmaan nämä, lisäksi on varmaan haluttu että kaikki ampuvat ysiä. Poliisin voima- ja suojavälinemääräys kertoo, mitkä välineet ovat sallittuja.
 
Kuten todettua, niin virkavapaalle ei saa valtion mutkaa mukaan vaan ne kerätään varastoon.
Itä-Suomen poliisilaitoksen poliisipäällikkö Samppa Holopainen ei osaa sanoa mitään varmaa virka-aseesta.

Hänen mukaan ne kerätään yleensä pois yli 3 kk virkavapauden ajaksi. Poliisilaitos ei pysty varmistamaan onko Vornosen virka-ase poliisin hallussa vaiko jossakin muualla.

Ilmeisesti alle 3 kk virkavapaalla saa aseen mukaan? Ja pitemmilläkin virkavapailla on kaverista kiinni. Kenties kansanedustajalta ei virka-asetta kyseltäisi takaisin, koska onhan hän sentään kansanedustaja?

Arvatenkin poliisipäällikkö ei halua vannoa mitään kun huomasi asian olevan savolaisittain hoidettu. Suattaapi olla, suattaapi olla olematta.

 
Itä-Suomen poliisilaitoksen poliisipäällikkö Samppa Holopainen ei osaa sanoa mitään varmaa virka-aseesta.
No päällikkö vastaa suurista linjoista mutta ei välttämättä tiedä käytännöstä; varsinkaan pienistä detaljeista mitään.

Hänen mukaan ne kerätään yleensä pois yli 3 kk virkavapauden ajaksi. Poliisilaitos ei pysty varmistamaan onko Vornosen virka-ase poliisin hallussa vaiko jossakin muualla.
Kyllä sen pitäisi olla varsin nopeasti selvitettävissä. Katsotaan rekisteristä aseen sarjanumero, ja tsekataan onko se varastossa vai laitettu kiertoon. Jos on varastossa niin käydään katsomassa.

Ilmeisesti alle 3 kk virkavapaalla saa aseen mukaan?
Ei saa edes vapaille ottaa työpaikalta mukaan, ilman erillistä lupaa. Mutta aseita ei kerätä varastoon esim vuosiloman takia.

Arvatenkin ei halua vannoa mitään kun huomasi asian olevan savolaisittain hoidettu. Suattaapi olla, suattaapi olla olematta.
Parempi tietysti varmistaa ennen kuin lausuu mitään. Mikä tosin sitten synnyttää kaikenlaisia salaliittoteorioita.
 
Pienikaliiberinen oma ase mukana. Ehkä se liittyy kansanedustajan omasuojaan. Nyt meni klassiseen tapaan ilta turhan pitkäksi.

Voi olla, että tämä ei liity tähän, mutta silti... ulkopaikkakuntalaiselle Helsingin yö tuntuu vaarallisemmalta kuin se onkaan. Olen ennenkin huomannut tämän ilmiön. Jos joku on jostain Kihniöltä, hän luulee pelkästään nettiä lukemalla että ryöstäjä ja rullaaja odottaa joka kulmassa, puhutaan jengeistä... Eihän se näin selkeää edes ole. Suhteessa asukaslukuun joku Pelkosenniemi on vähän helkkarin paljon vaarallisempi paikka. Isoista kaupungeistakin Kotka, Kuopio tai Lahti todennäköisesti menevät heittämällä ohi asukaslukuun suhteutetuissa vakavissa väkivaltarikoksissa.

Itse olin käytännössä itse se ongelma liikkuessani nuorempana kuppiloissa. Me "kunnon miehet" emme aina tajua tätä ironiaa. Kun viina jää, elämä tietyllä luonnetyypillä paranee oikeasti tai ainakin täytyy olla jo oikeasti kilahtanut, että saisi hämminkiä aikaan.
 
Pienikaliiberinen oma ase mukana. Ehkä se liittyy kansanedustajan omasuojaan. Nyt meni klassiseen tapaan ilta turhan pitkäksi.

Voi olla, että tämä ei liity tähän, mutta silti... ulkopaikkakuntalaiselle Helsingin yö tuntuu vaarallisemmalta kuin se onkaan. Olen ennenkin huomannut tämän ilmiön. Jos joku on jostain Kihniöltä, hän luulee pelkästään nettiä lukemalla että ryöstäjä ja rullaaja odottaa joka kulmassa, puhutaan jengeistä... Eihän se näin selkeää edes ole. Suhteessa asukaslukuun joku Pelkosenniemi on vähän helkkarin paljon vaarallisempi paikka. Isoista kaupungeistakin Kotka, Kuopio tai Lahti todennäköisesti menevät heittämällä ohi asukaslukuun suhteutetuissa vakavissa väkivaltarikoksissa.

Itse olin käytännössä itse se ongelma liikkuessani nuorempana kuppiloissa. Me "kunnon miehet" emme aina tajua tätä ironiaa. Kun viina jää, elämä tietyllä luonnetyypillä paranee oikeasti tai ainakin täytyy olla jo oikeasti kilahtanut, että saisi hämminkiä aikaan.
Juu, aivan pelkkää tilastoharhaa, onhan poliisikin sanonut ettei jengejä ole. Helssinki on turvallinen, tai jopa suomen turvallisin paikka nuoren neitosen kävellä yksinään aamuyöllä. Aina voi kilisyttää avaimia jos Pelkosenniemeltä on tullut joku häiriköimään muuten rauhallista Helsingin yöelämää.
 
No jotkut nyt ei vaan pääse irti omista tavoistaan, juu itsekkin kuulun varmasti samaan ryhmään mutta..

Lauri Nurmi nyt taitaa olla vieläkin tapauskollisempi ja hätähousu. Uskollinen omalle agendalleen.

 
En ymmärrä miksi joku on kovin persu. Ehkä tämä on sitä sirkus arkadiaa.Eihän tuo muuten kiinnostaisi ketään jos
normipoliisi vapailla illanvietoissa. Ilmeisesti tarttis olla persuille kurssitus jatkossa kuinka käyttäytyä ihmisten ilmoilla.
 
En ymmärrä miksi joku on kovin persu. Ehkä tämä on sitä sirkus arkadiaa.Eihän tuo muuten kiinnostaisi ketään jos
normipoliisi vapailla illanvietoissa. Ilmeisesti tarttis olla persuille kurssitus jatkossa kuinka käyttäytyä ihmisten ilmoilla.
Öö..siis mitä? Normipoliisi? Normipoliisi siis ei voi olla persu vai mitä?
 
no palaan tähän asiaan parin viikon päästä jos on pakko. Kyse oli kansanedustajasta. Ei mulla muuten ole asiaa tähän liipaten.
 
En ymmärrä miksi joku on kovin persu. Ehkä tämä on sitä sirkus arkadiaa.Eihän tuo muuten kiinnostaisi ketään jos
normipoliisi vapailla illanvietoissa. Ilmeisesti tarttis olla persuille kurssitus jatkossa kuinka käyttäytyä ihmisten ilmoilla.
Tästä voi vetää johtopäätöksen, että katujengit kaikki on persuja, jos kerran käytös on kriteeri, torimuijat myös sekä iskulaiseita mölisevät porukat :cool:
 
Pienikaliiberinen oma ase mukana. Ehkä se liittyy kansanedustajan omasuojaan. Nyt meni klassiseen tapaan ilta turhan pitkäksi.

Voi olla, että tämä ei liity tähän, mutta silti... ulkopaikkakuntalaiselle Helsingin yö tuntuu vaarallisemmalta kuin se onkaan. Olen ennenkin huomannut tämän ilmiön. Jos joku on jostain Kihniöltä, hän luulee pelkästään nettiä lukemalla että ryöstäjä ja rullaaja odottaa joka kulmassa, puhutaan jengeistä... Eihän se näin selkeää edes ole. Suhteessa asukaslukuun joku Pelkosenniemi on vähän helkkarin paljon vaarallisempi paikka. Isoista kaupungeistakin Kotka, Kuopio tai Lahti todennäköisesti menevät heittämällä ohi asukaslukuun suhteutetuissa vakavissa väkivaltarikoksissa.

Itse olin käytännössä itse se ongelma liikkuessani nuorempana kuppiloissa. Me "kunnon miehet" emme aina tajua tätä ironiaa. Kun viina jää, elämä tietyllä luonnetyypillä paranee oikeasti tai ainakin täytyy olla jo oikeasti kilahtanut, että saisi hämminkiä aikaan.
No ei varmasti myönnetä 22 asetta mihinkään "omasuojaan". Oli vaikka Presidentti.
Kyllähän tossa jotain aivopierua on jo taustalla pidemmän aikaa ollut. En usko että hän juuri nyt, tänä iltana päättänyt ottaa baarireissulle aseen mukaan. Koska jos Eduskuntaporukalla oltu liikkeellä, niin ase on ollut jo Eduskunnassa yms mukana. Ja todennäköisesti asetta on jo kannettu pidemmän aikaa mukana. Kuukausia? Vuosia?
 
...
Edit Ja olisi kyllä mielenkiintoista tietää keitä nämä toisen työpaikkaseurueen ihmiset olivat ja oliko kärhämä tullut nimenomaan Vornasen kansanedustaja-statuksen vuoksi vai jonkun muun syyn vuoksi.

Nää on tietenki jostain saatanan Tiedonantajasta tai Helsingin Yliopiston Naistutkimuksen laitokselta.

Ja nyt työnantajan nimi julki! Voisi niiltäkin lähettää johtoryhmän Ruwandaan, kun eivät osaa pitää palkollisia kurissa!
 
Tästä voi vetää johtopäätöksen, että katujengit kaikki on persuja, jos kerran käytös on kriteeri, torimuijat myös sekä iskulaiseita mölisevät porukat :cool:
Ehkä oma äärikepu taustani voi aiheuttaa väärinymmärrystä :;
 
Back
Top