Vornasen tapauksesta. Minun mielestäni, niillä tiedoilla joita minulla nyt on, Vornaselle ei ole tulossa pienehköä sakkoa kummenpaa rangaistusta aseen esiin ottamisesta ja maahan ampumisesta. Jos nyt edes sitäkään.
Mikäli aselupa on aikoinaan myönnetty suojeluperusteella, niin se on myönnetty juuri sellaisiin tilanteisiin jossa sitä nyt käytettiin. Eli oman koskemattomuuden turvaamiseen. Aseella ei tiettävästi ammuttu tai edes yritetty ampua ihmisiä.
Kokonaisuutena keissi tuntuu typerältä. Siis, että yli 50 vuotias kansanedustaja ja poliisi:
A)on baarissa yöllä
B)vonkaa melkein lapsia
C)altistaa itsensä tilanteeseen jossa käyttää tai joutuu käyttämään ampuma-asetta
Minusta ehkä kaikkein oleellisinta moraalisen tuomittavuuden osalta kuitenkin on, että oliko hän selvin päin vaiko ei. Jos on ase luvallisestikin mukana, niin päihteitä ei tule käyttää. Toseksi oleellisinta on, että miten hän joutui tilanteeseen jossa otti tai joutui ottamaan aseen esiin. Eli hakeutuiko tilanteeseen vai ajautuiko siihen. Ja sittrn se itse aseen esiinotto. Oliko hän "hyökkäävä" vai "puolustautuva" osapuoli.
Minusta Persujen ja muiden tulisi nyt odottaa poliisin selvitystä ja syyttämis-/syyttämättäjättämispäätöstä asiasta. Jos nyt ilman todellista tietoa ja ymmärrystä tapahtumien kulusta ja sen seurauksista potkitaan puolueesta, niin se on väärin.