Suomen sisäinen turvallisuus

Siis onko mahdollista että niitä halleja ei ole käyty tarkistamassa? Olis varmaan hyvä käydä ne tutkimassa ja metallinpaljastimella lähimaasto. Jos ei viranomaiset hoida tätä, niin pitääkö tämä itse hoitaa?
Joo useita ei ole tarkastettu. En suosittele että lähdet yksin tarkastamaan mahdollista örkkien tukikohtaa mutta dronen laittomasta lennättämisestä saa pienemmän tuomion kuin murrosta.
Tietysti jos joku ammattirikollinen lukee tätä niin on se ehkä eettisempää ryöstellä Putlerin kavereiden kiinteistöjä kuin joku lastenkoti.

Niin, kyllähän lähtökohta on että viranomaisten toiminta perustuu lakiin. Laista taas löytyy perusteet, joiden nojalla voidaan lähteä tekemään paikanetsintää tai kotietsintää.

Ja perusteeksi ei riitä, että periaatteessa tuolla voi olla jotain laitonta. On meinaan niin, että sitten tuolla perusteella voitaisiin mennä tutkimaan kenen tahansa vajat ja asunnot. Vaikka onhan sekin yksi vaihtoehto; en vain itse haluaisi elää sellaisessa maassa.

Olet kyllä oikeassa. Tuntuu vaan niin tyhmältä, että ei voida mitään tehdä vaikka niihin voi olla mitä tahansa jemmattu. Hankitaan miljardien hävittäjät, mutta mahdollisen sodan alkaessa ne ammuttaisiinkin olkapääohjuksilla oman maan puolelta.

Viranomaisten pitäisi tulkita että perusteltu syy tarkastuksille on olemassa, koska asia on kansallisen turvallisuuden takia äärimmäisen tärkeä ja venäjän toiminta naapurimaita kohtaan antaa syyn epäilylle.

Voisivat käydä ensin hiljaisuudessa tutkimassa paikkoja ja jos jotain raskauttavaa löytyy, niin sen jälkeen isolla operaatiolla samaan aikaan kaikkiin kohteisiin.
Kuten veli YJT@ totesi, viranomaisen toiminta perustuu lakiin ja hyvä niin. Veikaan että edellisen hallituksen aikana aika moni tämän sivuston vakikirjoittaja olisi päätynyt tutkintaan äärioikeiston edustajana.

Toinen asia on, ettei tällaisista tutkinnoista ja/tai epäilyistä kerrota julkisesti, jos sellaisia siis olisi.

Kolmantena, voihan nuo kohteet kollata läpi sitten kun ollaan sellaisessa vaiheessa, että laki sallii. Ei se sota saman tien ala. Se toki edellyttää, että paikat on tunnistettu, sitä taas ei kerrota, onko tuo tunnistettu.

Niin, kyllähän lähtökohta on että viranomaisten toiminta perustuu lakiin. Laista taas löytyy perusteet, joiden nojalla voidaan lähteä tekemään paikanetsintää tai kotietsintää.

Ja perusteeksi ei riitä, että periaatteessa tuolla voi olla jotain laitonta. On meinaan niin, että sitten tuolla perusteella voitaisiin mennä tutkimaan kenen tahansa vajat ja asunnot. Vaikka onhan sekin yksi vaihtoehto; en vain itse haluaisi elää sellaisessa maassa.
Luulen kyllä että jos noita henkilöitä aletaan syynäämään tarkemmin niin löytyy jotain hämärää jolla kotietsintä voidaan perustella mutta edelleen se ei auta jos halli on tyhjä kun se tarkastetaan.
Briteissä yhden solun annettiin toimia rauhassa kunnes tiedettiin että näillä on jo hallussa laitonta ELSO-kalustoa.

Et suinkaan vihjaa, että pitäisi käyttää kiellettyä etnistä profilointia...?

Mutta joo, varmaan tarkastuksia tehdään, jos perusteet ovat kunnossa.

Luulen kyllä että jos noita henkilöitä aletaan syynäämään tarkemmin niin löytyy jotain hämärää jolla kotietsintä voidaan perustella mutta edelleen se ei auta jos halli on tyhjä kun se tarkastetaan.
Briteissä yhden solun annettiin toimia rauhassa kunnes tiedettiin että näillä on jo hallussa laitonta ELSO-kalustoa.
Annan sovelletun kotietsintäkäskyn: riehuvat konepistoolimiehet lähtevät helikopterilla tekemään ylimääräistä verotarkastusta!

Back