Suomen sisäinen turvallisuus

Kyllä tällä kylällä näyttäisi tepoilin suosio olevan alamaissa. Tolpassa jatkuvasti kilpailukykyinen hinta, mutta päivittäin ajan ohitse ja kyllä ABC, ST1 ja Neste näyttävät selvästi vilkkaammilta.
Nämä tietysti subjektiivisia irtohavaintoja, joten ei välttämättä tilastotieteellistä merkittävyyttä.
Käsittääkseni tuo vanha huoltoasema, missä on pienyrittäjä korjaamoaan pyörittämässä ja tb-hihnassa oleva kahvila-/polttoaineenmyyjä on tepoilin omistama kiinteistö, eikä ne niitä tieten myy, kun kuvittelevat sitten aikanaan ryssän raakalaisarmeijaa kalustoa tankkaavansa.
 
Onko Teboil oikea sisäisen turvallisuuden uhka ?

.
Vanhat tb-asemat on tehty niin että ryssän hyökkäysvaunu mahtuu huoltohalliin. Ehkä ei Armata, mutta niinhän rysyt Ukrainassakin painaa vanhalla (osin modernisoidulla) kalustolla, minkä mittojen mukaan hallit on mitoitettu.
Jos ne lähtis koittaan niin sspetnazit olisi tb-asemilla ja jostain syystä Lukoil olisi käskenyt täyttää asemilla olevat säiliöt ihan piripintaan. Onnistuisiko tuo on toinen juttu, kun onhan pv näistä tietoinen ja valmiuden kohottamisen yhteydessä nuo voidaan ottaa omin voiminkin haltuun.
Mielestäni tilanteen kiristyessä kaikki ryssien käskyttämä toiminta Suomen rajojen sisäpuolella on sisäisen turvallisuuden uhka. Mukaan luettuna ryssien käskyttämä liiketoiminta.
 
En tiedä miten asia vaikuttaa nyt siirtoa pelkäävien poliisien kohdalla, mutta itselläni ei olisi mitään halua mennä Pasilaan töihin.
Tietämättä missä kukakin asuu, mutta hiukan veikkaan, että enemmistö konstaapeleista asustaa Kehä III:n varrella, tai sen ulkopuolella, joten työmatka muuttuu kammottavaksi ruuhkien takia, puhumattakaan, ettei alueella ole juuri parkkipaikkoja.

Tällaiset muutokset aiheuttavat organisaatioista riippumatta aina muutosvastarintaa, joka on joskus perusteltua, joskus ei.
Nyt en ole ihan varma saavutettavan hyödyn osalta.
Joo, asiassa on toiminnalliset ja strategiset tekijät, mutta myös yksittäisen työhyvinvointiin vaikuttavia seikkoja.

En tiedä, onko sattumaa, mutta nyt tänä aikana kun Malmin kentän siirtoa on vahvemmin spekuloitu (eli jotakuinkin tämän vuoden aikana), niin merkittävä osa - jos en ihan väärin muista niin noin kolmannes - Malmin kenttäväestä on hakenut muualle.

Työmatka ja autopaikat ovat merkittävä tekijä monelle, ja vaikka Pasilastakin saa autopaikkoja, ne ovat maksullisia ja omaa hallipaikkaa voi joutua odottamaan yli puoli vuotta. Lisäksi on vaihto pienemmästä laitoksesta isoon; itse koin saman kun Pikku-Roba lakkautettiin. Vaikka Roba ei missään nimessä ollut pieni laitos, niin siellä oli kuitenkin paljon yhteisöllisempi henki kuin yhdistetyssä Pasilassa.
 
Back
Top