Siteeraanpa itseäni vielä tässä
Olen kouluttautunut kykyjeni mukaan ja tehnyt sekä palkkatöitä että vapaa-ajalla raskaita ruumiillisia töitä. En ole vältellyt veronmaksua enkä lakien noudattamista. Nuoruudessani olen tehnyt virheitä, mutten tietääkseni mitään, mistä olisi saanut suoraan ehdotonta vankeutta. Olen hankkinut lapsia, joista olen pyrkinyt kasvattamaan mahdollisimman tasapainoisia (tulevia) veronmaksajia.
Olen suorittanut "kunniakkaasti" asepalvelukseni, samoin kuin valtaosa tuttavistani, mutta en ole osannut sulkea pois tai tuomita siviilipalveluksen valinneita tai lääkärintodistuksella asepalveluksen välttäneitä tuttavianikaan.
Suvussani ja tuttavissani on viimeisen 100 vuoden aikana ollut niin äärivasemmistolaisia kuin -oikeistolaisiakin, mutta itse olen aina äänestänyt maltillista porvaristoa. Sekä neuvostohaihattelut että puhtaan rodun puolustamiset ovat herättäneet minussa lähinnä huvitusta.
Suhtaudun EU:hun positiivisesti, koska pidän talousliittoa ja Keski-Euroopan suurvaltojen yhteistyötä positiivisena asiana, vaikka en kaikista direktiiveistä pidäkään. Myös euro on kiva juttu, koska valitettavasti muistan Suomen oman talouspolitiikan ja D-vitamiinin, jolla vientiteollisuutta tuettiin palkansaajien kustannuksella.
Nyky-Venäjästä en pidä, koska aggressiviset suurvallat eivät kiehdo, etenkään kotimaani naapurissa. Venäläiset yksilöinä ovat ihan kivoja.
Pidän itseäni isänmaallisena ja haavelin nuorempana kuolevani ammuttuani Apilaksella venäläisten kärkivaunua kylkeen tai torjuessani kvkk:lla idän petojen lähestyvää massahyökkäystä, mutta silti nykyinen 6/12 keskustelu lannistaa. Onko oikeasti niin, että vain leijona-vaakunan hihaansa vetävät ovat niitä "Oikeita Suomalaisia"? Ja onko jokainen, joka kyseenalaistaa
612-marssin on väärässä? Ja edelleen: Joo, jokainen saa tietenkin marssia. Ja joo, ymmärrän, ettei isossa porukassa voi ottaa vastuuta jokaisesta yksittäisestä jäsenestä. Silti hieman aikaa miettisin marssin järjestäjinä, että miksi se alkuperäinen viimevuotinen kulkue ja tämän vuotinen 612 kulkue rinnastetaan
äärioikeistoon.
Kysymykseni kuuluu edelleen. Miten Helvetissä ollaan päädytty siihen, että asetelma on joko/tai? Onko kaikkiin kysymyksiin oikeasti vastattava vain joko kyllä/ei? Eikö oikeasti enää löydy tilaa ...mutta tai ...jos -vaihtoehdoille?
Edit:
Omasta mielestäni olen jo pariin kertaan tehnyt riittävän valintani:
1) Kieltäydyin itänaapurin tiedustelupalvelun suorasta värväyksestä.
2) Kieltäydyin itänaapurin tiedustelupalvelun asettamasta hunaja-ansasta.
3) Supolta kysyin ja sain luvan yhteistyöhön Bäckmanin kanssa enkä mennyt pidemmälle.
4) Kerroin PV.n tiedustelulle erinäisiä (heille uusia) yksityiskohtia erinäisistä yhteistyökuvioista.