Suomen sisäinen turvallisuus

Kun itse olen asunut elämän aikana monessa maassa jopa maahanmuuttajana, niin se antaa tiettyä perspektiiviä. Ei meikällä ole mitään sitä vastaan, että menee toiseen maahan parantamaan elintasoaan (kun teen sitä kokoajan itsekin), mutta sen pitäisi olla sellaista, joka antaa jotakin vastaanottavalle yhteiskunnalle. Kannatan työperäisen maahanmuuton helpottamista, avioliittoperusteisen maahanmuuton helpottamista ja kiintiöpakolaisuutta (koska nämä ihmiset ovat juuri niitä, jotka sitä turvapaikkaa todella tarvitsevat).

Koen tiettynä ongelmana (tosin ulkosuomalaisena, joten ei henk.koht. ongelma) turvapaikanhakijoiden äkilliset siirtymiset EU:n sisällä maasta toiseen. Mielestäni Suomessa on epäonnistuttu turvapaikkapolitiikassa verrattuna moniin muihin maihin. Tämä antaa juuri sen tilan kaikenlaisille kouhoille, jotka käyttävät sitä oman agendansa keppihevosena. Kas kummaa, kyseiset tahot liittyvät tiiviisti erilaisiin verkostoihin, joita Venäjä tukee monella tavalla.

Omasta mielestä olkoon vaikka Marsista jos käyttäytyvät asiallisesti. :)

Nää on kuin mun omasta päästä.
Erona toki että mut luokitellaan suvakiksi ;)
 
Mun tapa ilmaista että keskustelu ottaa tarpeetonta sävyä. Nimittely on väsähtänyttä. Naisten nimittely lehmiksi on marcodewittiä. Jne.
Viittasi ainoastaan @baikal in laittamaan kuvaan. Ja itse tulkitsin sen kuvan kuvaavan ainoastaan hölmöä ilmettä.

Pahoittelen väärinkäsitystä. Välttelen kenenkään nimittelemistä viimeiseen asti.
 
THL:n pääjohtaja on korkealla norsunluutornissa, ja on hyvä että hän järkyttyi. Kulttuurisensitiivisyys on neuvolatasolla ja toiminnallisessa portaassa. Ehkä asiasta seuraa jotain.

Tästä on puhuttu VUOSIA ja todellisuudessa monella on norsunluutorneissa aikaa seurata hyvinkin tarkkaan erilaisia huhuja ja puheita. Sieltä tornista olisi voitu julistaa suureen ääneen sinne neuvoloiden kuraportaaseen että silvotut sukuelimet ovat asia josta *pitää* ilmoittaa. Mutta on ollut helpompi tekeytyä lehmäksi, vähän niinkuin samassa hengessä kuin länsinaapurin maitotuotefirman muinoin tuuttaamissa kaupallisissa tiedotteissa. Ei joudu sitten maalitetuksi rasistisesta retoriikasta.

Housujeni sisältöä en ala erittelemään mutta kyllä se minua ahdistaa jos on Suomessa syntyneitä tyttölapsia joiden housujen sisältöä ei jätetä normaalitilaansa. Kuten olen joskus sanonut niin en lämpene täysin edes poikalapsien muihin kuin terveydellisistä syistä tehtyihin hommeleihin mutta tässä puhutaan *hyvin* eri magnitudin asiasta.

Ellen erehdy, niin nämä tyttöjen varustuksiin puoskarien toimesta epästeriileissä oloissa ja välineillä tehdyt asiat ovat usein myös eräiltä seuduilta tulevien kristittyjen suosiossa joten asia lienee todellakin kulttuuri- eikä vain uskontosidonnainen. Mutta en näe että tällä on mitään merkitystä, vaan sillä että nämä saadaan loppumaan.

Joskus on ehdotettu, että näiden tekeminen sallittaisiin hyvissä sairaalaoloissa "koska niitä tehdään kuitenkin". Pöyristyttävä ajatus! Kuin sallittaisiin perheväkivalta tietyillä metodeilla "koska sitä kuitenkin tehdään".
 
Nää on kuin mun omasta päästä.
Erona toki että mut luokitellaan suvakiksi ;)

Kun nyt läksin avautumaan...

Ikinä en ole nähnyt niin rasistista porukkaa kuin Maltalla....

Omat ex-appivanhemmat (toinen silloin eläkkeellä jo oleva paikallisen peruskoulun rehtori ja vaimo toisen peruskoulun apulaisrehtori)...ja mielipiteet olivat vielä rankempia kuin jollain "Suomi Ensin"-porukalla...:eek: En nyt ihan kaikista kulttuureista tykkää, mutta en nyt sentään kannata ajatusmaailmaa, joka on lähempänä NSDAP:n mallia kuin omaa ajatusmaailmaa...

Ja siis, nämä olivat "kansankynttilöitä"...

Pari kertaa jouduttiin pelastamaan tummaihoinen turvapaikanhakija paikallisessa viihdekorttelissa lynkkaukselta norjalaisen kaverin kanssa. Kerran oltiin syömässä paikallisella "snagarilla" kun maltalainen tuli tummaihoisen kaverin kanssa ja tilasi hodareita. Sitten huomasi, että rahat ei riitä ja hävisi kuin pieru saharaan. Ja 5-6 maltalaista nousi pöydistä antamaan sakinhivutusta mustalle miehelle, joka ei ollut edes tilannut mitään. Nousimme myös sitten kanssa kysymään, että "haluatteko tapella meidän kanssa myös?" Eivät halunneet. :D

Maksoin sitten hodarit...peräti 5€... Ihmeellinen ajatusmaailma täytyy olla, jos syyllinen on aina se vääränvärinen ja kuka nyt lähtisi joukolla pieksämään jotakuta 5€ takia...

Tällaista en todellakaan soisi Suomeen rantautuvan.
 
Ellen erehdy, niin nämä tyttöjen varustuksiin puoskarien toimesta epästeriileissä oloissa ja välineillä tehdyt asiat ovat usein myös eräiltä seuduilta tulevien kristittyjen suosiossa joten asia lienee todellakin kulttuuri- eikä vain uskontosidonnainen. Mutta en näe että tällä on mitään merkitystä, vaan sillä että nämä saadaan loppumaan.

Jep, kulttuurisidonnainen juttu. Näiden alueiden kristityt harrastaa usein samaa, ja vastaavasti kaikissa muslimiyhteisöissä ympärileikkaukset ei ole normi.
 
Viittasi ainoastaan @baikal in laittamaan kuvaan. Ja itse tulkitsin sen kuvan kuvaavan ainoastaan hölmöä ilmettä.

Pahoittelen väärinkäsitystä. Välttelen kenenkään nimittelemistä viimeiseen asti.

Mun tapa ilmaista että keskustelu ottaa tarpeetonta sävyä. Nimittely on väsähtänyttä. Naisten nimittely lehmiksi on marcodewittiä. Jne.

@baikal puhui siitä "lehmänkatseesta" jolla tätä asiaa on seurattu, mm. tuon THL:n hepun (mies) toimesta.

Itse pidän sitä yleisenä terminä sellaisesta hieman tyhmästä, hyväntahtoisesta ja harmittomasta katseesta. Toivottavasti en loukkaa lehmiä kun sanon näin.

Totta on että lehmät ovat naaraspuolisia mutta en usko että ko. termi on (ainakaan tässä tapauksessa) tarkoitettu minkäänlaiseksi viittaukseksi naaraspuolisiin ihmisiin.
 
Kun nyt läksin avautumaan...

Ikinä en ole nähnyt niin rasistista porukkaa kuin Maltalla....

Omat ex-appivanhemmat (toinen silloin eläkkeellä jo oleva paikallisen peruskoulun rehtori ja vaimo toisen peruskoulun apulaisrehtori)...ja mielipiteet olivat vielä rankempia kuin jollain "Suomi Ensin"-porukalla...:eek: En nyt ihan kaikista kulttuureista tykkää, mutta en nyt sentään kannata ajatusmaailmaa, joka on lähempänä NSDAP:n mallia kuin omaa ajatusmaailmaa...

Ja siis, nämä olivat "kansankynttilöitä"...

Pari kertaa jouduttiin pelastamaan tummaihoinen turvapaikanhakija paikallisessa viihdekorttelissa lynkkaukselta norjalaisen kaverin kanssa. Kerran oltiin syömässä paikallisella "snagarilla" kun maltalainen tuli tummaihoisen kaverin kanssa ja tilasi hodareita. Sitten huomasi, että rahat ei riitä ja hävisi kuin pieru saharaan. Ja 5-6 maltalaista nousi pöydistä antamaan sakinhivutusta mustalle miehelle, joka ei ollut edes tilannut mitään. Nousimme myös sitten kanssa kysymään, että "haluatteko tapella meidän kanssa myös?" Eivät halunneet. :D

Maksoin sitten hodarit...peräti 5€... Ihmeellinen ajatusmaailma täytyy olla, jos syyllinen on aina se vääränvärinen ja kuka nyt lähtisi joukolla pieksämään jotakuta 5€ takia...

Tällaista en todellakaan soisi Suomeen rantautuvan.

Kuulostaa siltä kuin sakki purkautuu kapakasta pihalle ja siitä snägärille. Se on sotatoimialuetta se. Siellä rauhan mieskin saa välillä kuonoon vaikka et ole sanonut tai saati tehnyt mitään?
 
Jep, kulttuurisidonnainen juttu. Näiden alueiden kristityt harrastaa usein samaa, ja vastaavasti kaikissa muslimiyhteisöissä ympärileikkaukset ei ole normi.

Jos en erehdy pahasti, kyse on Itä-Afrikan ja Sudanin alueesta, jossa moista harrastetaan?
 
Kuulostaa siltä kuin sakki purkautuu kapakasta pihalle ja siitä snägärille. Se on sotatoimialuetta se. Siellä rauhan mieskin saa välillä kuonoon vaikka et ole sanonut tai saati tehnyt mitään?

Harvemmin Maltalla. Kyllä se oli ihan täysin rasistista touhua.

Lynkkaustouhua on hieman vaikea puolustella.
 
Husu sanoo ettei tiedä itse yhtään tapausta. Husun "track record" on aika ristiriitainen, mutta tällä kertaa uskon...ja toivon...että hän puhuu totta ja on oikeassa. Ehkä nämä eivät ole niin yleisiä asioita kuin pelkään, ja voin kuvitella että oikeutensa tajunnut osa esim. somaliyhteisön naisista vastustaa sitä että heidän tyttärelleen tehdään näin. Silti - onhan sadistisia äitejäkin, olen aina inhonnut sitä myyttistä ulottuvuutta joka laitetaan nimenomaan äidinrakkaudelle. "Koska minulle on tehty näin niin se on hyvä, ja se tehdään myös tyttärellekin".

Silti, tämä Ujunin ja muiden ihan oikean tutkimuksen perusteella näitä kuitenkin tapahtuu, ja mielestäni näille pitää olla nollatoleranssi. Sillä ei ole hitunvinkulankaan merkitystä, mikä on nimenomainen motiivi asialle ja sillä vielä vähemmän, onko näitä tehty jossain muinaisissa yhteisöissä. Nyt eletään vuotta 2017 ja se mikä merkitsee on tämä päivä...ja tulevaisuus!

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201709222200411449_u0.shtml

Somalitaustainen "Husu" Hussein: "En tiedä ainuttakaan tapausta, jossa tyttö olisi viety takaisin Somaliaan ympärileikattavaksi"
 
Kun itse olen asunut elämän aikana monessa maassa jopa maahanmuuttajana, niin se antaa tiettyä perspektiiviä. Ei meikällä ole mitään sitä vastaan, että menee toiseen maahan parantamaan elintasoaan (kun teen sitä kokoajan itsekin), mutta sen pitäisi olla sellaista, joka antaa jotakin vastaanottavalle yhteiskunnalle. Kannatan työperäisen maahanmuuton helpottamista, avioliittoperusteisen maahanmuuton helpottamista ja kiintiöpakolaisuutta (koska nämä ihmiset ovat juuri niitä, jotka sitä turvapaikkaa todella tarvitsevat).

Koen tiettynä ongelmana (tosin ulkosuomalaisena, joten ei henk.koht. ongelma) turvapaikanhakijoiden äkilliset siirtymiset EU:n sisällä maasta toiseen. Mielestäni Suomessa on epäonnistuttu turvapaikkapolitiikassa verrattuna moniin muihin maihin. Tämä antaa juuri sen tilan kaikenlaisille kouhoille, jotka käyttävät sitä oman agendansa keppihevosena. Kas kummaa, kyseiset tahot liittyvät tiiviisti erilaisiin verkostoihin, joita Venäjä tukee monella tavalla.

Omasta mielestä olkoon vaikka Marsista jos käyttäytyvät asiallisesti. :)

Tämä esittämäsi linja on varmaan 99% linja täällä...
 
Noh, kirjoitetaan sitten hieman selvemmin:

jos vastuuviranomainen heittää näissä kysymyksissä selityksenä: no eipä olis kyllä uskonut! hän ansaitsee arvonimen lehmänkatse. Mutta kun tuo vastuuviranomainen valehtelee. Kyllä nämäkin asiat ovat tiedossa olleet muualla Euroopassa huitsin pitkään. Miksei sitten samaa tapahtuisi Ruijan tähden alla? Pah. Tapahtuu tietysti ja se tiedetään....miksi yrittää valehdella, haloo?

Lehmänkatse on vähän sama kuin se tonninseteli. Sitä voi käyttää sukupuolineutraalisti. :rolleyes:
 
Noh, kirjoitetaan sitten hieman selvemmin:

jos vastuuviranomainen heittää näissä kysymyksissä selityksenä: no eipä olis kyllä uskonut! hän ansaitsee arvonimen lehmänkatse. Mutta kun tuo vastuuviranomainen valehtelee. Kyllä nämäkin asiat ovat tiedossa olleet muualla Euroopassa huitsin pitkään. Miksei sitten samaa tapahtuisi Ruijan tähden alla? Pah. Tapahtuu tietysti ja se tiedetään....miksi yrittää valehdella, haloo?

Lehmänkatse on vähän sama kuin se tonninseteli. Sitä voi käyttää sukupuolineutraalisti. :rolleyes:

Kukas tonnia tarvii....mutta kun olet maksumiehenä niin lähdetään tästä:


:D :D :D
 
Nää on kuin mun omasta päästä.
Erona toki että mut luokitellaan suvakiksi

Onko kukaan tällä lavetilla käyttänyt sinusta tuota oivallista määritelmää? Sinut luokitellaan sotatieteen tohtoriksi ja kunhan vauhtiin päästään, niin sulla riittää vielä vastattavaa. Foorumin nuorukaiset näkevät sinussa toki myös kauniin naisen, mutta me wanhemmat olemme jo immuuneja sellaiselle:rolleyes:.
 
Forumin nuorukaiset... :D :D :D
 
Jos tuo on avoin yhteiskunta en edes uskalla kuvitella mikä on suljettu...

Se on sellainen, missä rikolliset tuomitaan vankilaan, tarhapaikanhakijoita ei päästetä tulemaan turvallisesta maasta rajan yli ja kenenkään mahdollisuudet hankkia epärehellisyydellä etuuksia eivät parane henkilöpapereiden hävittämisen kautta.

Näin media ja joukko johtavia poliitikkoja ainakin väittää.
 
Back
Top