Suomen sisäinen turvallisuus

THL:n pääjohtaja suomalaistyttöjen silpomisesta: "Olen hämmästynyt ja järkyttynyt"

"–  Olen hämmästynyt ja järkyttynyt siitä, että tähän ei ole puututtu."
Terveyden- ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) pääjohtaja Juhani Eskola.



Kieliopin kertaus olisi pääjohtajalle paikallaan.

"Ei ole puututtu"
on passiivi, ja sillä jätetään tekijä avoimeksi. Oikeampi kuva olisi tullut, jos hän olisi kieltosanan ja persoonapronominin lisäksi käyttänyt liittomuotoista predikaattia, ole puuttunut, eli "en ole puuttunut."

Luulen, että tuo lehmä pohtii juurikin tätä.
Lehmä on housuissas.
 
Lehmä on housuissas.
Voisin vain kuvitella, että tämän tyyppiset asia liittyisivtä jollakin tavalla terveyteen ja hyvinvointiin ja sitä kautta Terveyden- ja hyvinvoinnin laitokselle. Koska rikosilmoituksia ei tehdä, olisi terveydenhuoltojärjestelmä lähinnä se, jonka tulisi pyrkiä tätä selvittämään.

Vaikka olen täysi maallikko, voin todeta että tämä ei tullut minulle yllätyksenä. THL:n pääjohtajalle näytti tulleen.

En ota kantaa Sinun housujesi sisältöön.
 
Älkää nyt tosissanne haastako leikkiä.

THL:n pääjohtaja on korkealla norsunluutornissa, ja on hyvä että hän järkyttyi. Kulttuurisensitiivisyys on neuvolatasolla ja toiminnallisessa portaassa. Ehkä asiasta seuraa jotain.

Tässä on tulevien sukupolvien sankari, joka päätti viedä lapsiasasiavaltuutetulle ultimaatumin. Jopa minä ymmärrän, ettei se mitään olisi hyödyttänyt, että minä olisin kirjoittanut Kurttilalle, että siellä uskonnon nimessä pahoinpidellään lapsia. Saisin varmaan sakot.

Oikea ääni ja oikea ulkonäkö. Kiittäkää Ujuni Ahmedia.

ujuni-300x168.jpg


Eino Leino muuten sanoi, että hän on Suomen rumin mies. Häntä oli nimittäin rumuudesta sakotettu. Tarina on tosi. Poliisi kirjoitti hänelle sakkolapun "rumasta käytöksestä" mutta kun ei suomea taitanut, kirjoitti syyksi "rumuus". Leino kantoi sitä paperia kapakoissa ja jos tuli ulkonäkökeskustelua, hän löi sen pöytään ja sanoi, että tässä on Suomen rumin mies.

Mitäkö tällä tarkoitan? Sitä että kyllä ne asiat aina järjestyvät, jos niiden antaa järjestyä. Mutta pitää antaa niiden puhua, joita kuunnellaan.

Me olemme vain usein oikeassa. Se on eri asia eikä edes kovin merkittävää. Lisäksi meillä on oikeassaolemisen pakkomielle. Minusta se on hyvin kaunista suomalaisuutta. Se on yksi seikka, miksi me saimme työteliään ja rehellisen maineen aikanaan. Mikään ei ollut toisaalta ja toisaalta vaan asiat olivat just niin ja piste. Nykyisin tasa-arvo ja lastensuojelu edistyy sata kertaa paremmin Ujunin avulla.
 
Hieman huvittavaa, että Suomessa sauhutaan ympärileikkauksista, vihapuheesta, terroristihyökkäyksistä Turun torilla yms. asioista.

Pitäisi keskittyä siihen ulkomaalaisongelmaan, sitä kautta ne pienemmät lieveilmiötkin saataisiin kuriin.

Pitää hoitaa tautia, eikä sen oiretta!
 
Älkää nyt tosissanne haastako leikkiä.

THL:n pääjohtaja on korkealla norsunluutornissa, ja on hyvä että hän järkyttyi. Kulttuurisensitiivisyys on neuvolatasolla ja toiminnallisessa portaassa. Ehkä asiasta seuraa jotain.

Tässä on tulevien sukupolvien sankari, joka päätti viedä lapsiasasiavaltuutetulle ultimaatumin. Jopa minä ymmärrän, ettei se mitään olisi hyödyttänyt, että minä olisin kirjoittanut Kurttilalle, että siellä uskonnon nimessä pahoinpidellään lapsia. Saisin varmaan sakot.

Oikea ääni ja oikea ulkonäkö. Kiittäkää Ujuni Ahmedia.

ujuni-300x168.jpg


Eino Leino muuten sanoi, että hän on Suomen rumin mies. Häntä oli nimittäin rumuudesta sakotettu. Tarina on tosi. Poliisi kirjoitti hänelle sakkolapun "rumasta käytöksestä" mutta kun ei suomea taitanut, kirjoitti syyksi "rumuus". Leino kantoi sitä paperia kapakoissa ja jos tuli ulkonäkökeskustelua, hän löi sen pöytään ja sanoi, että tässä on Suomen rumin mies.

Mitäkö tällä tarkoitan? Sitä että kyllä ne asiat aina järjestyvät, jos niiden antaa järjestyä. Mutta pitää antaa niiden puhua, joita kuunnellaan.

Me olemme vain usein oikeassa. Se on eri asia eikä edes kovin merkittävää. Lisäksi meillä on oikeassaolemisen pakkomielle. Minusta se on hyvin kaunista suomalaisuutta. Se on yksi seikka, miksi me saimme työteliään ja rehellisen maineen aikanaan. Mikään ei ollut toisaalta ja toisaalta vaan asiat olivat just niin ja piste. Nykyisin tasa-arvo ja lastensuojelu edistyy sata kertaa paremmin Ujunin avulla.

Näin asia valitettavasti menee...aivan samalla tavalla kuin islamin ympärillä pyörivien lieveilmiöiden kanssa..vaatii oikean värin ja naaman kertomaan samaa mitä leimatut, rodullistettomat kalpeanaamat ovat yrittäneet kertoa jo vuosia vuosia...tässä on tosin vielä paljon suurempi kynnys kuin näissä lähtömaahan suuntautuvissa " tyttöjen kulttuurikouluissa"
 
THL:n pääjohtaja on korkealla norsunluutornissa, ja on hyvä että hän järkyttyi.
Oikeampi kommentti olisi ollut, että olemme epäonnistuneet sekä laitoksena että yhteiskuntana. Ja sitten pohtia, että mitä asialle tehdään.

Mukajärkyttymiset ja -shokeeraantumiset ovat sitä typerää populismia, jolla näitä laukovat yrittävät vakuuttaa olevansa oikeasti huolissaan.
 
Oikeampi kommentti olisi ollut, että olemme epäonnistuneet sekä laitoksena että yhteiskuntana. Ja sitten pohtia, että mitä asialle tehdään.

Mukajärkyttymiset ja -shokeeraantumiset ovat sitä typerää populismia, jolla näitä laukovat yrittävät vakuuttaa olevansa oikeasti huolissaan.

Se on nähty niin monta kertaa tuollaisten johtajien murheet.

Pääasiassa työasioista huolestuttaa oman laitoksen budjetti ja oma ura. Muita huolenaiheita on työhuoneen sisustus, torkkupeitot ja WhiteLadynkin taso lounaspaikkana on laskenut!

Ulkomaalaiset ei voi tuoda mitään ongelmia, kun oma lapset käy kansainvälistä koulua. Tänäänkin autokuski tuo lähetystön Audilla Sahran ja Mulqun leikkimään meidän Henrikin kanssa. Mikä helvetti niitä suomalaisia lähiöapinoita vaivaa, kyllähän kodinhoitaja ehtii vahtimaan jälkikasvun touhuja päivälläkin ja hakemaan vaikka lapset koulusta!
 
Viimeksi muokattu:
Oikeampi kommentti olisi ollut, että olemme epäonnistuneet sekä laitoksena että yhteiskuntana. Ja sitten pohtia, että mitä asialle tehdään.

Mukajärkyttymiset ja -shokeeraantumiset ovat sitä typerää populismia, jolla näitä laukovat yrittävät vakuuttaa olevansa oikeasti huolissaan.

Se on kyllä ihan totta. Hänen tontillaanhan tätä on tehty koko ajan. Asiaa ei pääse karkuun, kun Ujuni Ahmed tulee parrasvaloihin. Ensin pitää pelastaa oma perse ja kommentti on valittu sen mukaan.

Ujuni Ahmedilla on leveämmät "hartiat" kuin suomalaisilla virkamiehillä, joista suuri osa voitaisiin minun puolestani vaikka karkottaa Somaliaan ja ottaa mistä vain paremmat henkilöt tilalle. Siis jos se olisi lakiteknisesti mahdollista. Ai mutta tämä meni nyt vihapuheeksi ja väärään ketjuun. :)

Ujunista aiemmin:

http://www.hs.fi/nyt/art-2000002816208.html
 
Se on kyllä ihan totta. Hänen tontillaanhan tätä on tehty koko ajan. Asiaa ei pääse karkuun, kun Ujuni Ahmed tulee parrasvaloihin. Ensin pitää pelastaa oma perse ja kommentti on valittu sen mukaan.

Ujuni Ahmedilla on leveämmät "hartiat" kuin suomalaisilla virkamiehillä, joista suuri osa voitaisiin minun puolestani vaikka karkottaa Somaliaan ja ottaa mistä vain paremmat henkilöt tilalle. Siis jos se olisi lakiteknisesti mahdollista. Ai mutta tämä meni nyt vihapuheeksi ja väärään ketjuun. :)

Ujunista aiemmin:

http://www.hs.fi/nyt/art-2000002816208.html

On tämä maa säädyttömässä jamassa jos tälläisen asian julkituomiseen tarvitaan rodullistettu henkilö...
 
http://tuonenjoutsen.blogspot.fi/2017/09/avoin-yhteiskunta-on-rekkaesteita-ja.html?spref=fb
Avoin yhteiskunta" on rekkaesteitä ja kyttäämistä


tiistai 19. syyskuuta 2017

Rinkebyn koulu erään mellakan jälkeen vuonna 2010.
Kivat kalterit ikkunoissa.

Avoin yhteiskunta.

Sitä massamaahanmuuttoa kannattavat päättäjämme toistelevat, kansallismielisyyttä kritisoidessaan. Meidän kuulemma tulee noudattaa avoimen yhteiskunnnan arvoja ja pyrkiä säilyttämään avoin yhteiskunta, ja kansallismielisyys on jollain tapaa tämän avoimuuden kanssa ristiriidassa.

Mietitäänpä hetki, mitä se avoin yhteiskunta käytännössä tarkoittaa.


  • Rekkaesteitä kaduilla.
  • Lisää kansalaisten valvontaa esim. televalvonnan keinoin.
  • Sananvapauden rajoittamista, joka viedään niinkin pitkälle, että pääministeri sekaantuu siihen, mitä kansallismielinen kansanedustaja saa työssään sanoa, vaikka lakikin jo antaa kansanedustajille vapaat kädet puheissaan eduskunnassa.
  • Kansalaisten nettikeskustelun kyttäämistä. Tuhmanpuhuminen muslimeista tai islamista kun voi laukaista terrorismia muslimeissa, vaikka muslimeilla ja islamilla ei ole mitään tekemistä terrorismin kanssa.
  • Naisten vapauden rajoittaminen. On vain luonnollista, että ns. avoimessa yhteiskunnassa ei nainen kaikkialla uskalla iltaisin liikkua, ja aina on hyvä olla lenkkarit jalassa siltä varalta, että tarvitsee juosta henkensä edestä.
  • Lisää naisten sosiaalista kontrollia. Avoin yhteiskunta luonnollisesti tuottaa kansanryhmiä, joissa naisten pukeutumista ja käytöstä valvotaan tarkasti, ja joissa edes puolison valinta, urasuunnitelmat tai lapsenteko eivät ole naisen itsensä päätettävissä.
  • Uusia lakeja ja lisää valtuuksia viranomaisille ihmisten kyttäämiseen, koska avoimen yhteiskunnan tuottamaa terrorismin riskiä on torjuttava.
  • Kalvavaa tietoisuutta siitä, että keskuudessamme on viiteryhmä, jonka ideologiaan kuuluu olennaisena osana se, että meitä tulisi ottaa hengiltä uskontomme vuoksi.
  • Aitoa islamofobiaa eli päättäjiemme niskavillat pystyyn nostavaa kauhua silloin, kun joku uskaltautuu puhumaan islamista millään realistisella tasolla.
  • Ghettoutumista, white flightia, kansanryhmien eriytymistä ja niiden välistä epäluuloa.
  • Poliiseja suojaamaan roskakuskeja mamulähiöissä, kuten Molenbeekissa, ja suojaverkkoja polttopulloja vastaan rakennusten seinissä, kuten Rinkebyssä.
  • Ensihoitajien ja poliisin kivitystä sekä pommiansoja palomiehille Järvan malliin.
  • Poliisin henkilökohtaista vainoamista rikollisten taholta, kuten Malmössä.
Siinä vain muutama esimerkki siitä, mitä avoin yhteiskunta tuottaa. Aika suljetulta ja ahdistavalta kuulostaa. Ja kansallismielisiä, jotka haluavat säilyttää vapautemme täällä, leimataan avoimen yhteiskunnan arvojen vihollisiksi.


Rinkebyskolanin uusia tiloja. Verkko seinässä ei ole koriste vaan tarkoitettu pysäyttämään polttopullot
ennen seinään osumista, jotta rakennus ei syty tuleen. Avointa yhteiskuntaa.
 
Näin juuri. Asiaan ei oteta kantaa, kun tieto tulee väärässä muodossa, eli vihapuheena tai lässytyksenä.

Onko kukaan todistetusti pystynyt esittämään mitään kriittistä näkökulmaa ilman, että se sivuutettu väärässä muodossa tulleena, viesti on kategorisoitu vihapuheeksi tai viestintuoja on epäkelpo?

Sauli yritti, ristiin naulittiin...
 
Viimeksi muokattu:
Näin juuri. Asiaan ei oteta kantaa, kun tieto tulee väärässä muodossa, eli vihapuheena tai lässytyksenä.

Miten sinun mielestä näitä asioita pitäisi käsitellä?

Asiallisesti tietysti, mutta asiallisuus on niin suhteellista.

Esimerkiksi jos avautuisin todella julkisesti siitä, miten muutamissa muissa maissa joissa olen asunut (esimerkkeinä Israel ja Malta) suhtaudutaan turvapaikanhakijoihin ja avautuisin siitä Suomessa (muuten kuin tällä forumilla joskus), niin varmasti väitettäisiin olevan vähintään natsi (ja asiallisesti todellakaan esittämättä kyseisiä käytäntöjä Suomeen).

Syystäkin turvapaikanhakijat hakeutuvat hieman..."pehmeämpiin maihin".

Israel (Saharonim Negevin erämaassa):

DSCF6692.jpg


Malta (Hal Far):


800px-Halfar-refugee-camp-595.jpg
 
Vihapuhe on kätevä työkalu, kun Neuvostoliittoa ei enää ole.
 
Miten sinun mielestä näitä asioita pitäisi käsitellä?

Asiallisesti tietysti, mutta asiallisuus on niin suhteellista.

Esimerkiksi jos avautuisin todella julkisesti siitä, miten muutamissa muissa maissa joissa olen asunut (esimerkkeinä Israel ja Malta) suhtaudutaan turvapaikanhakijoihin ja avautuisin siitä Suomessa (muuten kuin tällä forumilla joskus), niin varmasti väitettäisiin olevan vähintään natsi (ja asiallisesti todellakaan esittämättä kyseisiä käytäntöjä Suomeen).

Syystäkin turvapaikanhakijat hakeutuvat hieman..."pehmeämpiin maihin".

Israel (Saharonim Negevin erämaassa):

DSCF6692.jpg


Malta (Hal Far):


800px-Halfar-refugee-camp-595.jpg

En usko että sua sanottaisiin natsiksi jos kertoisit mikä todellisuus on muualla, vaan asiaan vaikuttaisi se, miten itse kerrot suhtautuvasi tähän. Esimerkiksi se, että pakolaiset halutaan viedä korpileireihin on, historiamme huomioiden, natsiretoriikalla flirttailua. Nämä asiat on vaan pakko tiedostaa, jos haluaa itse olla mukana keskustelussa.

Mä oon opettanut maahanmuuttajia kotouttamiskoulutuksessa, ja saanut puhua kokemuksistani ilman että mun päälle on käyty. Keskustelu on viime aikoina kuitenkin kärjistynyt sellaiseksi, etten halua olla siinä mukana. Tuntuu, että kaikki mitä asiasta on sanottavaa on jo sanottu, enkä halua vahvistaa kenenkään jo ennestään aggressiivista viestiä.
 
En usko että sua sanottaisiin natsiksi jos kertoisit mikä todellisuus on muualla, vaan asiaan vaikuttaisi se, miten itse kerrot suhtautuvasi tähän. Esimerkiksi se, että pakolaiset halutaan viedä korpileireihin on, historiamme huomioiden, natsietoriikalla flirttailua. Nämä asiat on vaan pakko tiedostaa, jos haluaa itse olla mukana keskustelussa.

Mä oon opettanut maahanmuuttajia kotouttamiskoulutuksessa, ja saanut puhua kokemuksistani ilman että mun päälle on käyty. Keskustelu on viime aikoina kuitenkin kärjistynyt sellaiseksi, etten halua olla siinä mukana. Tuntuu, että kaikki mitä asiasta on sanottavaa on jo sanottu, enkä halua vahvistaa kenenkään jo ennestään aggressiivista viestiä.

Kun itse olen asunut elämän aikana monessa maassa jopa maahanmuuttajana, niin se antaa tiettyä perspektiiviä. Ei meikällä ole mitään sitä vastaan, että menee toiseen maahan parantamaan elintasoaan (kun teen sitä kokoajan itsekin), mutta sen pitäisi olla sellaista, joka antaa jotakin vastaanottavalle yhteiskunnalle. Kannatan työperäisen maahanmuuton helpottamista, avioliittoperusteisen maahanmuuton helpottamista ja kiintiöpakolaisuutta (koska nämä ihmiset ovat juuri niitä, jotka sitä turvapaikkaa todella tarvitsevat).

Koen tiettynä ongelmana (tosin ulkosuomalaisena, joten ei henk.koht. ongelma) turvapaikanhakijoiden äkilliset siirtymiset EU:n sisällä maasta toiseen. Mielestäni Suomessa on epäonnistuttu turvapaikkapolitiikassa verrattuna moniin muihin maihin. Tämä antaa juuri sen tilan kaikenlaisille kouhoille, jotka käyttävät sitä oman agendansa keppihevosena. Kas kummaa, kyseiset tahot liittyvät tiiviisti erilaisiin verkostoihin, joita Venäjä tukee monella tavalla.

Omasta mielestä olkoon vaikka Marsista jos käyttäytyvät asiallisesti. :)
 
Back
Top