Suomi 100 vuotta

Laulu tai konjakki sai tipan silmään.


Oulun poliisi onnittelee satavuotiasta Suomea
1 359 näyttökertaa
1640JAA

OulunPoliisi

Julkaistu 5.12.2017
TILAA 279SUBSCRIBE SUBSCRIBED UNSUBSCRIBE
Hyvää itsenäisyyspäivää - Glad självständighetsdag - Happy Independence Day. Suomi Finland 100 1917 - 2017 Tenori Petrus Schroderus Paikka: Koitelinkosket, Kiiminki Tekninen toteus: Ilmari Mäenpää ja Aukusti Mäenpää Säv. Jean Sibelius San. V.A. Koskenniemi #onneasuomi #suomi100 #finland100 #yhdessä
NÄYTÄ LISÄÄ
 
Laulu tai konjakki sai tipan silmään.


Oulun poliisi onnittelee satavuotiasta Suomea
1 359 näyttökertaa
1640JAA

OulunPoliisi

Julkaistu 5.12.2017
TILAA 279SUBSCRIBE SUBSCRIBED UNSUBSCRIBE
Hyvää itsenäisyyspäivää - Glad självständighetsdag - Happy Independence Day. Suomi Finland 100 1917 - 2017 Tenori Petrus Schroderus Paikka: Koitelinkosket, Kiiminki Tekninen toteus: Ilmari Mäenpää ja Aukusti Mäenpää Säv. Jean Sibelius San. V.A. Koskenniemi #onneasuomi #suomi100 #finland100 #yhdessä
NÄYTÄ LISÄÄ
Ja tähänkö sitä veronmaksajien rahoja tuhl..... ok jos jättäs quittailun edes pariksi päiväksi :)
Onnea Suomi, toivottavasti juhliminen sujuu rauhallisesti.
 
Ja tähänkö sitä veronmaksajien rahoja tuhl..... ok jos jättäs quittailun edes pariksi päiväksi :)
Onnea Suomi, toivottavasti juhliminen sujuu rauhallisesti.

Mielestäni olisi parempi sijoittaa useamman poliisipäällystön henkilökohtaisen vuosipalkan verran tämän videon akustiikkaan ja visuaalisiin tehokeinoihin, kuin antaa komisarioiden olla julkisuudessa edustamassa instituutiotaan.
 
Muita kunniavartioon menijöitä? Ihan yleiseen vartioon Lahden sankarihaudoille suuntaan mie.

Huomenna olen vain kotona ja polttelen kynttilöitä, mutta olin aiemmin lippuvartiossa yhdellä sankarihaudalla, kun sotaveteraanit toivat tervehdyksensä (tänä vuonna jokaiselle Suomen sankarihaudalle lasketaan ja sse aloitettiin jo alkusyksystä).
 
Huomenna olen vain kotona ja polttelen kynttilöitä, mutta olin aiemmin lippuvartiossa yhdellä sankarihaudalla, kun sotaveteraanit toivat tervehdyksensä (tänä vuonna jokaiselle Suomen sankarihaudalle lasketaan ja sse aloitettiin jo alkusyksystä).
Pari nuortajuippia tänään ojenteli Veteraanien keräyskippoa kohti, sanoin "ei ole käteistä" jotain epämääräistä muminaa. Sanoin "olen 20vuotta jo uhrannut maanpuolustuksen hyväksi ja vielä n.10v jäljellä. Paljonko te olette?" Olivat ihan hiljaa ja muu porukka katseli juippeja aika pitkään.
 
Pari nuortajuippia tänään ojenteli Veteraanien keräyskippoa kohti, sanoin "ei ole käteistä" jotain epämääräistä muminaa. Sanoin "olen 20vuotta jo uhrannut maanpuolustuksen hyväksi ja vielä n.10v jäljellä. Paljonko te olette?" Olivat ihan hiljaa ja muu porukka katseli juippeja aika pitkään.

No sepä sukkela temppu. Olisit nyt vielä antanut selkään, kun veteraaneille kehtaavat kerätä mutisten.
 
No sepä sukkela temppu. Olisit nyt vielä antanut selkään, kun veteraaneille kehtaavat kerätä mutisten.
Et halua kuulla sitä mutisten osuutta, jonka minunkin aivot deletoi kuulluista n. 3sek palautteen jälkeen.
Minä en arvostele ihmisiä ulkonäön perusteella, oli ulkonäkö mikä tahansa. Vaan tekojen. Ja minä en myöskään siedä että minua arvostellaan ulkonäön perusteella.
 
No niin, Suomi on 100-vuotta.

Valitettavasti omalla kohdalla on vähän vaikea juhlia, Suomi ei ole enää itsenäinen. Itsenäisyyttä ja tätä maata nakerretaan pois pala kerrallaan ja minä en voi sitä hyväksyä.

Minulla on vain yksi pyyntö kaikille, älkää tuhotko tätä maata.


Mutta sen verran voin juhlistaa, että nostan hattua näille sankareille:
 
Hyvää itsenäisyyspäivää Suomi! Oli kukin mitä mieltä tahansa maamme nykymenosta, löytyy täältä kuitenkin edelleen paljon positiivista ja juhlistamisenkin arvoista. Koulutus, terveydenhuolto, tasa-arvo, demokratia, lehdistönvapaus, tieteellinen tutkimus, puhdas luonto, yhteiskunnan yleinen turvallisuus ja myöskin tällä foorumilla näkyvä maanpuolustustahto ovat kaikki puutteistaan huolimatta tämän planeetan mittapuulla kovaa tasoa.

Toivotaan optimistisesti, että tämän uuden satavuotiskauden aikana Suomi kehittyy ja vaurastuu samassa tahdissa kuin edellisenkin! (Ja toivotaan, ettei 200-vuotisjuhlissa nähdä ainakaan enempää sotaveteraaneja kuin näissä tämänkertaisissa kekkereissä.) :)
 
Moro. Aamulla yhdeksän aikaan olen auton ja peräkärryn kanssa kirkon kiviaidan vieressä. Tarkoitus on jakaa nuo havuseppeleet tarvitseville. Ennen sitä olen vienyt jo omille paasille. Multa syntyi näitä nyt 32kpl. Kunniakiviä on näinkin pienen pitäjän hautausmaalla 233kpl, onneksi reserviläisjärjestöt tulivat hankkeeseen mukaan, saatiin kaikki seppeleet valmiiksi. Nyt kaikille kiville löytyy seppele.
Nuorempi tytär sovitteli jo lumipukua päälleen, seisoo tuolla Vantaalla jonkun soturin haudalla.
 
(Ja toivotaan, ettei 200-vuotisjuhlissa nähdä ainakaan enempää sotaveteraaneja kuin näissä tämänkertaisissa kekkereissä.)

Hyvin todennäköisesti joudut pettymään. Veteraanit eivät tästä maailmasta tule loppumaan, ikävä kyllä. Muuten, on melko paljon mahdollista, että minä en ainakaan tule juhlimaan 200-vuotissynttäreitä.:eek:
 
Et halua kuulla sitä mutisten osuutta, jonka minunkin aivot deletoi kuulluista n. 3sek palautteen jälkeen.
Minä en arvostele ihmisiä ulkonäön perusteella, oli ulkonäkö mikä tahansa. Vaan tekojen. Ja minä en myöskään siedä että minua arvostellaan ulkonäön perusteella.

Olikohan heillä edes keräyslupa? Meinaan sitä on huijareitakin tuolla liikkeellä kippo kourassa. Äkkiäkö sitä' kaljarahat hankkii.
 
No niin, Suomi on 100-vuotta.

Valitettavasti omalla kohdalla on vähän vaikea juhlia, Suomi ei ole enää itsenäinen. Itsenäisyyttä ja tätä maata nakerretaan pois pala kerrallaan ja minä en voi sitä hyväksyä.

Minulla on vain yksi pyyntö kaikille, älkää tuhotko tätä maata.


Mutta sen verran voin juhlistaa, että nostan hattua näille sankareille:

Älä heitä toivoasi, jos eivät muutkaan heittäneet. Mikään ei ole ikuista.

Vietetään me itsepäisyyspäivää sillä välin!

Nimenomaan itsenäisyydestä on kyse aina ja nimenomaan suhteessa Venäjään. Siksi sinne "ytimiinkin" piti karata niin syvälle, että elämä täällä pysyisi, kun Venäjä oli aivan sekaisin 1990-luvulla, ei tiedetty mitä seuraa ja piti juosta karkuun. Se tilanne on unohtunut meiltä. Nyt tarvitaan sitkeitä toimia itsemääräämisoikeuden puolesta niissä kysymyksisä, jotka ovat meille tärkeitä. Sitä työtähän olemme jo ainakin me alkaneet tehdä.

Tästä toisissa ketjuissa. Meitäkin vielä tarvitaan. Nimenomaan sen tuhoin estämiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top