Suomi NATOn jäseneksi - or not?

Pitäisikö Suomen hakea NATOn jäseneksi


  • Äänestäjiä yhteensä
    883
Niin, kyllä minä ymmärsin että halusit julkituoda vastenmielisyytesi demareita kohtaan. Minä taas ihmettelin eri asiaa ja yleisemmällä tasolla. Mutta naapurimaasyndooma on tosiaan laajalle levinnyttä ja istuu sitkeässä. Aika monessakin puolueessa. Jos tästä syndroomasta pyristellään irti niin hyvä, vaikka se tehtäsiinkin nolona ja vaivihkaa. Toisenlaisiakin esimerkkejä kun löytyy.
Juu ei,et ymmärtänyt näemmä. Ei se puolue ole se mikä aiheuttaa vastenmielisyyttä. Ja monesta puolueesta näitä vastenmielisiä löytyy.

Mikään puolue ei saa aina ja jokapaikassa multa hyväksyntää. Sitä Jumal puoluetta ei vaan löydy, joillain se löytyy ja siitä pidetään kiinni ja puolustellaan "vaikka henki" menisi.
Tämä se on mikä ihmetyttää.
 
Niin, kyllä minä ymmärsin että halusit julkituoda vastenmielisyytesi demareita kohtaan. Minä taas ihmettelin eri asiaa ja yleisemmällä tasolla mitä sinä et tainnut ymmärtää. Mutta naapurimaasyndooma on tosiaan laajalle levinnyttä ja istuu sitkeässä. Aika monessakin puolueessa. Jos tästä syndroomasta pyristellään irti niin hyvä, vaikka se tehtäsiinkin nolona ja vaivihkaa. Toisenlaisiakin esimerkkejä kun löytyy.

Eiköhän tässä ole nyt kyse siitä, että miksi niitä vanhoja sanomisia pitää piiloitella ja jopa poistaa.

Ei Halla-ahokaan ole vanhoja tekstejään poistellut, vaikka on niistä saanut kärsiä ja aina ne jaksetaan tuoda esiin. Kymmeniä vuosia vanhoja juttuja.
 
Eiköhän tässä ole nyt kyse siitä, että miksi niitä vanhoja sanomisia pitää piiloitella ja jopa poistaa.

Ei Halla-ahokaan ole vanhoja tekstejään poistellut, vaikka on niistä saanut kärsiä ja aina ne jaksetaan tuoda esiin. Kymmeniä vuosia vanhoja juttuja.
Juuri tätä minäkin ihmettelin. Jos on joskus ollut typerä ja siitä viisastunut niin se ylpeyden, ei nolostelun aihe. Halla-aho tosin seisoo edelleenkin sanomistensa takana mikä onkin helppoa koska hänen vanhoistaan(kaan) sanomisista on vaikea löytää suoranaista typeryyttä. Harkitsemattomuutta ehkä.
 
Niin, kyllä minä ymmärsin että halusit julkituoda vastenmielisyytesi demareita kohtaan. Minä taas ihmettelin eri asiaa ja yleisemmällä tasolla mitä sinä et tainnut ymmärtää. Mutta naapurimaasyndooma on tosiaan laajalle levinnyttä ja istuu sitkeässä. Aika monessakin puolueessa. Jos tästä syndroomasta pyristellään irti niin hyvä, vaikka se tehtäsiinkin nolona ja vaivihkaa. Toisenlaisiakin esimerkkejä kun löytyy.

Juuri tätä minäkin ihmettelin. Jos on joskus ollut typerä ja siitä viisastunut niin se ylpeyden, ei nolostelun aihe. Halla-aho tosin seisoo edelleenkin sanomistensa takana mikä onkin helppoa koska hänen vanhoistaan(kaan) sanomisista on vaikea löytää suoranaista typeryyttä. Harkitsemattomuutta ehkä.
Et tainnut sittenkään ymmärtää, enkä luultavasti minäkään osaa sitä sen paremmin avata.

Vinkkinä esim Sanna Marinin sanomiset, silloin ja nyt.
 
Juuri tätä minäkin ihmettelin. Jos on joskus ollut typerä ja siitä viisastunut niin se ylpeyden, ei nolostelun aihe. Halla-aho tosin seisoo edelleenkin sanomistensa takana mikä onkin helppoa koska hänen vanhoistaan(kaan) sanomisista on vaikea löytää suoranaista typeryyttä. Harkitsemattomuutta ehkä.hreh
Ou jee. 🤣

Jotkut myöntää typeryytensä, jotkut ei milloinkaan.

No ihan pikkuasioissa ei kai tarviikkaan myöntää, kuten pieru hississä.
 
Kyllä minä tiedän ja ymmärrän että Marin oli kovin eri mieltä Natosta vuosi sitten kuin nyt. SFW?
Tämä miekkailu on turhaa, mutta vastaan kuitenkin.

Marin on ottanut nyt roolin, jossa paheksuu niitä ketkä eivät nousseet aikanaan venäjää vastaan. Mutta kun hän itsekin näyttää kuuluvan samaan porukkaan, ja koettaa häivyttää sitä täällä puhutulla tavalla, on se toisaalta koomista ja toisaalta noloa. Mutta Sinä sen sanoit, aina löytyy ihmisiä kehen tuollainen uppoaa.
 
Tämä miekkailu on turhaa, mutta vastaan kuitenkin.

Marin on ottanut nyt roolin, jossa paheksuu niitä ketkä eivät nousseet aikanaan venäjää vastaan. Mutta kun hän itsekin näyttää kuuluvan samaan porukkaan, ja koettaa häivyttää sitä täällä puhutulla tavalla, on se toisaalta koomista ja toisaalta noloa. Mutta Sinä sen sanoit, aina löytyy ihmisiä kehen tuollainen uppoaa.
Jos Marin sanoo että meidän olisi pitänyt uskoa Puolaa niin sekö valkopesee hänen oman osuutensa pois ja syyllistää yksinomaan muita?
 
Tämä miekkailu on turhaa, mutta vastaan kuitenkin.

Marin on ottanut nyt roolin, jossa paheksuu niitä ketkä eivät nousseet aikanaan venäjää vastaan. Mutta kun hän itsekin näyttää kuuluvan samaan porukkaan, ja koettaa häivyttää sitä täällä puhutulla tavalla, on se toisaalta koomista ja toisaalta noloa. Mutta Sinä sen sanoit, aina löytyy ihmisiä kehen tuollainen uppoaa.
Jos miekkailu ei huvita, sen voi milloin vain lopettaa.

Valtaosa poliitikoista - puoluekannasta riippumatta - oli enemmän tai vähemmän kusi sukassa Venäjän suhteen vielä vuosi sitten. Marin on todennut että toisin olisi pitänyt toimia ja on siinä ihan oikeassa. Tästä pitemmälle viedyt tulkinnat on ihan jokaisen omia.

BTW, yksi harvoista Venäjään johdonmukaisen kriittisesti suhtautuneista poliitikoista on ollut - rummunpärinää - arkkivihreä Heidi Hautala.
 
Jos miekkailu ei huvita, sen voi milloin vain lopettaa.

Valtaosa poliitikoista - puoluekannasta riippumatta - oli enemmän tai vähemmän kusi sukassa Venäjän suhteen vielä vuosi sitten. Marin on todennut että toisin olisi pitänyt toimia ja on siinä ihan oikeassa. Tästä pitemmälle viedyt tulkinnat on ihan jokaisen omia.

BTW, yksi harvoista Venäjään johdonmukaisen kriittisesti suhtautuneista poliitikoista on ollut - rummunpärinää - arkkivihreä Heidi Hautala.
Ei se valkopesu nyt vaan toimi täällä, ihan vaan sinusta huolimatta.
 
Kyllä minä tiedän ja ymmärrän että Marin oli kovin eri mieltä Natosta vuosi sitten kuin nyt. SFW?
Marinhan nimenomaan väittää että kääntyi Naton kannalle jo kauan ennen ryssän hyökkäystä, vaikka juuri sodan alla kertoikin että ei hänen vahtivuorollaan. Tuohon kun yhdistää SDP:n Nato-vastaisten blogitekstien poiston niin melko säälittävää valkopesua ja populismiahan tuo on. Ei vaan kyetä myöntämään että oltiin väärässä, joten historia pitää kirjoittaa uusiksi.
 
Mietin tässä että miksi se on kestänyt tyyliin kohta vuoden, että Suomi saa säädettyä lain NATO-jäsenyydestä. Eikä vieläkään ole valmista. Kun puhutaan, että hitaasti ratifioivat Turkissa ja Unkarissa, niin ei ne meidänkään nilkit noissa valiokunnissa näytä kiirettä pitäneen. Nyt presidentti Niinistökin joutui niitä taas potkimaan, että koittakaa nyt edes, kun on vaalitkin tulossa
 
No ymmärrät varmaan sen selittämättäkin , jos vähänkin olet seurannut Sannan mielipiteitä. Ehkä ne lasit pitäisi päivittää tähän hetkeen.
Itse asiassa ja kun nyt otit asian puheeksi, en ole siinä määrin kiimoissani Sannasta että olisin kärryillä hänen jokaisesta sanomisestaan sanatarkasti.

Täällä esitetyt tulkinnat sanomista vaikuttaa kulkevan aika rikkinäisen puhelimen kautta. Jos on osoittaa suora sitaatti Marinin kohtuuttomasta jälkiviisastelusta saatan muuttaa mieltäni tässä asiassa.
 
Itse asiassa ja kun nyt otit asian puheeksi, en ole siinä määrin kiimoissani Sannasta että olisin kärryillä hänen jokaisesta sanomisestaan sanatarkasti.

Täällä esitetyt tulkinnat sanomista vaikuttaa kulkevan aika rikkinäisen puhelimen kautta. Jos on osoittaa suora sitaatti Marinin kohtuuttomasta jälkiviisastelusta saatan muuttaa mieltäni tässä asiassa.
Okei, et seuraa Sannan sanomisia ja kuitenkin tiedät niitä sanomisia/ mielipiteitä puolustaa niin... sulla on jotain ylimaallisia kykyjä sitten. Olen suorastaan kateellinen.

Tähän voidaankin sitten lopettaa tämä. Suurin osa taitaa olla samaa sarjaa sinun kanssasi ja selittää kaiken Sanna hypen!
 
Marinhan nimenomaan väittää että kääntyi Naton kannalle jo kauan ennen ryssän hyökkäystä, vaikka juuri sodan alla kertoikin että ei hänen vahtivuorollaan. Tuohon kun yhdistää SDP:n Nato-vastaisten blogitekstien poiston niin melko säälittävää valkopesua ja populismiahan tuo on. Ei vaan kyetä myöntämään että oltiin väärässä, joten historia pitää kirjoittaa uusiksi.
Tuota... Mitäs Marinin olisi pitänyt sanoa? "Kannatan itse natojäsenyyttä mutta siitä huolimatta jäsenyyttä tuskin haetaan tämän hallituksen aikana"?
 
Okei, et seuraa Sannan sanomisia ja kuitenkin tiedät niitä sanomisia/ mielipiteitä puolustaa niin... sulla on jotain ylimaallisia kykyjä sitten. Olen suorastaan kateellinen.
Mikä vittu tässä on niin vaikea ymmärtää - Marin on sanonut että mokia on tehty ja mokista pitää oppia. Tämä on fakta ja järkevää puhetta vaikka sen sanoisi kuka hyvänsä. Ei se siitä muuksi muutu vaikka en jokaista Marinin ig- päivitystä seuraisikaan
 
Back
Top