Suomi NATOn jäseneksi - or not?

Pitäisikö Suomen hakea NATOn jäseneksi


  • Äänestäjiä yhteensä
    883
Mielenkiintoisia pointteja. On tosiaan mahdollista, että valtiojohdollemme on viestitty USA:n tiedustelusta, että Putin on psykoosissa ja tulee tekemään mitä tahansa estääkseen NATOn laajentumisen. Tästä syystä on kehotettu Suomea odottamaan, eikä hakemaan jäsenyyttä nyt. Tämä selittäisi presidentin vastahankaisuuden. En usko, että tämä kuitenkaan on todennäköistä

Lisäksi kun faktoja ei ole tiedossa voi vapaasti arvuutella. Tämä on se positiivinen arvioni. Negatiivinen arvioni, ehkä realistisempi, on inertia. Venäjän asevoimien ja Lännen munaskuihin pakotteita asetettaessa ja sotilastukea annettaessa ei ole osattu oikein vielä reagoida. On voinut olla vaikkapa jopa hallinnon epäluuloa siitä kuinka voimakkaasti NATO avustaisi Suomea, pientä pohjoista kolkkaa. Jarruttaisiko joku Unkari tai Epsanja sisäpoliittisista syistä.

Lisäksi Venäjän sotilasvoima on ehkä arvioitu konservatiivisesti voimakkaammaksi kun se on nyt osoittautunut. Erinäiset ajatuspajojen sotapelithän lähtivät vielä hetken siitä ajatuksesta että Baltia on vallattu 48 tunnissa ja vain ydinaseet pysäyttäisivät Putinin. Tosin niistäkin oli vähän epävarmuutta pääsisivätkö pommarit perille S400-TOR-PANTSIR voimakentän läpi.
 
Lisäksi kun faktoja ei ole tiedossa voi vapaasti arvuutella. Tämä on se positiivinen arvioni. Negatiivinen arvioni, ehkä realistisempi, on inertia.
Tämä. Muutos vaatisi, että konkari poliitikot katsoisivat peiliin ja sanoisivat itselleen: olen ollut väärässä 30 vuotta. Minua on petetty 30 vuotta. Nyt minun pitää muuttaa ajatteluani.

Vaikeampaa monelle kuin luulisi
 
Tämä. Muutos vaatisi, että konkari poliitikot katsoisivat peiliin ja sanoisivat itselleen: olen ollut väärässä 30 vuotta. Minua on petetty 30 vuotta. Nyt minun pitää muuttaa ajatteluani.

Vaikeampaa monelle kuin luulisi

Onneksi itse en ole koskaan ikuna väärässä ainakaan julkisesti niin ei ole moisia takinkääntöjä tarvinnut tehdä. :whistle: Mannerheim aloitti Tsaarin armeijan uskollisena soturina, toimi Suomen valtionhoitajana, ehkä harkitsi ryhtymistä sotilasdiktaatoriksi, soti Neuvostoliittoa ja sitten Saksaa vastaan lopulta demokraattisen valtion presidenttinä ja luonnosteli YYA-sopimusta Neuvostoliiton kanssa. Eli on niitä takinkääntöjä tehty onneksi aiemminkin tilanteen aina vaatiessa.
 
 

Uutta päänsärkyä tulossa johtoportaallemme:).

Jo tälle illalle luultavasti 50 k rikki. 48373 nyt.
No ni! :)
Buranat kehiin :LOL:

Toinenkin Nato-kansalaisaloite keräsi 50 000 kannattajaa​

Tarvittava kannatusilmoitusmäärä tuli täyteen keskiviikkoiltana.

 

Setämiehenä hirvittävää sanoa mutta musta tuntuu että nyt taitaa suurnaisille olla enemmän tarve kuin suurmiehille. Sellaisiille joita ei ole YYA-marinoitu.
 
Ruotsissa demarit ovat Nato-kriittisiä, kun taas oikeisto on pääosin Nato-myönteistä. Aika isolla todennäköisyydellä demarien valta kaatuu ensi vaaleissa ja tilalle tulee maltillisen kokoomuksen, ruotsidemokraattien ja kristillisdemokraattinen koalitio. Jo edellisten vaalien tulos oli aika täpärä sen suhteen, että em. koalitio olisi saattanut saada enemmistön valtiopäiville.
 
Entinen opettajani käsi- ja taideteollisesta koulusta (2001) Tallinnalainen seppämestari Heino Müller(R.I.P 2012) oli armoton Viron Natoon liittymisen puolesta puhuja,itse ei tullut silloin juuri asiaa ajateltua.Heinon toiveet toteutuivat 2004 Viron osalta niin Natoon- kuin EU:hun liittymisestä.Suomella on nyt aika ottaa tämä toinen askel.Herrasmies viimeisen päälle.R.I.P Heino.

 

Liitteet

  • Heino Müller.jpg
    Heino Müller.jpg
    20.9 KB · Luettu: 1
Back
Top