Suomi NATOn jäseneksi - or not?

Pitäisikö Suomen hakea NATOn jäseneksi


  • Äänestäjiä yhteensä
    883
Edelleen toivoisin että kun hakemuksia lähdetään kiikuttelemaan Brysseliin, tulisi Suomelta ja Ruotsilta julkilausuma valtioliitosta, jossa hyökkäys yhtä vastaan on samalla hyökkäys toistakin vastaan.

Nyt Ruotsilla on omatkin munat tulessa joten se saattaisi olla siihen suostuvaisempi kuin 1939.
Ruotsi ei tuollaiseen lähde. Itämaan edestä eivät lähde sitoutumaan yhtään mihinkään.

(Jättävät kertomatta, ettei ole lihaksia edes oman maansa puolustamiseen jos vanja rynnii kohti).
 
Kyllähän niistä aiemmistakin Erdogan kommenteista oli pääteltävissä että iltalypsyä tullaan näkemään. Tuskin tähän kuiten kaatuu, mutta voi aiheuttaa viivästystä, mikä toki ryssälle passaa
Erdo joutuu kohta ostamaan aseensa Kiinasta. USA ei myy, Euroopasta vaikea saada, Venäjä ei pysty toimittamaan.
 
Koko kerhon idea on konsesuksessa.
Päätösten yksimielisyys on koko päätöksenteon perusta. Suomi voi olla Natolle tärkeä, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, jos yksi jäsen päättää että oma etu on tärkeämpi.



"Naton päätöksentekosääntönä on konsensus eli yksimielisyys. Natossa ei siis äänestetä eikä tehdä enemmistöpäätöksiä. Jokainen jäsenmaa osallistuu päätöksentekoon tasa-arvoisesti, riippumatta sen koosta tai poliittisesta, sotilaallisesta tai taloudellisesta voimasta. Jokaisella jäsenmaalla on myös mahdollisuus pysäyttää Naton päätöksenteko silloin, kun tärkeät kansalliset edut ovat kyseessä."
http://atlanttiseura.fi/nato/
Haloo. Ymmärtkö sinä itse mitä kirjoitat. Tuo on täydellinen aivopieru jos tosin kirjoittaja on tässä lieventävä asianhaara. Juuri avoimien ovien kieltäminen ja jarrutus vaarantaa yksimielisyyden ja päätöksenteon.
 
Viimeksi muokattu:
Suoraan sanottuna en. Mutta jokainen tietysti tekee oman omatunnon mukaan.
Offtopic: Kebab on ihan hyvää, varsinkin kun tekee itse, siis lihojen siivuttamisesta ja marinoinnista lähtien. Lopputulosta voidaan verrata esim kalakukkoon. Molemmissa on kuidut, rasva, proteiini eli hyvää evästä ruumiilliseen työhön.
 
Kiitti @Rannari , en ole ennen lukenutkaan tuota sopimusta, niin siinähän on mainittu myös miten siitä pääsee halutessaan eroon. Todella ystävällistä, että oltuaan 20v jäsen voi lähteä menee vuoden karanteenilla ihan omalla ilmoituksellaan USA:lle. Tuostahan vanhat jäsenet pääsee tuosta eroon helpommin kuin golf-osakkeesta, niin ei Trumpin vedättelyt ihan tyhjiä olleet.

Lukaiseppa vähän tarkempaan se eropykälä...

Tämän sopimuksen oltua voimassa 20 vuotta, eli vuodesta 1949 vuoteen 1969, voidaan erota vuoden irtisanomisajalla.
 
Offtopic: Kebab on ihan hyvää, varsinkin kun tekee itse, siis lihojen siivuttamisesta ja marinoinnista lähtien. Lopputulosta voidaan verrata esim kalakukkoon. Molemmissa on kuidut, rasva, proteiini eli hyvää evästä ruumiilliseen työhön.
Kreikkalaista girosta suostun syömään, joskin siitäkin on jo aikaa. Suunnilleen Bosborinsalmessa menee sellainen kulttuuriraja... (En muuten käy Hesessäkään, se on turkulaisille.)
 
Minun mielestä tuon Erdon läpsyn voisi ottaa aidosti ihan rakentavana palautteena. Ruotsi ON kasvualusta terrorismille. Ja Suomi on matkalla siihen. Turha tällaisia asioita on kieltää aikuisten kesken kun puhutaan.

Tuskin Turkkiin Nato-jäsenyys kilpistyy, mutta mielestäni on hyvä, että tässä vaiheessa tuo ilmiselvä totuus tuodaan ilmi. Sehän on pelkästään hyvä asia, että sotilasliiton sisällä tulevat uudet maat katsastetaan. Ovat vahvoja ja sisäiseltä turvallisuudeltaan riittäviä jäsenyyteen.

Itse en pidä ihmisoikeuksia rikkovista maista. Enkä tunne Turkin tilannetta. Fakta kuitenkin on, että sillä on oikeus sanoa mielipiteensä. Sen mielipide tässä asiassa vaikuttaa relevantilta. Voisiko joku korjata missä asiassa olen väärässä ?
 
Ruotsi ei tuollaiseen lähde. Itämaan edestä eivät lähde sitoutumaan yhtään mihinkään.

(Jättävät kertomatta, ettei ole lihaksia edes oman maansa puolustamiseen jos vanja rynnii kohti).

Niin ja ylihuomenna ilmoittavat etteivät jätä NATO-jäsenyyshakemusta. Sanovat ettei tämä meidän ajatus ollut mutta kun isot pojat, isoveli yllytti?

Sale kuulemma soittelee nyt Putinille... että älä nyt... ei me tosissaan oltu... ydinaseeton pohjola... maittemme välinen ystävyys ja yhteistyö, en minä tosissaan tarkoittanut että jokin olisi SINUN syytä ollut...

Ai saatana kun on pollea olo. Uraliin eiku NATO:on niin että nuppi tutisee. Arvoyhteisöön Erdoganin kanssa. Vittu mitä porukkaa.

Päivässä ollaan NATO:ssa, juu.

Ainoa lohtu on Boris. Ja kossu.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top