Suomi NATOn jäseneksi - or not?

Pitäisikö Suomen hakea NATOn jäseneksi


  • Äänestäjiä yhteensä
    883
Jos Erdogan todella haluaa lyödä kiilaa, niin ratifioi Suomen jäsenyyden, mutta ei ratifioi Ruotsin jäsenyyttä, koska tuki kurdeille ja yleinen Ruotsin sormea heristävä feministinen ulkopolitiikka. Siitähän soppa syntyy, jos näin käy
Ei olisi lainkaan pois suljettua etteikö näin kävisi. Jos estää molempien pääsyn se nähdään 100 varmasti puhtaasti vittuiluna, kiilan lyömisenä ja lypsämisenä. Estää toisen niin se voidaan nähdä validina mielipiteenä. Onhan Ruotsi euroopan monissa väkivalta tilastoissa huipulla. Räjähtelee ilmeisesti enemmän kuin koko muussa euroopassa yhteensä. Suomessa pistetään vaan itsensä moni kiikkuun. Siinä ei mielensä pahoita kuin perhe ja sukulaiset.
 
Ruotsi ei tuollaiseen lähde. Itämaan edestä eivät lähde sitoutumaan yhtään mihinkään.

(Jättävät kertomatta, ettei ole lihaksia edes oman maansa puolustamiseen jos vanja rynnii kohti).

Lihaksia ei ole ainakaan löytynyt sisäiseen turvallisuuteen. Ulkoisen turvallisuuden lihakset on vielä koettamatta.
 
Minun mielestä tuon Erdon läpsyn voisi ottaa aidosti ihan rakentavana palautteena. Ruotsi ON kasvualusta terrorismille. Ja Suomi on matkalla siihen. Turha tällaisia asioita on kieltää aikuisten kesken kun puhutaan.

Tuskin Turkkiin Nato-jäsenyys kilpistyy, mutta mielestäni on hyvä, että tässä vaiheessa tuo ilmiselvä totuus tuodaan ilmi. Sehän on pelkästään hyvä asia, että sotilasliiton sisällä tulevat uudet maat katsastetaan. Ovat vahvoja ja sisäiseltä turvallisuudeltaan riittäviä jäsenyyteen.

Itse en pidä ihmisoikeuksia rikkovista maista. Enkä tunne Turkin tilannetta. Fakta kuitenkin on, että sillä on oikeus sanoa mielipiteensä. Sen mielipide tässä asiassa vaikuttaa relevantilta. Voisiko joku korjata missä asiassa olen väärässä ?
No ainakin on oltava spesifimpi missä asioissa tarkalleen emme Erdoganin rimaa ylitä, ja mitä pitäisi tehdä toisin. Tätä hän joutuu ihan varmasti tarkentamaan viimeistään sitten kun hakemuksia käsitellään. Minusta Suomi kestää erittäin hyvin kansainvälisen vertailun sisäisessä turvallisuudessa tai ihan millä vaan mittatikulla. Isot alkuperäisjäsenet ovat jo käytännössä jäsenyyden luvanneet, joten selitystä Turkilta tullaan varmasti vaatimaan suht tiukkaan sävyyn kulissien takanna sitä ennen.

Onhan tämä suomalaiselle kulttuurishokki, kun viikkoa aiemmin on vartavasten asiaa kysytty ja kaikki on ollut hyvin, ja nyt ollaankin terroristikasvattamo. Jos NATO:n peruskirjaan mennään tavaamaan mitä tarkoitusta varten ja minkälaisille jäsenmaille järjestö on perustettu, niin tämän päivän Turkilla (lue Erdoganin Turkilla) itsellään ei pitäisi olla mitään asiaa NATO:oon.
 
Niin ja ylihuomenna ilmoittavat etteivät jätä NATO-jäsenyyshakemusta. Sanovat ettei tämä meidän ajatus ollut mutta kun isot pojat, isoveli yllytti?

Sale kuulemma soittelee nyt Putinille... että älä nyt... ei me tosissaan oltu... ydinaseeton pohjola... maittemme välinen ystävyys ja yhteistyö, en minä tosissaan tarkoittanut että jokin olisi SINUN syytä ollut...

Ai saatana kun on pollea olo. Uraliin eiku NATO:on niin että nuppi tutisee. Arvoyhteisöön Erdoganin kanssa. Vittu mitä porukkaa.

Päivässä ollaan NATO:ssa, juu.

Ainoa lohtu on Boris. Ja kossu.

No oli se sentään soittanut ruåttalaisten kanssa Bidenillekin.

 
Haloo. Ymmärtkö sinä itse mitä kirjoitat. Tuo on täydellinen aivopieru jos tosin kirjoittaja on tässä lieventävä asianhaara. Juuri avoimien ovien kieltäminen ja jarrutus vaarantaa yksimielisyyden ja päätöksenteon.
Aivopieru? Kyllä minä ymmärrän mitä konsensus tarkoittaa. Yhteisymmärrystä ja yhdessä sopimista.
Mutta jos yksi vastustaa, niin silloin yhteisymmärrystä ei löydy ja päätös jää tekemättä. Yksinkertaista.
Tämä on nähty käytännössä myös Saksa/Ukraina päätöksissä.


Applying the principle of consensus decision-making​



Consensus decision-making is a fundamental principle which has been accepted as the sole basis for decision-making in NATO since the creation of the Alliance in 1949.

  • A decision reached by consensus is an agreement reached by common consent.
  • When a “NATO decision” is announced, it is therefore the expression of the collective will of all the sovereign states that are members of the Alliance.
  • This principle of consensus is applied at every committee level, which implies that all NATO decisions are collective decisions made by its member countries.

https://www.nato.int/cps/en/natolive/topics_49178.htm
 
Tuosta Turkin-kuviosta vielä; Turkilla lienee jäänyt hampaankoloon sekä pohjoismaitten vastustuksesta Turkin EU-jäsenyyteen, että marinasta liittyen Turkin ihmisoikeustilanteeseen ja Turkin opposition mahdottomaan asemaan.

Hmm, mitenkä tämän nyt ilmaisisi: "onhan näkemyksissä kovasti kulttuurisiin ja lainsäädännöllisiin eroavaisuuksiin perustuvia ristiriitoja".
 
Minun mielestä tuon Erdon läpsyn voisi ottaa aidosti ihan rakentavana palautteena. Ruotsi ON kasvualusta terrorismille. Ja Suomi on matkalla siihen. Turha tällaisia asioita on kieltää aikuisten kesken kun puhutaan.
Paitsi että Erdoganin 'terroristit' ovat jotain harmittomia pitsanpaistajia joiden ainoa rikos on väärä sukunimi tai numero äänestyslapussa. Ne Ruotsissa oikeasti kasvavat terroristit taas ovat Erdoganin mielestä huipputyyppejä.
 
No ainakin on oltava spesifimpi missä asioissa tarkalleen emme Erdoganin rimaa ylitä, ja mitä pitäisi tehdä toisin. Tätä hän joutuu ihan varmasti tarkentamaan viimeistään sitten kun hakemuksia käsitellään. Minusta Suomi kestää erittäin hyvin kansainvälisen vertailun sisäisessä turvallisuudessa tai ihan millä vaan mittatikulla. Isot alkuperäisjäsenet ovat jo käytännössä jäsenyyden luvanneet, joten selitystä Turkilta tullaan varmasti vaatimaan suht tiukkaan sävyyn kulissien takanna sitä ennen.

Onhan tämä suomalaiselle kulttuurishokki, kun viikkoa aiemmin on vartavasten asiaa kysytty ja kaikki on ollut hyvin, ja nyt ollaankin terroristikasvattamo. Jos NATO:n peruskirjaan mennään tavaamaan mitä tarkoitusta varten ja minkälaisille jäsenmaille järjestö on perustettu, niin tämän päivän Turkilla (lue Erdoganin Turkilla) itsellään ei pitäisi olla mitään asiaa NATO:oon.

En yhtään väitä, ettei Suomi vielä nykyisin täyttäisi sisäiseltä turvallisuudeltaan ehtoja. Jos nyt sellaisia ehtoja ylipäätänsä on edes olemassa. Odotan kuitenkin mielenkiinnolla, jos nousisi esiin keskusteluita joissa analysoitaisiin, mikä itseasiassa on Ruotsin sisäisen turvallisuuden aste. Mikä olisi esimerkiksi CIA:n mielipide asiaan, että onko Ruotsi terroristikasvattamo vai ei ? Minun mielestä se on. Se asia on vaan sivuutettu, kun Ruotsi on niin mukava ja rikas valtio muuten.
 
Paitsi että Erdoganin 'terroristit' ovat jotain harmittomia pitsanpaistajia joiden ainoa rikos on väärä sukunimi tai numero äänestyslapussa. Ne Ruotsissa oikeasti kasvavat terroristit taas ovat Erdoganin mielestä huipputyyppejä.

Ai jaa. Mitä järjestöä ja ideologiaa ne oikeat terroristit sitten Ruotsissa edustavat ?
 
Minun mielestä tuon Erdon läpsyn voisi ottaa aidosti ihan rakentavana palautteena. Ruotsi ON kasvualusta terrorismille. Ja Suomi on matkalla siihen. Turha tällaisia asioita on kieltää aikuisten kesken kun puhutaan.

Tuskin Turkkiin Nato-jäsenyys kilpistyy, mutta mielestäni on hyvä, että tässä vaiheessa tuo ilmiselvä totuus tuodaan ilmi. Sehän on pelkästään hyvä asia, että sotilasliiton sisällä tulevat uudet maat katsastetaan. Ovat vahvoja ja sisäiseltä turvallisuudeltaan riittäviä jäsenyyteen.

Itse en pidä ihmisoikeuksia rikkovista maista. Enkä tunne Turkin tilannetta. Fakta kuitenkin on, että sillä on oikeus sanoa mielipiteensä. Sen mielipide tässä asiassa vaikuttaa relevantilta. Voisiko joku korjata missä asiassa olen väärässä ?
Tutki edes pintapuolisesti turkin nykyistä toimintaa niin hoksaat että siellä rikotaan ihmisoikeuksia
 
Niin vähän kummallista että julkisesti aletaan nyt torpeedoimaan juttuja. Jos takana olisi joku vilpitön motiivi niin se olisi varmaan tuotu esille kulisseissa ennen julkistamista.
Erdoganilla on vaalit tulossa, Kurdistanissa on taas alkanut mennä huonosti....ehkä nyt pitää näyttäytyä kovana ja lujana johtajana. Riski on toki että homma tuleekin näpeille ja omat kasvot menee kun USA et al. rupeaa lyömään nyrkkiä pöytään.
 
Ai jaa. Mitä järjestöä ja ideologiaa ne oikeat terroristit sitten Ruotsissa edustavat ?
Ruotsissa on vahvoja rikollisjärjestöjä ainakin seuraavista maista: kaikki entisen Jugoslavian sisällään pitämät maat, erityismaininta Bosnikeille, Serbeille ja Kosovon Albaaneille, Albania, Turkki sisältää myös kurdit, Baltian maat, Venäjä ja paljon muita. Sitten on ihan oma tarina kaikki Afrikan ja Lähi-idän ihmeet. Heitähän sitten yhdistää tuo kuuluisa rauhanuskonto Islam. Jos Ruotsi ei tuo Islamisti porukkaa pysty laittamaan kuriin seuraavan kymmenen vuoden aikana, niin maa tulee jonain päivänä jakautumaan. Itse terroristithan sitten tulevat noista Islamin ääriporukoista. Toki sitten voidaan heittää äärioikeisto korttia kehiin, että voi sieltäkin tulla terroristeja. Voi toki ja varmasti tulee, mutta kukin päättää itse, että mikä porukka pitäisi ensi kitkeä. Ai niin Tukholman Helvetin Enkelien alkuperäisporukasta monet olivat "mamuja" Suomesta ja taisi samoin olla Suomitaustaisia myös osa Brödaskapetin väestä.
 
Ruotsissa on vahvoja rikollisjärjestöjä ainakin seuraavista maista: kaikki entisen Jugoslavian sisällään pitämät maat, erityismaininta Bosnikeille, Serbeille ja Kosovon Albaaneille, Albania, Turkki sisältää myös kurdit, Baltian maat, Venäjä ja paljon muita. Sitten on ihan oma tarina kaikki Afrikan ja Lähi-idän ihmeet. Heitähän sitten yhdistää tuo kuuluisa rauhanuskonto Islam. Jos Ruotsi ei tuo Islamisti porukkaa pysty laittamaan kuriin seuraavan kymmenen vuoden aikana, niin maa tulee jonain päivänä jakautumaan. Itse terroristithan sitten tulevat noista Islamin ääriporukoista. Toki sitten voidaan heittää äärioikeisto korttia kehiin, että voi sieltäkin tulla terroristeja. Voi toki ja varmasti tulee, mutta kukin päättää itse, että mikä porukka pitäisi ensi kitkeä. Ai niin Tukholman Helvetin Enkelien alkuperäisporukasta monet olivat "mamuja" Suomesta ja taisi samoin olla Suomitaustaisia myös osa Brödaskapetin väestä.

Kun katsoin niitä videoita Ruotsin viimeisimmästä mellakasta, niin se tuntui siltä että Ruotsi on menettänyt otteensa. Poliisiautoja poltettiin, poliiseja jopa ammuttiin. Siinä videolla mitä näin ne poliisit lähti karkuun ja "hävisi" koko mellakan. Sitten ne vaan jäi riehumaan sinne. Onkohan niistä ketään myöhemmin saatu kiinni ja rangaistu ?

Tuohan on täysin väärä viesti lähi-idästä, afrikasta yms tulleille ihmisille. Ei tuollaista mellakkaa VOI jättää noin kesken. Minun mielestä sinne pitää tuoda niin paljon voimaa, että näytetään kuka on isäntä talossa. Armeija apuun ja sen kalusto paikalle jos poliiseja aletaan ampumaan. Toivottavasti Suomella on todella kovat otteet ja lainsäädäntö kunnossa, jos/kun tuo alkaa joskus Suomessa.
 
Back
Top