Suuri maatalouskeskustelu

Ruoan osalta ”siitä ei pääse mihinkään, että lihan osuutta pitää vähentää”, Mykkänen toteaa. Tämä voi jatkossa johtaa esimerkiksi hiilijalanjälkeen perustuvaan ”ruokaveroon”, hän väläyttää.

Pitäisikö valtion tehdä jotain ruokavaliolle? Aihe on aika lailla tabu. Mutta voi toki kysyä, miksi pidämme luonnollisena päästöjen mukaan verottamista liikenteessä, lämmössä ja sähkössä, mutta emme ruoassa? Olisiko arvioituun hiilijalanjälkeen perustuva ruokavero kuolinisku suomalaiselle eläintaloudelle”, Mykkänen pohtii.

”Ei välttämättä. Uskon, että suomalainen liha, maito ja muna pärjäisi kuljetusten ja kasvatustapojen avulla hiililaskennassa varsin hyvin brasilialaiseen verrattuna.”


Onko pakkohoitoon saaminen enää mahdollista? Taisi lähteä suomalaispolitiikassa nyt laukalle tämä aihe. Olen sitä mieltä, että bentsodiatsepiinien nauttiminen sopivassa valvonnassa voisi tehdä terää.

Mutta keskustellaan toki aiheesta. Kunnon ruokavero vaan päälle. Kahtotaan sitten, mitä Suomen köyhät syö, voi olla aika kuivat eväät.
 
Onko pakkohoitoon saaminen enää mahdollista?

Nyt lankesit perinteiseen "onkelma-reaktio-ratkaisu"-kaavan ansaan eli Mykkänen otti yhden tiimin puolesta ja laittoi oman hanurinsa tarjottimelle poliittiseen vankeuteen. :)
Ei tässä pidä ryhtyä edes keskustelemaan näiden avohoitolasta karanneiden kanssa vaan yksinkertaisesti ottaa etäisyyttä.
 
Nyt lankesit perinteiseen "onkelma-reaktio-ratkaisu"-kaavan ansaan eli Mykkänen otti yhden tiimin puolesta ja laittoi oman hanurinsa tarjottimelle poliittiseen vankeuteen. :)
Ei tässä pidä ryhtyä edes keskustelemaan näiden avohoitolasta karanneiden kanssa vaan yksinkertaisesti ottaa etäisyyttä.

Melko monimielistä. Minusta vaan -ilmastokeskustelu- lähti tumpusta tällä kertaa reippaasti. No, toisaalta on hyvä nähdä, millaisia innovaattoreita löytyy kansakunnankaapin päältä ja miten ArvoPohjat niukuvat ja naukuvat.

Vihreä puolue on näköjään täysin sillassa, noin painitermein. Jokainen puolue vetää tällä hetkellä ympäristöasioissa ohi oikealta ja vasemmalta ja helposti....ihan kuin Kupsin puolustajat futiksessa se ohitetaan kuin merimerkki. :eek:
 
Melko monimielistä. Minusta vaan -ilmastokeskustelu- lähti tumpusta tällä kertaa reippaasti. No, toisaalta on hyvä nähdä, millaisia innovaattoreita löytyy kansakunnankaapin päältä ja miten ArvoPohjat niukuvat ja naukuvat.

Vihreä puolue on näköjään täysin sillassa, noin painitermein. Jokainen puolue vetää tällä hetkellä ympäristöasioissa ohi oikealta ja vasemmalta ja helposti....ihan kuin Kupsin puolustajat futiksessa se ohitetaan kuin merimerkki. :eek:
Odota vaan, kun saavat Toukon kammettua mailapojaksi ja naiset johtoon..
 
Ruoan osalta ”siitä ei pääse mihinkään, että lihan osuutta pitää vähentää”, Mykkänen toteaa. Tämä voi jatkossa johtaa esimerkiksi hiilijalanjälkeen perustuvaan ”ruokaveroon”, hän väläyttää.
Mykkäsen kannattaisi lopettaa syöminen kokonaan, päästöt on aika nopeasti nolla.
Vero kuin vero, sama mille nimikkeille niitä ängetään. Ilmastonmuutos hyperventilaatiossa jopa ruokavero saattaisi mennä läpi, aina kannattaa kokeilla kepillä jäätä.

Olen tässä jo odotellut karjataloudelle metaaniveroa, eiköhän vain lähitulevaisuudessa ilmastonmuutoksen torjunnan nimissä siihenkin päädytä. Navetoiden/sikaloiden ilmanvaihdon metaanipesurit sekä talteenottojärjestelmät ovat luonnollisesti aivan välttämättömät. Ellei, ihmiskuntaa uhkaa sukupuutto viiden vuoden sisällä. (Voipi olla, ettei mene kuin kolme.)

Pitkään ei tarvita odotella peltojen eikä metsien kiinteistöveroakaan.

On tämä aivan loistavaa, mikä voisi mennä pieleen.
 
Sain eilen päähäni että tartten quarna vehnää. Mä olin ihan varma etten sitä ikuna mistään löydä ja kyllä ei taatusti kukaan sitä kasvata. No löytys sitä, niinkin kaukaa ku naapurin siilosta. Kerranki näin.
 
Onko pakkohoitoon saaminen enää mahdollista? Taisi lähteä suomalaispolitiikassa nyt laukalle tämä aihe. Olen sitä mieltä, että bentsodiatsepiinien nauttiminen sopivassa valvonnassa voisi tehdä terää.

Mutta keskustellaan toki aiheesta. Kunnon ruokavero vaan päälle. Kahtotaan sitten, mitä Suomen köyhät syö, voi olla aika kuivat eväät.
meneeköhän pettuleivästä miten iso vero? Joo,taidan noutaa perheen pois suomasta tällaisella otsikoinnilla... Ei helvata soikoon.
 
Ruoan osalta ”siitä ei pääse mihinkään, että lihan osuutta pitää vähentää”, Mykkänen toteaa. Tämä voi jatkossa johtaa esimerkiksi hiilijalanjälkeen perustuvaan ”ruokaveroon”, hän väläyttää.

Pitäisikö valtion tehdä jotain ruokavaliolle? Aihe on aika lailla tabu. Mutta voi toki kysyä, miksi pidämme luonnollisena päästöjen mukaan verottamista liikenteessä, lämmössä ja sähkössä, mutta emme ruoassa? Olisiko arvioituun hiilijalanjälkeen perustuva ruokavero kuolinisku suomalaiselle eläintaloudelle”, Mykkänen pohtii.

”Ei välttämättä. Uskon, että suomalainen liha, maito ja muna pärjäisi kuljetusten ja kasvatustapojen avulla hiililaskennassa varsin hyvin brasilialaiseen verrattuna.”

Mykkänen toteaa itse syövänsä myös lihaa.

”Mutta olen kyllä alkanut suosia kasvisruokia kiihtyvästi ja alkanut tottua siihen. Ilmaston kannalta määrät ratkaisevat.”

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/26...aataa-rajusti-ministeri-kai-mykkanen-listaa-3

Tämä on taas tätä paremmiston maailmanpelastamista, kykypuolueen "osaajat" haluaa profiloitua sopivan vihreiksi koska se nyt vaan sopii ajan henkeen. Voi olla eduskuntasalissakin aika sankka ilma tulevaisuudessa jos edustajat näin tomerasti alkavat siirtymään härkis/palkokasvidieetille :poop:
Maailmanpelastuskeskustelu on nakannut niin laukalle jo, että siinä ei ole mitään järkeä, kuulemma mun lihasta tykkäävä koirakin on jo pahempi hiilijalanjättäjä kuin iso citymaasturi ;) Varmaan tässä samassa öyhötyksessä pistetään lemmikeillekin jonkinmoinen haittavero. Edellämainittu ei tosin olisi mikään ihme kun on nyt niin tomerasti vaadittu kaikkien kissojen ja koirien rekisteröimistä.
 
 
Pettua? Menehän kuorimaan mäntyjä....:cool:

Oikeesti lähtee näköjään näissä edarivaaleissa täysin laukalle niin ministerit, maisterit kuin sahuritkin.
Juu, pettuleipää, minun isän äidin isä eli niin vanhaksi mieheksi, että muistan hänet hämärästi. Hänellä oli pettuleipäohjeet jotka ovat meidän isäukon valokuvakirjassa.. Se on ollut raakaa aikaa.
Laukalle on lähtenyt pahoin koko eduskunnalla, ei taida olla enää kuin muutama asiallinen edustajakaan koko laitoksessa. Loput on sitten niitä seteliselkärankaisia paskanjauhajia.. Oi aikoja, voi tapoja...
 
Riku Rantala: Miljoonan lentokilometrin jälkeen syyllistäminen ei enää pure ilmastorikoksiini – päättäjät, laittakaa minut ruotuun vaikka väkisin!
LUKUAIKA 4 MINUUTTIA
JAA:35976


JULKAISTU 4 PÄIVÄÄ SITTEN.
Planeetan tuhoa ei voi enää estää vain henkilökohtaisilla valinnoilla. Nyt tarvitaan sodanajan johtajia, selkärankaa ja rinnan rottinkia. Poliitikot! Milloin nousette poteroistanne kyyristelemästä?
Olen pohjimmiltani laiska ja saamaton ihminen. Haluaisin pyörittää yrittäjän arkea autollani, lentää talvella lämpimään ja syödä lihaa aina surkeaan ja kivuliaaseen loppuuni saakka.
Jatkuva ilmastosyyllistäminen ei kohdallani toimi. Itsekeskeisyys, mukavuudenhalu ja saavutetuista eduista kiinnipitäminen ovat luullakseni myös lajityypillisiä ominaisuuksia. Sellainen vain olen – ja ymmärrän hyvin, miksi niin moni meistä on samanlainen.
Ilmastouhka on tähän asti ollut epämääräinen peikko. Se on ollut herätyskellon torkkutoiminto, jonka voi siirtää tuonnemmas, toisin kuin arkiset huolemme, kiireemme, nälkämme ja ahdistuksemme omasta ja perheen toimeentulosta.
Syntisäkkini on niin suuri, että luultavasti masentuisin, jos ajattelisin tätä yhtään tämän pidemmälle.​
En enää jaksa enkä halua tietää, kuinka helvetin huono omatunto minulla pitäisi olla kaikista niistä kilometreistä, joita olemme Tunnan kanssa planeetan ympäri työmatkoillamme lentäneet. (En uskalla edes laskea, mutta luulen, että niitä on miljoona.)
Ihan rehellisesti arvioituna: syntisäkkini on niin suuri, että luultavasti masentuisin, jos ajattelisin tätä yhtään tämän pidemmälle. Siksi jokainen hiilijalanjälkilaskuri tai päästölupaus jää minulta tekemättä.
Olen vuosia yrittänyt perkele pysyä edes itse aloittamassamme lihattomassa lokakuussa! Mutta ei se helppoa ole. Olen lipsua heti ensimmäisessä primitiivisessä valintatilanteessa, kun lihatiski huutaa minua nimeltä, naapurin grillaama kassler sihisee kuin seireenien kutsu – tai mielikuvitukseni kaupan hyllyjen välissä vain loppuu.
Jokainen vegaani ansaitsisi mielestäni kunniamerkin, pitkän halauksen ja jatkuvan kannustuksen. Kunhan vain ensin lakkaisivat helvetti syyllistämästä minua! Vai syyllistävätkö he? Ihan sama, minä syyllistyn ja he ovat siihen syypäitä. Saatanan paremmistolaiset!
Haluan vaikka sitten ilmastofasistisen hallituksen, jos muu ei auta!​
Mutta se, mitä oikeasti haluan, vaadin ja tarvitsen, on seuraava:
Haluan, että minua paremmin ilmastonmuutokseen perehtyneet asiantuntijat ja valtaapitävät rajoittavat, sääntelevät ja verottavat tätä tuhoavaa toimintaani. Haluan, että minulle kerrotaan, kun tilanne on kestämätön. Haluan vahvan johtajan! Haluan vaikka sitten ilmastofasistisen hallituksen, jos muu ei auta!
En enää jaksaisi nykyistä poliittista vaikutustoimintaa, jossa rivien välistä syyllistäen ja sormea heristellen julkaistaan maailmanlopun raportteja, jotka eivät koskaan muutu konkreettisiksi laeiksi ja säännöiksi. Sen sijaan meille uskotellaan, että onkin meidän henkilökohtainen valintamme, tuhoutuuko planeetta vai ei.
Mielikuvissani maapallon tuhon vastainen rintama sijaitsee tanakasti kodin kierrätysastian, paskassa kelissä pyöräilyn ja kasvissosekeiton juoksuhaudoissa. Ne meistä, jotka pystyvät näihin henkilökohtaisiin uhrauksiin ja tekoihin, on jo käännytetty ja toimivat sen mukaisesti. Kunnia heille. Nyt pitäisi keskittyä meihin jääriin, jotka emme muuta tapojamme kuin äärimmäisestä pakosta!
Nyt pitäisi keskittyä meihin jääriin, jotka emme muuta tapojamme kuin äärimmäisestä pakosta!​
IPCC:n uuden raportin kylmäävin fakta: jos tästä meinataan selvitä, tarvitaan niin isoja muutoksia, ettei ihmiskunta ole koskaan ennen sellaisia tehnyt. Ilmastonmuutos saadaan pidettyä 1,5 asteessa jos nyt aletaan talkoisiin, ihan mottipäiseen urakkaan siis ja sassiin.
Me kaikki tiedämme, ettemme vain voi jatkaa näin. Meillä kaikilla pitäisi olla täysi oikeus odottaa päättäjiltä, että he yksinkertaisesti tekevät mahdottomaksi tämän rikoksen tulevia sukupolvia kohtaan. Siitähän heille maksetaan!
Miksi olen jo kymmeniä vuosia ehtinyt erilaisissa laskusuhdanteissa kuulla päättäjiltä, miten nyt tarvitaan kipeitä ratkaisuja ja leikkauksia, jotka sattuvat kaikkiin – ja että ne on pakko tehdä? Silloin on kuitenkin ollut kyse lopulta vain taloudesta.
Meillä kaikilla pitäisi olla täysi oikeus odottaa päättäjiltä, että he yksinkertaisesti tekevät mahdottomaksi tämän rikoksen tulevia sukupolvia kohtaan.​
Missä se pakko nyt on? Missä ovat uudet lait, säännöt, käskyt, rajoitteet? Missä helvetissä ne suoraselkäiset kipeiden ratkaisujen valtiomiehet ja -naiset nyt luuraavat?
Minäpä kerron: poteroissa, peloissaan. Peloissaan siitä, että jos nostaa esiin ikävät tosiasiat ja esittää niihin välttämättömiä ja mahdollisia ratkaisuja ilman jaarittelua, whataboutismia ja muiden kansakuntien syyttelyä, häviää vaalit.
Pallomme on siis poliitikoilla. Tehkää jotain, kiitos. Aloittakaa eduskunnassa, europarlamentissa, kaupunginvaltuustoissa, siellä missä sääntöjä tehdään. Aloittakaa tänään.
Älkääkä pelätkö. Teidän pitääjohtaa meidät tähän kamppailuun.
Minä lupaan antaa kaiken mahdollisen tukeni niille kipeille ratkaisuille, kunhan pistätte jumalauta hösseliksi!
Olen varma, etten ole ainut. Ketkä ovat messissä?
– Riku Rantala
Ilmastoahdistukseen lievitystä Docventuresissa tiistaina 16.10. klo 21 alkaen Yle TV2 & Yle Areena. Illan dokkarina nähdään Neljä Elementtiä ja vieraina futuristiPerttu Pölönen, ennakointijohtajaPaula Laine ja löytöretkeilijäPatrick “Pata” Degerman. Keskustelu jatkuu keskiviikkona 17.10. Yle Puheella klo 15.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/...ilometrin-jalkeen-syyllistaminen-ei-enaa-pure
 

Just meinasin jakaa. Joillekin roundup on ainoa tapa suorittaa viljelyä, toiselle se on pahinta myrkkyä mitä maa päällään kantaa. Aussien ABC News teki hyvän dokumentin tästä asiasta. Oma mielipiteeni on että roundup on myrkky ja ajan kuluessa se kertyy samalla tavalla.
 
Glyfosaatti/Roundup on rikkaruohontorjunta-aine.

Myrkyllisyydestä ihmisille: https://en.wikipedia.org/wiki/Glyphosate#Toxicity

TLDR; Ei vaaraa, paitsi jos altistutat itsesi todella isoille annoksille. Mutta tää on vaan tätä tieteen näkökulmaa.

Alarmistit alarmistaa. o_O

Paljonkohan on koulun puutarhuri RoundUpia käyttänyt?
Kalifornialainen oikeusistuin päätti puolestaan perjantaina asettaa maatalouden tuotteita valmistavalle Monsanton maksettavaksi 289 miljoonan dollarin eli noin 254 miljoonan euron vahingonkorvaukset. Oikeus käsitteli tapausta, jossa entinen koulun puutarhuri oli käyttänyt työssään Monsanton valmistamaa glyfosaattia sisältävää RoundUp-rikkaruohomyrkkyä ja sairastunut myöhemmin syöpään.
https://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000005789543.html
 
Back
Top