Suuri maatalouskeskustelu

Jos olis traktori niin lähtisin perjantaina ihan kannatuksen vuoksi marssille, jos Helsingissä näkyy polkutraktori isojen Valtrojen perässä polkemassa niin pe******sti se olen minä:p:cool:
 
Mielenkiintoinen yhtäläisyys...? Vallankahvassa on nyt maaseudun /maanviljeliöiden perinteinen puolue ja puolustaja KESKUSTA. Nyt meno on kuin demareilla ja vasemmostolla, jotka pettivät duunariäänestäjänsä kun olivat vallankavassa vuosikymmenet...?

Kieltämättä jotakin tämänkaltaista on minunkin mieleeni tullut..
Pakolaisten, yhteiskuntasopimusten ja muun hälinän jalkoihin näyttää nyt täysin jäävät kotimaisen elintarvikeketjun kohtalo.
Annetaan maatalouden ja samalla kotimaisen elintarviketeollisuuden vajota kaikessa rauhassa, herroille Sipilä, Stubb ja Soini jää haudan umpeen luonti.

Elintarviketeollisuutta ei meillä tarvita sen jälkeen kun maatalous on kuopattu. No, 35.000 koneinsinööriä työllistetään kuulemma helposti, menee siinä samalla elintarviketeollisuuden ja maatalouden työttömäksi jäävät.

Elintarvikkeiden huoltovarmuuden kannaltakin tämä nykyinen kehitys on erittäin ikävä.
 
Kieltämättä jotakin tämänkaltaista on minunkin mieleeni tullut..
Pakolaisten, yhteiskuntasopimusten ja muun hälinän jalkoihin näyttää nyt täysin jäävät kotimaisen elintarvikeketjun kohtalo.
Annetaan maatalouden ja samalla kotimaisen elintarviketeollisuuden vajota kaikessa rauhassa, herroille Sipilä, Stubb ja Soini jää haudan umpeen luonti.

Elintarviketeollisuutta ei meillä tarvita sen jälkeen kun maatalous on kuopattu. No, 35.000 koneinsinööriä työllistetään kuulemma helposti, menee siinä samalla elintarviketeollisuuden ja maatalouden työttömäksi jäävät.

Elintarvikkeiden huoltovarmuuden kannaltakin tämä nykyinen kehitys on erittäin ikävä.


Muistaakseni mr "kataistrofi" menasi että suomi on "palveluyhteiskunta"..? Ollaanko suomesta ja suomalaista tekemässä muiden EU- maiden palvelijoita ja suomen maa-alueesta "luonnosuojelu reservaatti" jossa kaivosyhtiöt ja muut multi-kansalliset suuryritykset voivat vapaasti tehdä "pisnestä"...?
 
lol. keskustelu maataloustuista on vielä naurettavempaa kuin keskustelu asiasta reservin majuri ja pv:n vaki kapteeni kohtaa varuskunta alueella.

joo, ei muuta ku lopetetaan kaikki maatalous tuet vaan ja, annetaan ne rahat sinne missä ne oikeat työpaikat on??????.
herran jestas, r-kioskeista saa hot doggeja jopa sellasia missä on nakin ympärille kierretty lihaa. mäkkäristä saa ruokaa 24/7.
samaan syssyyn lopetetaan kaikki suomen kunnat, ei tarvita kuin kolme kaupunkia, hesa, turku ja Tampere.
maitoa tuoraan ruotsista ja jopa tanskasta asti. kanankoipia tuoraan Etelä-Amerikasta. ei noista ole mitää pulaa, sitä paitsi kraanasta"se on vesi hana" tulee vettä.
abc'eelta saa ruokaa 24/7. mitä muuta sitä ihminen tarvitsee.

nokia, Windows, google, nokian rengaat- ja kummisaappaat.
vierään kaikki maatalouskoneet rautasulattamoihin ja tehdään niista vaikka ratakiskoja.
 
lol. keskustelu maataloustuista on vielä naurettavempaa kuin keskustelu asiasta reservin majuri ja pv:n vaki kapteeni kohtaa varuskunta alueella.

joo, ei muuta ku lopetetaan kaikki maatalous tuet vaan ja, annetaan ne rahat sinne missä ne oikeat työpaikat on??????.
herran jestas, r-kioskeista saa hot doggeja jopa sellasia missä on nakin ympärille kierretty lihaa. mäkkäristä saa ruokaa 24/7.
samaan syssyyn lopetetaan kaikki suomen kunnat, ei tarvita kuin kolme kaupunkia, hesa, turku ja Tampere.
maitoa tuoraan ruotsista ja jopa tanskasta asti. kanankoipia tuoraan Etelä-Amerikasta. ei noista ole mitää pulaa, sitä paitsi kraanasta"se on vesi hana" tulee vettä.
abc'eelta saa ruokaa 24/7. mitä muuta sitä ihminen tarvitsee.

nokia, Windows, google, nokian rengaat- ja kummisaappaat.
vierään kaikki maatalouskoneet rautasulattamoihin ja tehdään niista vaikka ratakiskoja.

Älä hyvä ihminen menetä toivoasi sillä Suomen piti tulla korkeanteknologian maaksi ja hylätä metsäteollisuus kokonaan mutta kuinkas siinä kävi, ei tullut muuta kuin komia perslasku ja se metsäteollisuus onkin taas ihan kunnon teollisuutta.

Kyllä sitä maataloutta tarvitaan on muuten aika tyhjä olo kun on nälkä.

En nyt muista tilastoja mutta jos kaikki Suomen ruoka tuotaisiin ulkoa niin muistikuvani mukaan kauppatase heilataisi niin negatiiviseksi että sen korvaamisen lisäviennillä olisi lähes mahdotonta.

Vaikka emme voi auttaa suoranaisesti maatalouden ahdingossa muista ettei tässämaassa halua maatalouden alasajoa kukaan muu kuin täydet idioottit ja vasemmisto.
 
Älä hyvä ihminen menetä toivoasi sillä Suomen piti tulla korkeanteknologian maaksi ja hylätä metsäteollisuus kokonaan mutta kuinkas siinä kävi, ei tullut muuta kuin komia perslasku ja se metsäteollisuus onkin taas ihan kunnon teollisuutta.

Kyllä sitä maataloutta tarvitaan on muuten aika tyhjä olo kun on nälkä.

En nyt muista tilastoja mutta jos kaikki Suomen ruoka tuotaisiin ulkoa niin muistikuvani mukaan kauppatase heilataisi niin negatiiviseksi että sen korvaamisen lisäviennillä olisi lähes mahdotonta.

Vaikka emme voi auttaa suoranaisesti maatalouden ahdingossa muista ettei tässämaassa halua maatalouden alasajoa kukaan muu kuin täydet idioottit ja vasemmisto.

ylläpito tässä viestissä on kirjotus virheitä niin paljon että en ymmärrä mitä hän sanoo.
 
ylläpito tässä viestissä on kirjotus virheitä niin paljon että en ymmärrä mitä hän sanoo.

Olen pahoillani ettet ymmärrä ehkä syynä on se että minun äidinkeli ei ole Suomi tai mielipiteeni on väärä kun tuen Suomalaista maanviljeliää heidän ahdingossaan.

Ihan oikeasti olen vilpittömästi sitä mieltä että Suomalaisella viljelijällä on paikka tässä yhteiskunnassa, mutta jos et ymmärrä mitä kirjoitan parempaan en pysty koska en ole oppinut riittävästi kieltä.
 
mun siis minun mieipiteellä ei ole väliä, ylläpidon luulisi tarkastavan oikeuskirjoitusken ja antavan bannin. minulla ei ole mitään sinua vastaan, mutta säännöt on säännöt ja ohjesääntö on sen yläpuolella.
 
mun siis minun mieipiteellä ei ole väliä, ylläpidon luulisi tarkastavan oikeuskirjoitusken ja antavan bannin. minulla ei ole mitään sinua vastaan, mutta säännöt on säännöt ja ohjesääntö on sen yläpuolella.

Sehän on hyvä että Suvaitsevaisuus vaatii täydellistä Suomenkieltä muuten tulee banni.

Mutta edelleenkin olen sitä mieltä että suomalainen yhteiskunta tarvitsee myös maanviljeljiöitä ja heille kohtuullisen toimeentulon, vaikka siitä syystä tulisi elinikäinen banni.

Bannia odotellessa agricultores en vivo largas
 
Trolololllooooliii...onko trollilla vaikut silmillä...?

Edit.

Korjaus edelliseen . Onko altteritrollilla korvavaikut silmillä...?

täälä on ylläpitäjä selittänyt että he antavat pelosta banneja. pelko merkittävä tekijä intternetissä.
sanoit allter, kun tähän kirjoitus kenttään kirjoittaa jotain se jonkin ajan päästä tallentaa sen automaattisesti. sinä siis seuraat näitä mainitemiasi altter juttuja ja toimit sen mukaan.
 
täälä on ylläpitäjä selittänyt että he antavat pelosta banneja. pelko merkittävä tekijä intternetissä.
sanoit allter, kun tähän kirjoitus kenttään kirjoittaa jotain se jonkin ajan päästä tallentaa sen automaattisesti. sinä siis seuraat näitä mainitemiasi altter juttuja ja toimit sen mukaan.

Miksi sinä vihaat maanviljelijötä nehän ovat ihan mukavia ihmisiä?
 
Mielenkiintoinen yhtäläisyys...? Vallankahvassa on nyt maaseudun /maanviljeliöiden perinteinen puolue ja puolustaja KESKUSTA. Nyt meno on kuin demareilla ja vasemmostolla, jotka pettivät duunariäänestäjänsä kun olivat vallankavassa vuosikymmenet...?

Ota huomioon, että millä tahansa kepupäättäjällä on länkikytkimet suhteessa liha- ja maitotaloihin. Teollisuuteen ja kauppaan. Siinä jää farmarin asia helposti kolmannelle sijalle, kun asioita funtsitaan. Miksi näin? Koska mitä vittua muutama tuhat farmaria merkkaa, kun vaalirahat saa -muualta- ja äänestäjien luku nyt vaan ei tarkoita enää mitään.
 
täälä on ylläpitäjä selittänyt että he antavat pelosta banneja. pelko merkittävä tekijä intternetissä.
sanoit allter, kun tähän kirjoitus kenttään kirjoittaa jotain se jonkin ajan päästä tallentaa sen automaattisesti. sinä siis seuraat näitä mainitemiasi altter juttuja ja toimit sen mukaan.

Älä sotke tahallasi. Älä saata minua horkkamaiseen pelkotilaan, jos aiot pysyä tällä kentällä.
 
abc'eelta saa ruokaa 24/7. mitä muuta sitä ihminen tarvitsee.

ÖÖöö.. Kun en elintarvike ketjua tunne, ehkä voisit selvästin alan syvällisesti tuntevana asiantuntijana kertoa, mistä se myytävä sapuska sinne absille tulee?
Onko niillä oma sikala, mistä henkilökunta ensitöikseen aamulla teurastaa tarvittavan määrän sikoja? Samoin oma navetta, josta käydään lypsää tirauttamassa kahvimaidot?
 
Viimeksi muokattu:
Olet väärässä. Kurvaillessasi marketissa ostoskärryn kanssa olet omilla valinnoillasi joko auttamassa kotimaista tuotantoa tai valitsemalla ulkomaista jätät auttamatta. Ehkäpä valinta on sinulle niin selvä, ettet tullut asiaa ajatelleeksi.

Tuo on aika hankalaa kun ei oikeesti tiedä raaka-aineen alkuperämaata varmasti...missä se kerrotaan ja voiko tietoon luottaa?
Esim. Hesburgerista on kerrottu että mainostaa käyttävänsä
Kotimaista lihaa tuotteissaan mutta olisikin ulkomailta tuotua...?
 
Back
Top