Suuri maatalouskeskustelu

viimeisin vehkeily on oikeastaan vielä pirullisempi temppu koska se on laajempi, - mielivaltaisesti rajattu ilmakuvien perusteella ja koskettaa tilasta suurimmillaan 100% ja vielä uudelleen HUOM. tärvää tilan arvon vaikka haistattaisi VITUT KOKO FSC:LLE...

Eikä perustu mihinkään lakiin. Eikö ole taitavasti veivattu? kaivelkaas sen taustoja.

minä niin vihreitä kiroan, kiroan ne syvään mutaojaan saunan taakse.
 
Viimeksi muokattu:
viimeisin vehkeily on oikeastaan vielä pirullisempi temppu koska se on laajempi, - mielivaltaisesti rajattu ilmakuvien perusteella ja koskettaa tilasta suurimmillaan 100% ja vielä uudelleen HUOM. tärvää tilan arvon vaikka haistattaisi VITUT KOKO FSC:LLE...

Eikä perustu mihinkään lakiin. Eikö ole taitavasti veivattu? kaivelkaas sen taustoja.

minä niin vihreitä kiroan, kiroan ne syvään mutaojaan saunan taakse.

Pari suoraa lainausta MT:n jutun kommentointiosiosta:

Jarkko Karjalainen
Ja niin sosialisoitiin metsänomistajan omaisuus, eikä poloinen edes vieläkään itse sitä tiedä....

Paavo Valonen
Metsäteollisuuden oligopoli on alistunut suojelurahaa keräävän FSC:n kiristykseen ja orjuuttaa metsänomistajia.

edit:
1.7.2019 Maaseudun Tulevaisuudessa kerrotaan heinolalaisesta metsänomistajasta, jonka normaalisti hoidettuun talousmetsään oli pyytämättä ja yllättäen ilmestynyt 80 hehtaarin FSC:n HCV-merkintä. Tästä korkean suojeluarvon HCV-merkinnästä ei tule minkäänlaista ilmoitusta metsänomistajalle. Metsänomistaja ei itse ole mukana FSC-sertifikaatissa, vaan PEFC:ssä. Asia tuli sattumalta ilmi vasta lumituhojen takia tehtävän metsänkäyttöilmoituksen yhteydessä. Samalla omistajalla on entuudestaan jo Natura 2000 alue, valkoselkätikan suojelualue, sekä kallioidensuojelualue. Kyllä aivan aiheellisesti voidaan jo mukailla vanhan taistolaislaulun sanoja, että ”Metsäsi eivät ole sinun metsiäsi!”
 
Viimeksi muokattu:
Mä tunnen yhden Heinolalaisen metsänomistajan jonka Konneveden rannassa ollut parinkymmenen ha:n palsta liitettiin tuosta vaan Natura 2000:n kun joku oli nähnyt valkoselkätikan. Ei ollut saatu korvaus ihan samaa luokkaa kuin mitä olisi saanut mökkitonteista. Ei ole paljoa Vihreitä äänestänyt sen jälkeen...
 
jonka normaalisti hoidettuun talousmetsään oli pyytämättä ja yllättäen ilmestynyt 80 hehtaarin FSC:n HCV-merkintä. Tästä korkean suojeluarvon HCV-merkinnästä ei tule minkäänlaista ilmoitusta metsänomistajalle.

Pitääkö itkeä vai nauraa? Ja joillain on vielä kova kyty ryhtyä mehtänomistajaksi. Tervetuloa vaan jengiin, siihen onneen pääsee.
 
Viittaat varmaan järviruokoon. Ilmeisen ravintorikas juuri, olen samaa mieltä, että hyvä ravinnonlähde ja runsaasti saatavilla, jos muuta ei ole. Joskus meloessa on joitain juuria kellunut vedessä, ja oletan, että maistuu myös metsäneläville, ehkä majaville? Olen lukenut, että suurina nälkävuosina tätä ravinnonlähdettä ei ikävä kyllä tajuttu hyödyntää. Vihreät osat maistuvat karjalle, joten siitä vain reservityövoima opettelemaan niittämisen järviruokon nyhtämisen jaloa taitoa.
http://www.mehilaispesa.net/Vesikasveja/Merkinnat/2012/2/1_Perheen_piknik.html
Myrkyllisestä kasveista puhuttaessa, lienee tätä parasta varoa rantamaisemissa. Myrkkykeiso. Tämänkin olen oppinut jonkun melontareitin opastauluista.
Myrkkykeiso on ainoa todella varottava vesikasvimme, joka tuottaa mehevännäköisiä juurimukuloita. Ruuaksi sopii paitsi järviruoko, myös käytännössä kaikki muut vesien juurakkokasvit; lumme, ulpukka, vehka, raate, eri kaislalajit sekä erityisen hyväksi mainittu osmankäämi. Yleensä nuo juuret keitettiin ja jauhettiin sitten leipä- tai puurojauhoksi.
 
Kova laji ;)

Savolaisen avoparin tunteet kuumenivat: kuivurikin paloi – ”Ihmismieli on erikoinen”

Julkaistu: 5.8. 17:26

Miehen epäillään sytyttäneen viljakuivurin palamaan.
Poliisi sai maanantaina aamuyönä kello kolmen jälkeen tiedon, että Rantasalmen Parkumäessä palaa viljakuivuri.

Paikan päällä selvisi, että paikkakunnalla asuvalle pariskunnalle oli tullut riitaa. Miehen epäillään kostoksi sytyttäneen viljakuivurin palaamaan.

Poliisille on vielä mysteeri, mikä sai savolaismiehen niin pois tolaltaan, että hän sytytti kuivurin palamaan.

– Siinä on jonkinlainen riita pariskunnan kesken ollut, sen seurauksena paikalla ollut mies on päättänyt tällaisen tempun tehdä. Tarkemmin en osaa vielä motiivista sanoa, rikosylikonstaapeli Teppo Hakkarainen Savonlinnan poliisista kertaa tapahtumia.

Poliisin mukaan pariskunta on keski-ikäinen. He elävät avoliitossa.

Oliko kyseessä naisen omistama tila?

– Harvemminhan sitä omaa omaisuutta lähtee tieten tahtoen vahingoittamaan, Hakkarainen vastaa.

Jostain syystä tunteet olivat nousseet pintaan aamuyöllä.

– Ihmismieli on erikoinen, Hakkarainen kommentoi.

Kuivurin sisältä ehti palaa noin puolen neliömetrin suuruinen alue ennen kuin palokunta sai palon hallintaan.

Rantasalmen Parkumäessä on ennenkin taisteltu raivokkaasti.

Kustaa III:n sodan aikana käytiin vuonna 1789 Parkumäen taistelu. Ruotsalais-suomalaiset joukot valtasivat venäläisten sotaleirin ja murskasivat yli tuhannen miehen venäläisjoukon.

Parkumäen taistelu oli Ruotsin maavoimien ensimmäinen hyökkäysvoitto venäläisistä sitten kuningas Kaarle XII:n ajan.

 
Meillä on enempi katovuosi. Ihan susipaska sato. Vettä ei oo tullu nimeksikään. Pari pientä ropsia mikä ei kastele mitään. Laitumet loppu, rutikuivaa savannia. Vaikka päivät on olleet kohtuullisia, yöt niin kylmiä ettei mikään kasva. Ne mitkä ei aikaisemmin kituneet kuoliaaksi +33 helteessä, kuoli shokkiin kun yöllä painui melkeen hallan puolelle.

Onhan toki sadetin. Voin kuvitella sitä kiitoksen määrää kun tyhjennän kylän kaivon porkkanapenkkiin.

Täytynee tehdä uusia suunnitelmia tulevaisuutta silmälläpitäen. Hankin hitokseen paljon harsoa, toisen kasvihuoneen, jonkun systeemin (eli pumpun) millä saa käyttöön vanhan kaivon kastelua varten ja sitten tarttis jonkun systeemin millä tasata lämpötilan vaihteluita kasvihuoneessa.
 
Mä tunnen yhden Heinolalaisen metsänomistajan jonka Konneveden rannassa ollut parinkymmenen ha:n palsta liitettiin tuosta vaan Natura 2000:n kun joku oli nähnyt valkoselkätikan. Ei ollut saatu korvaus ihan samaa luokkaa kuin mitä olisi saanut mökkitonteista. Ei ole paljoa Vihreitä äänestänyt sen jälkeen...

Kovin vähän noille tapauksille annetaan tilaa valtamediassa. Eikö kiinnosta vaihtoehtomediaakaan?
ne joiden kohdalle tuollainen osuu niin JÄTETÄÄN YKSIN. Vittu. Kuinka moni kepun edustaja on tuosta älähtänyt? NOLLA

Mutta etelänkin tulevaisuus on samaa kuin tästä pohjoisemmaksi- Puuta ei osteta.

vastapuoli on hyvin organisoitunutta, verkostunut ulkomaille asti.
kartta rajauksetkin teki ulkomaalainen yritys yhdessä TAPION kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
...sitten tarttis jonkun systeemin millä tasata lämpötilan vaihteluita kasvihuoneessa.
Useita vesitynnyreitä? Imevät lämpöä päivällä ja luovuttavat yöllä. Bonusetuna edullisuus.
Kehittyneempään versioon lisää vesilämpöpattereita tynnyreiden veteen luonnonkierrolla?
 
Jo nyt on taas takapuolesta. Lupailtiin tulva, trombit, hurrikaanit, vedenpaisumukset, salamat, taulukauppiaat ja jehovantodistajat (kaikki yhtäaikaa tottakai). Olin valmistautunut evakuoimaan eläimet sateensuojaan. Keräsin istaimiston talteen (ämpärikin saavuttaa lähes hävittäjän tasoiset lento-ominaisuudet optimaalisissa tuuliolosuhteissa), rakensin faradayn häkin ja askartelin foliokypärät koko porukalle.

Ja voihan perse soikoon. Menivät muuttamaan ennustetta. Vettä ei pisaraakaan ja aurinko paistaa. Ärsyttää. Puut keltasenaan ja kaikki rutikuivaa.
 
edit:löytyi video, missä suomalaiset testaa tätä herkkua.

Epäilemättä runsaan viinanjuonnin ohessa. Mehän naureskellaan ruottalaisille eri yhteyksissä, (ja ne meille), mutta kyllä ne on peltimahoja vailla vertaa:)

Suomalaiselle käy jo surströmming purkkia avatessa kuten kuvassa.
Edit: jos silakkaan pistäisi rapalankoukut, sitten ehkä pysyisi sisässä.

Hyi helvetti!!! Näin vasta nyt tämän keskustelun teidän pula-ajan suunnitelmistanne.

Sanon suoraan, että jos tulee sota ja tilanne menee niin pahaksi että joudutaan mädättämään ruokaa, niittämään kaisloja syötäväksi ja kerjäämään sveduilta hapansilakkaa, niin minä ratkaisen asian omalta osaltani:

Kuvahaun tulos haulle surrender


Kuvahaun tulos haulle war surrender

Tulkoon vaikka Siperia tai niskalaukaus. Ainakin se on tuskattomampaa kuin surströmming!
 
Mä umpioin puput purkkiin (ilman mädätystä) ja Hilkan paloittelen hulmuamaan tuuleen lipan alle niin eiköhän sillä mee hetki ennen ku tarttee koskee hapansilakkaan tai lipeäjäkälään (sori, mä en pääse yli tosta jäkälästä)

Ja toinen sori, pakko laittaa noi söpöt puput tohon alle.. menee aika kivasti kettutyttöinvaasiota odotellessa.

019D7C3B-7BD2-41F8-9A6C-998E31EE4800.jpeg
 
Mä umpioin puput purkkiin (ilman mädätystä) ja Hilkan paloittelen hulmuamaan tuuleen lipan alle niin eiköhän sillä mee hetki ennen ku tarttee koskee hapansilakkaan tai lipeäjäkälään (sori, mä en pääse yli tosta jäkälästä)

Ja toinen sori, pakko laittaa noi söpöt puput tohon alle.. menee aika kivasti kettutyttöinvaasiota odotellessa.

Katso liite: 31866
Iiiik mä en kestä! Hei mut onx sul yhtään kääpiöluppiksii?


Image result for kääpiöluppis pics

Isänmaallisin terveisin,

sotilaspoliisiluutnantti Fremen
 
Back
Top