Justin Case
Eversti
Nyt on siemenvarasto täydennetty, ei lopu itseltä ruoka, tule kevät, tule.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Varmasti näin, harva viljelijä niitä tukia haluaa vaan tuotteistaan sellaisen korvauksen että se kannattaa. Loppuisi ehkä myös se syyllistäminen että loisina, meidän verorahoilla elävät viljelijät.Nyt ajatellaan, että tukien lisääminen helpottaisi tilannetta. Ei se helpota. Ei mikään elinkeino voi toimia yksin tukien varassa vaan kyllä sen tulee olla muutoin kannattavaa. Suomessa pitäisi pilkkoa S ja K ryhmä ja laittaa rajaksi 20% markkina osuus jonka jälkeen alkaa tulemaan niin paljon kustannuksia että ei kannata kasvaa suuremmaksi
Hyvä niin, entäs patruunat?Nyt on siemenvarasto täydennetty, ei lopu itseltä ruoka, tule kevät, tule.
Suurin piirtein. Vähän se on alakantissa. Esimerkkinä naudanlihan tuottajahintaan pitäsi saada noin euro kilolle lisää, että kustannusten nousu olisi kompensoitu. Kun teuraspainot (lihan paino) naudalla pyörii 300 kg:ssä, niin tuon verran ruholle lisää.
Kyllä mulle käy 50c lisää hintaa JOS se sitten menee tuottajalle eikä jää S-/K-kauppojen voitoksi. Toisekseen kiinnostaisi miten viljellään jauhelihaa...
Kyllä mulle käy 50c lisää hintaa JOS se sitten menee tuottajalle eikä jää S-/K-kauppojen voitoksi. Toisekseen kiinnostaisi miten viljellään jauhelihaa...
Osuuskaupan osalta ainakin hintojen nosto olisi kepulle helppoa. Sipilä ottaa vain Lepän kanssa puhelimen käteen ja soittaa puoluekavereille edustajistoissa.
No jos sitä kotimaista ei ole edes tarjolla niin..Mun pitäis keksiä jotain muuta kun ei jauheliha kuulu listalle. Jauhelihassa lukee useimmiten EU ja muu kuin EU, mitä olen kattellut. Huono saada tuosta sitä 50 senttiä kulkemaan suomalaiselle viljelijälle ilman, että siihen joku ihmeen korvamerkitty lisävero tulisi.
Metsäkatoa voi torjua parhaiten metsittämällä koko Bryssel.Tämä näyttää aina vaan hullummalta. Ja suomalainen vaan maksaa lopulta viulut..Suomi ihmeissään EU-asetusesityksestä: Viljelijä saattoi tietämättään tehdä lihasta myyntikelvotonta
Maa- ja metsätalousministeri Jari Leppä (kesk) sanoo, että Suomi ei hyväksy kaikkia EU-komission metsäkatoasetuksen ehdotuksia.www.iltalehti.fi