Suuri maatalouskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja H.A
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Nyt ajatellaan, että tukien lisääminen helpottaisi tilannetta. Ei se helpota. Ei mikään elinkeino voi toimia yksin tukien varassa vaan kyllä sen tulee olla muutoin kannattavaa. Suomessa pitäisi pilkkoa S ja K ryhmä ja laittaa rajaksi 20% markkina osuus jonka jälkeen alkaa tulemaan niin paljon kustannuksia että ei kannata kasvaa suuremmaksi
Varmasti näin, harva viljelijä niitä tukia haluaa vaan tuotteistaan sellaisen korvauksen että se kannattaa. Loppuisi ehkä myös se syyllistäminen että loisina, meidän verorahoilla elävät viljelijät.

Vielä tohon Saarikon suunnitelmiin, väliaikainen kiiteistöveron poisto 2022 tuotantorakennuksilta. Siis peräti 1-vuosi ilman veroa ja sekin jos EU sallii ? Vähän sama jos hirressä roikkuvaa nostetaan hetken aikaa jalkapohjista ettei se nyt ihan heti kuole, kärsimystä vaan pidennetään. :facepalm:

Eipä noi muutkaan suunnitelmat vakuuta, esim. ammattidieselverojärjestelmä hinta 300milj. tuskimpa riittää mihinkään mutta päästään kehumaan että kaikkemme tehdään.

Mahtaako tämä touhu nyt olla joku monikansallisen ruokajätin aikaansaannosta, tuotanto seis ja siemenkontrolli.. Kaikki vain verhottu ilmastonmuutokseen pohjoisia vähäjärkisiä päättäjiä varten.. Suunnaton tulonlähde Monsantoille..

Suurin piirtein. Vähän se on alakantissa. Esimerkkinä naudanlihan tuottajahintaan pitäsi saada noin euro kilolle lisää, että kustannusten nousu olisi kompensoitu. Kun teuraspainot (lihan paino) naudalla pyörii 300 kg:ssä, niin tuon verran ruholle lisää.

Kun nyt näyttää siltä, että ei onnistu, niin meillä ei kohta enää ole omaa naudanlihan tuotantoa. Tappiolla ei yksikään tila pitkään tuota.

Viimeksi muokattu:
Kyllä mulle käy 50c lisää hintaa JOS se sitten menee tuottajalle eikä jää S-/K-kauppojen voitoksi. Toisekseen kiinnostaisi miten viljellään jauhelihaa...

Mun pitäis keksiä jotain muuta kun ei jauheliha kuulu listalle. Jauhelihassa lukee useimmiten EU ja muu kuin EU, mitä olen kattellut. Huono saada tuosta sitä 50 senttiä kulkemaan suomalaiselle viljelijälle ilman, että siihen joku ihmeen korvamerkitty lisävero tulisi.

Mun pitäis keksiä jotain muuta kun ei jauheliha kuulu listalle. Jauhelihassa lukee useimmiten EU ja muu kuin EU, mitä olen kattellut. Huono saada tuosta sitä 50 senttiä kulkemaan suomalaiselle viljelijälle ilman, että siihen joku ihmeen korvamerkitty lisävero tulisi.
No jos sitä kotimaista ei ole edes tarjolla niin..

Tähän on menty kun se voiton tavoittelu on se tärkein.

Mikäs tää ODA sitten on? Nyt vaan tulossa Suomeen niin kiinnostaa.

No mutta hei, onhan tätä osattu odottaa. Agenda 2030 ja vihreä siirtymä on juuri tätä. Naurettu salaliittoteoriaksi ja putinistiksi kaikkia, jotka koittaneet sanoa, että wef ajaa kaiken alas ja romauttaa sekä talouden että tuotannon. Näin se tapahtuu.

Ja tottakai suomi antaa periksi tässäkin,vituiks menee niinku vapaussota.Kohta saadaan EU antibiootti lihaa höystettynä salmonellalla, siis ne saa joilla on rahaa, kaikilla ei oo.. Naudanlihan puute lopettaa kohta myös kebabin tuotannon, eräs tehtailija mulle avautui asiasta, vaikuttaa muullakin alalla, koko paska kun levähtää auki niin on kansa kummissaan.. No onneksi matkustaminen on helppoa kun EU, sehän on tärkeää.

Pitääkö noille pikkutytöille hallituksessa vääntää rautalangasta että se kuppi johon te kusette on teidän oma juomakuppi. Eivät vissiin ole vielä tajunneet.

Back