Sehän se keskusliikkeen arvo kuluttajalle on.Ei tuossa tuottajiltakaan ostamisessa ole muuta vikaa kuin se etttä joutuu ajelemaan evään perässä pitkin maakuntia...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sehän se keskusliikkeen arvo kuluttajalle on.Ei tuossa tuottajiltakaan ostamisessa ole muuta vikaa kuin se etttä joutuu ajelemaan evään perässä pitkin maakuntia...
Joo, ei sekään varmaan toimi laajemmin että yksi tila myy maitoa ja ehkä naudanlihaa, toinen sianlihaa, kolmas jauhoja ja viljatuotteita, neljäs kananmunia ja ehkä broilerinliha.. Ja nämä kaikki vielä eri puolilla ehkä kuntaa, todennäköisesti eri puolilla maata. Jossain määrin voi toimia mutta ei ole ratkaisu tähän ongelmaanSehän se keskusliikkeen arvo kuluttajalle on.
Tuki on vain väliaikainen, kunhan saadaan vääristymä korjattua.
Joutuu valitsemaan maatalouden tukemisen ja maatalouden lopettamisen välillä.Yhtä väliaikainen kuin autovero?
Ajattelen alkuun jotain yksinkertaista torimaista ratkaisua, johon tuottajat voivat tuoda myyntiin sellaista elintarviketta, joka ei vaadi kylmäketjuja. Kirpputorin kaltainen systeemi, jossa voi hankkia pöydän myyntiä varten sisätiloista ja ulkoa löytyy parkkipaikat markettityyliin.Joo, ei sekään varmaan toimi laajemmin että yksi tila myy maitoa ja ehkä naudanlihaa, toinen sianlihaa, kolmas jauhoja ja viljatuotteita, neljäs kananmunia ja ehkä broilerinliha.. Ja nämä kaikki vielä eri puolilla ehkä kuntaa, todennäköisesti eri puolilla maata. Jossain määrin voi toimia mutta ei ole ratkaisu tähän ongelmaan
Mielellään ostaisin suoraan tuottajalta, mutta minulla ei ole mitään käsitystä sijainneista, saatavuudesta, hinnasta tai aukioloajoista.
Kyllä noita on, mutta niiden merkitys kokonaisuuden kannalta lienee marginaalinen, jos sitäkään.Ajattelen alkuun jotain yksinkertaista torimaista ratkaisua, johon tuottajat voivat tuoda myyntiin sellaista elintarviketta, joka ei vaadi kylmäketjuja. Kirpputorin kaltainen systeemi, jossa voi hankkia pöydän myyntiä varten sisätiloista ja ulkoa löytyy parkkipaikat markettityyliin.
Tällainen vaatii toki organisointia ja puuhastelijoita taustalle, mutta sitä varten on liitot ja ry:t. Ehkä joku on joskus kokeillutkin ja ollut liikaa haasteita saada kannattavaksi?
Mikä on kaupan keskusliikkeiden kilpailutilanne Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa? Ja mikä on ruuan hinta ja tuottajahinta samoissa maissa?
Olikohan sama syy kuin Suomen toimintojen kivisessä alussa, keskusliikkeiden ostamat poliitikot torppasivat hyvät myyntipaikat vuosikausia ympäri maan...Ruotsissa on enemmän ketjuja ruokakaupan alalla kuin mitä Suomessa. Norjassa taas on ilmeisen kova kilpailu, koska Lidl joutui muutama vuosi sitten poistumaan Norjasta koska eivät pärjänneet siellä kilpailussa.
Mutta eihän meillä ole korruptiota, eihän..?Olikohan sama syy kuin Suomen toimintojen kivisessä alussa, keskusliikkeiden ostamat poliitikot torppasivat hyvät myyntipaikat vuosikausia ympäri maan...
Ruotsissa on enemmän ketjuja ruokakaupan alalla kuin mitä Suomessa.
Ei, meillä on vain hyvä veli-järjestö. Rahaa ei välttämättä liiku mutta raaputa sinä minun selkää niin minä raaputan sinun.Mutta eihän meillä ole korruptiota, eihän..?
Ja se että aakkosasema kaikilla herkuilla on saatu rakennettua jokaiseen vähänkin isompaa risteykseen ympäri Suomen maan on ihan puhdasta yhteensattumaa..Ei, meillä on vain hyvä veli-järjestö. Rahaa ei välttämättä liiku mutta raaputa sinä minun selkää niin minä raaputan sinun.
No voi perskutarallaa.Keskisarja: Ennallistamisasetus kielii koko maanosan mielenvikaisuudesta
”Ennallistamme tai itkemme ja ennallistamme, vaikka ennallistaminen tarkoittaa käytännössä miljardihintaisia lumeprojekteja”, kirjoittaa Teemu Keskisarja Aarteen kolumnissaan.www.maaseuduntulevaisuus.fi
Siinä jutun jatkona oli linkki Keskisarjan kolumniin.
Asiaahan se sinunkin lainaamasi oliNo voi perskutarallaa.
Juuri tätä kolumnia piti lainata
Mitähän... Hyvä minä taas kerran.