Suuri maatalouskeskustelu

Oletko kokeillut Turun lähellä ainakin tavattua, suomalaisittain melko kirjaimellisesti nimettyä ruokasammakkoa?


Koko Nastola varmaa kiittäisi vielä vuosikymmeniä jos kippaisit pari ämpärillistä sukukypsää tokkaa Pikku-Kukkaseen... just like chicken, but from the lake.
I promise :).


Katso liite: 31869

Ällöä. Ruokasammakko. Tosi ällöä. Mut on jopa joskus japanissa huijattu maistamaan.

Nyt kun nälänhätä uhkaa katovuodesta kärsivää kurjaa kansaa kun potaatitki palentuu, uskoisin että nastolassa otettaisiin liikuttuneina vastaan saavillinen sammakoita. Kun hyväntekeväisyyden alkuun pääsee, voi kylkiäiseksi jonkun puskan juureen lykätä muutaman kanin. Vahva citykanikanta on myös varmasti jokaisen pitäjän ykköstoive.

On se nyt kyllä vaikiaa. Potut mäni ja syöpälääkkeetkin loppui suomesta ja pukamavoiteet. Tuli ihan oikeesti pula-aika mieleen kun lehdessä oli pukamanhoito-ohjeita voidepulan uhreille. Kohta luetaan ohjeita kuinka näpsäkkä emäntä keittelee soppaa nappaskengistä (sen minkä sammakkojahdilta ehtii)
 
On se nyt kyllä vaikiaa. Potut mäni ja syöpälääkkeetkin loppui suomesta ja pukamavoiteet

Kasi ulös: kuka ullattui, kun paljastuikin se, etteipä ne varastot niin maagisia olleetkaan.....liiketalouden lainalaisuuksien varoille rakennettu -varmuusvarastointi- on silkkaa itsepetosta aasta ööhön. Jokohan olisi laiskuuvvelta ietiä ja pistäisi nyt syksyllä taas kasvimaat muokkauskuntoon? Pitkästä aikaa tohuaisi taas kasvimaiden kanssa oikein silleen tolkusti. Mulla on visioita myös tupakankasvattamisesta. Olen sitä joskus kokeillut ja se onnistui -vaihtelevasti-. :cool:
 
Kasi ulös: kuka ullattui, kun paljastuikin se, etteipä ne varastot niin maagisia olleetkaan.....liiketalouden lainalaisuuksien varoille rakennettu -varmuusvarastointi- on silkkaa itsepetosta aasta ööhön. Jokohan olisi laiskuuvvelta ietiä ja pistäisi nyt syksyllä taas kasvimaat muokkauskuntoon? Pitkästä aikaa tohuaisi taas kasvimaiden kanssa oikein silleen tolkusti. Mulla on visioita myös tupakankasvattamisesta. Olen sitä joskus kokeillut ja se onnistui -vaihtelevasti-. :cool:
Varsinkin kun ne lääkevarastot on tehokkuuden nimessä vielä keskitetty kahteen isoon halliin alle 10km päässä toisistaan...hoitaa sodan syttyessä yhdellä koneella jos on muistanut lastata kummatkin pommit. :facepalm:
 
Kasi ulös: kuka ullattui, kun paljastuikin se, etteipä ne varastot niin maagisia olleetkaan.....liiketalouden lainalaisuuksien varoille rakennettu -varmuusvarastointi- on silkkaa itsepetosta aasta ööhön. Jokohan olisi laiskuuvvelta ietiä ja pistäisi nyt syksyllä taas kasvimaat muokkauskuntoon? Pitkästä aikaa tohuaisi taas kasvimaiden kanssa oikein silleen tolkusti. Mulla on visioita myös tupakankasvattamisesta. Olen sitä joskus kokeillut ja se onnistui -vaihtelevasti-. :cool:

Saat multa muutaman kanin ja kanan niin siinähän sulla sitten on veget, lihat ja munat.
 
Kuvahaun tulos haulle surrender
Ruotsin sotalippu - valkoinen risti valkoisella pohjalla
 
Koneenkorjaajille vinkki...
Kulmahiomakoneeseen on saatavissa 3M alustaa ja Cubitron fiiberilaikkoja..olipahan hyvänoloinen tuote hitsisaumojen siistimisessä.. ;)

 
Saat multa muutaman kanin ja kanan niin siinähän sulla sitten on veget, lihat ja munat.
Ja hieman syventymällä asiaan ja panostamalla myös tupakka.

Virginiantupakka (Nicotiana tabacum) sekä palturitupakka (Nicotiana rustica) , tämä lienee se perinteinen kessu tai venäjällä mahorkka.
Virginiantupakka saattaisi olla maultaan livakampi. Jutussa mainittu tupakanviljelijä viljelee nimenomaan sitä.
Viljely nyt on viljelyä, hyvänä vuonna sopivalla maapohjalla ja pienilmastoltaan suotuisalla pellolla onnistuisi tupakan kasvatus varmaankin kohtuudella.

Syventymistä vaatisi jutussa mainittu fermentointi. Sekä taimien istutuksen sekä sadon korjuun mahdollisuudet koneistamiseen.
Bonuksena eipä monen kasvin siemenestä saa 10.000 euroa/kilo:) Puida huiskauttaisi yläterällä siemenet myyntiin ja itse kasvi (kai lähinnä lehdet) tupakan tuotantoon.

Eiköhän laiteta @baikal tupakkatehdas pystyyn:) Minulla olisi lämpimiä mäkimaiden peltoja viljelyyn. Kasvoi niillä aikoinaan kessu, miksipä ei virginialainen.
 
Ja hieman syventymällä asiaan ja panostamalla myös tupakka.

Virginiantupakka (Nicotiana tabacum) sekä palturitupakka (Nicotiana rustica) , tämä lienee se perinteinen kessu tai venäjällä mahorkka.
Virginiantupakka saattaisi olla maultaan livakampi. Jutussa mainittu tupakanviljelijä viljelee nimenomaan sitä.
Viljely nyt on viljelyä, hyvänä vuonna sopivalla maapohjalla ja pienilmastoltaan suotuisalla pellolla onnistuisi tupakan kasvatus varmaankin kohtuudella.

Syventymistä vaatisi jutussa mainittu fermentointi. Sekä taimien istutuksen sekä sadon korjuun mahdollisuudet koneistamiseen.
Bonuksena eipä monen kasvin siemenestä saa 10.000 euroa/kilo:) Puida huiskauttaisi yläterällä siemenet myyntiin ja itse kasvi (kai lähinnä lehdet) tupakan tuotantoon.

Eiköhän laiteta @baikal tupakkatehdas pystyyn:) Minulla olisi lämpimiä mäkimaiden peltoja viljelyyn. Kasvoi niillä aikoinaan kessu, miksipä ei virginialainen.
Tähän on kertakaikkisen välttämätöntä laittaa ”sano se sävelin” - täydennys:

 
Aikoinaan kasvatin pari tupakkakasvia ja unohdin pari lehteä pariksi vuodeksi kaappiin. Sytkällä poltin sitten hieman reunaa, haisi ihan oikealle tupakalle. Näin ihmisenä joka ei polta. Eli voisiko fermentoimisen korvata sillä?

On muuten pieniä siemeniä tupakalla.
 
Varsinkin kun ne lääkevarastot on tehokkuuden nimessä vielä keskitetty kahteen isoon halliin alle 10km päässä toisistaan...hoitaa sodan syttyessä yhdellä koneella jos on muistanut lastata kummatkin pommit. :facepalm:

Ei nyt sentään, iso osa Tamron tavarasta on nimensä mukaisesti Tampereella.
 
Back
Top