SUURI RESERVILÄISKESKUSTELU

Eli tosiasiassa tuolta porttaalista ei saa tietää SA-sijoitustaan. Se on edelleenkin käytävä henkilökohtaisesti Aluetoimistolta kysymässä, jos tieto kiinnostaa.
Hyvä niin.

Kuten noista laittamistani leikkeistä näkee niin ei siellä mitään kriittistä tietoa ole tarjolla.
 
Kyllä mulla kylmäisi sulkijalihasta jos pitkään yhdessä harjoitelleesta joukkueestani vaihtuisi miehistö ja au:t suht samala kertaa kun melkolailla samoja ikiä ollaan. Miehistö saadaan ajettua kohtuu nopeasti osaksi joukkoa, hyvät ja kokeneet au:t ovat melko harvassa ja sisäänajo vie aikaa.
 
Kyllä mulla kylmäisi sulkijalihasta jos pitkään yhdessä harjoitelleesta joukkueestani vaihtuisi miehistö ja au:t suht samala kertaa kun melkolailla samoja ikiä ollaan. Miehistö saadaan ajettua kohtuu nopeasti osaksi joukkoa, hyvät ja kokeneet au:t ovat melko harvassa ja sisäänajo vie aikaa.
Ajatukseni on ettei yli 50v aktiivista miehistön reserviä suljettaisi lainsäädännöllä ulos kuten nyt. Käytännössä vain harvalla yli 50v on muutenkaan sijoitusta eli kyllähän PV:llä olisi vain lisää optioita rotaatioon.
 
Ajatukseni on ettei yli 50v aktiivista miehistön reserviä suljettaisi lainsäädännöllä ulos kuten nyt. Käytännössä vain harvalla yli 50v on muutenkaan sijoitusta eli kyllähän PV:llä olisi vain lisää optioita rotaatioon.
Niin, varareservin I luokkaa voisi nostaa nykyisestä 65 vuoteen ja miehistön reservissäolon voisi jatkaa samaan 60 vuoteen kuin upseereilla ja aliupseereilla.

Vanhat ikärajat perustuvat aiempiin keskimääräisiin terveydentiloihin, ja vaikka nykyään on paljon elintasosairauksia, niin vakava sairastavuus on kuitenkin vähentynyt.
 
Niin, varareservin I luokkaa voisi nostaa nykyisestä 65 vuoteen ja miehistön reservissäolon voisi jatkaa samaan 60 vuoteen kuin upseereilla ja aliupseereilla.

Vanhat ikärajat perustuvat aiempiin keskimääräisiin terveydentiloihin, ja vaikka nykyään on paljon elintasosairauksia, niin vakava sairastavuus on kuitenkin vähentynyt.
Lapsuudessani en nähnyt ikinä yli viiskymppisiä ukkoja juoksemassa toisin kuin nykyään.
 
Täytyykö aluetoimistossa asioida henkilökohtaisesti vai saako sieltä tiedon sijoituksesta vaikkapa sähköpostilla?
1000017654.jpg
 
Henk koht mentävä passi tai muu virallinen henkkari kourassa.
 
Kyllä ryssä mp.nettiä lukiessaan pyörittelee silmiään, kun ”pojaat ovat jo lähtien päälle noin pitemäättömiä” ja harmissaan, kun ei enää liian vanhana kuulukaan ”aloittavaan kokoonpanoon”. Turha tänne Suomeen on mitään psykologisia vaikutusyrityksiä ja pelotteluita tehdä; Stalinkin sanoi suomalaisten olevan liian itsepäisiä. Sen kun muistaisivat! :ROFLMAO:
 
Minulla lukee:

"Sodanajan sijoitus

Reservissä
Kuulut Puolustusvoimien reserviin, josta ylläpidetään, täydennetään ja muodostetaan uusia joukkoja. Tehtäviä tarkistetaan jatkuvasti."


Ilmeisesti tarkoittaa, ettei sijoitusta edelleenkään ole.
Olin suu hämmästyksestä ymmyrkäisenä sijoitustietoja tuolta tutkiskellessani. Nyt pitää ihan käydä aluetoimistossa kyselemässä tiedon todenperäisyyttä.

Sen jo ilmoitin, että vaatekoko on nykyään 64, eikä entinen 46 :p
 
Ei Roomaakaan päivässä rakennettu. :D
Mielestäni hyvä palvelu, mutta siinä on kehitettävää esim. juuri noilla huomioilla, mitä ylempänä kirjasit.
On hyvä palvelu ja hyvä, että jotain elonmerkkejä voi reserviläinen nähdä puolustusvoimista, jos niitä kaipaa. Reserviläiskirje oli hyvä alku ja tämä on parempi.

Nettipalvelun lanseeraus vaan asetti liikaa odotuksia niin median kuin puolustusvoimien omankin tiedotuksen kautta. Puolutusvoimatkin joutui korjaamaan tiedotteitaan kun lupasivat asioita jotka eivät pitäneet kutiaan. Näkökulma oli ehkä max 25-vuotiaissa ressuissa, kun taas setämiehille oli tarjolla sitä vanhaa tuttua ei-oo, eikä tuu -tason palvelua.
 
Tämähän olikin tervetullut palvelu. Mulla on ollut VAP (henkilövaraus) vuosia ja se purettiin mun toimesta noin kaksi vuotta sitten. Kysyin aluetoimistosta puhelimella onko sijotusta ja sanoivat, että ei ole (kuten ei pitänytkään).

Nyt tuo palvelu kertoo:
Sijoitettu
Sinut on sijoitettu Puolustusvoimien sodanajan joukkoihin.

Lisäksi vielä
Viimeisin ylennyspäivämäärä
16.06.2000
Ylennyksen hyväksi lasketut päivät
13


En ole ikinä käynyt kertaamassa. MPK:n kursseilta olen saanut MPK-kortin mukaan 19 rinnasteista KH-päivää vuosina 2022-2024.

Kiva uutinen! Pitääkin käydä aluetoimistossa kyselemässä, että wat wat. Ensimmäistä kovaa kertausta odotellessa. wuhuu.
 
On hyvä palvelu ja hyvä, että jotain elonmerkkejä voi reserviläinen nähdä puolustusvoimista, jos niitä kaipaa. Reserviläiskirje oli hyvä alku ja tämä on parempi.

Nettipalvelun lanseeraus vaan asetti liikaa odotuksia niin median kuin puolustusvoimien omankin tiedotuksen kautta. Puolutusvoimatkin joutui korjaamaan tiedotteitaan kun lupasivat asioita jotka eivät pitäneet kutiaan. Näkökulma oli ehkä max 25-vuotiaissa ressuissa, kun taas setämiehille oli tarjolla sitä vanhaa tuttua ei-oo, eikä tuu -tason palvelua.
Setämiehille tarjolla olevat tehtävät taitavat pääosin olla paikallisjoukoissa tai perustamiskeskuksissa. Ainakin pk-seudulla on noita maakkien infoja ja peruskursseja vuodessa useita.
Ja ilmeisesti alueellisia joukkoja ollaan muuttamassa paikallisjoukoiksi ensi vuonna.
 
Back
Top