SUURI RESERVILÄISKESKUSTELU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja baikal
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
”Sodanajan sijoitus

Sijoitettu
Sinut on sijoitettu Puolustusvoimien…”
Minulla lukee:

"Sodanajan sijoitus

Reservissä
Kuulut Puolustusvoimien reserviin, josta ylläpidetään, täydennetään ja muodostetaan uusia joukkoja. Tehtäviä tarkistetaan jatkuvasti."

Ilmeisesti tarkoittaa, ettei sijoitusta edelleenkään ole.

Ihan näppärä palvelu. Ihan en keksinyt mistä "Ylennykseen lasketut kertausharjoituspäivät" tulee. Liekö ylennyshetkellä koossa olleet päivät vai nykyinen saldo josta raakattu pois jollain sapluunalla MPK:n rinnasteisia.
Ylennykseen tarvitaan myös vastaava sijoitus, pelkät päivät eivät riitä. Mulla näkyy kyllä MPK:n päivät.

Edelleen ihmettelen, mikä tämän tarkoitus on.

Kuulemma kaikki 18-60 v. asevelvolliset ovat kohderyhmää, mutta ainakin minulle sisältö on yhtä tyhjän kanssa, kuten kuvasta näkyy. Vai onko niin, että ainoastaan reservissä olijat saavat jotain lisäinfoa tuonne? 50+ miehistö (johon itse kuulun), rauhan aikana vapautetut sekä kutsuntaikäiset nuoret, toisin sanoen koko varareservi ei hyödy tästä mitään, vaikka ikänsä puolesta tuohon haarukkaan mahtuvatkin.

OmaIntti.jpg

Edelleen ihmettelen, mikä tämän tarkoitus on.

Kuulemma kaikki 18-60 v. asevelvolliset ovat kohderyhmää, mutta ainakin minulle sisältö on yhtä tyhjän kanssa, kuten kuvasta näkyy. Vai onko niin, että ainoastaan reservissä olijat saavat jotain lisäinfoa tuonne? 50+ miehistö (johon itse kuulun), rauhan aikana vapautetut sekä kutsuntaikäiset nuoret, toisin sanoen koko varareservi ei hyödy tästä mitään, vaikka ikänsä puolesta tuohon haarukkaan mahtuvatkin.

Katso liite: 98123
Jos olet miehistöä sotilasarvolta ja yli 50 v niin sinä olet nostoväkeä. Tuolla ei reserviläisenä huomioida nostoväkeä, koska et ole enää reservissä.

Jos olet miehistöä sotilasarvolta ja yli 50 v niin sinä olet nostoväkeä. Tuolla ei reserviläisenä huomioida nostoväkeä, koska et ole enää reservissä.
Myös varareserviläiset (ent. nostoväki) ovat asevelvollisia sen vuoden loppuun jona täyttävät 60 vuotta.

Asia erikseen on, että pv:lla ei taida olla mitään käyttöä tuohon ryhmään kuuluville, mutta osa reserviä he siltikin ovat.

Myös varareserviläiset (ent. nostoväki) ovat asevelvollisia sen vuoden loppuun jona täyttävät 60 vuotta.

Asia erikseen on, että pv:lla ei taida olla mitään käyttöä tuohon ryhmään kuuluville, mutta osa reserviä he siltikin ovat.
Juu, ymmärrän kyllä tuon. Mutta teiltä jotka olette yhä reservissä, ettekä vara -sellaisessa, niin kysyn: mitä keskeisiä tietoja sinne ilmestyy kirjautuessa? Mulla siis pelkästään se, että ei palveluita.

Reseviläinen.fi sivuston uutisessa väitetään, että OmaIntissä näkyy henkilön ammatti, joka on poimittu digi- ja väestötietoviraston ylläpitämästä järjestelmästä. Samoin osoitetiedot. Mulla ei näy yhtään mitään siihen viittaavaakaan.

Viimeksi muokattu:
Juu, ymmärrän kyllä tuon. Mutta teiltä jotka olette yhä reservissä, ettekä vara -sellaisessa, niin kysyn: mitä keskeisiä tietoja sinne ilmestyy kirjautuessa? Mulla siis pelkästään se, että ei palveluita OmaIntissä.
Eipä juuri mitään. Viimeinen ylennyspäivä varusmiespalveluksen ajalta.

Kirjautumissivu:

1717700274565.png

Juu, ymmärrän kyllä tuon. Mutta teiltä jotka olette yhä reservissä, ettekä vara -sellaisessa, niin kysyn: mitä keskeisiä tietoja sinne ilmestyy kirjautuessa? Mulla siis pelkästään se, että ei palveluita OmaIntissä.
Omat perus henkilötiedot, hätäyhteyshenkilön tiedot, varusteiden koot, sotilasarvo, tieto onko sodanajan sijoitusta, viimeisin ylenemispäivämäärä, kh päivien määrä sekä tulevat VEH tai KH harjoitukset.

Siinäpä taisi aikalailla kaikki olla mitä näkyy.

1717700916481.png

Eniten vasemmalla olevan "yksiköinti- ja yhteystiedot" -sivun tiedot tulevat ainakin minulla suoraan väestörekisteristä. Puhelinnumerot, sähköpostit ym. on ei ole -tilassa.

Viimeksi muokattu:
Omat perus henkilötiedot, hätäyhteyshenkilön tiedot, varusteiden koot, sotilasarvo, tieto onko sodanajan sijoitusta, viimeisin ylenemispäivämäärä, kh päivien määrä sekä tulevat VEH tai KH harjoitukset.

Siinäpä taisi aikalailla kaikki olla mitä näkyy.
Mulla ei ole mitään tuo kaltaista. Ainoastaan etusivulla kirjautumisen / tunnistautumisen myötä oma nimi. Ei siis ainuttakaan välilehteä, -otsikkoa, valikkoa tms. mistä näkisi jotain yksilöityä tietoa. Kuten noissa teidän screenshoteissa.

On tuo palvelu jalostettu versio reserviläiskirjeestä, mutta kirjeessä sentään kerrottiin koulutus jonka on saanut varusmiehenä. Nettipalvelusta ei ilmene sekään.

Lyhyesti sanottuna ihan höpöhöpöä.

Jos minulta reserviläisenä edellytetään yhtä ja toista niin voisi puolustusvoimia edes sen verran kiinnostaa, että pitäisivät rekisterinsä ajantasalla ja kertoisivat minulle varatun verikauhan koon, mutta ei. Jos kuulun polkupyöräjoukkoihin, niin miten tehtävää voisi treenata siviilipyörällä? Fillariahan joudun sotilaspassin määräysten mukaan ylläpitämään ja viemään mukanani perkkiin.

Entä reserviläisen fyysinen ja psyykkinen taistelukunto? Ei sanaakaan yleisellä eikä henkilökohtaisella tasolla. Mikä oli omien suoritusten taso varusmiehenä ja mihin nyt tässä iässä kannattaisi tähdätä? Miten ja kuinka sen saavuttaisin? Pääsenkö sitten kertaamaan?

Eikö jo jokunen vuosi sitten luvattu, että liikuntasuorituksilla voisi alkaa korvaamaan kh-vuorokausia?

Ei tule alkuryntäyksen jälkeen kärsimään liiallisista kävijämääristä tuokaan sivusto.

Viimeksi muokattu:
https://puolustusvoimat.fi/-/reserv...ustusvoimat-julkaisee-uuden-omaintti-palvelun

Uusi "Omat tiedot" -osio mahdollistaa asevelvollisten omien tietojen, kuten sodanajan sijoituksen tilan ja ylennysten, tarkastelun. Tietojen laajuus vaihtelee asevelvollisuuden vaiheen mukaan. Reserviläiset voivat myös päivittää yhteys- ja varustetietojaan. Sodanajan tehtävän saa tarvittaessa tietää käymällä henkilökohtaisesti omassa aluetoimistossa ja esittämällä henkilötodistuksen.

Tiedotetta muokattu 6.6.2024 klo 14.00. Lisätty tietoa, kuinka sodanajan tehtävän saa selville.

Eli tosiasiassa tuolta porttaalista ei saa tietää SA-sijoitustaan. Se on edelleenkin käytävä henkilökohtaisesti Aluetoimistolta kysymässä, jos tieto kiinnostaa.

Eli tosiasiassa tuolta porttaalista ei saa tietää SA-sijoitustaan. Se on edelleenkin käytävä henkilökohtaisesti Aluetoimistolta kysymässä, jos tieto kiinnostaa.
Hyvä niin.

Kuten noista laittamistani leikkeistä näkee niin ei siellä mitään kriittistä tietoa ole tarjolla.

Back