vehamala
Kenraali
......
Ja ne PERKeleet... karskimpaa rosvokoplaa en ole tähänastisessa elämässäni tavannut edes Euroopan laitamilla kaltereiden väärällä puolella!

Vai onko vain tähän viimeiseen harjoitukseen kerätty alan valiojoukkio ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
......
Ja ne PERKeleet... karskimpaa rosvokoplaa en ole tähänastisessa elämässäni tavannut edes Euroopan laitamilla kaltereiden väärällä puolella!
Ystäväni soitti äsken kys. harjoituksesta.. Kuulemma safkan osalta huolto kusee isosti
Saivat tosin 6 lipasta![]()
Minua ei yllätä tämä tieto. Kuten olen monesti kailottanut: huoltoon on saatava käsipareja ja autoja. Lisää.
Koskeeko nimenomaan KH-aikaista organisaatiota vai ihan yleisluontoisesti koko asevoimia?
Huonohan on minun tuntea koko rakennetta. Siitä miniatyyriperspektiivistä olen asiaa nähnyt ja kokenut. En putoaisi tuolilta, jos time crisis ns. sijoittamaton reservi toimisi huollon käsiparipankkina. Asevoiman huolto kaikilla mausteilla on käsittämätön reteli, se on kuin helvetisti tuhlaava pienoisyhteiskunta. Ja kun tuota tuhlailevaa tekijää huolletaan kriittisissä, epäselvissä ja muuttuvissa oloissa, se korostuu. Tuhlailulla en tarkoita tuhlailua vaan sitä hirveää tonnimäärää, jonka pitää suht sujuvasti kulkea ja olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Johtamisjärjestelmät ja exel-taulukot ovat ihan kivoja, mutta jos liha ja kulkuneuvot ovat vähäiset, niin mitäpä niillä tekee?
Huonohan on minun tuntea koko rakennetta. Siitä miniatyyriperspektiivistä olen asiaa nähnyt ja kokenut. En putoaisi tuolilta, jos time crisis ns. sijoittamaton reservi toimisi huollon käsiparipankkina. Asevoiman huolto kaikilla mausteilla on käsittämätön reteli, se on kuin helvetisti tuhlaava pienoisyhteiskunta. Ja kun tuota tuhlailevaa tekijää huolletaan kriittisissä, epäselvissä ja muuttuvissa oloissa, se korostuu. Tuhlailulla en tarkoita tuhlailua vaan sitä hirveää tonnimäärää, jonka pitää suht sujuvasti kulkea ja olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Johtamisjärjestelmät ja exel-taulukot ovat ihan kivoja, mutta jos liha ja kulkuneuvot ovat vähäiset, niin mitäpä niillä tekee?
Tässä on nyt huolto ylipäänsä ja uuden taistelutavan mukainen tst-tapa ja huolto. 250 000 miestä rouskuttaa aika lailla - jos sikseen tulee - ja auto vie polttoainetta ja sitten se lämpimänä pysyminen jne...
Uuden taistelutavan mukaan liikkuvan joukkueen pitäisi oikeastaan kantaa vastuualueelleen kaikki mukanaan tai evakuoida jostain, vallata lähin rakennus ja nukkua siellä. Vaatii joukkueenjohtajalta paljon. Sitä aluettahan joukkueella voi olla neliökilometri. Huollon ongelmat pataljoonaharjoituksessa alkavat siis taisteluharjoitusvaiheessa. Mikäli niitä on jo rastikoulutusvaiheessa, huoltokompanian ja vääpeliryhmän pitää todella mennä itseensä.
Nuorimmaiselle pärähti kutsu ; alle 2 vuotta siviiliin pääsystä.Näyttää lähteneen Kaakko 19 pääsotaharjoituksen kertauskutsut.
Täällä pojalla jo toinen kertausNuorimmaiselle pärähti kutsu ; alle 2 vuotta siviiliin pääsystä.