Soldierblue
Ylipäällikkö
Minä meinaan ennen ja ei nytKoko sodan-aikaine vahvuus on 280 000. Loput on sitten niitä jotka tulevat täydennysmiehiksi kaatuneita korvaamaan. Näin minä olen ymmärtänyt, ei meillä enää mitään puolen miljoonan armeijaa ole.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Minä meinaan ennen ja ei nytKoko sodan-aikaine vahvuus on 280 000. Loput on sitten niitä jotka tulevat täydennysmiehiksi kaatuneita korvaamaan. Näin minä olen ymmärtänyt, ei meillä enää mitään puolen miljoonan armeijaa ole.

Kyllä ne kaatuneetkin lasketaan.Koko sodan-aikaine vahvuus on 280 000. Loput on sitten niitä jotka tulevat täydennysmiehiksi kaatuneita korvaamaan. Näin minä olen ymmärtänyt, ei meillä enää mitään puolen miljoonan armeijaa ole.
Mulla on semmoinen muisti että 1-2 vuorokautta saatiin ne operatiiviset aseesiin 200 000 ?, ja viikon kuluttua reservi = 700 000
Tällaisessa auttaisi jos meillä olisi nopean toiminnan joukkoja joilla olisi pääasiallinen varustus kotona rynnäkkökivääriä myöden. Lukot voisi olla vaikkapa kunnan/kaupungintalon/ampumaseuran/paikallispoliisin hallussa. Nopeuttaisi liikkeelle lähtöä aika paljon.Mulla on semmoinen muisti että 1-2 vuorokautta saatiin ne operatiiviset aseesiin 200 000 ?, ja viikon kuluttua reservi = 700 000
Onko se nopeammin tänään?Tuollaisesta tahdista puhuttiin joskus 90-luvulla. Ennen Krimiä kai puhuttiin jo viikoista.
Ööö se on tullu hitaampi se lkp??Tällaisessa auttaisi jos meillä olisi nopean toiminnan joukkoja joilla olisi pääasiallinen varustus kotona rynnäkkökivääriä myöden. Lukot voisi olla vaikkapa kunnan/kaupungintalon/ampumaseuran/paikallispoliisin hallussa. Nopeuttaisi liikkeelle lähtöä aika paljon.
Lkp:ssa ei varmaankaan ole aikaa vievintä ihmisille ilmoittaminen koska suomessa tiedetään kuka asui muissakin ja sotilaspassissa on sitten se oma numero vaikka tilanteisiin että tulee yleinen ilmoitus eikä henkilökohtaista.Ööö se on tullu hitaampi se lkp??
Onko se nopeammin tänään?
Sodassa voi kuolla monellalailla. Luotiin tai hypotermiaan tai...tai...Siellä on pojilla ja tytöillä märät kelit! Ärsyttävä; vaatteet kastuu ja vilakka.
Sodassa voi kuolla monellalailla. Luotiin tai hypotermiaan tai...tai...
Siellä on pojilla ja tytöillä märät kelit! Ärsyttävä; vaatteet kastuu ja vilakka...sissin keli, tosin...persettäs et mättäälle paina ilman kastumista...
Joukkojen varustaminen alkaa paaljon aiemmin kuin ukkoja ruvetaan kotoa ja piilopaikoistaan kuhtumaan ja raahaamaan kohti perkkejä. Joukkojen perustaminen on aikataulutettua sen enemmin sitä avaamatta ja varusteet sekä niiden jako seuraavat ym. aikataulua. Varustepuutteita on ja tulee aina olemaan, mutta toimintakykyisiksi perustettavat joukot saadaan. Terveyssiteet toimitetaan sitten perästä... Aika pahkasikamaisesti tuo loppu.Lkp:ssa ei varmaankaan ole aikaa vievintä ihmisille ilmoittaminen koska suomessa tiedetään kuka asui muissakin ja sotilaspassissa on sitten se oma numero vaikka tilanteisiin että tulee yleinen ilmoitus eikä henkilökohtaista.
Sanoisin varusteiden jakamista ongelmalliseksi koska ne täytyy purkaa varastoista paikoista A paikkoihin B - Ö. Saada äijät niihin paikkoihin, muonittaa ja vielä järjestää.